Gudbrandsdal Energi opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Jeg inngikk en avtale med pristak som Gudbrandsdal Energi anbefalte som den beste avtale. Jeg forsto det slik at det var en spotprisavtale med pristak. I september mottok jeg en mail hvor de hevet prisen til 135 øre med en maksprisgaranti på 175 øre. Jeg sendte dem en mail hvor jeg mente de hadde begått en feil i og med at spotprisen da lå rundt 20 øre her. Den mailen besvarte de aldri. Det viser seg i ettertid at de har anbefalt en avtale med Variabel pris. Jeg har nå ordnet meg en spotprisavtale via Trumf.
Har vært kunde hos GE mange år.Veldig fornøyd både med pris og hyggelig kundeservice.Får raskt svar om det er noe du lurer på.GE anbefales 😊😊
Gir god oversikt via app slik at det er enklere å vurdere eget forbruk.
Jeg får god oversikt over mitt strømforbruk til enhver tid.
Hei Magne! Takk for hyggelig tilbakemelding. Med vennlig hilsen Solvår Skar, leder kundeservice
TIl tross for god score på bytt.no er dette fortsatt en søppelbedrift som gjør sitt beste for å skjule kravet om både efaktura + avtalegiro (ja de krever faktisk begge deler). Legg merke til at dette ikke står som et krav på https://www.ge.no/generelle-vilkar. Det kommer heller ikke under avtalevilkårene når man har fylt ut informasjon og klar til å trykke "Kjøp nå" Det er først på avtalebekreftelsen du mottar på epost at du får informasjom om kravet om både efaktura og avtalegiro. Det er altså umulig å få informasjon om dette før du faktisk gjennomfører en bestilling. Dette er en useriøs bedrift som bør unngås som pesten.
Hei Kalle! Kravet om AvtaleGiro og efaktura finnes bare på en avtale i salg nå, og det er Trumf-avtalen. I beskrivelsen av denne avtalen på www.ge.no/trumf: står det "Merk at du må opprette både AvtaleGiro og eFaktura/e-postfaktura for å unngå fakturagebyr". Der man trykker "Bestill", er det også lenke til en Les mer-tekst om avtalen, hvor det står "For å unngå fakturagebyr må det opprettes både AvtaleGiro og eFaktura/e-postfaktura. Dersom det ikke er opprettet tilkommer et fakturagebyr på henholdsvis kr 49,- på manglende AvtaleGiro og kr 49,- for manglende eFaktura/e-postfaktura. Fakturagebyr vil ikke tilkomme på første faktura fra oss." I tillegg står dette i avtalevilkårene du godkjente ved bestilling. Produktene Spotpris, Pristak og Fastpris har ikke krav om AvtaleGiro og efaktura. Med vennlig hilsen Solvår Skar, leder kundeservice
Jeg har bare god erfaring, og kan anbefale alle GE. De har gode priser og meget god kundebehandling.Topp!
Hei Rolf! Takk for hyggelig tilbakemelding. Med vennlig hilsen Solvår Skar, leder kundeservice
Greit selskap. Holder hva de lovet. I sommer 250/mnd.
Hei Tdy! Takk for hyggelig tilbakemelding. Med vennlig hilsen Solvår Skar, leder kundeservice
I GE sin app og på nett, finnes ikke egen oversikt over nåværende og kommende døgns strømpris, kun historisk. De henviser til Elvia. Dette bør en strømkunde få lettere oversikt/tilgang til.
Hei Tor! Takk for tilbakemelding! Vi har nok ikke klart å gi deg rett informasjon. Timeprisene for inneværende og kommende døgn finnes i den nye appen vår, samt her: https://www.ge.no/timepriser-spotpris-no1 Med vennlig hilsen Marius Sveipe Daglig leder
Umulig å følge med på min daglige strømpris, har ofte problemer med å få fram dagsprisen på min side og i appen. Oppfatter ellers selskapet som seriøst.
Hei Bimma! Takk for tilbakemeldingen. Med vennlig hilsen Solvår Skar, leder kundeservice
Fornøyd med Gudbrandsdal energi, hatt i mange år og har ikke hatt noe grunn for å bytte ut disse.
Hei Marie! Takk for hyggelig tilbakemelding. Vi er glade for at du er kunde hos oss. Med vennlig hilsen Solvår Skar, leder kundeservice
Vi er veldig fornøyd med Gudbrandsdal Energi. De varsler når strømmen er svært dyr og kommer stadig med nyttig informasjon til forbruker.
Hei Bente! Takk for hyggelig omtale. Med vennlig hilsen Solvår Skar, leder kundeservice
God kundeservice, lett å få tak i, egen kundebehandler, God strøm avtale
Hei Elle! Takk for hyggelig omtale. Med vennlig hilsen Solvår Skar, leder kundeservice
De sendte ikke varsel om prisendring, og overfakturerte meg fra Januar 2019 til Mars 2020. Måtte gjøre egen omstendelig utregning på hvor mye det kom på, og sendte dem krav om tilbakebetaling. GE svarte da: "Hei, Vi kan se at det dessverre ikke har gått ut varsel til deg ved prisendringen på Vinterspot 2019 den 01.02.19. Vi imøtekommer derfor kravet ditt med tilbakeføring av 2275,36 kr. Du hadde vedlagt en fin, grundig og oversiktlig utregning. Dette beløpet blir trukket fra på neste faktura. Fra 01.02.19 ble påslaget endret til 5,9 øre/kwh og er fortsatt gjeldende. Ingen fastbeløp. Har du ønske om å bytte avtale, kan jeg tilby deg spotprisavtalen GE Spotpris. Dette er en spotprisavtale med et påslag på 0,0 øre/kWh. Avtalen har et fastbeløp på 9 kr/mnd. El-sertifikater er inkludert. Avtalen har ikke krav om betalingsavtaler. Det garanteres at det ikke vil bli noen endring av påslaget de første 6 mnd. Ved eventuelle prisendringer i påslaget får kunden 14 dagers varsel. Les mer her: https://www.ge.no/stromavtale/gespotpris Du kan enkelt bytte via min side. Ønsker deg en fin dag :-) " Da gjorde de opp for seg. Ble flyttet over til GE Spotpris som hadde 0 øre/kWh påslag de første 6 mnd, men som deretter økte til 4.6 øre/kWh påslag etter det. Det er for øyeblikket en helt ok avtale i markedet ("svært billig" ifølge bytt.no, men ikke den billigste). Derfor får de 1 ekstra stjerne av meg. Så du må holde tunga rett i munnen, dobbeltsjekke regningen, og arrestere de når de eventuelt overfakturerer deg. Dette er ikke første selskapet som har gjort noe slikt (Har tidligere arrestert både NorgesEnergi og Agva, som fremstår som verstinger i bransjen). Dette er ikke tilfeldigheter, men en ukultur i bransjen. GE svarte: "Håper vi ikke skal komme opp i slike uheldige saker i fremtiden. Det er ikke vår intensjon å spekulere i slike tilfeller. Vi prøver etter evne å være tydelige på hva som gjelder og retter opp om vi har gjort feil." Så får du selv avgjøre hvorvidt det er troverdig.
Hei Magne! Takk for at du skriver til oss. Vi synes som deg at det får bli opp til leseren av denne anmeldelsen å vurdere hvorvidt vi har opptrådt på en kritikkverdig måte. Vi står fremdeles for det vi har sagt i mailen du refererer til, at vi ikke spekulerer i slike tilfeller. Vi er glade for at kundene våre tar kontakt og finner feil slik at vi kan unngå flere av dem i fremtiden. Med vennlig hilsen Solvår Skar, leder kundeservice
Stort sett gode priser, aldri noe tull eller krangling med kundesupport. De har fremdeles mennesker i andre enden av linja. Ikke en robot som spør om masse tull. Heller ikke er de innpåslitne selgere som lover deg ditt og datt.
Hei Ole! Takk for trivelig omtale. Vi er veldig glade for at du er kunde hos oss. Med vennlig hilsen Solvår Skar, leder kundeservice
Fornøyd med det meste. Ingen liten skrift som plutselig popper opp.
Hei Lene! Det setter vi stor pris på at du sier. Tusen takk for hyggelig omtale. Med vennlig hilsen Solvår Skar, leder kundeservice
GE har alltid de billigste avtalene. Ingen lokkepriser. Veldig oversiktlig.
Hei Andreas! Takk for hyggelig omtale. Det setter vi pris på. Med vennlig hilsen Solvår Skar, leder kundeservice