NordlysEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Gutt 26år. Jeg fikk først et godt inntrykk av selskapet da da jeg ingikk avtalen, men etter å ha forsøkt å komme meg ut av en bindingstid med dem fikk jeg flere ubehagelige overaskelser. Jeg fikk tilbud fra en annen leverandør om at de matchet avtalen jeg hadde med Nordlys, og at de skulle dekke den normale bruddgebyren på 500kr. Dette slo jeg til på. Tre uker senere fikk jeg et brev i posten fra NordlysEnergi som forklarte at de antok at det var en feil at jeg hadde sagt opp, og at jeg umiddelbart må si fra om jeg faktisk vil si opp. Jeg sendte da en mail til kundeservice for å bekrefte dette, men fikk da som svar at de har en bruddgebyr på 2100NOK!! Jeg forsøkte å logge inn på siden deres for å lese vilkår, men kunne ikke det ettersom jeg ikke lenger var kunde... Heldig vis fant jeg avtalen jeg ingikk med dem i papirform som jeg har spart på. Der stod det av bruddgebyren var på 1400NOK... Ettersom jeg fikk brevet tre uker etter ny avtale var angreretten med ny leverandør gått ut, og jeg satt da igjen med to avtaler på samme leilighet, begge med bruddgebyr. Saken løste seg ved at NordlysEnergi stod på sitt og var veldig lite behjelpelige, samtidig som den andre leverandøren strakk seg langt. Jeg valgte selvfølgelig derfor å bytte. Oppfordrer alle som har Nordlys til å se over avtalevilkårene sine en gang til før de blir lurt. Her er et par eksempler jeg fant i min avtale som jeg finner helt på kanten til ulovlig. "Kunden aksepterer at NordlysEnergi til enhver tid kan endre vilkår og betingelser, nye vilkår vil alltid være tilgjengelig på våre nettsider." - Jeg fikk da altså ikke tak i disse vilkårene på nett selv om jeg lette. "... NordlysEnergi forbeholder seg retten til å reaktivere avtalen i den 12 mnd. perioden dersom den skulle bli kansellert på bakgrunn av leverandør/kundebytte..."
Nordlys er et bemerkelsesverdig strømselskap, og jeg er fantastisk fornøyd med byttet mitt av strøm. Hadde Hafslund variabel avtale og betale 72 KWH i mnd, nå betaler jeg kun 24!! Topp 3 garanti levde for en gangs skyld opp til forventningene.
Var litt skeptisk, men endte opp veldig fornøyd! Bytta fra Hafslund og har fått en langt billigere pris👍
Selgeren oppførte seg eksemplarisk og var veldig høflig.
Veldig fornøyd med påslaget på strømavtalen, liker at de svarer raskt på e-post, fantastisk kundeservice.
Ikke så fornøyd med at selskapet opererer med bindingstid på flere måneder. Har ikke sett at andre strømselskaper bruker samme taktikk. Vurderer å bytte, men ser an hvordan de henger med på prisnedgangen de andre gir nå, vinteren 2020, når strømprisene er rekordlave.
Hei Stine! NordlysEnergi setter pris på både ris og ros. Bindingstid har du fordi vi har gitt deg en rabatt ved oppstart hos oss. Når du har en spotpris avtale så styrer strømprisen seg selv, så prisnedgangen kommer automatisk. Vi er veldig opptatt av fornøyde kunder, og håper du kan gjøre en ny vurdering på omtalen din basert på disse tillegg opplysningen. Hilsen NordlysEnergi.
Nordlys har glimrende service og jeg er veldig fornøyd med avtalen! Ingenting å utsette