Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NorgesEnergi
3.0
2 081 verifiserte omtaler

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NorgesEnergi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.0
Middels
2 081 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#74
Forferdelig
NorgesEnergi er rangert
#74 av 88 strømselskaper
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 081 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
659
271
135
124
892
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 081 verifiserte omtaler på Bytt.no

Da ble jeg lurt

Omtale av  Rasmus

Ble ringt opp av selger - hyggelig dame - som lovet 1,14 fastpris bindingtid pr 2 måneder. Og lovnad om at min strømregning nå ville bli mere enn halvert. Har nå fått faktura som på ingen måter avspilet denne avtale. Ringer inn, får beskjed om at en slik avtale ikke findes. Ser andre her omtaler en lik opplevelse. Det er bare et ord for slikt - Svindel!

Svar fra NorgesEnergi
19.09.2022 15:56

Hei Rasmus, Det stemmer at vi dessverre ikke har fastprisavtaler til denne prisen. Jeg håper derfor du har mulighet til å kontakte vårt kundesenter igjen slik at vi kan undersøke hva som kan ha skjedd, samt ta saken videre. Du kan gjerne kontakte oss via dette skjemaet: https://norgesenergi.no/innhold/skjema-for-klage/ Håper på å høre fra deg, mvh Nina - NorgesEnergi

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Avtalen med "topp 10 garanti" garanterer bare at du har den dyresete strømmen!

Omtale av  Øystein

Når jeg sjekker prisen jeg betaler, finner jeg at det er 44 leverandører har billigere strøm enn det jeg har på "topp 10 avtalen" jeg har. Så da føler jeg at Norgesenergi har lurt meg, og at de er mere opptatt av å "melke" kundene sine enn å følge opp at løsningene de tilbyr, er konkurransedyktige.

Svar fra NorgesEnergi
19.09.2022 15:54

Hei Øystein, Det er beklagelig å høre at du ikke har vært fornøyd med avtalen din hos oss. Garantien vi gir i denne avtalen er at du på årsbasis får en strømpris som ligger blant de 10 rimeligste målt mot de variable prisene hos våre 20 største konkurrenter. Du har ingen fast månedspris med denne avtalen, og den er mer stabil og forutsigbar enn spotprisen som svinger i takt med kraftbørsen. Den senere tiden har vi sett en nedgang av spotprisen. Med en spotprisavtale betaler du alltid den gjeldende markedsprisen. Dette kan medføre en risiko ettersom prisene kan endre seg fort, men det kommer deg umiddelbart til gode når prisene synker. Med en variabel avtale endrer prisene seg med 14 dagers ettervirkning. Skulle du ønske å endre avtalen din til spotpris, kan dette enkelt gjøres via MinSide, eller ved å kontakte vårt kundesenter. Kontakt oss gjerne per tlf: 38 10 00 80 dersom du ønsker at vi endrer avtalen for deg. mvh Nina - NorgesEnergi

Kundeservice!

Omtale av  Line

De har en meget bra kundeservice både når du ringer om hjelp og på chat. Selvsagt kunne deres min side vist mer detaljert hva en bruker strøm på, men ok. Med spotprisen jeg har ville jeg kun ha tjent 700kr i året på å bytte til den billigst, og med det samt kundeservice har jeg gode tanker om de.

Svar fra NorgesEnergi
19.09.2022 15:51

Hei Line, Tusen takk for veldig hyggelig tilbakemelding - det setter vi stor pris på! Kontakt gjerne vårt kundesenter dersom det skulle være noe vi kan hjelpe deg med, mvh Nina - NorgesEnergi

Vanvittig bindingstid

Omtale av  Tor

Selv om forbrukerrådet sier noe annet, står norgesenergi hardnakket på at enmannsforetak som bruker strømmen i bolig, skal pålegges tolv måneders bindingstid. Dette blir selvsagt ikke fremhevet av pågående selgere. Så pass på. Her låser du deg for lang tid!

Svar fra NorgesEnergi
16.09.2022 09:47

Hei Tor, Man skal alltid få god informasjon ved avtaleinngåelse, og jeg beklager dersom du føler du har mottatt utilstrekkelig informasjon. Basert på hva du skriver antar jeg at dette gjelder en bedriftavtale, ta derfor gjerne kontakt med vår bedriftavdeling per tlf: 38 10 00 81. mvh Nina - NorgesEnergi

Scamming the customers

Omtale av  Jitendra P

Norgesenergi offered me season price and sent me deal via email, but in invoice they put spot price charges and when contacted customer care to get a help , she was not willing to accept and not understading the problem. even with reference number of the deal and email she was not capable of finding the problem. worst company and service

Svar fra NorgesEnergi
16.09.2022 09:45

Hi Jitendra, It`s unfortunate to hear that you havent been happy with your agreement at NorgesEnergi. Our agreement Sesongpris has a fixed monthly price 49,- kr, and is a combination between spotprice and variable price. In the winter you get variable price, and in the summer you get spotprice. This information is confirmed in the written offer you will get when you order the agreement. Please contact us via our form, if there is anything more we might be able to help you with: https://norgesenergi.no/innhold/skjema-for-klage/ Best regars, NorgesEnergi

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Føler meg lurt ved prisavslag på mobiltelefon

Omtale av  Kari J

Fått mye høyere streømregning, går i beste fall break/even. Byttet både hjemme og på hytta. Bruker ikke strøm på hytta når jeg ikke er der, men betaler mer enn nettleie. Og hvorfor skal jeg betale for makspris hjemme når staten støtter. Har sagt opp ved slutten av bindingstiden

Svar fra NorgesEnergi
16.09.2022 09:41

Hei Kari, Det er leit på høre at du ikke har vært fornøyd med strømavtalen din hos oss. Dessverre har strømprisen økt betydelig den senere tiden. Jeg håper du har anledning til å ta kontakt med vårt kundesenter, så tar vi gjerne en gjennomgang av strømavtalen din for å se om vi har mulighet til å gjøre noen forbedringer. Kontakt oss gjerne per tlf: 38 10 00 80. mvh Nina - NorgesEnergi

Lurt av selger

Omtale av  Liv

Hadde strømavtale med Fjordkraft , med forutsigbar strøm . Hun fra Norgesenergi tilbyr en pris som hadde pristak, i følge henne , på mye lavere . Gikk til slutt med på å bytte . Så viser det seg at alt var bare selgertriks , fikk helt vanlig spotprisavatale en pris , 3 ganger dyrere enn den jeg hadde med Fjordkraft . Har prøvd å få hjelp hos kunde støtte , som lagde en sak . Skulle ringe meg tilbake , men ingen av de fire som har lovet å ta kontakt tilbake . Må også vente opptil 1 time før noen svarer på kundeservice . Har tatt saken videre med ellklagenemda,. Styr unna !!! Der går heller ikke an å kommunisere med de på Mail , eller annet . Håper de vil gjøre opp for seg , men det ser dårlig ut

Svar fra NorgesEnergi
16.09.2022 09:39

Hei Liv, Det er svært beklagelig å høre at du har hatt en dårlig opplevelse som kunde hos NorgesEnergi, det ønsker vi selvsagt ikke. Vi tilbyr ingen strømavtale med pristak, men vi tilbyr en strømtjeneste som gir mulighet til å binde strømprisen i korte perioder. Denne strømtjenesten heter Prissikring. Man skal alltid få tilstrekkelig informasjon ved avtaleinngåelse, samt at man skal få skriftlig bekreftelse om tilbudet. TIlbudet må da godkjennes av deg som kunde, før vi starter leveransen. Jeg beklager at du har opplevd ventetid hos oss, men håper du har mulighet til å kontakte oss igjen dersom du ikke allerede har fått svar. Du kan kontakte oss her: https://norgesenergi.no/innhold/skjema-for-klage/ mvh Nina - NorgesEnergi

NorgesEnergi har 2 081 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR