Meny

Fortum omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Fortum
1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
104
av 104 innen
strømselskap
23%
anbefaler
Fortum

"Styr unna!"

Omtale om Fortum skrevet av Hanne for 13.01.2022 07:28

Fortum har totalt 221 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Styr unna!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte Fortum Trygg i juni 2021 på kr 1060,- (!) burde skjønt at her var noe rart. Deretter avregning i november på kr 5500,-. Byttet så til motkraft i desember, og fikk ny avregning på kr 15000,-. Sendte enslige m forslag om nedbetaling og evt gå tilbake som kunde. Aldri fått svar på e-post (første avregning ble betalt i helhet for 3 dager siden da jeg ikke hørte noe og betalte v første anledning. I dag fikk jeg varsel om inkasso fra Lowell på kr 9.000,-! Feige udugelige Fortum sier jeg. Lureri og elendig service.

Bytt.no
"Styr unna!" skrev Hanne om Fortum

Har du en tilsvarende erfaring med Fortum?
Gjør som Hanne og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Fortum du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dyrere sammenlignet med andre leverandører"

Etter å ha sammenlignet Fortum med andre selskaper viser det seg at det er 47 andre leverandører/avtaler som er gunstigere enn spotpris hos Fortum. Beklager men jeg ser ikke hensikten med å betale mer enn det jeg må. Skjerp dere! Skal sies at kundeservicen har jeg vært strålende fornøyd med, og de kan jo ikke noe for at det sitter noen frodigere personer lenger opp i næringskjeden som ønsker å tjene noen ekstra kroner…

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Helt uakseptabelt."

Hadde lik Betaling-avtale. Gikk fra leilighet til hus. Skulle si opp avtalen da de sa at vi skyldte fire tusen. Grunnen var da at vi avbrøt midt i året. Rart siden man skal betale mer på sommeren, så den burde i såfall vært på pluss-siden da vi ville si opp i august. Fortsatte avtalen i tro om at dette skulle gjevne seg ut i løpet av året slik de påsto. Viste seg at vi gikk fra minus 4 tusen, til minus 10tusen på tre mnd. De klarer altså ikke å gjøre den eneste jobben de har, å regne ut hvor mye strøm kundene deres bruker. Er ikke dette alt jobben som strøm-selskap innebærer? Jobber i elektriker-bransjen og går aldri fra en kunde uten å fraråde fra å bruke Fortum.

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Annelise D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ganske fornøyd! God service og veldig bra Fortum App!"

Byttet til Fortum ca. 2 år tilbake fra Fjordkraft. Har så langt vært fornøyd!

Karolina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svindel om faktura"
2 syns denne omtalen er nyttig

De har sendt meg faktura for hele november når jeg var kunde i Ishkraft. Jeg spørrte Fortum om pris for strøm 29 november. De sendt meg faktura fra 1.11 til 1.12. Det er veldig dumt. Jeg har betalt faktura til Ishkraft for hele november og fant også faktura fra Fortum. Begge 2 skrevet meg at jeg brukt da 1455, 70 kWh. Skjønner ikke hvorfor jeg må betale også til Fortum.

Fortum har totalt 221 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR