Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NorgesEnergi
3.0
2 082 verifiserte omtaler

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NorgesEnergi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.0
Middels
2 082 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#74
Forferdelig
NorgesEnergi er rangert
#74 av 88 strømselskaper
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 082 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
271
135
124
892
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 082 verifiserte omtaler på Bytt.no

Svindel, bedrag, useriøst og elendig kundeservice

Omtale av  Nina

For det første føler jeg meg lurt, akkurat som en hel del andre pga såkalt "variabel" strømpris og en skyhøy faktura for oktober! Dere selger dette inn og beskriver det som en "forutsigbar" avtale, men dette er jo alt annet enn forutsigbart. Hadde dere vært lojale, ville dere informert deres kunder om dette. Kunder som ønsker en forutsigbar strømavtale ville mest sannsynlig valgt fastpris! For å bli oppfattet som seriøse, må dere slutte å lure folk inn i avtaler man ikke skjønner noe av! Jeg har i tillegg kontaktet kundeservice via mail for å endre på avtalen, jeg sendte mail mandag 21.november, idag er det 27. november og jeg har fortsatt ikke fått svar. Dette er elendig kundebehandling.

Svar fra NorgesEnergi
28.11.2022 10:15

Hei Nina! Vi informerer alltid kunder om variabel pris og gir forvarsel ved prisstigning på tidligere 14 dager (nå endret til 30 dager) og instant prissvarsel dersom det nedgang i prisen. Poenget med en variabael avtale er at man alltid skal vite hvilken pris man betaler, noe som gir forutsigbarhet. I Oktober var det en uvanlig markedssituasjonen. Hovedårsaken klarte verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og variabel prisen i oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. For mens spotprisen følger strømprisen i markedet time for time, blir variabel prisen satt frem i tid ut ifra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq, og altså før vi vet hvordan spotprisen faktisk blir. Dermed vil det med variabel prisen være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. For eksempel: I august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabel pris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler. I oktober opplevde vi altså det motsatte. Spotprisen sank til et nivå som kom svært overraskende på analytikerne, og den forhåndsbestemte variabel prisen ble liggende langt over. Dette er en kjedelig situasjon som alle strømleverandører og kunder med variable avtaler nå står i. Beklager lang ventetid på mail! Vi har veldig mange henvendelser for tiden. Merk at dersom du kontakter oss den 21. November angående en produktendring og vi svarer deg noen dager etterpå så vil selve handlingen fortsatt skje fra dagen du kontaktet oss med tilbakevirkende kraft. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Veldig fornøyd, både med pris og kundeservice

Omtale av  Morten S

Billigste strømselskap jeg har brukt, er super fornøyd med service og med billigere strøm, Hadde Fjordkraft før, ville ALDRI gått tilbake

Svar fra NorgesEnergi
28.11.2022 10:19

Hei Morten! Tusen takk for en hyggelig omtale! Det setter vi stor pris på! Vi ønsker å være konkurransedyktige og tilby den beste prisen for våre kunder. I tillegg er vi veldig opptatt av god kundebehandling. Vi er alltid tilgjengelig på telefon, epost, chat og Facebook i hverdagen mellom 08-16 dersom det skulle være noe du lurer på! Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

seriøse, lette å forstå,

Omtale av  Kari

Brukervennlig og seriøst har hatt Norges Energi i flere år (Hafslund)

Svar fra NorgesEnergi
28.11.2022 10:20

Hei Kari! Tusen takk for en hyggelig omtale! Vi ønsker alltid å være konkurransedyktige og tilby den beste prisen for våre kunder. I tillegg er vi veldig opptatt av god kundebehandling. Vi er alltid tilgjengelig på telefon, epost, chat og Facebook i hverdagen mellom 08-16 dersom det skulle være noe du lurer på! Takk for ditt lange kundeforhold! Vi er stolte av å ha deg som kunde! Ha en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Overfører meg til en dyrere avtale.

Omtale av  Ivar

Norges Energi har overført meg fra en nåværende avtale til en dyrere avtale uten å oppgi prisøkningen.

Svar fra NorgesEnergi
28.11.2022 10:24

Hei Ivar! Vi overfører aldri en kunde over på en avtale uten å gi forvarsel i god tid. Regner med at du henviser til vår opprydding av gamle kampanjeavtaler. Når strømprisene er høye er det ekstra viktig å ha kontroll over strømforbruk og kostnader.  I arbeidet med å gjøre det enklere å være strømkunde i NorgesEnergi, har vi derfor besluttet å redusere antall strømavtaler.  Vi har fortsatt noen kunder hos oss som er aktive med gamle kampanjeavtaler.  Ved å overføre denne kundegruppen til en felles strømavtale – Strøm til Spotpris. Dersom du ikke er fornøyd med denne avtalen har du alltid mulighet til å bytte til denne: https://norgesenergi.no/stromavtaler/spotpris/ Ha en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Uetisk og lureri

Omtale av  Anders

Norgesenergi utnytter strømsituasjonen. Fikk regning på 8000,- for en rekkehus som tidligere har hatt et snitt på 2000 i måneden. Vi hadde variabelavtale noe som innebærer at de fakturerte oss med augustpriser i oktober. (I august var prisene spesielt høye). Dvs at vi sitter med en regning hvor vi får et høyere strømforbruk til en høyere pris. Opp mot 660øre kw i en periode hvor snittprisen har vært 164øre Når jeg spør de om hvor mellomlegget går hen svarer de at "dessverre går til de". På fakturaen står det at de kun tjener 63 kroner, dette er uriktig. Forbrukere har ikke samme innsikt i strømmarkedet som strømleverandørene. Ingen fra Norgesenergi har ringt oss og varslet om at variabelavtalen medfører en 4 dobling i pris (og det etter strømstøtte). Ei heller har de avsluttet avtalen på eget initiativ. Jeg sitter igjen med et en følelse at jeg for Norgesenergi er en dum forbruker som ikke har byttet til spotprisavtale. Dette er for meg en situasjon Norgesenergi åpenbart har utnyttet til det fulleste. Tillitsforholdet ble totalt brutt av dette. Styr unna!

Svar fra NorgesEnergi
28.11.2022 10:27

Hei Anders! Vi informerer alltid kunder om variabel pris og gir forvarsel ved prisstigning på tidligere 14 dager (nå endret til 30 dager) og instant prissvarsel dersom det nedgang i prisen. Poenget med en variabael avtale er at man alltid skal vite hvilken pris man betaler, noe som gir forutsigbarhet. I Oktober var det en uvanlig markedssituasjonen. Hovedårsaken klarte verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og variabel prisen i oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. For mens spotprisen følger strømprisen i markedet time for time, blir variabel prisen satt frem i tid ut ifra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq, og altså før vi vet hvordan spotprisen faktisk blir. Dermed vil det med variabel prisen være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. For eksempel: I august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabel pris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler. I oktober opplevde vi altså det motsatte. Spotprisen sank til et nivå som kom svært overraskende på analytikerne, og den forhåndsbestemte variabel prisen ble liggende langt over. Dette er en kjedelig situasjon som alle strømleverandører og kunder med variable avtaler nå står i. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Grei nok, men dårlig kundeservice

Omtale av  Kari

Brukervennlig og god nettside. Enkelt å følge med på forbruk og priser. Kundeservicen er altfor dårlig med mindre du vil vente på timesvis i telefon eller ikke bryr deg om å få respons på skriftlige henvendelser.

Svar fra NorgesEnergi
28.11.2022 10:29

Hei Kari! Det var godt å høre at du er fornøyd med vår nettside. Det skal vi ta videre! Vi ønsker alltid å lytte til tilbakemeldinger som vi bruker som data i vårt arbeid om å alltid fremstå som en ryddig og oversiktelig strømleverandør. Beklager lang ventetid på telefonen. Vi har veldig mange henvendelser for tiden. Heldigvis er vi bevisst på situasjonen og er i en prosess for å å få inn flere godt trente og kvalifiserte kundemedarbeider slik at kundene våre kan få så rask og effektiv hjelp som overhodet mulig. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Lureri

Omtale av  Tom

Selger folk abonnement som 3-4dobler prisen på strøm, Nå har de besluttet å slutte å selge sesongpris da de lurer kundene trill rundt.

Svar fra NorgesEnergi
28.11.2022 10:30

Hei Tom! Regner med at du henviser til Variabel pris i Oktober. Vi informerer alltid kunder om variabel pris og gir forvarsel ved prisstigning på tidligere 14 dager (nå endret til 30 dager) og instant prissvarsel dersom det nedgang i prisen. Poenget med en variabael avtale er at man alltid skal vite hvilken pris man betaler, noe som gir forutsigbarhet. I Oktober var det en uvanlig markedssituasjonen. Hovedårsaken klarte verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og variabel prisen i oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. For mens spotprisen følger strømprisen i markedet time for time, blir variabel prisen satt frem i tid ut ifra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq, og altså før vi vet hvordan spotprisen faktisk blir. Dermed vil det med variabel prisen være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. For eksempel: I august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabel pris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler. I oktober opplevde vi altså det motsatte. Spotprisen sank til et nivå som kom svært overraskende på analytikerne, og den forhåndsbestemte variabel prisen ble liggende langt over. Dette er en kjedelig situasjon som alle strømleverandører og kunder med variable avtaler nå står i. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

NorgesEnergi har 2 082 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR