Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NorgesEnergi
3.0
2 081 verifiserte omtaler

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NorgesEnergi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.0
Middels
2 081 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#74
Forferdelig
NorgesEnergi er rangert
#74 av 88 strømselskaper
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 081 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
659
271
135
124
892
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 081 verifiserte omtaler på Bytt.no

Svindel

Omtale av  Arild V

Norgesenergi har svindlet meg og har innrømmet det. De har gitt meg spotprisavtale (den er jo i utgangspunktet lik for alle), men har lagt på andre produkter som jeg aldri har sagt ja til - som "vintertrygghet" Som alle godt smurte selgere, så er de hyggelige å prate med - men totalt useriøse og burde mistet muligheten for å drive å luse folk på denne måten. Jeg har fått nye faktura'er, der svindelpengene er fjernet - men er fremdeles misfornøyd med pris og vil helt uavhengig av pris velge å bytte til noen andre. Dette er en skitten bransje og det finnes INGEN i denne bransjen som driver etisk - så om du er opptatt at etikk og ønsker en leverandør du kan stole på - bli din egen strømprodusent (selv om det ikke lønner seg økonomisk i disse dager) Men viktigst - styr LANGT unna Norgeserergi.

Svar fra NorgesEnergi
28.08.2020 08:07

Hei Arild! Her høres det ut som at du har hatt en dårlig erfaring med NorgesEnergi, noe vi selvfølgelig ikke ønsker. Vi ønsker at våre kunder skal føle seg ivaretatt, og ønsker at kunden opplever at de får mest mulig ut av sin strømavtale. Våre fordelsprodukter skal alltid informeres om og godkjennes før disse legges til i en strømavtale. De er også helt uten binding, slik at man når som helst kan kontakte oss for å fjerne produktet. Basert på din informasjon, kan jeg dessverre ikke undersøke saken nærmere, men jeg håper du vil kontakte oss dersom du ønsker at vi ser på saken igjen. Henvis gjerne til dette innlegget, og til meg. Mvh Nina, NorgesEnergi

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Sparepakke ikke fungerer

Omtale av  Janina

Jeg spurte før 3 mnd siden om å få dekket sparepakken grunnet permittering. Jeg har ikke fått noe svar. Jeg spurte om den kosta. De kunde ikke dem svare på. Nesten 20% av fakturan går til det. Men får ikke åpnet fakturan. Bare et diagram. Skam dem får bruke Norge i sitt navn da dette føles som falsk trygghet/reklame. Lure energi burde navnet være.

Svar fra NorgesEnergi
28.08.2020 08:04

Hei Jania! Sparepakken kan gi deg ulike betalingsfritak dersom du blir arbeidsledig, sykemeldt eller opplever strømskader i hjemmet. Blir du arbeidsledig eller sykemeldt, kan vi dekke strømregningene for deg i opptil 4 måneder. Opplever du strømskader som lynnedslag o.l. kan vi dekke egenandelen til forsikringsselskapet med opptil kr 5000.- Sparepakken koster kun 49 kroner i måneden og har ingen bindingstid. Dersom man har Sparepakken vises prisen på produktet på hver faktura slik at man alltid skal ha oversikt. Kundebehandlere skal også kunne svare på hva produktet koster, og jeg beklager derfor dersom du ikke har fått tilstrekkelig svar angående pris. Slik skal det selvfølgelig ikke være. Jeg beklager dersom det har vært lang behandlingstid på din søknad. Jeg anbefaler deg derfor å kontakte avdeling for betalingsfritak direkte slik at de kan undersøke status på saken. Du kan kontakte dem på tlf 38 10 00 83. Åpningstider er man-fre 09-15. Mvh Nina, NorgesEnergi

Hold dere unna

Omtale av  Johan E

Aldri vært bort i verre selskap. Alt er lureri fra salg til avtale til fakturering. Jeg har brukt 0 strøm og blitt ranet for tusenvis av kroner, samt brukt masse tid på skriftlige henvendelser og telefonhenvendelser. De burde ikke fått lov til å holde på slik. Brukt masse tid tid og penger på dem. Noen tusenlapper er ille nok, men de timene og den frustrasjonen er mye verre. Et tips, hold deg unna NorgesEnergi.

Svar fra NorgesEnergi
21.08.2020 14:24

Hei Johan! Dette ønsker jeg å undersøke nærmere, da jeg forstår at du er svært frustrert. Jeg håper derfor du har mulighet til å kontakte oss på ny, slik at vi kan finne en løsning på dette. Kontakt oss gjerne på tlf 38 10 00 80, eller send oss en e-post til [email protected]. Henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Nina, NorgesEnergi

Dårlig kundebehandling

Omtale av  Andrea

Jeg valgte å bytte over til en annen leverandør. Siden det har jeg blitt nedringt av NorgesEnergi for å få meg tilbake. Da jeg tok telefonen ble jeg møtt med en ivrig selger på andre siden. Jeg fortalte at jeg har hatt dårlig erfaring med norgesenergi med tanke på både faktura og kundeservice og har valgt å bytte. De tilbudte meg så to mnd gratis strøm på en krass måte, men da jeg takket pent nei og sa jeg blir hos den andre leverandøren enn så lenge fikk jeg en krass kommentar i retur med «du kan ikke ringe oss om 6 mnd og be om to mnd gratis strøm, sånn fungerer det ikke», men det var jo ikke det jeg ba om heller. Deretter sa jeg pent at jeg holder meg til det jeg har nå, så sa han sint «da gjør du det!» og la på. Jeg har som nevnt hatt dårlig erfaring med selskapet tidligere, men dette toppet kaka. Når man ringer for å få en kunde tilbake kan det i det minste være hyggelig slik at man kanskje ønsker å bytte tilbake ved senere anledning. Skjønte etter denne samtalen at det definitivt var lurt å bytte strømselskap. Kommer aldri til å bytte tilbake, det er hvertfall sikkert!

Svar fra NorgesEnergi
21.08.2020 14:24

Hei Andrea! Først og fremst er det leit og svært beklagelig å høre at du har hatt denne opplevelsen med NorgesEnergi! Vi skal alltid opptre på en høflig måte uavhengig av hva samtalen dreier seg om. Jeg håper du har anledning til å kontakte oss og gi oss litt nærmere informasjon om saken, da vi ønsker å ta din klage videre. Kontakt oss gjerne på tlf 38 10 00 80, eller send oss en e-post til [email protected]. Henvis gjerne til dette innlegget og til meg. Mvh Nina, NorgesEnergi

Få det skriftlig!

Omtale av  Andreas

Har hatt Norges Energi over en lengre periode. Etter å ha forsøkt å komme meg ut av bindingstiden over telefon fikk jeg god hjelp, men ingenting skriftlig. I ettertid viser det seg at oppsigelse og avtale gjort på telefon ikke har blitt notert hos Norges Energi og derfor ikke er gjeldende. Få derfor avtaler med denne gjengen skriftlig for å unngå misforståelser. Passe misfornøyd når jeg nå fant ut av dette.

Svar fra NorgesEnergi
20.08.2020 10:25

Hei Andreas! Dersom man har en avtale med bindingstid hos oss, skal vi ha et avtaledokument som viser til avtaleinngåelsen. Systemet vårt loggfører våre henvendelser med kundene våre, og jeg er derfor dessverre usikker på hva som kan ha skjedd her. Håper du tar kontakt med oss, dersom du ønsker at vi undersøker dette på ny. Du kan kontakte oss på tlf: 38 10 00 80, eventuelt kontakte oss per e-post til [email protected], henvis gjerne til dette innlegget og til meg. Mvh Nina, NorgesEnergi

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Ryddig og enkelt

Omtale av  Strand

Veldig fornøyd. Hatt Norges energi i mange år. Ingen problemer. Ryddig og oversiktlig.

Svar fra NorgesEnergi
21.08.2020 14:23

Hei Strand! Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen hyggelig kommentar! Vi setter stor pris på å høre at du er fornøyd som kunde hos oss! Mvh Nina, NorgesEnergi

Har ingen problemer med NorgesEnergi

Omtale av  Alexander N

Kjenner meg ikke igjen i alle klagene her. Jeg har aldri hatt billigere strøm. Enkel og oversiktlig faktura. Og det jeg har ønsket å endre på har blitt endret uten problemer.

Svar fra NorgesEnergi
17.08.2020 08:24

Hei Alexander! Takk for at du tok deg tid til å skrive en så fin tilbakemelding. Det setter vi stor pris på :) Ønsker deg en kjempe fin dag og god sommer! Hilsen alle oss i NorgesEnergi

NorgesEnergi har 2 081 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR