Meny

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

1,5/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
93
av 96 innen
strømselskap
11%
anbefaler
NorgesEnergi

"Frekke selgere"

Omtale om NorgesEnergi skrevet av Nina S. W for 04.05.2019 22.08

NorgesEnergi har totalt 233 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Nina S. W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Frekke selgere"

Vil med dette advare alle som ferdes i Torvbyen mot frekke selgere av strøm fra NorgesEnergi. Det er to unge selgere som jobber sammen, de spør om navn, telefon nr og mail adresse. De er pågående ovenfor eldre mennesker, selv om man sier at man ikke er interessert. I dette tilfelle så ble telefon nr utgitt slik at de eventuelt kunne ta kontakt ved senere anledning. De leverer ut reklameprosjekt «Slik blir du litt grønnere i hverdagen». Uten da å ha oppgitt navn eller mailadresse, så bruker NorgesEnergi telefonnummeret og melder inn ny kunde (da uten at de har signatur fra sine «nye» kunder). En slik innsalgsmetode fra NorgesEnergi er både uetisk og umoralsk. Er det lov å skaffe nye kunder med slike metoder?.

Svar fra NorgesEnergi
09.05.2019 14.09
Hei Nina. Det du beskriver her skal ikke forekomme. Det skal ikke være mulig for selger å melde inn kunder uten samtykke da registrering forutsetter en signatur eller i enkelte tilfeller at man besvarer sms via sin telefon. Videre er det viktig at selgere opptrer respektfullt og høflig. Viser til pågående dialog hos oss hvor vi har fått mer informasjon fra deg og undersøker saken. Vit at dette er en sak som blir prioritert hos oss. Mvh Monica, NorgesEnergi
Bytt.no
"Frekke selgere" skrev Nina S. W om NorgesEnergi

Har du en tilsvarende erfaring med NorgesEnergi?
Gjør som Nina S. W og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om NorgesEnergi du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Boikottet annonsering hos nettavisen Resett, dyr strøm, useriøse og dårlig kundeservice!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Telefonselgere fra Norges Energi AS, respekterer ikke at man har reservert seg mot telefonsalg! Dessuten er jeg ikke kunde lengere hos Norges Energi AS! Jeg sa opp kundeforholdet for at de boikottet nettavisa Resett, ved å slutte å annonsere der! Et firma skal være politisk nøytrale! Jeg vil anbefale dere å boikotte dette useriøse firmaet! Jeg anbefaler å blokkere nummer som Norges Energi AS bruker! Dessuten er de dyre på strøm og har en elendig kundeservice. Huseiernes Landsforbund har en avtale med Norges Energi AS, som medlem av Huseiernes Landsforbund har jeg oppfordret dem til avslutte sin avtale med Norges Energi AS. Som er et useriøst firma! De fortjener ikke 1 stjerne engang!

Svar fra NorgesEnergi
08.05.2019 12.43
Hei Stig. Vi følger de samme reglene som andre i forhold til telefonsalg og skal ikke ringe til de som er reservert mot telefonsalg. Dersom du var/nylig hadde vært kunde hos oss på det tidspunktet er det nok i den forbindelse vi har ringt. Når det gjelder resett var det aldri meningen at vi skulle annonsere der og vi valgte å fjerne våre annonser når vi ble gjort oppmerksom på det. Det er viktig å presisere at dette ikke gjelder et boikott av resett.no og vi synes det er leit at det oppfattes som det. Vi har ingen politisk dreining verken mot høyre eller venstre. Vi som kommersiell aktør må forvalte en merkevare på best mulig måte, og det innebærer å gjøre vurderinger knyttet til hvor vi skal eksponere den. Vi synes det er leit at du ikke er fornøyd med kundeservicen hos oss og opplever oss som useriøse. Vi vil gjerne ha tilbakemelding dersom det er noe spesielt du har opplevd hos oss som gjør at du oppfatter oss som useriøse. Vi setter pris på alle tilbakemeldinger, både ris og ros. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Griffern
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Rot med avtaleinngåelse og angrerett"
1 syns denne omtalen er nyttig

Norgesenergi ringer og inngår avtaler pr. telefon. Etter det opplevde jeg at det tok 3 uker før jeg fikk angreskjema og avtalene skriftlig. Etter loven har jeg da rett til å angre, men Norgesenergi hevdet at fristen for dette var passert. De skyldte på posten og treg levering for å frata med retten til å angre. Jeg måtte lese fra lovteksten, og vise til min evt. oppfølging av dette dersom de skulle tvinge meg inn som deres kunde. Forbrukerklage og juridisk oppfølging ble opplyst. Til slutt fikk jeg løfte om at de skulle stryke avtalene om levering av strøm, etter en halv times telefonmøte med Norgesenergi. Nå er jeg spent på om de holder seg til Norsk lov mht. dette.

Svar fra NorgesEnergi
08.05.2019 12.42
Hei Griffern. Her har det oppstått en veldig uheldig situasjon og vi synes det er leit at du opplever at du har blitt fratatt din angrerett. Det er riktig at man har rett på to uker angrefrist etter inngått avtale via telefon og det gjelder hos oss også. Man kan benytte seg av angrefristen ved å sende inn skjema eller ta kontakt med vårt kundesenter på telefon eller epost. Dette gjelder også dersom man ikke har mottatt angreskjema enda. Dersom vi skal kunne sjekke oppi saken din er det viktig at du tar kontakt med vårt kundesenter. Vi håper du har fått en tilfredsstillende løsning på saken etter siste kontakt og at du vil ta kontakt med oss igjen dersom dette ikke er tilfelle. Mvh Monica, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Veldig dårlig på fakturering og opplysninger."
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt avtale om å betale lik pris hele året. Har hatt det i mange år. Skulle skifte strømleverandør og fikk da strømoppgjør fra NorgesEnergi på kr. 13000. Uten noe spesifikasjoner. Etter mange mail fikk jeg spesifikasjoner på beløpet som da var helt fra 4 år tilbake.

Svar fra NorgesEnergi
08.05.2019 12.42
Hei Jenny. Ut ifra det du beskriver ser det ut som at du har hatt vår valgfrie betalingssløsning, Strømkonto. Strømkonto fungerer som en konto som du betaler inn til og som vi trekker din faktura fra. Du får da faktura med samme beløp hver måned for en mer forutsigbar strømutgift. Fakturaene sendes med et anbefalt beløp og et minstebeløp. Det anbefalte beløpet er satt ut i fra ditt strømforbruk og er det som jevnt over anbefales av oss at betales. Man har likevel mulighet til å betale inn mer eller mindre enn ønskelig i perioder dersom man har behov for det. Vi anbefaler at man følger med på saldo som oppdateres på hver faktura slik at man vet hvordan man ligger an med innbetalinger. Det er vanskelig å si hvorfor din Strømkonto har havnet så mye i minus, og vi synes det er leit at du har havnet i denne situasjonen. Vi forsøker å gjøre Strømkonto så forståelig og oversiktlig som mulig for våre kunder, og oppdaterer til en hver tid anbefalt månedsbeløp i forhold til reelt forbruk for at fakturabeløpene skal være så riktige så mulig i forhold til strømforbruket. For at vi skal kunne sjekke opp i saken er det viktig at du tar kontakt med vårt kundesenter. Vi kan også dele opp din faktura dersom det er ønskelig. Mvh Monica, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Papirgebyr"
2 syns denne omtalen er nyttig

Opprettet eFaktura med en gang jeg fikk melding fra NorgesEnergi. Fikk likevel papirfaktura med ekstragebyr på neste regning. Jeg sender referansenummer og screenshot fra nettbanken som beviser at avtalen er opprettet, men NorgesEnergi hevder likevel at avtalen ikke er opprettet, og at dette må gjøres. Det kan jeg ikke, for hver gang jeg forsøker får jeg melding om at avtalen allerede eksisterer. Jeg forklarer saken, og får svar fra kundeservice ca en gang i uken om at jeg må opprette avtale. Til slutt virker det som om de forstår, og sier de skal ordne dette manuelt. Men da har jeg fått enda en regning med papigebyr. Dette mener de det er riktig at jeg betaler. Anbefaler alle å styre unna denne kjeltringbedriften og heller velge en seriøs leverandør. Det skal jeg gjøre med en gang bindingstida går ut.

Svar fra NorgesEnergi
09.05.2019 14.51
Hei Audun. Dette synes vi er veldig leit å høre og vi beklager at saken din ikke ble løst ved første henvendelse. Når det gjelder opprettelse av e-fakturaavtale er det veldig begrenset hva vi kan gjøre hos oss, så her har nok kundebehandlere handlet i god tro. E-fakturaavtale er en betalingsavtale mellom deg og banken og er derfor ikke noe vi kan opprette hos oss. Når e-fakturaavtalen så er opprettet sendes det en beskjed til oss via Nets slik at vi får lagt det inn i vårt system. Det er ytterst sjeldent at feil forekommer her. Det er vanskelig å si akkurat hva som har skjedd her, men ut i fra det du beskriver her kan det høres ut som en systemfeil hos oss eller i annet ledd. Vi setter pris på om du kontakter vårt kundesenter slik at vi kan se på saken igjen. Dersom det er en feil hos oss er det ikke rettmessig at du skal måtte betale for fakturagebyr og da ønsker vi i så fall og fjerne/kompensere for dette. Mvh Monica, NorgesEnergi
NorgesEnergi har totalt 233 omtaler på Bytt.no
NorgesEnergi strømpriser
Alle strømpriser
Gå til NorgesEnergi
SJEKK OM NORGESENERGI KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
NorgesEnergi leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Gul webspot
Innkjøpspris - NorgesEnergi
231 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
819 kr
49,15 øre/kWt
Detaljer
Les mer
e-Spot
Spotpris - NorgesEnergi
231 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
902 kr
54,14 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm til medlemspris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
231 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
907 kr
54,44 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm til fordelspris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
231 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
913 kr
54,80 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Gul spot lavpris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
231 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura
915 kr
54,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm til lavpris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
231 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura
915 kr
54,92 øre/kWt
Detaljer
Les mer
e-Strøm
Variabel pris - NorgesEnergi
231 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
946 kr
56,73 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Gul innkjøpspris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
231 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
957 kr
57,44 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Topp 5-garanti
Andre prismodeller - NorgesEnergi
231 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
983 kr
58,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Topp 10-garanti
Andre prismodeller - NorgesEnergi
231 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
1 033 kr
61,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR