Meny

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

1,4/5
Forferdelig
Kundetilfredshet
Forferdelig
Kundeservice
Forferdelig
Brukervennlighet
Dårlig
98
av 101 innen
strømselskap
10%
anbefaler
NorgesEnergi

"Norges dårligste strømselskap"

Omtale om NorgesEnergi skrevet av Espen for 30.08.2019 08.33

NorgesEnergi har totalt 284 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Norges dårligste strømselskap"
2 syns denne omtalen er nyttig

Skal aldri tilbake til NorgesEnergi igjen. Dårlige priser. Sammenlign med feks. LOS. Elendig kundeservice. Dårlig grensesnitt på "min side". Avtalevilkårene er ikke lett tilgjengelig for forbrukeren. -Skjult. De benytter seg av automatisk oppringing av kundene sine. Forvent mange anrop, de er desperat redde for at du skal bytte selskap.

Svar fra NorgesEnergi
03.09.2019 15.05
Hei Espen. Takk for din tilbakemelding. Vi synes det er leit at du ikke er fornøyd med oss. Som lavprisaktør er vi blant markedets rimeligste strømleverandører. Vi som alle andre strømleverandører kjøper inn strømmen på en felles europeisk kraftbørs, Nordpool. Innkjøpsprisen får vi dessverre ikke gjort noe med, men vi jobber til en hver tid med å holde strømkostnadene så lave som mulig for våre kunder. Vi har flere forskjellige strømavtaler for å dekke forskjellige forbruk og behov. Vi hjelper deg gjerne med å finne den avtalen som passer best for deg og ditt forbruk om det er ønskelig.
Din tilbakemelding på min side og tilgjengelighet for avtalevilkår tar vi til oss og vi sjekker om det er noe vi kan gjøre for å gjøre dette enda bedre. Det er viktig for oss at min side er brukervennlig og at kunder enkelt får oversikt over sin strømavtalte og sitt forbruk. Når det gjelder avtalevilkår mottar man alltid en e-post like etter bestilling hvor man får informasjon om strømavtalen, samt en link hvor man kan komme direkte til avtalevilkår og angrefristskjema. Dette tar vi en titt på og ser om det kan gjøres enda mer oversiktlig for våre kunder.
Vi beklager dersom våre telefonoppringninger oppleves som forstyrrende. Det er ikke vår intensjon. Dersom du ikke ønsker å bli ringt av oss kan du ta kontakt med vårt kundesenter så ordner vi det slik at du ikke blir ringt av oss mer. Mvh Monica, NorgesEnergi
Bytt.no
"Norges dårligste strømselskap" skrev Espen om NorgesEnergi

Har du en tilsvarende erfaring med NorgesEnergi?
Gjør som Espen og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om NorgesEnergi du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Melkeku for Hafslund?"
2 syns denne omtalen er nyttig

Legger på strømkonto med påfølgende gebyr. Underfakturerer så du blir liggande i konstant gjeld. Tar skyhøge renter og gebyr. Blir veldig dyrt til slutt...

Svar fra NorgesEnergi
02.09.2019 09.49
Hei Jan. Strømkonto er en valgfri betalingsløsning hos oss. For å opprette strømkonto må man signere spesifikt på opprettelse av dette. Denne skal derfor ikke kunne bli lagt på uten kundens samtykke og dersom du opplever at dette er tilfelle er det veldig viktig at du tar kontakt med oss. Strømkonto går ut i fra ditt årsforbruk og deler utgiftene likt hver måned hele året. Dersom det blir endringer i ditt forbruk vil ditt anbefalte månedsbeløp justeres ut i fra dette. Saldo vil oppdateres på hver faktura slik at du til en hver tid får oversikt over hvordan du ligger an med innbetalinger. Dersom du til en hver tid har betalt inn det anbefalte beløpet og likevel opplever at din strømkonto ligger mye i minus håper vi du tar kontakt med oss slik at vi kan se hva vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Misledende og mangelfull informasjon av selgere"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dette selskapet bør dere skygge. Selgerne er pågående og vifter med 500.- i gratis strøm (trekkes fra på strømregningen). De informerte ikke noe om bindingstid på 6 mnd ved valg av denne løsningen. Prisene de sammenlignet var også svært villende og viste seg å være feil. Jeg gikk tilbake til min gamle strømleverandør etter kort tid men endte opp med å måtte betale tilbake 500.- . Mitt korte kundeforhold resulterte i et tap på 500.- da jeg ikke har brukt strøm tilsvarende dette beløpet. Dette selskapet gir med den ene hånden og tar tilbake med den andre.

Svar fra NorgesEnergi
02.09.2019 09.48
Hei Christian. Det er veldig beklagelig du ikke har fått informasjon om at avtalen har en avtaleperiode på 6 måneder ved inngåelse av avtale. Dette er noe selger alltid skal informere om, og dette står alltid spesifisert når man signerer, samt i avtalebekreftelsen man mottar kort tid etter. Dersom man mottar rabatten, men går ut av avtalen før avtaleperioden er over skal dette aldri resultere i tap. Bruker man mindre enn de 500 kronene man får i rabatt overføres resterende rabatt til neste faktura eller utbetales til kunden. Når man da betaler inn bruddgebyret vil man gå i null. Dersom du brukte mindre enn 500 kroner i strøm mens du var kunde hos oss skal resterende beløp være utbetalt til deg og dersom dette ikke er gjort vil vi veldig gjerne at du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan se på saken. Vi håper også du vil ta kontakt med oss slik at vi kan få litt mer informasjon fra deg og sjekke opp i dette. Slike tilbakemeldinger er verdifulle for oss da de hjelper oss å finne ut hvor og hvordan vi kan bli enda bedre. Mvh Monica, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig dårlig kundebehandling og informasjon på forespørsel"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ulike svar etter hvem du snakker med. Får inntrykk av at de ikke har peiling på noe. Lar det gå ut over kunden som ønsker svar. Får ikke snakke med noen overordnede som kan gi svar... Om det er dårlig opplæring eller et firma som driver litt på kanten av loven. ??? Aldri følt meg så lite ivaretatt som kunde i noe annet selskap som er avhengig av kunder. Bør få bedre kundebehandling som kan gi riktig og nøyaktig informasjon. Frustrert kunde.

Svar fra NorgesEnergi
20.08.2019 14.50
Hei Wenche. Vi beklager at du ikke har fått den hjelpen du trenger i kontakt med oss. Vi hadde satt veldig pris på om du ville ha kontaktet oss med en tilbakemelding på hvilken informasjon du har mottatt som er feil eller motstridene slik at vi kan se om det er noe vi kan bli bedre på. Slike tilbakemeldinger er viktige for oss. Vi ønsker at du skal føle deg ivaretatt som kunde hos oss og håper du kan gi oss en ny sjanse og ta kontakt med vårt kundesenter på nytt. Mvh Monica, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Har byttet selskap
"Fortsetter å få regninger flere måneder etter at abonnementet er sagt opp."
2 syns denne omtalen er nyttig

Bare rot med abonnementsopprettelsen, sure medarbeidere som går i forsvar og påstår at Norgesenergi ikke gjør feil. Underleverandør som ringer som Norgesenergi, men i de fleste tilfeller brytes samtalen når man tar telefonen. Får da "nr som ikke er i bruk" om man forsøker å ringe tilbake.

Svar fra NorgesEnergi
20.08.2019 14.50
Hei Hans J. Vi synes det er leit at du har hatt en slik opplevelse hos oss og det er ikke slik vi ønsker at kontakten med oss skal oppleves. Det er klart at det kan gjøres feil hos oss og dersom det er gjort en feil her ønsker vi å rette opp i denne feilen. Vi håper da du vil ta kontakt med oss slik at vi kan se på det igjen da vi trenger mer informasjon fra deg for å kunne sjekke opp i saken. Vi kan også sjekke opp i telefonoppringningene fra oss om du ønsker det og samtidig fjerne ditt telefonnummer fra våre ringelister. Mvh Monica, NorgesEnergi
NorgesEnergi har totalt 284 omtaler på Bytt.no
NorgesEnergi strømpriser
Alle strømpriser
Gå til NorgesEnergi
SJEKK OM NORGESENERGI KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
NorgesEnergi leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Gul webspot
Timespot - NorgesEnergi
285 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
685 kr
41,11 øre/kWt
Detaljer
Les mer
e-Strøm
Variabel pris - NorgesEnergi
285 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
746 kr
44,73 øre/kWt
Detaljer
Les mer
e-Spot
Timespot - NorgesEnergi
285 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
768 kr
46,10 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm til medlemspris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
285 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
773 kr
46,40 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm til fordelspris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
285 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
779 kr
46,76 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Gul spot lavpris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
285 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura
781 kr
46,86 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm til lavpris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
285 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura
781 kr
46,88 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Gul innkjøpspris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
285 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
823 kr
49,40 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Topp 5-garanti
Andre prismodeller - NorgesEnergi
285 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
883 kr
52,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Topp 10-garanti
Andre prismodeller - NorgesEnergi
285 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
917 kr
54,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR