Hafslund Strøm har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Min aktuel leverandør ringte meg og fortalte meg at de har fått melding fra Skagerak Energi om a jeg flyttes til en annen leverandør, men at de kunne ikke opplyse til hvem. Jeg ringte Skagerak Energi og fikk opplyst at jeg flyttes til Hafslund strøm 08.05, noe jeg ikke har bestilt eller snakket med noen i det hele tatt. Tok telefon til Hafslund, en kundebehandler forteller meg at det stemmer at jeg skal være kunde hos dem!!! Hun forteller videre at jeg hatt en selger på døra og at jeg har signert en avtale. Hun var rask å spørre meg om jeg ønsker å si opp avtalen; hun kunne slette den melding fort! Jeg stusset litt på hvorfor var hun rask med å slette melding. Jeg insisterer på å få tilsendt den avtalen på Mail. Jeg har ikke tro på at hun gjør det! Jeg synes at det er frekt at de stjeler kunder uten samtykke. Og hvis jeg får de papirene på Mail kommer jeg til anmelde den selgeren for dokument forfalskning. For frekt!
Hafslund er dyre, sender regningene som er ubetalte til inkasso etter 7 dager på overtid. Dårlig kundeservice. 700 kr i salær? Vet ikke om det er lovlig engang. De eier vel inkasso byrået Slovenia også.
Telefon fra Hafslund at de hadde kjøpt opp Fortum som var min leverandør. Lagde ny avtale som viste seg å inneholde mer enn avtalt. Hører nu at Fortum fortsatt eksisterer og føler meg lurt.
Dyrt. Hver måned kommer større og større beløper for nettleie selv om vi vet at bruker vi mindre strøm på slutt av vinteren. Jeg stoler ikke på disse nye måleravlesninger
Høyere priser enn mange og fraværende kundeservice. Kundeservice besvarer ikke telefon.
Forrige uke ble jeg oppringt av Hafslund og ble fortalt at de vil gjerne få meg tilbake som kunde siden jeg gikk over til en annen leverandør. Jeg ble selv usikker og trodde ikke jeg noen gang var kunde hos dem. Damen på den andre siden ble veldig overbevisende og sa at jeg var det i mange år. Jeg skulle bare bekrefte JA på en sms så ordner de alt. Jeg ble usikker om det og bekreftet ja på sms. Etterpå ble jeg nysgjerrig og sjekkt i nettbanken hvem har jeg betalt regniger til. Jeg ble også opringt fra min egentlige strømleverandøren og ble forklart at Hafslund prøvde å lure meg. Det var IKKE griet.
Vi har variabelpris fra Hafslund, noe de anbefalte som det letteste. Vi bruker både Min Side på nett, sender inn måleravlesning via nett, og betaler med e-faktura. Har ikke fått varsel om måleravlesning fast den 1. i hver måned noe sted elektronisk. Som studenter som aldri har bodd hjemmefra, er vi ikke klare over når man skal lese av måleren, noe vi aldri har fått beskjed om at skal være hver 1. i mnd. Sitter igjen med en strømregning som er 3 ganger større enn vanlig, pga baksmell ifa. måleravlesningen. Da jeg prøvde og ringe var telefonkøen over 15 minutter lang, og når jeg først fikk svar, ble jeg satt over til et annet nummer hvor jeg også måtte stå i telefonkø. Er heller ikke gode på å reklamere for tilbudene sine, eller opptatt av å gi kunden det best mulige tilbudet.