Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NorgesEnergi
3.0
2 082 verifiserte omtaler

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NorgesEnergi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.0
Middels
2 082 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#74
Forferdelig
NorgesEnergi er rangert
#74 av 88 strømselskaper
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 082 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
271
135
124
892
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 082 verifiserte omtaler på Bytt.no

Styr unna NorgesEnergi

Omtale av  Line

Ble oppringt fra en telefonselger fra NorgesEnergi for en tid tilbake. Han ville selvfølgelig overbevise meg om å velge dem som leverandør. Jeg sa nei. Fikk lite informasjon om tilbudet. Han sa han skulle sende en mail med informasjon om tilbudet. Tenkte at dette ikke kunne skade og sa ja til å kunne lese mer om det. For å gjøre dette måtte han legge meg inn i systemet deres. Jeg forsikret meg om at jeg IKKE ble kunde ved at han gjorde dette, noe han bekreftet flere ganger. Jeg måtte svare OK på en melding hvor det sto at jeg bestilte strøm. Telefonselgeren sa at dette kunne jeg se bort i fra, da det ikke betydde at jeg signerte avtale med de. Han måtte også ta opp på opptak at jeg bekreftet dette, men han sa igjen at dette ikke betydde at jeg signerte avtale. En mail om tilbudet fikk jeg aldri. Nå ca 1 måned senere får jeg telefon fra mitt strømselskap Trøndelagkraft om at de har motatt en oppsigelsesmelding. ALTSÅ, her har norgesenergi sendt oppsigelse og gjort meg om til deres kunde. Her føler jeg meg lurt til de grader.. NorgesEnergi sier i dag at jeg har godtatt og bestilt strøm fra de, at de har det både på melding og opptak. Her har jeg rett og slett blitt lurt av selgeren som sa han måtte registere meg som midlertidig kunde for å sende meg en mail. For å si det sånn, Norgesenergi blir ikke brukt. Jeg har byttet tilbake til Trøndelagkraft, som er pålitelige og trygge. Blir frustrert over hele situasjonen. Styr unna dette selskapet!

Svar fra NorgesEnergi
10.03.2020 16:46

Hei Line! Det er leit å høre du har hatt denne opplevelsen. Ingen skal bli kunde hos oss mot sin vilje og vi er veldig opptatte at våre selgere er ærlige og gir ut riktig informasjon. Vi ønsker gjerne å ta dette med videre og setter pris på om du kan ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til [email protected]. Henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Kate, NorgesEnergi

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Telefonselger og kundeservice som lyver

Omtale av  Aleksander

Jeg var kunde i ett år pga en avtale om rabatt via Elkjøp med 1 år binding. Etter ett år som kunde ringte en telefonselger og ville jeg skulle endre til et abonnement som ga "samme (lave) strømpris hele året". Og uten at det kostet noe ekstra. Det viste seg etterpå at det kun var en kredittløsning, og at det kostet månedlig gebyr. Dette var jeg ikke interessert i og følte meg lurt. Byttet leverandør, og da ringte kundeservice og beklaget, og de skulle slette gebyret. Noe som ikke skjedde.... Så inntrykket er at de sier bare halve sannheten om avtalevilkår og ikke er til å stole på.

Svar fra NorgesEnergi
10.03.2020 11:17

Hei Aleksander! Det stemmer at vi tilbyr betalingsløsningen Strømkonto. Strømkonto er en fleksibel og forutsigbar måte å betale strømregningen på. Denne løsningen koster 49 kr/mnd, men har ingen bindingstid. Vi skal tydelig informerer om priser og vilkår på avtalen før bestilling så vi ønsker gjerne se nærmere på dette og hva som har skjedd. Vennligst ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til [email protected]. Henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Kate, NorgesEnergi

Aldri hatt så høye strømregninger før

Omtale av  Pia

Skulle få en kjempe deal hvor de ikke kom til å tjene noe på meg som kunde, måtte bare signere en avtale først. Aldri hatt så høye strømregninger som etter at jeg byttet.

Svar fra NorgesEnergi
10.03.2020 11:17

Hei Pia! Det er leit å høre du ikke er fornøyd med strømavtalen din. Vi setter pris på om du tar kontakt med oss så kan vi undersøke hva som har skjedd og om det er en avtale som vil være rimeligere for deg og ditt forbruk. Vennligst ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til [email protected]. Henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Kate, NorgesEnergi

Forferdelig

Omtale av  Tord G

Svindel og j#%elskap! Æ har rett å sett ikke ord! Pøste på med fakturaer. Tok betalt for noe jeg ikke hadde brukt. Sendte regninger rett til inkasso. STYR LAAAANGT UNNA!!!

Svar fra NorgesEnergi
07.03.2020 07:49

Hei Tord! Det er leit å høre du ikke er fornøyd. Vi ønsker gjerne se nærmere på hva som har skjedd og om det er noe vi kan gjøre for deg. Helt generelt så fakturerer vi for strømforbruket ditt hver måned. Våre rutiner ved manglende betaling er at vi alltid sender ut en purring med varsel om inkasso innen et par uker etter forfall. Vennligst ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til [email protected]. Henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Kate, NorgesEnergi

Selger seg inn med en billig startavtale, men...

Omtale av  Bjarne

Disse selger seg inn med en billig startavtale, men informerer lite eller ingenting om at prisene snart skrus opp. I en periode hvor strømprisene har vært rekordlave - med spotpris mellom 10 og 15 øre per kwh, har de tatt seg betalt 60-70 øre per kwh. Pga reklame på tv og nett om rekordlave strømpriser, sjekket jeg (burde oppdaget det tidligere), men de har overfakturert grovt i månedsvis. Aldri mer NorgesEnergi. Pliktstrøm fra Hafslund hadde sannsynligvis vært billigere.

Svar fra NorgesEnergi
04.03.2020 15:05

Hei Bjarne! Vi er veldig opptatte av at våre selgere utgir riktig informasjon og syns det er leit at du sitter med den opplevelsen. Vi tilbyr to forskjellige typer avtaler, spotpris og variabel. Hvilken strømavtale som vil være gunstigst vil avhenge av blant annet forbruk. Forskjell på strømavtalene har derimot ikke vært så høy som du referer til så vi ønsker gjerne sjekke hva som har hendt og om det er noe vi kan gjøre for deg. Vennligst ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til [email protected]. Henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Kate, NorgesEnergi

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Sendte faktura til feil adresse deretter til inkasso

Omtale av  Eugene

Norges Energi sendte faktura til gammel adresse de fått fra gammel telefon katalog. Forliksrådet i Aurskog Høland mange år senere mente dette var god nok og domte for Norges energi... Dårlig selskap og korrupt foliksråddømmere som tror de sitter på høyestrett uten at de følger landets lover.

Svar fra NorgesEnergi
27.02.2020 10:13

Hei Eugene! Det er veldig leit at du sitter igjen med denne opplevelsen. Vi skal ikke sende faktura til feil adresse dersom du har informert oss om riktig. Om vi har gjort en feil så ønsker vi gjerne rette opp i det.. Vennligst ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til [email protected] så kan vi se nærmere på saken din. Henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Kate, NorgesEnergi

Sjokkert og sint!

Omtale av  Hilde F. D

Har nylig mottatt brev i posten som ønsker meg velkommen som ny kunde... Kundenummer og greier. Jeg har aldri signert noen avtale og aner ikke hvor de har fått mitt navn fra. Er fornøyd med Glitre hvor jeg har vært kunde i over 15 år. Ringte kundeservice og snakket med (anonymisert), hun lovet meg en e-post snarest som skulle bekrefte at jeg hadde kansellert «avtalen»! Har ikke fått denne e-posten og vurderer anmeldelse. Dette er så frekt og skremmende. Hvordan går dette an???

Svar fra NorgesEnergi
25.02.2020 16:14

Hei Hilde! Det er veldig leit å høre. Ingen skal bli kunde hos oss mot sin vilje. Vi ønsker gjerne undersøke hva som har skjedd og rette opp i feilen. Vennligst ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til [email protected]. Henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Kate, NorgesEnergi

NorgesEnergi har 2 082 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR