Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NorgesEnergi
3.0
2 082 verifiserte omtaler

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NorgesEnergi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.0
Middels
2 082 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#74
Forferdelig
NorgesEnergi er rangert
#74 av 88 strømselskaper
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 081 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
659
271
135
124
892
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 081 verifiserte omtaler på Bytt.no

Sendte faktura til feil adresse deretter til inkasso

Omtale av  Eugene

Norges Energi sendte faktura til gammel adresse de fått fra gammel telefon katalog. Forliksrådet i Aurskog Høland mange år senere mente dette var god nok og domte for Norges energi... Dårlig selskap og korrupt foliksråddømmere som tror de sitter på høyestrett uten at de følger landets lover.

Svar fra NorgesEnergi
27.02.2020 10:13

Hei Eugene! Det er veldig leit at du sitter igjen med denne opplevelsen. Vi skal ikke sende faktura til feil adresse dersom du har informert oss om riktig. Om vi har gjort en feil så ønsker vi gjerne rette opp i det.. Vennligst ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til [email protected] så kan vi se nærmere på saken din. Henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Kate, NorgesEnergi

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Sjokkert og sint!

Omtale av  Hilde F. D

Har nylig mottatt brev i posten som ønsker meg velkommen som ny kunde... Kundenummer og greier. Jeg har aldri signert noen avtale og aner ikke hvor de har fått mitt navn fra. Er fornøyd med Glitre hvor jeg har vært kunde i over 15 år. Ringte kundeservice og snakket med (anonymisert), hun lovet meg en e-post snarest som skulle bekrefte at jeg hadde kansellert «avtalen»! Har ikke fått denne e-posten og vurderer anmeldelse. Dette er så frekt og skremmende. Hvordan går dette an???

Svar fra NorgesEnergi
25.02.2020 16:14

Hei Hilde! Det er veldig leit å høre. Ingen skal bli kunde hos oss mot sin vilje. Vi ønsker gjerne undersøke hva som har skjedd og rette opp i feilen. Vennligst ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til [email protected]. Henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Kate, NorgesEnergi

Organisert lureri -Velg spot fra annet selskap

Omtale av  Anders

Da jeg kjøpte ny bolig ble jeg narret inn i en topp10 avtale med Norgesenergi en hel måned før jeg fikk oversikt over hvor kritisk man blir narret til å betale overpris. Jeg har aldri hatt høyere strøm pr kwh en måned i differanse til lavest pris noen gang i livet. Etter min mening så er hele strukturen på strømavtaler bygget på en måte som skal få kunden til å betale for mye i en jungel av misinformasjon og liten tekst. Unngå selskapet for enhver pris og let etter en spotpris-avtale fra et selskap som ikke har liten skrift om at de vil flytte deg "til en bedre avtale" kort tid etter. For min del gikk jeg for Tibber som selger spotpris og samtidig gir ekstrem god oversikt i appen og strømbruk og mange smarthusintegrasjoner.

Svar fra NorgesEnergi
25.02.2020 16:14

Hei Anders! Det er veldig leit at du har hatt denne opplevelsen. Spotprisavtale og Variabelavtale som Topp 10 Garanti er to forskjellige typer avtaler som vi tilbyr. Hvilken avtale som lønner seg vil avhenge av blant annet forbruk. Vi er selvfølgelig veldig opptatte av at våre selgere utgir riktig informasjon og det er leit du føler deg narret. Vi ønsker gjerne sjekke hva som har hendt og om det er noe vi kan gjøre for deg. Vennligst ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til [email protected]. Henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Kate, NorgesEnergi

Oversalg av unødvendige tjenester

Omtale av  Per A. E

Strømpris med påslag er OK priset, men de tilbyr ekstratjenester som aldri vil lønne seg. Jeg har en pendlehybel med rundt 20 kr/måned på det meste i strømutgifter, og ble tilbudt en tjeneste som kostet 49kr/mnd. Tjenesten går ut på å sende ut tilbud om å binde strømpris for en periode. Dette vil aldri lønne seg for meg, og det burde de vite. Det er også vanskelig å finne god informasjon om hva ekstratejenestene innebærer på deres hjemmesider. Dessverre.

Svar fra NorgesEnergi
25.02.2020 16:13

Hei Per! Vi setter stor pris på din tilbakemelding og vi beklager veldig for at denne fordelen er blitt tilbudt til deg. Vi er enig at en slik fordel ikke vil være gunstig med et så lavt strømforbruk. Tjenesten Vintertrygghet er en fordel som gir deg mulighet til å velge en trygg og forutsigbar fastpris i de kalde vintermånedene. På denne måten er du kan du unngå høye pristopper og eventuelle strømkrisen. Vintertrygghet koster 49,-/mnd. Du er velkommen til å kontakte oss på telefon: 381 00 080 eller e-post: [email protected], om det er noe vi kan gjøre for det. Henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Kate, NorgesEnergi

Norges dyreste strømavtale

Omtale av  Awara

Norges dyreste strømavtale, hold avstand fra Norges energi de svindler deg på en ulovlig måte der de selv gjøre det til lovlig, jeg byttet strømavtale fra Norges energi til et annet selskap da ble jeg oppringt fra Norges energi og fikk høre mye dritt fra selgeren fordi jeg hadde byttet flyttet fra Norges energi! Aldri mer Norges energi dere er ekte svindlere.

Svar fra NorgesEnergi
25.02.2020 16:13

Hei Awara! Vi ønsker ikke at du skal sitte igjen med å føle seg lurt og syns det er leit at du sitter med denne opplevelsen. Vi setter pris på din tilbakemelding og syns ikke det er greit at selger har vært ufin under samtale og ønsker gjerne se nærmere på det. Vennligst ta kontakt med oss på tlf 38 10 00 80 eller send oss en epost til [email protected]. Du kan gjerne henvise e-posten til meg og innlegget ditt her. Mvh Kate, NorgesEnergi.

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Løgn! SMS fra dere, sa jeg var ny kunde!

Omtale av  Britt H. S

Hei! SMS fra dere, sa jeg var ny kunde! Fy! Nei! Er kunde hos Fjordkraft, blir der! Vedkommende som var på min dør i kveld, sa at ikke bandt med til noen avtale. 😒

Svar fra NorgesEnergi
25.02.2020 16:13

Hei Britt! Det er veldig leit å høre at du er blitt kunde dersom du ikke ønsker det. Ingen skal bli kunde hos oss mot sin vilje og vi starter aldri opp med mindre det foreligger en skriftlig aksept på avtale fra kunden. Jeg ønsker derfor å undersøke nærmere for å sjekke hva som har hendt. Vennligst ta kontakt med oss på tlf 38 10 00 80 eller send oss en epost til [email protected]. Du kan gjerne henvise e-posten til meg og innlegget ditt her. Mvh Kate, NorgesEnergi.

Norges Energi = Svindlere på det verste!

Omtale av  Espen

Som flere har beskrevet her, driver Norges Energi med lureri og svindel. Jeg var en av ofrene på Elkjøp og skulle kjøpe beskyttelse for mobil skjermen da Elkjøp selgeren kom med et fristende tilbud: bytt til norges energi som er garantert billigst i landet og ikke betal ett rødt øre for ditt kjøp (på 400kr). Etterpå viste han meg en nettside hvor Norges Energi var nominert som norges billigste strøm selskap. I ettertid har jeg skjønt at den nettsiden var fake (sannsynligvis laget av NE for å lure folk). Strøm regningen for meg ble minst 3 ganger dyrere enn før (hadde fjordkraft fra før). Det Elkjøp-selgeren ikke sier til deg er at du har 9 måneders binding og må betale 1000kr for å komme deg ut av dette lureriet. Fy, fyyyy at det går an drive med sånt svindel i Norge.

Svar fra NorgesEnergi
24.02.2020 09:41

Hei Espen! Det er veldig leit å høre du er missfornøyd med avtalen bestilt på Elkjøp. Avtalen man får ved avtaleinngåelse på Elkjøp er en spotprisavtale. Da betaler man innkjøpspris for selve strømmen + et fastbeløp og påslag som dekker lovpålagte avgifter og elsertifikater. Avtalen har en avtaleperiode på 9 måneder. Om avtalen avsluttes før dette så er det et avtalebrudd som kun tilsvarer rabatten du mottok hos Elkjøp. Vi forsøker ikke å være uærlig eller lure noen. Dessverre har ikke vi kunnskap vedrørende noen nettsider som har nominert oss til dette, men vi jobber hver dag for å levere billig strøm til våre kunder. Vi setter stor pris på din tilbakemelding og du er velkommen til å kontakte oss på telefon: 381 00 080 eller e-post: [email protected], henvis gjerne til dette innlegget og meg.

NorgesEnergi har 2 081 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR