Meny

GNP Energy omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til GNP Energy
2,2/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Dårlig
106
av 111 innen
strømselskap
27%
anbefaler
GNP Energy
Filtrer omtaler
196
45
25
33
599
Sorter omtaler etter
Viser av 898 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med GNP Energy?
Monica Ø
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
App
Vurderer å bytte selskap
"Butter avtale du tegnet midveis"

Prøver få deg til å godta et bytte i avtalen din. Dyrt!!! Styr unna telefonene fra dem om flotte avtaler….

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
App
Har byttet selskap
"Svindel og lureri"

For desember fikk vi en regning på over 14.000 kr på et vanlig bolighus med 3 beboere. De hadde beregnet en pris på over 333 øre/kWt. Jeg nektet å godta denne da den var over 300% høyere enn hva som var gjennomsnitt der jeg bor. De mente netteier skulle gi strømstøtte, så jeg kontaktet netteier for å høre hva de mente. De mente dette var bare lurerier og ba meg kontakte advokat. Jeg har fortløpende orientert GNP skriftlig og ga beskjed om at jeg kom til å ta dette videre med advokat etter å ha snakket med netteier. Da fikk pipa en helt annen lyd, men alle svar er svært merkelig. Ikke svarer de direkte på det man spør om og den har endret avtalen uten å gi oss beskjed. Kommer aldri til å anbefale andre å bruke dette selskapet og bytter i dag til annen leverandør!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
App
Har byttet selskap
"Føler meg lurt"

Dette er ren lureri, moren min hadde dette selskapet og betalte 3-5 gange mer en naboen med likt hus.

Har du spørsmål om strøm?
NYHET!
Har du spørsmål om strøm?
JEG VIL HA HJELP
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
App
Har byttet selskap
"I grenseland av å bedrive lovbrudd"

I siste del av 2022 begynte GNP Energy å ta forskuddsbetaling uten samtykke. Forskuddet økte og beløp seg til flere tusen kr pr mnd. Da valgte jeg å avslutte min avtale umiddelbart. Den 30.12.22 mottok jeg en kredittkorta på et tilgodehavende på litt over kr 2500. Jeg sendte inn. Mitt kontonummer den 6. januar. Samme dag fikk jeg tilbakemelding om at saken var lagt til utbetaling. Jeg har purret to ganger, senest i går. Jeg krevde da at beløpet blir utbetalt uten opphold. Hvis pengene ikke blir utbetalT i dag eller senest i morgen kommer jeg til å anmelde forholdet. Sivilombudsmannen vil også bli vurdert kontaktet. Dette er fullstendig uakseptabelt å akseptere. Det er jo helt useriøs.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
App
Har byttet selskap
"Useriøse"

Vi sa opp avtale i oktober 2022, GNP har jo tatt forskudd for en hel måned og nå skylder de oss 13510,- som de ikke ser ut til å betale tilbake. Får bare svada svar hver gang vi ringer eller sender mail.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
App
Har byttet selskap
"Fantasipriser og gaffelfakturering"

Jeg fant akkurat ut at min mor har betalt 50 000 kr i strøm siste halvår, når vi har betalt mindre enn 20 000 for samme periode, og vi har brukt dobbelt så mye strøm som hun er. Synd vi ikke ble oppmerksom på dette før! For noe lureri! Sist mnd betalte hun 13 000 kr! Og det med svært lite forbruk!

Håvard F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Selger "gode" fastprisavtaler og svindler kundene sine"

Min mor ble kontaktet av GNP og lovet markedets beste avtale, og endte opp med en regning på 15000 kroner for strøm til en liten leilighet på en måned. De prøver IKKE å rette opp, men anbefaler kundene å fortsette avtalen. Styr unna dette useriøse selskapet. Forbrukerrådet blir kontaktet. Slike avtaler har vært omtalt mange ganger i det siste året, men de fortsetter å selge dem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Svindelforsøk, styr unna"

De inngår avtaler på andres vegne, og gir seg ikke når det åpenbart er gjort feil. Til og med når forbrukerrådet ga meg full støtte så gir de seg ikke. Det er så useriøst som det går an, at det er nesten ikke til å tro. Så useriøse firmaer fortjener ingen å rote seg bort i. Totalt uakseptabelt. Jeg slapp heldigvis billig unna, fordi jeg har loven på min side.

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
""Søringstrøm" for oss i nord"

Fikk regning for desember på 14700,- Der de opererer med en strømpris på 393,68 ø kw/t. Ifølge egen utregning og priser i mitt område, skulle fakturaen vært på litt over 3000,- Har vært i kontakt med dem flere ganger på telefon, hvor jeg møtes av en hyggelig kundebehandler, men kun får det samme svaret, vi har kjøpt strøm til den prisen i september, og derfor er din pris så høy. Har også mailen med dem flere ganger, men der får jeg ikke engang svar på mine spørsmål, ikke engang om utsettelse av faktura. De motsier også seg selv. Jeg har selvfølgelig byttet selskap, tros at jeg har bindingstid.

Ragnhild
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
App
Har byttet selskap
"Svindel og skurkeri"

Bor i en leilighet på 80 kvm og sparer strøm som bare det. Likevel vil de fakturer meg over 8000 pr. måned..... I tillegg har de prøvd å fakturere med 2900 pr. måned for en hytte som er vinterstengt. Når jeg kontakter kundeservice, viser de ingen forståelse for at dette er helt galskap. Jeg har selvsagt flyktet fra dem, og har byttet avtale nå.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
App
Har byttet selskap
"Luringer"

Har hatt GNP i mangw år for de lova å være blandt de 3 billigste. For November betalte jeg kr. 1655,- , å fer Desember kom regninga på kr. 11.423,-, å hadde bare halve i nettforbruk iforhold til November, da en var heime å fyra med ved.🤢

Svar fra GNP Energy
21.02.2023 14:25
Hei Jenny G, Vi i GNP Energy ønsker gjerne at du tar kontakt med oss på kundeservice så vi sammen kan se nærmere på fakturaen og din avtale. Du kan nå oss på telefon 21 65 10 00 . Ha en fin dag! Mvh GNP Energy.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
App
Har byttet selskap
"Virker useriøse"

Nå har jeg byttet strømlevrandør pga. Fikk ei vanvittig stor regning. Det var den berømte folke pakka jeg hadde. Da forhonds fakturerer dei for 2 måneder. Det er galskap spør du meg. Etter samenligning av spottpris med andre levrandører så var min spot høyere med GNP i følge fakturaen. * Jeg har ikke fått betalt tilbake pengene jeg har betalt for mye. *Kundeservicen kunne ikke gjøre så mye sa dei.

Svar fra GNP Energy
21.02.2023 14:25
Hei Gutt38, Det er synd å høre at du har denne opplevelsen av oss som din strømleverandør. Vi ønsker å rette opp i slike tilfeller som dette og vi kommer vanligvis til en løsning så lenge kunde tar kontakt med oss på kundeservice. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 21 65 10 00 eller e-post [email protected] så vi kan se nærmere på saken din. Ha en fin dag. Mvh GNP Energy.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Fullstendig lureri"

De lover å forhandle om strømprisen, men du ender med å betale 4-5 ganger mer enn gjennomsnittlig pris. Ved klage, er svaret at de ikke kan endre eller reversere en faktura. De tar den høyeste prisen i løpet av måneden, og fakturerer deg med denne prisen hele måneden. Vi klager nå til Elklagenemda

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Hans A. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Blitt lurt"

Strømselskapet har rundlurt meg. Har folkeparken hos GNP. Fikk en regning på 12000 kr for Desember mnd. Dem hadde brukt en områdepris på 398 øre noe som tilsvarer prisen for sør Norge. Jeg bor i Nord-Norge. Tok kontakt med kundeservice å den personen jeg pratet med var lite behjelpelig. Oppfordrer alle til å styre unna en sån useriøs aktør!

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"dyr strøm på folkepakka"

hadde folkepakka, men skiftet firma med en gang jeg fikk strømregning på 2 800 kr, med et forbruk på 550 kw. Strømprisen for hele desemember og frem til jeg byttet lå prisen GNP hadde klart å forhandle seg frem til på 4.98 kr. NO3 midt hadde til sammenligning en gjennomsnittlig spotpris 226, 91 øre

Svante S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Trønder med Oslopris"

Fikk faktura for desember. Har riktignok brukt 3900 kwh i desember. I november brukte jeg 3100. Fakturaen kom på 4400. I desember kom fakturaen på 19944. Jeg blir rett og slett fly forbanna. Jeg bytter. Den såkalte folkepakka. Har konfirmant i mai. Kona fikk nettopp kreft og ikke alt for mye å rutte med fra før og så får jeg dette slengt i trynet... Heldigvis går avtaletida mi ut i februar og jeg er inne i en gratis måned.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Folkepakka er lureri"
4 syns denne omtalen er nyttig

GNP har klart å forhandle fram priser for desember 2022 som er 220% høyere en gjennomsnittlig spotpris i desember noen gang. 700% høyere enn gjennomsnittet for desember siste 7 år og 1200% høyere enn månedssnittet de siste sju år. Godt jobbet!

Jeanett T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"hold dere langt unna"
2 syns denne omtalen er nyttig

svindel, bare dyrt og vanskelig å fortå avtalen, vi sparer 12000 pr år ved å bytte selskap. De lokket oss med gratis strøm i en måned men hjelper lite når strømmen er ekstremt dyr. Kundeservicen er også dårlig, ekstremt lang ventetid når man ringer de. var tre foran meg i kø til kundeservice og ventet nesten i 40 min.

Har du spørsmål om strøm?
NYHET!
Har du spørsmål om strøm?
JEG VIL HA HJELP
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Elendig, grusomt og styrt av grådighet!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dere er akkurat like sleipe og pengegriske som alle andre strømselskap samt staten. Dere unnlater helt å forklare hvordan strømstøtten fungerer og hvordan den utbetales. Jeg ser noen selskap trekker den direkte fra regningen, andre utbetaler til konto. Men dere? Null, niks og nada informasjon! Det skulle ikke forbause meg om det er en av eierne i GNP som eier huset som nå brukes i Mesternes Mester siden både GNP og nevnte TV-program er lokalisert til Sandefjord; snyltere hele gjengen! Og å bytte leverandør er meningsløst siden dere alle kun er ute etter å gjøre menigmann blakkere enn man allerede er.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Billig"

Billig strøm og det er det. Vanskelig og dårlig app

Bjørn H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Grotesk pris"

Fikk en strømregning på november på kr 16400 for et forbruk.på 1700 timer. Der er innbefattet et forskudd på nesten 10 000 for januar. Er regnet kr 5.50 pr kilowatt og meg bekjent er ikke dette prisen som har vært fast.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Samme suppa her også"
1 syns denne omtalen er nyttig

Flyttet fra Tinde til GNP uten varsel. GNP påstår det skyldes systemfeil at vi ikke ble varslet. Lurt til å tro avtalen ble flyttet i sin helhet. Gikk i realiteten fra rundt 1,8kr KWh med Tinde til 4,8kr KWh med GNP. Byttet straks jeg så fakturaen og betalte ikke forskuddet, men ba om sluttoppgjør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Føler meg skikkelig lurt."
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg byttet strømavtale da ble kontaktet av GNP over tlf. Selskapet hadde da app hvor jeg kunne følge med. Men alt endret seg som månedene gikk. Appen fungerte ikke lenger, og strømregningen doblet seg for hver mnd. Mine rekninger lå skyhøyt over husholdninger jeg kunne sammenlikne meg med. Jeg byttet og fikk "straffegebyr" pga det. Nå er rekningene en brøkdel av det jeg opplevde hos GNP. Jeg kommer til å klage på rekningene og gå videre med saken.

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"de betaler ikke til bake som jeg har til gode"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har til gode kr.5900. Jeg har prøvd å komme i kontakt med dem ,men det er umulig å komme i kontakt med dem. De tar ikke telefon deres epost adresse fungerer ikke.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Byttet til variabel pris uten å si fra"

Helt forferdelig å se at GNP endrer avtale til Variabel pris fra spotpris uten å si fra. Byttet strømleverandør 2 minutter etter at jeg så det. Betaler min siste faktura til dem i desember, 3,8 ganger spotpris. Aldri mer GNP Energy

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR