
Tok dette selskapet for noen år siden etter en utrolig lovende sammtale med selger og en mengde tilbud og lovnader. Dette ble med tomme ord oppdaget jeg fort da første regning i post kassen. Fra dag en fikk jeg feil regninger med forbruket som en familie. Den gangen bodde jeg på vinter i tyskland og brukte ikke mere,enn en thermostat ovn på +10 i lange perioder vinters tid. Trønderenergi som var nett eier ba til og med om ettersyn da det ble brukt lite strøm,MEN ikke disse. Her kom regniger på tusenvis av kroner,men kunde service hos SE forklarte at det stemte og var ikke noe og gjøre med. Da den ene på kundeservice ble opplyst om at en politi annmeldelse var neste skritt,ble noe ordnet,men ikke alt. Etter at jeg byttet fren satte jeg et krav at de skulle regne på nytt over og betale dette snarest over. Etter 6 måneder ringte ei og ville gi med 400 og noe som feil innbetalt... der manglet i allefall noen tall og ei 0 enda. Styr unna,da jeg sitter igjen med etfaringen og meningen, at dette regelrett er svindel satt i system!
De sa de skal være blant 3 av de billigste i Norge.veldig variabel i faktura.i novmber betalte jeg 1400 i desember 4500
Har ikke noe å utsette på selskapet. Kundeservice er veldig hyggelige og blide å imøtekommende.
Alt har fungert bra til nå. Strømregningen kommer når den skal, så aldri vært noe tull med betalingen. Det er en rimelig og grei avtale, digitalstrøm. Oversiktlig faktura.
Jeg er veldig fornøyd med SkandiaEnergi og har vært kunde i flere år nå. Det finnes sikkert selskaper som kan tilby enda lavere påslag enn 5,60 øre/kWt, men det utgjør en forsvinnende liten andel av strømkostnaden, og jeg betaler bare 9.- i månedstillegg, alt etterskuddsvis. Viktig for meg er det at jeg opplever kundeservice som lett tilgjengelig og veldig hyggelig.
Ble oppringt da jeg hadde sagt de opp og ble opplyst om at jeg måtte betale brudd gebyr. Han sa jeg fikk topp 3 garanti og at det da lønte seg å fortsette som kunde. Dum som jeg var trodde jeg dette, men i etterkant hadde det lønt seg å betale gebyret og vært ferdig med dem da strømregningen ble vannvittig høy to ganger på rad. Hadde spart inn igjen gebyret flere ganger ved å ikke hatt dem. Aldri mer.
Jeg var flere ganger i kontakt med ulike personer på blant annet kundeservice. Vanskelig å få gode svar, og for hver gang jeg klaget på dette kom svaret : "Du kan jo gå ut av avtalen, men da må du betale et høyt gebyr". I etterpåklokskapens navn hadde det vært verdt det.
Jeg byttet til Skandiaenergi fordi jeg ble lovet å kunne låse strømprisen fra oktober til mars/april da strømmen ofte er noe høyere. Dette ga meg trygghet, og jeg valgte å benytte meg av tilbudet. Denne avtalen har en bindingstid på 9 mnd, og jeg valgte å binde meg da jeg syntes det var en god avtale. Når jeg ringer til kundeservice og vil låse strømmen, blir jeg fortalt at de ikke kunne tilby dette tilbudet da strømprisen har variert mye. (Den er nok for billig nå). Da forventet jeg at jeg kunne avslutte kundeforholdet mitt uten gebyr fordi de ikke holdt avtalen, men det nektet de. Hold dere unna Skandiaenergi. De kommer med fristende, gode avtaler de ikke kan tilby, og du blir bundet i minimum 9 mnd. Skal også sies at jeg var veldig opptatt av at samtaletilbudet skulle tas opp, men det jeg fikk til svar at de var utilgjengelig.