Meny

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

1,4/5
Forferdelig
Kundetilfredshet
Forferdelig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
98
av 101 innen
strømselskap
10%
anbefaler
NorgesEnergi

"Veldig dårlig på fakturering og opplysninger."

Omtale om NorgesEnergi skrevet av Jenny for 28.04.2019 22.54

NorgesEnergi har totalt 274 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Veldig dårlig på fakturering og opplysninger."
2 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt avtale om å betale lik pris hele året. Har hatt det i mange år. Skulle skifte strømleverandør og fikk da strømoppgjør fra NorgesEnergi på kr. 13000. Uten noe spesifikasjoner. Etter mange mail fikk jeg spesifikasjoner på beløpet som da var helt fra 4 år tilbake.

Svar fra NorgesEnergi
08.05.2019 12.42
Hei Jenny. Ut ifra det du beskriver ser det ut som at du har hatt vår valgfrie betalingssløsning, Strømkonto. Strømkonto fungerer som en konto som du betaler inn til og som vi trekker din faktura fra. Du får da faktura med samme beløp hver måned for en mer forutsigbar strømutgift. Fakturaene sendes med et anbefalt beløp og et minstebeløp. Det anbefalte beløpet er satt ut i fra ditt strømforbruk og er det som jevnt over anbefales av oss at betales. Man har likevel mulighet til å betale inn mer eller mindre enn ønskelig i perioder dersom man har behov for det. Vi anbefaler at man følger med på saldo som oppdateres på hver faktura slik at man vet hvordan man ligger an med innbetalinger. Det er vanskelig å si hvorfor din Strømkonto har havnet så mye i minus, og vi synes det er leit at du har havnet i denne situasjonen. Vi forsøker å gjøre Strømkonto så forståelig og oversiktlig som mulig for våre kunder, og oppdaterer til en hver tid anbefalt månedsbeløp i forhold til reelt forbruk for at fakturabeløpene skal være så riktige så mulig i forhold til strømforbruket. For at vi skal kunne sjekke opp i saken er det viktig at du tar kontakt med vårt kundesenter. Vi kan også dele opp din faktura dersom det er ønskelig. Mvh Monica, NorgesEnergi
Bytt.no
"Veldig dårlig på fakturering og opplysninger." skrev Jenny om NorgesEnergi

Har du en tilsvarende erfaring med NorgesEnergi?
Gjør som Jenny og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om NorgesEnergi du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Papirgebyr"
3 syns denne omtalen er nyttig

Opprettet eFaktura med en gang jeg fikk melding fra NorgesEnergi. Fikk likevel papirfaktura med ekstragebyr på neste regning. Jeg sender referansenummer og screenshot fra nettbanken som beviser at avtalen er opprettet, men NorgesEnergi hevder likevel at avtalen ikke er opprettet, og at dette må gjøres. Det kan jeg ikke, for hver gang jeg forsøker får jeg melding om at avtalen allerede eksisterer. Jeg forklarer saken, og får svar fra kundeservice ca en gang i uken om at jeg må opprette avtale. Til slutt virker det som om de forstår, og sier de skal ordne dette manuelt. Men da har jeg fått enda en regning med papigebyr. Dette mener de det er riktig at jeg betaler. Anbefaler alle å styre unna denne kjeltringbedriften og heller velge en seriøs leverandør. Det skal jeg gjøre med en gang bindingstida går ut.

Svar fra NorgesEnergi
09.05.2019 14.51
Hei Audun. Dette synes vi er veldig leit å høre og vi beklager at saken din ikke ble løst ved første henvendelse. Når det gjelder opprettelse av e-fakturaavtale er det veldig begrenset hva vi kan gjøre hos oss, så her har nok kundebehandlere handlet i god tro. E-fakturaavtale er en betalingsavtale mellom deg og banken og er derfor ikke noe vi kan opprette hos oss. Når e-fakturaavtalen så er opprettet sendes det en beskjed til oss via Nets slik at vi får lagt det inn i vårt system. Det er ytterst sjeldent at feil forekommer her. Det er vanskelig å si akkurat hva som har skjedd her, men ut i fra det du beskriver her kan det høres ut som en systemfeil hos oss eller i annet ledd. Vi setter pris på om du kontakter vårt kundesenter slik at vi kan se på saken igjen. Dersom det er en feil hos oss er det ikke rettmessig at du skal måtte betale for fakturagebyr og da ønsker vi i så fall og fjerne/kompensere for dette. Mvh Monica, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dårlig service, driver med lokkepriser får så sette opp prisene skyhøyt etter kort tid🤬"
4 syns denne omtalen er nyttig

Avtalen som du skriver med dette selskapet er ikke verdt papiret den er skrevet på, når du har fått en god strømavtale med lav pris, så setter de opp prisene etter en stund uten noe varsel. Når du konfronterer de med det på tlf så får du bare et skuldertrekk tilbake. De er vanskelig å nå, lang telefontid og når du endelig får tak i en kunderettleder får du som regel ingen hjelp. Ikke kjøp strøm hos dem.

Svar fra NorgesEnergi
09.05.2019 14.50
Hei Kjell. Vi synes det er leit at du ikke liker oss så godt og at du mener vi driver med lokkepriser. Vi kjenner oss ikke igjen i beskrivelsen du gir da vi er opptatt av å ha gode og konkurransedyktige priser over tid. Det vil, som hos alle strømleverandører, kunne bli gjort endringer på din avtale, men dersom det skulle bli gjort noen endringer varsles dette alltid i forkant. Vi setter pris på om du kontakter vårt kundesenter igjen slik at vi kan få litt mer informasjon fra deg og se på saken din på nytt. Vi har hatt en travel vinter med lengre ventetid enn vi skulle ønske, men etter å ha satt i gang tiltak har heldigvis ventetiden gått ned siden da. Mvh Monica, NorgesEnergi
Tatastta
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Aggressive selgere som ikke godtar et nei og oppretter avtaler allikevel"
4 syns denne omtalen er nyttig

Aggressive selgere som ikke godtar et nei og oppretter avtaler allikevel. Når mann etterhvert får kontakt med et dårlig kundeservice er det nesten håpløst å bli kvitt avtalen igjen. Ingen vet, kan eller skjønner noe når du sier at du aldri har skrevet under på noen avtale. Rent bondefangeri. STYR UNNA!!!

Svar fra NorgesEnergi
09.05.2019 14.53
Hei Tatastta. Det skal ikke være mulig for våre selgere å opprette avtale uten at kunden signerer eller bekrefter avtalen på sms. Vi synes det er veldig beklagelig at våre selgere har blitt oppfattet som aggressive. Det er viktig for oss at våre selgere er høflige og respektfulle og vi ønsker ikke at noen skal oppleve å bli kunde hos oss uten at de hadde et ønske om det. Her vil vi gjerne undersøke hva som har skjedd og håper at du vil ta kontakt med vårt kundesenter igjen slik at vi kan undersøke saken. Mvh Monica, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Useriøst"
6 syns denne omtalen er nyttig

Rot med faktura, elendig kundeservice, sender rett til inkasso hvis fakturaene krysser. I tillegg til dette jobber dette selskapet aktivt i mot ytringsfriheten her i landet. Styr unna!

Svar fra NorgesEnergi
10.05.2019 20.05
Hei Arne. Vi synes det er veldig leit at du ikke liker oss så godt og at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Vi synes det er leit at du ikke har vært fornøyd med vår kundeservice og dersom det er noe spesielt du har opplevd må du gjerne ta kontakt med oss om det. Når det gjelder fakturering er vanlig rutine at det først sendes ordinær faktura. Denne sendes per post dersom ikke e-faktura er registrert. Kort tid etter forfall på denne sender vi en vennlig påminnelse på sms dersom denne fremdeles er utestående for at kunden skal ha mulighet til å betale denne før det sendes skriftlig betalingspåminnelse med gebyr. Ytterligere noen dager etter sendes det en betalingspåminnelse per post. Dersom ikke denne betales vil saken kunne sendes videre til inkasso dersom vi ikke hører noe fra kunde. Dersom vi blir kontaktet i forkant er vi behjelpelige med eventuelle utsettelser eller nedbetalingsplan. Vi setter pris på om du vil kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan se på saken her og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
NorgesEnergi har totalt 274 omtaler på Bytt.no
NorgesEnergi strømpriser
Alle strømpriser
Gå til NorgesEnergi
SJEKK OM NORGESENERGI KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
NorgesEnergi leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Gul webspot
Timespot - NorgesEnergi
274 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
678 kr
40,68 øre/kWt
Detaljer
Les mer
e-Strøm
Variabel pris - NorgesEnergi
274 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
746 kr
44,73 øre/kWt
Detaljer
Les mer
e-Spot
Timespot - NorgesEnergi
274 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
761 kr
45,67 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm til medlemspris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
274 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
766 kr
45,97 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm til fordelspris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
274 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
772 kr
46,33 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Gul spot lavpris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
274 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura
774 kr
46,43 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm til lavpris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
274 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura
774 kr
46,45 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Gul innkjøpspris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
274 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
816 kr
48,97 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Topp 5-garanti
Andre prismodeller - NorgesEnergi
274 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
883 kr
52,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Topp 10-garanti
Andre prismodeller - NorgesEnergi
274 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
917 kr
54,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR