Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NorgesEnergi
3.0
2 085 verifiserte omtaler

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NorgesEnergi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.0
Middels
2 085 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#74
Forferdelig
NorgesEnergi er rangert
#74 av 88 strømselskaper
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 085 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
272
135
125
893
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 085 verifiserte omtaler på Bytt.no

2-3 ganger høyere pris enn den gjennomsnittsprisen som brukes for å beregne strømstøtten!

Omtale av  Jørn M

Topp 10 garanti avtale og skyhøye priser nå i september, oktober og november. Skiftet leverandør når det gikk opp for meg. Sparer 3-4000 i måneden på bytte av leverandør.

Svar fra NorgesEnergi
13.12.2022 10:18

Hei Jørn. En variabel avtale vil vanligvis ikke endre seg like ofte i pris. Den går både senere opp i pris og senere ned i pris enn en spotprisavtale og det er derfor vanlig at den ligger både over og under spotprisen i perioder. Med variable avtaler varsles prisendringer 30 dager i forkant. Det kan i den forbindelse oppstå uventede endringer i spotprisen før varslet pris trer i kraft. I sommer og tidlig høst økte spotprisen langt raskere og langt høyere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabelpris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler i denne perioden. Tilsvarende har spotprisen i Oktober falt langt raskere og langt dypere enn det som var forventet i markedet. Dette medfører at variabelprisene en periode lå over spotprisen. Det har vært store variasjoner og stor usikkerhet knyttet til strømprisene i hele år og det har tidvis ført til en større forskjell mellom Spotpris og Variabelpris enn det som historisk sett har vært vanlig. Per dags dato er våre variable avtaler igjen godt under innkjøpspris da innkjøpsprisen den siste tiden igjen har begynt å stige betydelig. Vi synes det er leit at du ikke har vært fornøyd med strømavtalen du har hatt hos oss. Dersom det er noe mer vi kan hjelpe deg med må du gjerne ta kontakt med vårt kundesenter. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Mvh Monica - NorgesEnergi

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Angrefrist fastpris

Omtale av  Inger

Ble gjort oppmerksom på angrerett av fastprisavtale av Norgesenergi selv.

Svar fra NorgesEnergi
08.12.2022 09:48

Heisann! Så godt å høre. Det er viktig for oss at vi alltid viser kundene våre at angreretten er der hvis de ønsker å gå tilbake på avtalen :) Har du noen spørsmål må du bare ta kontakt med oss på telefon: 38 10 00 80 eller sende en skriftlig henvendelse til: [email protected]. Mvh Morten NorgesEnergi

Jeg trenger sårt å få kontakt med dere

Omtale av  Liv I. N

Det har vært et godt samarbeide, men nå trenger jeg å inngå ny strømavtale for om mulig bedre enn den jeg har i dag. Trenger en rimeligere avtale på strøm. jeg kan treffes på telefon

Svar fra NorgesEnergi
07.12.2022 15:18

Hei Liv, Takk for hyggelig tilbakemelding! Vi er glade for å høre at du er fornøyd med vårt samarbeid. :) Vi hjelper deg gjerne med endring av avtale, og du kan nå oss på telefon 38 10 00 80 eller per e-post til [email protected]. Mvh Silje, NorgesEnergi

Elendig service. har ventet på tlf i snart 1 time. Finner ikke min side for å se fakt.og strømforbru

Omtale av  Mette

Ventet 1 time for så å bli brutt på tlf. Når j forsøker å gå på min side får j spørsmålet om jeg ønsker ny avtale etc men ingen info om min avtale idag, strømforbuk etc.

Svar fra NorgesEnergi
07.12.2022 15:16

Hei Mette, Vi opplever for tiden stor trafikk til vårt kundesenter, noe som fører til lenger ventetid enn normalt. Beklager ulempene dette medfører. Du kan også nå oss på e-post: [email protected]. På telefon og e-post kan vi sende deg informasjon du trenger, og hjelpe deg med Min Side. Mvh Silje, NorgesEnergi

Strømpriser - helt uforståelig

Omtale av  Bjørn E

Endret avtale uten melding. Nylig mottatt beskjed om at endring var feil og blir ført over på gammel avtale.

Svar fra NorgesEnergi
07.12.2022 15:10

Hei, Som en del av arbeidet med å forenkle produktporteføljen flyttet vi i høst kunder fra gamle strømavtaler,som ikke lenger er i salg, over til en tilsvarende avtale. De av våre kunder som ble flyttet, ble varslet på forhånd i henhold til varslingsfristen og informert om flyttingen. Nå har Forbrukertilsynet gjort oss oppmerksom på at varsling og informasjon ikke er tilstrekkelig. Vi må innhente aktivt samtykke fra kundene for å kunne endre produkt. Det gjelder også gamle strømavtaler som ikke lenger er i salg. Vi beklager at dette ikke har blitt gjort på rett måte, og vi retter oss etter tilsynets anmerkning og innfører nye rutiner som ivaretar kravet til aktivt samtykke. De som allerede er overflyttet til nye produkter, flyttes tilbake til opprinnelig avtale. Det betyr at alle kunder vil få tilbake sin gamle strømavtale, uten at de trenger å foreta seg noe. De vil få faktura for november i tråd med sin opprinnelige avtale. Mvh Silje, NorgesEnergi

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Jeg snakket med dere mange gange at dere skale sende faktura med diagtal post elle e post dere sa ne

Omtale av  Tesfamichael L. T

Det er bra å hjelpe strømstøtte og at dere hjelpe meg å betale litt senere grunn lønn den er bra andre siden først eg snakket med dere om faktura at dere skal sende meg sommer gratis frakt eller 49 kr men jeg betalte hvert måne og også det er veldig høy pris hvert måne jeg var vestland energi og betale mindre nå jeg betale nest samme leier hus

Svar fra NorgesEnergi
07.12.2022 14:49

Hei, Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på telefon: 38 10 00 80 eller per e-post til [email protected] slik at vi kan hjelpe deg med din henvendelse. Mvh Silje, NorgesEnergi

Lureri

Omtale av  Jan F. K

Fikk tilbudom jevn strømpris og endte opp med tredobbelt pris i forhold til spotpris i oktober

Svar fra NorgesEnergi
07.12.2022 14:53

Hei, Ut fra det du skriver forstår jeg det slik at du valgte fastpris gjennom vårt produkt, Prissikring. Det er alltid usikkerhet knyttet til å binde prisen. Prisnivået på strøm i høst har i tillegg vært ekstra vanskelig å forutse. Vi sender vanligvis ut tilbud for fastprisperioden et par uker før perioden starter. Det er først i ettertid det er mulig å se om det lønnet seg eller ikke, men Prissikring handler først og fremst om den forutsigbarheten du får. Det har vært gunstig å ha Prissikring i flere perioder i år, men som sagt – det er primært en forutsigbarhet man kjøper. Mvh Silje, NorgesEnergi

NorgesEnergi har 2 085 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR