Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NorgesEnergi
3.0
2 081 verifiserte omtaler

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NorgesEnergi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.0
Middels
2 081 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#74
Forferdelig
NorgesEnergi er rangert
#74 av 88 strømselskaper
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 081 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
659
271
135
124
892
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 081 verifiserte omtaler på Bytt.no

Misledende og mangelfull informasjon av selgere

Omtale av  Christian

Dette selskapet bør dere skygge. Selgerne er pågående og vifter med 500.- i gratis strøm (trekkes fra på strømregningen). De informerte ikke noe om bindingstid på 6 mnd ved valg av denne løsningen. Prisene de sammenlignet var også svært villende og viste seg å være feil. Jeg gikk tilbake til min gamle strømleverandør etter kort tid men endte opp med å måtte betale tilbake 500.- . Mitt korte kundeforhold resulterte i et tap på 500.- da jeg ikke har brukt strøm tilsvarende dette beløpet. Dette selskapet gir med den ene hånden og tar tilbake med den andre.

Svar fra NorgesEnergi
02.09.2019 09:48

Hei Christian. Det er veldig beklagelig du ikke har fått informasjon om at avtalen har en avtaleperiode på 6 måneder ved inngåelse av avtale. Dette er noe selger alltid skal informere om, og dette står alltid spesifisert når man signerer, samt i avtalebekreftelsen man mottar kort tid etter. Dersom man mottar rabatten, men går ut av avtalen før avtaleperioden er over skal dette aldri resultere i tap. Bruker man mindre enn de 500 kronene man får i rabatt overføres resterende rabatt til neste faktura eller utbetales til kunden. Når man da betaler inn bruddgebyret vil man gå i null. Dersom du brukte mindre enn 500 kroner i strøm mens du var kunde hos oss skal resterende beløp være utbetalt til deg og dersom dette ikke er gjort vil vi veldig gjerne at du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan se på saken. Vi håper også du vil ta kontakt med oss slik at vi kan få litt mer informasjon fra deg og sjekke opp i dette. Slike tilbakemeldinger er verdifulle for oss da de hjelper oss å finne ut hvor og hvordan vi kan bli enda bedre. Mvh Monica, NorgesEnergi

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Forferdelig dårlig kundebehandling og informasjon på forespørsel

Omtale av  Wenche

Ulike svar etter hvem du snakker med. Får inntrykk av at de ikke har peiling på noe. Lar det gå ut over kunden som ønsker svar. Får ikke snakke med noen overordnede som kan gi svar... Om det er dårlig opplæring eller et firma som driver litt på kanten av loven. ??? Aldri følt meg så lite ivaretatt som kunde i noe annet selskap som er avhengig av kunder. Bør få bedre kundebehandling som kan gi riktig og nøyaktig informasjon. Frustrert kunde.

Svar fra NorgesEnergi
20.08.2019 14:50

Hei Wenche. Vi beklager at du ikke har fått den hjelpen du trenger i kontakt med oss. Vi hadde satt veldig pris på om du ville ha kontaktet oss med en tilbakemelding på hvilken informasjon du har mottatt som er feil eller motstridene slik at vi kan se om det er noe vi kan bli bedre på. Slike tilbakemeldinger er viktige for oss. Vi ønsker at du skal føle deg ivaretatt som kunde hos oss og håper du kan gi oss en ny sjanse og ta kontakt med vårt kundesenter på nytt. Mvh Monica, NorgesEnergi

Fortsetter å få regninger flere måneder etter at abonnementet er sagt opp.

Omtale av  Hans J

Bare rot med abonnementsopprettelsen, sure medarbeidere som går i forsvar og påstår at Norgesenergi ikke gjør feil. Underleverandør som ringer som Norgesenergi, men i de fleste tilfeller brytes samtalen når man tar telefonen. Får da "nr som ikke er i bruk" om man forsøker å ringe tilbake.

Svar fra NorgesEnergi
20.08.2019 14:50

Hei Hans J. Vi synes det er leit at du har hatt en slik opplevelse hos oss og det er ikke slik vi ønsker at kontakten med oss skal oppleves. Det er klart at det kan gjøres feil hos oss og dersom det er gjort en feil her ønsker vi å rette opp i denne feilen. Vi håper da du vil ta kontakt med oss slik at vi kan se på det igjen da vi trenger mer informasjon fra deg for å kunne sjekke opp i saken. Vi kan også sjekke opp i telefonoppringningene fra oss om du ønsker det og samtidig fjerne ditt telefonnummer fra våre ringelister. Mvh Monica, NorgesEnergi

Uhøflige og pushende ansatte

Omtale av  K

Ble lurt på Elkjøp til å bytte til disse. Ble fortalt at det ikke var bindingstid og ikke ekstra ting som vintertrygghet på fakturaen. Fikk flere ekstrating og måtte betale bruddgebyr enda jeg ombestemte meg FØR angrefristen var ute. Dette er kjeltringer!!!

Svar fra NorgesEnergi
20.08.2019 14:49

Hei K. Her må vi bare beklage at du ikke har mottatt riktig og tilstrekkelig med informasjon ved inngåelse av avtale. Vi jobber kontinuerlig for å sikre at kunden mottar god informasjon ved avtaleinngåelse og ønsker ikke at noen skal føle seg lurt. Vi hadde satt pris på om du hadde kontaktet vårt kundesenter med en tilbakemelding på hvor og når dette gjelder slik at vi kan sikre god informasjon for fremtiden. Vi setter pris på alle tilbakemeldinger, både ris og ros. Ved inngåelse av avtale via elkjøp får man en rabatt på kroner 500. Denne rabatten forutsetter at man er kunde i ni måneder. Dersom avtalen da ikke blir startet opp eller man går ut av avtalen før avtaleperioden er over må rabatten tilbakebetales, men det kommer ingen bruddgebyr utover det. Ta gjerne kontakt dersom det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi

Skal bytte med en gang bindingstiden er over

Omtale av  Kaja

Det var lagt på tilleggsprodukter man ikke har bruk for fra starten, slik at man måtte betale på dette til man oppdaget det og fikk sagt det opp. Dette het sparepakken og vintertrygghet, kosta vel minst 50 kr per. Da ble det 100 kroner ekstra på regningene. Begynte å lure når man fikk regninger som var mye høyere enn vi pleide. De har også det dyreste fakturagebyret jeg har sett, og det var ikke noe informasjon om å opprette e faktura fra starten.

Svar fra NorgesEnergi
09.08.2019 11:43

Hei Kaja. Dersom man inngår en avtale med tilhørende fordelsprodukter vil dette alltid spesifiseres ved avtaleinngåelse og i avtalebekreftelsen man mottar kort tid etterpå. Vi har full forståelse for at ikke disse passer for alle og disse er derfor valgfrie og kan fjernes om ønskelig. Det skal også informeres om e-faktura både ved inngåelse av avtale og i velkomst-e-posten man mottar kort tid etterpå, samt på alle fakturaene som sendes fra oss . Vi ønsker at denne informasjonen skal være tydelig og lett tilgjengelig for våre kunder så dette tar vi til oss og sjekker om vi kan gjøre denne informasjonen enda bedre. Vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan sjekke opp i saken og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Aggresiv markedsføring av Norges Energi på Storo i Oslo 06 August 2019

Omtale av  Vegard

I dag ble jeg møtt med slengbemerkninger fra en selger etter å ha takket nei til en samtale om hvor jeg bor!! Dette skjedde klokken 14:15 på Storo i Oslo den 6 August 2019. Selgeren jobbet fra en stand som Norges Energi har plassert midt i gangveien. Hvilke personer er det Norges Energi rekrutterer til disse jobbene? Er de folk som er ute på prøve? Jeg fant oppførselen til selgeren såpass

Svar fra NorgesEnergi
20.08.2019 14:55

Hei Vegard. Takk for din tilbakemelding. Det er viktig for oss at våre selgere er høflige og respektfulle og respekterer et nei fra kunden. Vi ønsker ikke at noen skal oppleve kontakten med oss som ubehagelig eller føle seg presset til å bli kunde hos oss. Vi sjekker opp i saken med det samme. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter dersom det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi

Unødvendige gebyrer

Omtale av  Jacob

Sender meg papirfaktura selv om jeg har både avtalegiro og eFaktura aktivert i banken.

NorgesEnergi har 2 081 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR