Meny

SkandiaEnergi strømpriser

Skriv omtale
Gå til SkandiaEnergi
SJEKK OM SKANDIAENERGI KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
SkandiaEnergi leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
ONLINE INNKJØPSPRIS
Innkjøpspris - SkandiaEnergi
131 omtaler
Periodisert betaling
Ingen bindingstid
Fornybar energi
Krever eFaktura
702 kr
42,10 øre/kWt
Detaljer
Les mer
UNG SPOT
Innkjøpspris - SkandiaEnergi
131 omtaler
Periodisert betaling
Ingen bindingstid
Fornybar energi
Krever eFaktura
790 kr
47,40 øre/kWt
Detaljer
Les mer
INNKJØPSPRIS
Innkjøpspris - SkandiaEnergi
131 omtaler
Periodisert betaling
Ingen bindingstid
Fornybar energi
Ingen betalingskrav
800 kr
48,00 øre/kWt
Detaljer
Les mer
GRØNN+
Innkjøpspris - SkandiaEnergi
131 omtaler
Periodisert betaling
Ingen bindingstid
Fornybar energi
Ingen betalingskrav
810 kr
48,60 øre/kWt
Detaljer
Les mer
SkandiaEnergi omtaler og erfaringer
2,4/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
92
av 101 innen
strømselskap
40%
anbefaler
SkandiaEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Forferdelig dårlig"

Forferdelig dårlig. Og dyrt også, blir lurt at de skal være best på pris liksom. Nei bytt til noe bedre enn dette selskapet.

Svar fra SkandiaEnergi
09.08.2019 11.41
Hei Jan. Takk for din tilbakemelding. Det er leit at du opplever at vi ikke har levd opp til dine forventinger. Vi er likevel stolte over at vi har mange fornøyde kunder som opplever at vi lever opp til vårt slagord om Billig strøm, Grønn strøm - garantert! Alle våre kunder har strøm til innkjøpspris, som er den billigste avtaleformen i markedet siste 10 år og er anbefalt av forbrukereksperter. Vi står på hver dag for å gi gode kundeopplevelser, men vi kan selvsagt alltid bli bedre. Ta gjerne kontakt med oss dersom vi kan få anledning til å rette opp inntrykket ditt av oss. Hilsen Marit i SkandiaEnergi
Bjørn W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Holder ikke hva dere lover"

Sier jeg har en avtale som er fra 2018. Som er helt ukjent for meg. Sier at jeg har binding . Jeg har aldri ment å ha noen binding. Jeg har forlangt spotpris-,og ikke noe annen avtale.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"De lurer deg. Du får ikke pengene tilbake, kun påslaget på ca 170,- etter 9 mnd"
3 syns denne omtalen er nyttig

De er dyre. Du får ikke pengene tilbake. Greit at strømmen var dyr i vinter men dobbelt av vanlig pris?? Ikke er de veldig service mindet heller.

Svar fra SkandiaEnergi
27.06.2019 12.48
Hei Kristin. Takk for tilbakemelding. Det er riktig at strømprisen i år har vært på et rekordhøyt nivå. Det er ikke vi i SkandiaEnergi galde for, vi liker ikke høye strømpriser! Vårt mål er å redusere våre kunders strømutgifter. Avtalen du har hatt hos oss har i alle fall vært blant landets aller billigste, med et fastbeløp på bare kr. 9 i måneden. Jeg er stolt av fornøydhetsgarantien vår som du har benyttet, og fått hele månedspåslaget tilbake. Jeg er også stolt av våre flotte kolleger på kundeservice, som står på hver dag for å gi god kundeservice. Likevel kan vi alltid bli bedre, og jeg tar dine innspill om serviceinnstilling til etterretning. Det hadde vær hyggelig om du hadde hatt lyst til å prøve oss igjen ved en senere anledning, kanskje når strømprisene har stabilisert seg, så får du en mer realistisk sammenligning? :) Du er hjertelig velkommen tilbake til oss. Hilsen Marit i SkandiaEnergi.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Telefonterror"

Til å begynne med fikk de lurt meg til å inngå en avtale med bindingstid, noe jeg irriterte meg grenseløst over. Siden strøm er strøm gadd jeg ikke kverulere da prisen var rimelig lik hos alle leverandører den gang. Et år går, og jeg sjekker priser hos andre, og ender opp med å bytte leverandør. GUD BEDRE nå skal de plage livet av meg, de ringer 3 ganger til dagen og skal ha meg tilbake, selv om jeg har sagt at de matcher ikke prisen likevel.

Svar fra SkandiaEnergi
27.06.2019 12.23
Hei Svein. Takk for tilbakemelding. Det er ikke greit at du opplever at våre kolleger ringer deg for mye for å få deg tilbake som kunde hos oss. Likevel kan jeg forsikre deg om at vi har svært konkurransedyktige betingelser, som matcher alt, utenom lokketilbud. :) Jeg håper ikke du fortsatt blir oppringt mot din vilje, men om du ønsker at vi skal hjelpe deg med å sjekke dette, kan du sende oss en mail på kundesenter@skandiaenergi.no. Du er hjertelig velkommen tilbake til oss ved en senere anledning. Hilsen Marit i SkandiaEnergi.
Kundetilfredshet
"Oppgir priser uten moms..."
3 syns denne omtalen er nyttig

Oppgir priser uten moms... Det gir topp 3 garanti. Selger oppga strømpris for Mars på 40 øre. Da blir det billig.. Sjekket prisen på LOS.no, den var 51,07 øre. Skulle ikke fått lov å ringe rundt å lure oss på den måten.

Svar fra SkandiaEnergi
27.06.2019 12.23
Hei Thomas. Takk for tilbakemelding. På skandiaenergi.no vil du finne dagens innkjøpspris på NordPool Spot, den nordiske kraftbørsen der alle norske strømleverandører kjøper inn strømmen til sine kunder. Denne prisen er den samme for alle leverandører som selger strøm til innkjøpspris. Forskjellen ligger i påslaget, der vi konkurrerer om kundene. Her kommer vi i SkandiaEnergi svært godt ut. For øvrig er det mange norske strømkunder som ikke har strøm til innkjøpspris, de har gjerne en flytende strømavtale der prisen er langt høyere. Dette er kanskje spesielt kunder som aldri har byttet strømleverandør. Ta gjerne kontakt med oss igjen dersom du ønsker at vi skal ta en ny gjennomgang og gi deg et godt tilbud. :) Hilsen Marit
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Forferdelig! "
6 syns denne omtalen er nyttig

Forferdelig! Lureri og svindel! Umulig å få seriøs kontakt. Svarer ikke på innsendte "kontaktskjema". Sender forskuddsregning for strøm du ikke har brukt. Før betalingsfristen er ute sender de nye fakturaer for de samme avtalene, men med høyere strømpris (opp fra 60,99 til 66,59 øre/kWh). Skandia Energi har greid å bryte vår avtale med et annet strømselskap! Det skulle angivelig være "ingen bindingstid" og strøm til innkjøpspris. Men alt er ren svindel!

Petter B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Plagsomt aggressivt telefonsalg"
3 syns denne omtalen er nyttig

SkandiaEnergi ringer meg på tross av at jeg gjentatte ganger har uttrykt at jeg verken er interessert i eller har behov for tjenestene deres. De ringer til alle døgnets tider, og jeg har forsøkt å avvise dem på en høflig måte, nå tar jeg heller med meg telefonen på do når de ringer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Veldig god avtale"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg vil starte med å si at jeg er en person som aldri skriver omtaler om selskap på nettet om jeg er fornøyd. Her fikk jeg sjokk da jeg fikk første faktura, jeg hadde ingen idé om at prisen kunne variere så mye fra leverandør til leverandør. Søkte på nettet for å finne ut av om jeg hadde gått for et lokke tilbud, det hadde jeg ikke. Følte jeg måtte kommentere når jeg ser så mye negativitet som blir lagt ut her. Det jeg vil si er at jeg er superfornøyd og at det er sjeldent de som er fornøyde legger igjen en kommentar her. Dette er et supert selskap. Super kundeservice og i mitt tilfelle en vanvittig prisendring.

Svar fra SkandiaEnergi
27.06.2019 12.22
Hei Birger. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Har du forslag til forbedringer eller andre forslag, så hører vi gjerne fra deg om det også! :-) Du når oss på kundesenter@skandiaenergi.no Hilsen Marit i SkandiaEnergi.
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR