
Alltid hjelpsomme og hyggelige kunde veiledere. Anbefaler
Det å vite at kraftleverandøren er eid av kommunene i distriktet og at eventuelle overskudd kommer lokalsamfunnet og ikke en postkasse i et skatteparadis tilgode, betyr like mye som prisen for meg. I det store og hele er det for mye børs og for lite regulering av markedet.
Etter utløp av fastprisavtale i des 22, fikk jeg ingen beskjed om ny pris, men fikk iflg Min Side pris på 81 øre, noe jeg var fornøyd med. Bare for å oppdage noen uker senere at prisen plutselig og uten pålagt varsel var 430 øre!! (en pris som ikke eksisterer i deres egne prislister...). Fikk så tilsynelatende ny fastprisavtale på 86 øre, før denne ble Kansellert av HK. Flere forsøk på å rydde opp blir nå bare avfeid og trenert av leverandøren. Saken er nå oversendt Elklagememnda mens jeg avventer både innkasso og flere tåkete svar fra HK.
I would strongly not recommend this company to anyone. The expirence i had was really bad. they commited to offer discount and when time come to said it will be applicate after 6 months. I dont know what was the reason but the are not loyal with customers.
Helgeland Kraft AS hadde høvelig rimelige priser før, men det er ikke så rimelig nå. Jeg fikk SMS om at vi skulle få kuttet utgifter i vinterhalvåret, men det ble visst ikke noe av... De sender enkelte kunder regninger som er over ett år gamle, og unnskylder seg med at det var ei regning utestående. Hvordan i allverden kan det ha seg?? Jeg skulle ønske at Helgeland Kraft AS kunne være flinkere å informere kunder om prisendringer og om disse skjulte utgifter. Skulle ønske at de også hadde ryddet litt opp i systemet sitt for å unngå misforståelser og rot. Her har de seg selv å takke. Kanskje færre kunder hadde byttet dem ut.
Jeg ble lovet at strømstøtten kom på faktura. Det gjorde den ikke. I tillegg er appen deres helt elendig. Anbefaler ingen å være kunde av disse.
Helgeland kraft sendte oss en samlet regning for mange måneder nesten ett år etter forbruket.De ga oss lang tid på og betale men med de prisene som har vært nå, så klarer man jo ikke delbetale over tretti tusen!!!??! Det er krise, hadde vi vært kunde et annet sted, hadde vi jo ikke vært i denne situasjonen,da hadde vi fått regning hver måned, og vi hadde betalt hver måned og ferdig med det. Ser at mange kunder har opplevd det samme, så dette er ikke bare en glipp!
Sender ut feil faktura å feil beløp. Krever tusenvis for strøm i bolig som ikke har hatt strøm på. I Norge er det tydeligvis lov å ta urettmessig penger fra folk så lenge man er strømselskap.