Meny

SkandiaEnergi strømpriser

Skriv omtale
Bytt til SkandiaEnergi
SJEKK OM SKANDIAENERGI KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
SkandiaEnergi leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
ONLINE INNKJØPSPRIS
Innkjøpspris - SkandiaEnergi
142 omtaler
Periodisert betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
464 kr
27,85 øre/kWt
Detaljer
Les mer
UNG SPOT
Innkjøpspris - SkandiaEnergi
142 omtaler
Periodisert betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
553 kr
33,15 øre/kWt
Detaljer
Les mer
INNKJØPSPRIS
Innkjøpspris - SkandiaEnergi
142 omtaler
Periodisert betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
563 kr
33,75 øre/kWt
Detaljer
Les mer
SkandiaEnergi omtaler og erfaringer
2,3/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Middels
95
av 102 innen
strømselskap
38%
anbefaler
SkandiaEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fantastisk!"

Personlig mener jeg at skandia er desidert det beste selskapet mtp kundeservice og regningene selvfølgelig😄

Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ikke avtalt forskuddstrekk LANGT over normalt forbruk"

Bor i borettslagleilighet og har jevn strømregning gjennom året og har bodd i over 10år. Ved bytte til Skandiaenergi ble plutselig strømregningen doblet. Ringte hvor de forklarte at det var antatt forbruk som de uten å informere besluttet å kreve inn på forskudd. Problemet var at det forbruket de hadde estimert og krevd forskuddsbetaling for var nesten det dobbelte av forventet forbruk som har vært stabilt i denne boligen de siste 10årene. Byttet umiddelbart til et annet selskap og sliter nå med å få tilbakebetalt differansen som de har trekt på forskudd. STYR LANGT UNNA!!

Svar fra SkandiaEnergi
24.01.2020 07.26
Hei Christian.
Takk for din tilbakemelding. SkandiaEnergi har ikke forskuddstrekk, så det kan synes som at det her har oppstått en misforståelse. Det skal heller ikke være slik at du skal få et høyere estimert forbruk enn du har hatt tidligere. Ta gjerne kontakt med oss, så kan vi undersøke dette nærmere. Uansett så er det veldig leit at du har hatt denne opplevelsen og vi skulle gjerne hatt mer tid til å overbevise deg om at du hadde tatt et godt og trygt valg. Du er hjertelig velkommen tilbake! Hilsen Marit i SkandiaEnergi
Elisabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"God kundeservice!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg føler for å skrive et innlegg om mine opplevelser med SkandiaEnergi fordi jeg rett og slett syns det er nødvendig da jeg ser at majoriteten av omtalene på denne siden er svært negative. Inngikk i forrige uke Topp 3 avtalen etter et telefonsalg. Min tidligere leverandør var LOS, noe jeg i utgangspunktet var fornøyd med - bortsett fra at det var relativt dyrt. SkandiaEnergis Topp 3 avtale var konkurransedyktig, og alt av såkalt «lureri» som jeg ser går om og om igjen i omtalene på denne siden gis beskjed om. Det gis klar beskjed om både bindingstid og bruddgebyr (skriftlig OG muntlig!). Man velger helt selv om man vil ha med eller uten pristak, og man står fritt til å google hva ulike begrep (elsertifikat, spotpris osv) betyr dersom dette er uklart. Dessuten er det 14 dagers angrerett. Det viste i ettertid av min innmelding at LOS hadde en konkurransedyktig avtale, noe som gjorde at jeg brukte angreretten til å bytte tilbake. Under hele dialogen med SkandiaEnergi har jeg mottatt utrolig god kundeservice og prosessen har vært 100% problemfri. Selv om jeg trakk min innmelding per dags dato, kan det godt hende jeg melder meg inn en annen gang. Anbefales også å sjekke andre store selskap her på bytt.no til sammenligning. Blant annet har både Hafslund og Fjordkraft like mye dårlig omtale, til tross for å være seriøse aktører i markedet. ... så, ikke tro på alt som står på nettet! Hilsen fornøyd «kunde»

Svar fra SkandiaEnergi
23.01.2020 15.06
Hei Elisabeth!
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. :-) Det setter vi stor pris på
- selv om vi selvsagt synes det er veldig leit at du ikke ble kunde hos i denne omgang. ;) Vi håper likevel vi "ser deg igjen" ved en senere anledning!
Hilsen Marit i SkandiaEnergi.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lovte "topp-3-garanti", men det er bare lureri!!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ble overtalt av en selger til å velge de, mye pga deres "topp-3-garanti" som abonnementet han solgte hadde.. virket betryggende at det uansett skulle være blant de tre billigste abonnementene, men det viste seg i realiteten at de kun mente den faste månedsavgiften skulle være "topp-3" og ikke inkluderte påslaget de har på hver kw/h.. Så i realiteten var abonnementet mye dyrere en veldig mange konkurrerende abonnementer, inkludert andre abonnementer de selv leverer..! De har også en 100% fornøyd garanti.. men den får du kun tilbake den lille månedsavgiften, og du kan kun bruke den garantien etter 9mnd avtaletid er utløpt og da innen 30 dager.. så i praksis vil det si at du ikke får brukt den om du ikke følger veldig med.. og om du gjør som meg og oppdager at det abonnementet er søppel og misvisende etter du har hatt det i 6mnd så er det billigere å skifte abonnementet og dermed miste 100%-fornøyd-garantien enn å vente til du kan få bruke den siden du da har tapt mer penger på at abonnementet er så ulønnsomt i forhold til andre.. De har mye løfter på hjemmesiden deres, men mange er, som her poengtert, i beste fall halvsannheter eller forkledde lokketilbud..

Svar fra SkandiaEnergi
24.01.2020 07.26
Hei Pål.
Vi er glade for at vi har mange kunder som opplever at de får en rimeligere strømpris og strømavtale enn de hadde før de byttet til oss. Hos oss får du strøm til innkjøpspris, som er den billigste avtaletypen i markedet de siste 10 årene. Jeg kan forsikre deg om at det er svært gunstige betingelser på avtalen du fikk hos oss, og det stemmer at du i tillegg får en garanti om at månedspåslaget alltid skal vært blant landets tre billigste. I all kommunikasjon forsøker vi å være så tydelige som mulig om fordeler og betingelser. Vi ønsker at kundene skal få det de forventer av oss. Jeg kan også forsikre deg om at vi har en høy etisk standard og at vi verken har lokketilbud eller oppgir halvsannheter. Blant annet har alle våre kunder garantert 100% fornybar energi fra vannkraft.
Likevel takker vi for dine tydelige innspill, det er alltid rom for å bli enda bedre og enda tydeligere.
Vårt fremste mål er fornøyde kunder som får billigere, fornybar strøm.
Du er hjertelig velkommen tilbake til oss ved en senere anledning, vi skal gjøre vårt beste for at du skal bli fornøyd.
Hilsen Marit i SkandiaEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Anbefales ikke"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ingen er bra med dette! Vi hadde strøm fra Skandia før også flyttet vi og meldte ifra om dette. Men problemet er at vi får fortsatt regninger selv etter flytting og umulig å kvitte det! Skandia vil bare få penger fra oss. Det er et useriøst og dårlig firma Kommer til å bli meldt ifra til El-klagenemnda. STYR UNNA med Skandia.

Håvard L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bruddgebyr kr. 490,-"
3 syns denne omtalen er nyttig

Da jeg byttet til Norges Energi sendte Skandia et sluttgebyr på 490 kr. Jeg kan ikke huske at dette ble informert om på telefon da jeg inngikk avtalen. Det var første og siste gang jeg benyttet Skandia som strømleverandør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dyrt og holder ikke avtaler"
2 syns denne omtalen er nyttig

Aldri hatt så uoversiktlige strømregninger som etter at vi byttet til SkandiaEnergi. De sender faktura med ulike betalingsfrister hver mnd, til tross for at vi ble lovet faktura en gang i måneden. Noen måneder kommer det to fakturaer, en tidlig og en sent. Dette er for rotete. I tillegg til at vi aldri har hatt så dyre strømregninger. Dette kommer nok litt av høye strømpriser, men venner og familie har ikke hatt like stor økning, så dette kommer av at vi byttet til de. Aldri mer!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"De ringte meg, siden jeg byttet til et annet selskap"
5 syns denne omtalen er nyttig

De ringte meg, siden jeg byttet til et annet selskap. De påsto at jeg hadde bindingstid, noe jeg ikke har. Jeg satte bare ny leverandør på saken og jeg blir overført uten problemer. altså ingen bindingstid. HOLD DERE UNNA SkandiaEnergi. Masse skjulte gebyrer og langt dyrere en jeg noen gang har betalt til andre leverandører.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR