Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NorgesEnergi
3.0
2 081 verifiserte omtaler

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NorgesEnergi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.0
Middels
2 081 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#74
Forferdelig
NorgesEnergi er rangert
#74 av 88 strømselskaper
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 081 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
659
271
135
124
892
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 081 verifiserte omtaler på Bytt.no

Underskriftforfalskning

Omtale av  Inger

En selger fra NorgesEnergi kom på døra en kveld. Etter å ha snakket vel og lenge, sa jeg at han kunne sende meg et tilbud selv om det ikke var aktuelt å bytte strømleverandør, men bare for å bli kvitt ham. Men først ville han ha min underskrift, noe han selvfølgelig ikke fikk for å sende meg et tilbud. Han ville også ha målernummeret, noe han heller ikke fikk. Etter noen dager mottar jeg et brev i posten som jeg regnet med var tilbudet, og bare la det i papirkurven. Men så fikk jeg en melding hvor jeg ble ønsket velkommen som kunde. Da skjønte jeg hva brevet handlet om. Jeg kontakter da NorgesEnergi på telefon og sier at jeg ikke har inngått noen avtale. De kansellerer da "avtalen", noe jeg får en melding om at det er gjort. Så i slutten av måneden får jeg regning fra NorgesEnergi. Når jeg da kontakter de, får jeg vite at det hadde vært for sent å bryte "avtalen". Ba så om å få kopi av min "underskrift", noe jeg ikke fikk før de fikk vite at saken var sendt til Elklagenemnda. Den falske underskriften ble politianmeldt. Fikk også en regning på kr. 500.- for "avbrutt avtale", noe jeg ikke betalte. Den gikk til inkasso, og jeg kontaktet da inkassoselskapet og forklarte situasjonen, samt sendte de domumentene på saken. Inkassoen ble da kansellert. Slapp å betale for strømmen som var brukt den måneden - men de påberoper seg at jeg skal betale nettleia som de har betalt til vårt selskap. Jeg nekter, da denne hadde blitt betalt på vanlig måte (avtalegiro) i vårt selskap om ikke NorgesEnergi hadde sagt opp vår avtale der på falskt grunnlag. Nå ser jeg fram til svar fra NorgesEnergi i full offentlighet.

Svar fra NorgesEnergi
18.09.2019 15:42

Hei Inger. Det du beskriver her ser vi på som veldig alvorlig. Slikt skal ikke skje under noen omstendigheter. Dette ønsker vi å ordne opp i og for at vi skal kunne gjøre det er vi helt avhengige av at du tar kontakt med vårt kundesenter og gir oss mer informasjon om deg og din strømbestilling hos oss. Du kan gjerne spørre etter meg, Monica, slik at dine opplysninger kommer direkte til meg. Du kan ta kontakt på telefon 38100080 eller sende oss en e-post til [email protected]. Mvh Monica, NorgesEnergi

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Frekke selgere

Omtale av  Michael R

Frekke selgere som ikke tar nei for et nei, og ringer flere ganger i uken. Velg en annen strømleverandør!

Svar fra NorgesEnergi
18.09.2019 13:40

Hei Michael R. Det du beskriver her skal ikke forekomme. Det er viktig for oss at våre selgere respekterer et nei og dersom man sier at man ikke er interessert når man kontaktes per telefon er det vanlig rutine at nummeret fjernes fra ringelistene. Det er vanskelig å si hva som har skjedd her, men dersom du fremdeles opplever plagsomme telefonoppringninger fra oss håper vi du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi får stoppet dette. Mvh Monica, NorgesEnergi

Noe av det verste jeg har opplevd

Omtale av  M

Kundeservicen og måten de håndterer saker på er noe av det mest useriøse og usjarmerende greiene jeg har vært med på.

Svar fra NorgesEnergi
18.09.2019 11:37

Hei M. Vi synes det er leit å høre at du ikke er fornøyd med servicen vi har gitt deg. Vi hadde satt veldig pris på om du kunne tatt kontakt med vårt kundesenter og forklart litt nærmere hva du har opplevd som negativt hos oss. Dette er viktige tilbakemeldinger for oss da det hjelper oss å vite hvordan kundene opplever oss og hva vi kan gjøre bedre. Vi ønsker selvsagt at våre kunder skal få den hjelpen de trenger og at det skal oppleves hyggelig å ta kontakt med oss. Mvh Monica, NorgesEnergi

Styr unna, selger la til skjult kostnad "sparepakken"

Omtale av  P

Selger la til en skjult "forsikring" kalt for sparepakken. Denne pakken ble aldri nevnt over telefon når jeg tegnet strømabonnement og heller ikke i mailen de sendte med tilbudet. Denne pakken blir også skjult fra første faktura med bakgrunn i at du får den første måneden "gratis". Veldig kjekt å gi et produkt bort gratis når man ikke er klar over at man har kjøpt dette. Sa i fra til kundeservice over telefon når sparepakken ble oppdaget at jeg aldri sa ja til dette i første omgang, men de mente at dette var et produkt jeg hadde etterspurt. Vanskelig å etterspørre produkter jeg ikke vet om. Hold dere unna dette selskapet. En grunn til at de ligger på 98 plass av 101 strømselskaper i Norge.

Svar fra NorgesEnergi
18.09.2019 11:37

Hei P. Det er viktig for oss at våre kunder får riktig og tilstrekkelig med informasjon ved inngåelse av avtale. Dersom Sparepakken er en del av avtalen er det viktig at selger opplyser om dette. Informasjon om Sparepakken skal også være med på avtalebekreftelsen som sendes kort tid etter og vi har dobbeltsjekket at dette gjelder alle våre utsendelser. Sparepakken er valgfri og kan når som helst fjernes. Det er vanskelig å si hva som har skjedd her, men vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter igjen slik at vi kan få litt mer informasjon om hvor og når dette gjelder og sjekke opp i saken på nytt. Mvh Monica, NorgesEnergi

Styr unna :)

Omtale av  Christian H

Selgerne hos Elkjøp er trent i å selge strømavtale uten å opplyse priser eller vilkår. Disse står dessverre på de små nettbrettene man signerer på, men man har ingen sjans til å få med seg disse siden selgeren pusher og man bare ønsker å betale og komme seg ut av butikken. Dårlig praksis.

Svar fra NorgesEnergi
12.09.2019 09:44

Hei Christian. Det er viktig for oss at kunden får riktig og tilstrekkelig med informasjon ved inngåelse av strømavtale med oss og dette er ikke en praksis som vi stiller oss bak. Vi har full forståelse for at handelen kan føles travel både for selger og kunde, men det er likevel viktig at kunden får den informasjonen han ønsker ved inngåelse av avtale og vi ønsker ikke at noen skal føle seg presset til å bli kunde hos oss. Takk for din tilbakemelding, den hjelper oss til å bli bedre. Det er kjempefint om du kunne kontaktet vårt kundesenter slik at vi kan få litt mer informasjon om når og hvor dette gjelder og kan sjekke opp i saken. Mvh Monica, NorgesEnergi

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Som en kronisk sykdom

Omtale av  Torill Å

Jeg sa opp avtale med norgesenergi på hytta 1 april og hjemme 1 mai. Hver mnd i ettertid sendte de inn efaktura. Siste jeg snakka på tlf sa de at betalte jeg den siste fakturaen som lød på ca 850 kr så skulle jeg ikke høre mer. La på 50 kr for å være sikker men så presterer de likevel å sende meg en ny på et beløp mindre enn det jeg betalte for mye. Spurte på tlf at jeg slipper vel å høre mer fra dere nå da. Ånei skulle ikke det. Da var jeg forbanna, nå er jeg griseforbanna å har bannlyst de å fjernet de fra avtaler i nettbank. Du blir ALDRI kvitt NorgesEnergi. En venninne ble tilbudt avslag i pris hos elkjøp på et kjøp om hu ville gå til NorgesEnergi Å HOLD DEG LAAAAANGT VEKK FRA DE sa jeg. Du blir aldri kvitt før du går i grava om det hjelper heller.

Svar fra NorgesEnergi
12.09.2019 09:41

Hei Torill. Takk for din tilbakemelding. Det skal vanligvis ikke ta så lang tid å få et sluttoppgjør fra oss og vi forstår godt at dette er frustrerende for deg som kunde. Her må vi bare beklage. Dette har likevel ikke utgjort noen ekstra kostnad for deg da du ikke er fakturert for noe strøm etter vi avsluttet din avtale i vår. Vi håper at vi har kommet frem til en tilfredsstillende løsning her og at du vil ta kontakt med oss igjen dersom det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi

Forferdelig kundeservice

Omtale av  Andrine

De ringer og tilbyr vintertrygghet, jeg sier jeg ikke ønsker å bestemme meg og ber de sende en mail på det så skal jeg vurdere det. Svarer aldri på mailen men ser likevel flere måneder etterpå at jeg har blitt belastet for den pakken. Når jeg henvender meg pr. mail ang. dette får jeg bare korte frekke svar og ingen refusjon. HOLD DEG UNNA!

Svar fra NorgesEnergi
09.09.2019 09:25

Hei Andrine. Det du beskriver her skal ikke forekomme. Når man blir kontaktet via telefon i forbindelse med våre fordelsavtaler er det vanlig rutine at man bekrefter på sms dersom man ønsker å inngå avtale. Man skal også kunne være trygg på at det man avtaler med selger overholdes. Vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan få mer informasjon om deg og din avtale og sjekke opp i saken igjen. Du kan da kontakte oss på telefon 38100080 eller sende en e-post til [email protected]. Mvh Monica, NorgesEnergi

NorgesEnergi har 2 081 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR