Meny

SkandiaEnergi strømpriser

Skriv omtale
Gå til SkandiaEnergi
SJEKK OM SKANDIAENERGI KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
SkandiaEnergi leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
ONLINE INNKJØPSPRIS
Innkjøpspris - SkandiaEnergi
115 omtaler
Periodisert betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura
914 kr
54,83 øre/kWt
Detaljer
Les mer
UNG SPOT
Innkjøpspris - SkandiaEnergi
115 omtaler
Periodisert betaling
Ingen bindingstid
Fornybar energi
Krever eFaktura
1 002 kr
60,13 øre/kWt
Detaljer
Les mer
INNKJØPSPRIS
Innkjøpspris - SkandiaEnergi
115 omtaler
Periodisert betaling
Ingen bindingstid
Fornybar energi
Ingen betalingskrav
1 012 kr
60,73 øre/kWt
Detaljer
Les mer
GRØNN+
Innkjøpspris - SkandiaEnergi
115 omtaler
Periodisert betaling
Ingen bindingstid
Fornybar energi
Ingen betalingskrav
1 022 kr
61,33 øre/kWt
Detaljer
Les mer
SkandiaEnergi omtaler og erfaringer
2,6/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
87
av 96 innen
strømselskap
44%
anbefaler
SkandiaEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Bondefangeri"

Jeg gikk inn i avtalen med Skandia Energi, med den forutsetning at de skulle klare å være blant Topp 3 i rimelig pris. Så har de ikke innfridd. Eksempel. Bytte fra Haugaland Kraft. De har en pris på 70,36 pr Kwh. Skandia leverer en faktura på 71,06 og for siste måned krever de 74,49. Samtidig ser jeg på pris oversikt strømpriser at de lokker 60,15 øre pr kwh. Jeg mener at de ikke har innfridd det de lover og vil snarest heve kontrakten. Dette er rene bondefangeriet fra ende til annen.

Marianne
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Telefonselgeren ødelegger for SkandiaEnergi"

Dette er nok typisk for de fleste strømselskap, men de ringer altså til de får tak i deg. Prater i vei og presenterer haugevis med tall og estimater og avtaler. Spør om nåværende strømselskap, og selvfølgelig kan de tilby en myyye bedre avtale enn den du har nå. Fordi strømselskapet du har nå lurer deg jo bare, uten at du vet om det selv. Etter 15 minutter sier jeg at de kan sende meg et skriftlig tilbud så jeg kan vurdere det, men det var visst ikke mulig. Denne spesielle avtalen tilbys kun av telefonselger, over telefon. Det er et "take it or leave it" tilbud. Svarer at jeg aldri tar imot et tilbud over telefon, men selgeren fortsetter og presse videre. Han blir frekkere, og da jeg igjen sier at jeg må ha tilbudet skriftlig klager han over at han har brukt "gode 30 minutter" på å presentere tall og kilowattpriser for meg, (samtalen varte faktisk i 23 minutter) så hvorfor trenger jeg dette skriftlig? Det er fristende å svare tilbake at selgeren faktisk opptar min tid også, men på dette tidspunktet var jeg den høflige. Det ender med at han sier rett ut at han ikke gidder å bruke mer tid på meg og legger på. Så kjære SkandiaEnergi- dette er IKKE måten å skaffe kunder på. Ingen lar seg presse over telefon til å binde seg opp til et tilbud uten å ha alt skriftlig først til å gå over og sammenligne. Det er useriøst og dårlig gjort mot potensielle kunder. Enn så lenge beholder jeg strømselskapet mitt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ble lyrt"

Fikk to ganger større regninger en jeg fikk før hos Hafslund. Etter jeg gikk over til Hafslund de fortsetter å sende meg regninger. Anbefaler ikke SkandiaEnergi i de hele tatt!!!!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Kompetansemangel"
1 syns denne omtalen er nyttig

Selgerne vet ikke hva de selger, i den forstand at de har for liten innsikt i hvordan avtalen egentlig fungerer (topp 3 spot, som ikke er topp 3). Spør du om noe får du spydige svar, og ikke fortell en med 4års erfaring der, at du selv har jobbet med det samme i 10år. 9mnd bindingstid blir en heller ikke opplyst om, men det står i avtaledokumentet dem selv lager og sender ut (selvsagt ikke gyldig når du som kunde ikke får opplysninger om det). Det eneste positive jeg kan si, er vel at jeg ble bedt om og ikke bytte til dem, og at de ikke ønsket å snakke med meg mer. Handler ikke med noen som opptrer arrogante og uærlige, med et middelmådig produkt.

Svar fra SkandiaEnergi
04.02.2019 16.17
Hei Håvard. Dette var en lei tilbakemelding å lese. Vi har mange dyktige medarbeidere som arbeider hardt for å gi gode kundeopplevelser og for å tilby billig strøm. Vi betviler ikke din lange erfaring, og det er beklagelig at du ikke opplever å ha fått god nok informasjon. Avtalen Topp3-garanti er en gunstig strømavtale som jeg varmt kan anbefale, og alle vilkår knyttet til denne er vi nøye med å tydeliggjøre og sende skriftlig dokumentasjon på. Vi har mange kunder som er svært fornøyde med denne avtalen. Vi ønsker ikke å opptre verken arrogant eller uærlig, og det hadde vært fint om du ville ta kontakt med oss direkte, slik at vi kan lære av din opplevelse og få anledning til å rette opp inntrykket ditt av oss. Hilsen Marit i SkandiaEnergi.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Useriøse"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ser her at mange har opplevd denne useriøse selgeren som også jeg har blitt lurt av. Jeg skulle bli kunde fra 1/12 så jeg hadde noen dager å tenke på. Men når jeg angret meg før den 1/12 nei da var det for seint. For de har bare tatt seg friheten overta meg som kunde litt tidligere. Jaja. Par dager senere ringer Norges Energi å lurer på hvorfor jeg har sagt opp hos dem og bla bla. Det endte med at jeg fortsatte hos Norges Energi. Og først etter det ble jeg informert om bindingstid hos SkandiaEnergi. Så nok en gang måtte jeg tilbake. Men da fikk jeg Mail om bruddgebyr hos Norges Energi da. Holdt på å klikke i vinkler i tlf til Norges Energi. Men de sletta det gebyret før jeg var ferdig.:) så nå sitter jeg her i med skyhøy regning fra SkandiaEnergi for de skal jo ha betalt både før og etter at jeg har brukt strømmen. Har aldri sett en regning med så mange + ditt og + datt. Er bare å komme seg vekk

Alexander B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Masete, uproffesjonellt møkkaselskap!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble dessverre lokket inn i en dårlig strømavtale hos SkandiaEnergi. De er nesten umulig å få tak I. De lover gull å grønne skoger, men holder dessverre svært lite av hva de sier. Virker ikke som de klarer å snakke sammen der inne, har sagt opp avtalen min, fikk bruddgebyr. Har blitt ringt 4 ganger etterpå. Skal aldri tilbake! Holder meg til Fjordkraft selvom det ikke er det billigste.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Direkte lureri fra SkandiaEnergi"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble tilfeldigvis oppringt av en selger høsten 2018 og takket ja til et tilbud som virket greit der og da. Endte med å bytte i januar 2019 ettersom det var mangelfull oppfølging og dårlig kundebehandling fra deres side. Ender opp med å bli oppringt av en svært lite hyggelig selger hos SkandiaEnergi, som da velger å true om bruddgebyrer og annet ettersom det tydeligvis er 9 måneders bindende avtale. Innledningsvis introduserte de ingen bindingstid og 100% fornøydhetsgaranti hvor man kunne få pengene tilbake om man ikke var fornøyd. Det ble aldri på noen tidspunkt nevnt noe om en bindene avtale og et bruddgebyr dersom man opphever avtalen innen 9 måned, det var tross alt "ingen bindingstid". Det er helt i orden at selskapene prøver å redde tilbake kundene sine, men her var det mer trusler. Totalt dårlig erfaring og oppleves som direkte lureri fra deres side. Kommer aldri til å anbefale noen å bruke SkandiaEnergi.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Uslåelig!"

God service, gode priser, følger med i tiden. Er cashback kunde og det er prikken over i-en for med cashback og shoppingpoeng blir det beste dealen uansett!

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR