Hafslund Strøm har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Hafslund har byttet min Webspot til vanlig strømavtale uten mitt samtykke eller godkjennelse hvor dette kostet meg rundt 110 kr i mnd!!! De gidder ikke engang å rydde oppe i det. Ren svindel spør du meg.
Vi har vært i kontakt i flere ganger med dem. Dem har ikke vært behjelpelige. Dem har lovet å bytte til et strømselskap som vi valgte til en dato, men gjorde det ikke.
Masse produkter som maksprisgaranti og grønt valg osv osv som bare skal loppe deg for penger. Velg heller noe billig og enkelt.
Alltid kort ventetid og hyggelige kundebehandlere.
Ble lurt av en kar som kom på døren og sa han var fra Hafslund. Hadde imponerende skilt på magen. Ville absolutt kontrollere sikringsskapet vårt, men kastet knapt et blikk inn i det. Opplyste så at vår leverandør av strøm, Fortum, skulle slutte å levere strøm til vårt område og at vi måtte tegne ny avtale med Hafslund for å få strøm i framtiden. Vi eldre og godtroende bet på kroken og inngikk avtale. Et par uker senere ringte Fortum og lurte på om vi også hadde hatt besøk av en kreativ strømselger fra Hafslund som hadde fortalt at Fortum var ute av markedet. Det var i så fall langt fra sannheten! Vi ble overrasket og sjokkerte og mannen fra Fortum lovde å ordne opp for oss dersom vi ville tilbake som kunder hos dem. Det takket vi for. Kundeservice på Hafslund er kontaktet og orientert, men alt de kan si er at de beklager dersom vi føler oss lurt. Vi føler oss ikke lurt, vi ER lurt! Sluttregningen fra Hafslund foreligger nå og vi er ilagt et straffegebyr (bruddgebyr) på kr. 300.- for vår godtroenhet. Dette har Fortum lovet å kompensere. Vi er nå heldigvis på vei tilbake til Fortum.
Min historie: Jeg overtok hus, og sendte inn skjemaer til hafsund. Ble satt opp med det jeg tror er "standard avtale", relativt dyr (Hafslund Strøm het den bare). Jeg bytter raskt til webSpot og tror at det meste er greit. Får deretter telefon noen dager senere om at jeg kan få tegne Grønt Valg gratis i en måned. Greit nok tenker jeg, og bekrefter med å svare ja, med plan om å avbestille etter en måned. Faktura kommer og jeg er fakturert for grønt valg uten noen gratis måned, samt tjeneste Maksprisgaranti som jeg aldri hverken har bestillt eller hørt om. Jeg ringer kundeservice, det er en evighet av ventetid, heldigvis har de et vanlig 8-sifret nummer i tilleg til det 5-sifrede svindelnummeret, så jeg ungikk i alle fall skyhøy telefonregning. Kundebehandleren kunne fortelle at de absolutt ikke hadde noen gratis måned på grønt valg, men gikk etter litt kranglig med på å reversere hele bestillingen. Fikk også sagt opp maksprisgaranti. Alt i alt, passelig missfornøyd med at de prakket på meg maksprisgaranti uten å spørre, og uten at det går klart frem noe sted før jeg får første faktura, samt at de har lang ventetid. Hadde blitt 3 stjerner, men at de ringer meg opp for å selge tjenester og lyver om gratis måned ødelegger all tillitt, og jeg gir derfor en stjerne, samt at jeg er på utkikk etter ny levrandør av strøm nå.