Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Fortum
3.3
777 verifiserte omtaler

Fortum omtaler og erfaringer

Positiv trend

Fortum opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.3
Middels
777 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#19
Utmerket
Fortum er rangert
#19 av 88 strømselskaper
39%
Middels
39% anbefaler Fortum
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 771 omtaler om Fortum

FILTRER OMTALER
206
95
51
50
369
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fortum
Fortum har 771 verifiserte omtaler på Bytt.no

Utmerket og bærekraftig

Omtale av  Viktor

Min opplevelse av Fortum har ikke vært noe annet enn bra, jeg hadde tidligere fjordkraft og nå har regningen min blitt halvert.

Svar fra Fortum
02.08.2019 10:49

Hei, Viktor. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, fornøyde kunder er viktig for oss. Ha en fin dag. Mvh Lene Fortum Kundeservice

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Aggressiv markedsføring

Omtale av  Kb

Kom på døren og sa at Fortum hadde kjøpt opp Hafslund og at de hadde et velkomsttilbud. Jeg sa at jeg ville se vilkårene før jeg byttet, de skulle komme på SMS og jeg kunne svare nei på denne når den kom. Selgerne var ubehagelige og la ord i munnen på meg. Jeg har ikke fått noen SMS, bare en e-post om at jeg har bestilt strøm og at jeg kan angre kjøpet innen 14 dager. Kommer ikke til å velge fortum etter denne opplevelsen.

Svar fra Fortum
02.08.2019 10:49

Hei, Kb. Det er riktig at Fortum og Hafslund nå er innenfor samme konsern, men Hafslund strøm er fremdeles en selvstendig strømleverandør. Det er beklagelig å høre om din opplevelse av selger, det er ikke slik Fortum ønsker å fremstå. Vi setter pris på din tilbakemelding og tar dette med oss videre. Mvh Lene Fortum Kundeservice

Sender regninger med høyere målestand enn hva som er reelt

Omtale av  Thomas

Sender regninger med høyere målestand enn hva som er reelt og nekter å betale tilbake for mye innbetalt og ligger skylden på andre. Ved overgang til elhub systemet. Kundebehandler vet ikke hva kwh betyr. De bare lurer for med billige avtaler for så å svindle de mot slutten av bindingstiden. Helt utrolig at folk kan oppføre seg slik.

Svar fra Fortum
02.08.2019 10:49

Hei, Thomas. Om man får en faktura med feil målerstand, vil det rettes mot neste fakturering. Vi har ulike kampanjeavtaler på strøm hvor man da får en rimeligere pris mot en avtaletid. Vilkår og informasjon om avtalen blir sendt ut til kunden før oppstart. Mvh Lene Fortum Kundeservice

Lure avtaler

Omtale av  Morten T

Fikk tilbud om lik betaling. Dette skulle være meget gunstig sa selger. Etter nærmere undersøkelse er avtalen dyrere og ved avslutting blir du sittende igjen med en regning som er 3 ganger vanlig fordi de klarer ikke estimere riktig.

Veldig bra

Omtale av  Petter

Støtter miljøet og får en god avtale. Tipp topp tommel opp :)

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Ble garantert lavere strømregninger...

Omtale av  Andre

Ble garantert lavere strømregninger, endte opp med nesten dobbelt så dyrt som eidsiva, bare løgn! Styr unna Fortum!!

De ringer og ringer ustanselig!

Omtale av  Atle

De ringer meg flere ganger i uka, uavhengig om du er kunde eller ikke, og de bruker digital oppringning, som ikke er tillatt i Norge. Jeg har sendt dem epost og bedt dem om å fjerne meg, noe de har bekreftet. Likevel ringer de igjen dagen etter! Dette har skjedd så mange ganger nå, at jeg politianmelder dem for trakassering!

Svar fra Fortum
12.03.2019 08:41

Hei Atle. Vi beklager om vi har kontaktet deg mange ganger og det skal selvfølgelig ikke skje når du først har takket nei en gang. Hvis du har sendt oss e-post, så har vi nok også reservert deg men det kan ta noe tid før du blir reservert fra ringelister. Du kan også be om å bli reservert når du blir kontaktet av vår selger og blir da reservert med en gang hos salgsselskapet vårt. Mvh Trond Fortum Kundeservice

Fortum har 771 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fortum mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR