Meny

Fortum omtaler og erfaringer

2,2/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
94
av 101 innen
strømselskap
32%
anbefaler
Fortum

"Ble garantert lavere strømregninger..."

Omtale om Fortum skrevet av Andre for 29.04.2019 19.37

Fortum har totalt 80 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ble garantert lavere strømregninger..."
3 syns denne omtalen er nyttig

Ble garantert lavere strømregninger, endte opp med nesten dobbelt så dyrt som eidsiva, bare løgn! Styr unna Fortum!!

Bytt.no
"Ble garantert lavere strømregninger..." skrev Andre om Fortum

Har du en tilsvarende erfaring med Fortum?
Gjør som Andre og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Fortum du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"De ringer og ringer ustanselig!"
4 syns denne omtalen er nyttig

De ringer meg flere ganger i uka, uavhengig om du er kunde eller ikke, og de bruker digital oppringning, som ikke er tillatt i Norge. Jeg har sendt dem epost og bedt dem om å fjerne meg, noe de har bekreftet. Likevel ringer de igjen dagen etter! Dette har skjedd så mange ganger nå, at jeg politianmelder dem for trakassering!

Svar fra Fortum
12.03.2019 08.41
Hei Atle. Vi beklager om vi har kontaktet deg mange ganger og det skal selvfølgelig ikke skje når du først har takket nei en gang.
Hvis du har sendt oss e-post, så har vi nok også reservert deg men det kan ta noe tid før du blir reservert fra ringelister. Du kan også be om å bli reservert når du blir kontaktet av vår selger og blir da reservert med en gang hos salgsselskapet vårt.

Mvh
Trond
Fortum Kundeservice
Kai Å. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"God service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Billig og miljøvennlig! Det er på tide å gjøre ett oppgjør med klimaendringene i verden. Det minste vi kan gjøre er å bytte strøm til en leverandør vi vet handler grønt! Ikke støtt atomkraftverk o.l!

Svar fra Fortum
12.03.2019 08.38
Hei Kai, og tusen takk for din hyggelige tilbakemelding :)

Mvh
Fortum Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Two faktura for the same month"
3 syns denne omtalen er nyttig

Really bad kundeservice. They sell us a fixed price 1660kr in december that was supposed to start working in january. We accepted. We have been with them 2 years and all payments went automatic from our account. They didnt take money in december from the bank (we dont know why and they send by post TOGETHER faktura for december (3600) and the lik betaling (1660) for january. We contact kundeservice and we just got the answer YOU NEED TO PAY and that they can not take the money from the bank because they change the contract. We never got this information. We payed both faktura by hand. January on date. A couple pf days later we got a faktura also for january of 5000kr, but automatic ON THE BANK. Still no explanation from kundeservice. They say they want to give us back 1660... sorry? We payed on time! You need to give back 5000kr. We have never been a not paying customer.

Svar fra Fortum
05.03.2019 09.44
Hi Jara.

We are sorry to read that you been experience problems with our Lik Betaling service, and it seems like there have been misunderstandings here.

Since there are some personal details involved that we dont can post on this site, I have sent you an e-mail on your gmail with more information to get this sorted out.

Sincerly
Trond
Fortum Customer Service
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Kanskje beste mulige leverandøren per i dag (19.02.2019)"

Flott avtale med bare 4,55 øre i påslag på Spotprisen. Ikke noe fastbeløp, og ikke noe i tilllegg for elsertifikater e.l. . Og det holder de! Det stemmer hver eneste måned når jeg (petimeter) kontrollerer mot Nord Pool. Det skal godt gjøres å finne bedre tilbud i landet i dag. Hvorfor gir så ikke 5 stjerner?. Fordi jeg er på Hafslund nett, landets største, og disse to største leverandørene på hvert sitt felt kan ikke klare å levere meg en faktura hvor målerstanden vises korrekt! Den differerer ca. 1.000 kWt fra aktuell målerstand. (men forbruket er registrert korrekt) Jeg har klaget begge stedene, men ingen kan eller vil gjøre noe med det.

Svar fra Fortum
21.02.2019 09.59
Hei Fred.

Hyggelig å høre du er fornøyd med strømavtalen Strømdeal :-)

Vi er kjent med det at det vises ulikt stand på faktura og hva som faktisk står på måleren. Denne feilen er vi årsak i, og kommer av endring fra standmålt til timesmåling. Ved endring til timesmåling ble den nullstilt i våre system. Det er noe vi har i vår rettelogg og vil bli rettet med tiden, men vi skal være ærlig å si at den ikke er prioritert da feilen ikke gir noen feil på faktura eller lignende, kun at det er forskjell på målerstanden som står på faktura og hva som vises på din strømmåler.

Ønsker deg en fin dag.

Mvh
Trond, Fortum Kundeservice
Fortum har totalt 80 omtaler på Bytt.no
Fortum strømpriser
Alle strømpriser
Gå til Fortum
SJEKK OM FORTUM KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Fortum leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Strømdeal
Spotpris - Fortum
80 omtaler
Etterskuddsvis betaling
6 måneder bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
745 kr
44,69 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Netto
Innkjøpspris - Fortum
80 omtaler
Etterskuddsvis betaling
3 måneder bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura
828 kr
49,68 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR