Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Fjordkraft
2.3
1 306 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Positiv trend

Fjordkraft opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.3
Dårlig
1 306 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#85
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#85 av 88 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 306 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
207
153
96
127
723
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fjordkraft
Fjordkraft har 1 306 verifiserte omtaler på Bytt.no

Fast pris - fjordkraft - fornybar

Omtale av  Børre J. F

3 ganger prisregulert på 20 mnd. Årlig forbruk 15000 kwH fast og fornybargaranti. Som i utganspunktet ved inngåelse var 100 % vannkraft men dette blitt endret iløpet av årene. Ved andre gang endring måtte jeg klage: feil i utregning fikk jeg forklart- dobbel pris og den ble redusert kraftig. Fikk etter entid dog automatisk avregning grunnet for meget innbet. 3 gang kom nå 8 mnd etter og skal 40 prosent økning. Dette gidder jeg ikke klage på. Dem skal ha mere enn 500 mere enn konkurrent som også leverer fastpris på kraft fra Svorkas vannkraftverk. 6000 spart Om noen ikke vet dette fra før så har strømkunder i Norge uten opprinnelsegaranti subsidiert strømkunder i utlandet. Fjordkraft har tapt seg kraftig på både pris, kommunikasjon og kundeservice. Synd

Svar fra Fjordkraft
27.06.2019 12:26

Hei Børre, og takk skal du ha fortilbakemeldingen. Det er leit å høre at du er såpass misfornøyd med oss. Dette tar vi med oss videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Lurer deg med "trippelgaranti"

Omtale av  Henrik

Legger automatisk til en såkalt "trippelgaranti" til 548 kr i året. Fullstendig unyttig tjeneste som er gratis de første 3 månedene og deretter belastes i den detaljerte fakturaen. Ble belastet 1 år før jeg oppdaget dette. Helt avvisende kundeservice. Åpenbart at de spekulerer i dette som en skjult måte å øke prisen. Styr unna!

Svar fra Fjordkraft
20.06.2019 09:38

Hei Henrik, og takk for tilbakemeldingen. Det er veldig leit å høre at du føler deg lurt av oss, for det er ikke vår intensjon å lure kundene våre. Det må jeg bare beklage. Siden jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke se hvordan du ble kunde hos oss, og dermed heller ikke hvor vi ev. har vært uklare når Trippelgaranti har blitt lagt til på strømavtalen din. Hvis du har muligheten til å konakte oss på telefon, chat eller e-post, og videreformidle klagen din til oss på denne måten, får vi sjansen til å se nærmere på hvor det er vi har forbedringspotensiale. Du skal uansett ha takk for at du gir beskjed. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Avtalene deres justeres gradvis til dyrere og dårligere

Omtale av  Ronny

De introduserer stadig nye type avtaler, og da blir eksisterende avtaler gradvis justert dyrere og dårligere. Dette er rett og slett lureri der de satser på sløvhet og lite "våkne" kunder.

Svar fra Fjordkraft
27.06.2019 12:25

Hei Ronny, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Vi sender varsel til alle kunder inne på Min side før vi gjør endringer på en strømavtale, og man kan også få varsel på SMS eller e-post om ønskelig. Ved prisendringer varsles kundene minst 14 dager før endringen trer i kraft. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Kanskje ikke billigst, men beste kundeservice

Omtale av  Yngvar M. H

Har hatt god nytte av eurobonus avtalen og alltid kommet godt ut av det etter kontakt med kubdeservice. Det ender alltid opp i min favør. Har vært kunde lenge, godt forståelige fakturaer med grafer og historikk. Gikk over til Agva en kort stund for å spare noen kroner men der ble det bare irritasjon og negativ overraskelse samt dårlig kundeservice. Tilbake til Fjordkraft selv om jeg må vente et år for å få igjen Eurobonusavtalen.

Svar fra Fjordkraft
20.06.2019 09:38

Hei Yngvar, og tusen takk skal du ha for den hyggelige tilbakemeldingen! Det setter vi stor pris på. EuroBonus-avtalen vår er svært populær, og vi har kampanjer på den med jevne mellomrom der man kan få ekstra mange poeng når man bestiller avtalen. Så her er det bare å holde øynene åpne. Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Jeg var kunde hos Fjordkraft...

Omtale av  Hamed W

Jeg var kunde hos Fjordkraft og fikk vite at de har slettet meg fra abonnenten uten jeg har sagt opp abonnementet min og fått dyrt strømregning fra Hafslund... Svindel strømleverandør og anbefaler ikke

Svar fra Fjordkraft
12.06.2019 12:48

Hei Hamed, og takk for tilbakemeldingen. Siden bytt.no er anonymt har jeg ikke mulighet til å se hva det er som har skjedd her, så jeg må svare deg på generelt grunnlag. Vi ønsker veldig gjerne at du tar kontakt med oss på telefon, chat eller e-post hvis noe er uklart angående det tidligere kundeforholdet ditt til oss, eller hvis det er noe som helst vi kan hjelpe deg med. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Elendig kundeservice

Omtale av  Christina

Virkelig den verste kundeservicen jeg har vært borti. De svarer høflig men bare roter.

Svar fra Fjordkraft
12.06.2019 12:46

Hei Christina, og takk for tilbakemeldingen. Det er veldig leit å høre at du har hatt denne opplevelsen med oss. Hvis det er noe som helst vi kan hjelpe deg med ønsker vi gjerne at du tar kontakt med oss på telefon, e-post eller chat, og vis gjerne til denne anmeldelsen på bytt.no. Siden jeg ikke vet hvem du er kan jeg dessverre ikke kontakte deg direkte. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Sleip selger byttet uten samtykke

Omtale av  Erik H

Masete dørselger på kveldstid, jeg sa tilslutt ja til at han kunne sende meg tilbud på mail. Tilbudet dukket aldri opp, men et par uker senere viser det seg at jeg ufrivillig har blitt kunde hos Fjordkraft. Ingen informasjon, angreskjema e.l. er mottatt slik loven krever. Jeg kommer aldri til å ha et kundeforhold til en bedrift som driver på denne måten.

Svar fra Fjordkraft
07.06.2019 11:37

Hei Erik, og takk for at du gjør oss oppmerksomme på dette. Dette er ikke en oppførsel som vi aksepterer fra våre selgere. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med oss på telefon, chat eller e-post og gi oss mer informasjon rundt dette, slik at vi kan ta dette videre. Vi beklager at du har hatt denne opplevelsen med oss, for dette er ikke slik våre selgere skal opptre. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Fjordkraft har 1 306 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fjordkraft mener

Fjordkraft

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR