Meny

SkandiaEnergi strømpriser

Skriv omtale
Bytt til SkandiaEnergi
SJEKK OM SKANDIAENERGI KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
SkandiaEnergi leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
16 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Solstrøm
Andre prismodeller - SkandiaEnergi
186 omtaler
Etterskuddsvis betaling
12 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
114 kr /mnd
8,58 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
ONLINE INNKJØPSPRIS
Timespot - SkandiaEnergi
186 omtaler
Garantert pris i minst 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
740 kr /mnd
55,52 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Hyttestrøm
Timespot - SkandiaEnergi
186 omtaler
Garantert pris i minst 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
791 kr /mnd
59,32 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
UNG STRØM
Timespot - SkandiaEnergi
186 omtaler
Prisvarighet ikke oppgitt.
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
810 kr /mnd
60,75 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
INNKJØPSPRIS
Timespot - SkandiaEnergi
186 omtaler
Garantert pris i minst 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
820 kr /mnd
61,50 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
SkandiaEnergi omtaler og erfaringer
2,7/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
93
av 106 innen
strømselskap
42%
anbefaler
SkandiaEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Er veldig fornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt Skandiaenergi i mange år og ikke byttet strømleverandør siden. God service. Grei nettside. Billig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde SkandiaEnergi en periode, men byttet til Tibber. Byttet tilbake til SkandiaEnergi for en måned siden og er sålangt fornøyd :)

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice ,som endte bra"
1 syns denne omtalen er nyttig

En selger ringer meg med tilbud om strømavtale med SE, og sier at om jeg sier ok på melding vil han ringe meg opp igjen innen angrefristen tilfelle jeg angrer på avtalen. Dette høres greit ut, og jeg sender ok. Selgeren ringer ikke opp igjen innen angrefristen går ut, men dagen etter. Jeg har lest gjennom å ser at det er 9 mnd binding, noe jeg finner lite greit. Ringer SE og treffer IKKE på en kundebehandler som jeg "kan høre smile gjennom telefonen" som de så fint reklamerer for. Jeg blir totalt avfeid ift hva jeg har oppfattet at selger sa til meg, han henviser til at jeg hadde mulighet til å lese avtalen før jeg signerte og var rimelig arrogant i sin måte å behandle en kunde på. Han avbrøt meg konstant slik at jeg ikke fikk sagt hva jeg ville si, og til slutt kom de nordnorske glosene frem. Da ble han litt mer lydhør uten at dette ga noe resultat. Jeg ba om å få høre telefonsamtalen mellom meg og selger, men den kunne jeg kun få tilsendt transkribert. Mens jeg nå sitter å skriver denne anmeldelsen ringer en dame fra SE meg ettersom jeg skrev en klage på mail til de. Hun forteller at strømavtalen er kansellert og at jeg slipper å betale bruddgebyret på 490 kr. Hun beklaget at selger hadde informert på en måte som gjorde at jeg følte meg lurt, og skulle gå igjennom dette med vedkommende. Det ble en god løsning til slutt.

Christian A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Herlig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Opplevde først et dårlig forsøk på verving via en innleid konsulent. Men ved en tilbakemelding om dette tok sjefen i selskapet raskt grep. Og sørget for at jeg fikk en fabelaktig hjelp til å gjennomgå mine strømregninger og sørget for at jeg fikk en gullavtale

Lillian V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
"Ny kunde, fint førsteinntrykk"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hyggelig kunderådgiver som forklarte neg forskjellen mellom min gamle avtale og den jeg kunne få. Blid og hyggelig!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lokketilbud og elendig avtale."
1 syns denne omtalen er nyttig

Sa opp avtalen etter 2 måneder fordi strømregningen ble dobbelt så dyr etter jeg byttet. De lurer dere også til og binde dere for 9 mnd uten at det står noe sted. Ikke er kundeservicen veldig behjelpelig med ting heller

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Har byttet selskap
"Oppsigelse"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha sagt opp avtalen ble jeg oppringt av en representant som fortalte at vi hadde 9 mnd binding. Det hadde jeg skrevet ok på i tilsendt sms i tillegg hadde vi fått velkomst mail med alle opplysninger og samtalen var tatt opp på tape. Jeg fant ingen av delene og bad om dokumentasjon, det hadde han ikke, men jeg måtte stole på det han sa. Dette godtok jeg ikke, han skulle sjekke nærmere og kontakte meg igjen. Han ringte tilbake etter ca 3 timer, da hadde han funnet ut at de hadde gjort avtalen med min kone, men ingen dokumentasjon utover hans ord. Jeg stod på mitt og fikk beskjed om å Google Skandia Energi sin avtale. Da jeg ikke godtok Google som sannhetsvitne fikk jeg beskjed om at faktura på brudd på avtale ville bli sendt, hvorpå jeg ønsket den velkommen og at vi ville møtes i forliksrådet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lurer ting inn i fakturaen uten å spørre om tillatelse."
3 syns denne omtalen er nyttig

Byttet til SkandiaEnergi i slutten av 2019. Da fikk jeg beskjed om at det er 9mnd bindingstid og jeg syntes det var helt ok siden jeg tydeligvis skulle spare så mye penger uansett. Vi endte opp med å bytte strømselskap før bindingstiden hadde gått ut siden de tok seg friheten til å begynne å fakturere på forskudd ut i fra en eller annen beregning de hadde gjort. Denne beregningen var utrolig dårlig og jeg fikk fakturaer på rundt 900kr i mnd. De hadde også lagt til et "pristak" på fakturaene. Selgeren spurte om jeg ville ha dette, og vi svarte nei. Hen la til dette uansett. Etter at et nytt selskap meldte flytting for oss så ble jeg ringt opp av en i SkandiaEnergi. Vi ble enige om jeg skulle bli dersom hen fjernet både pristak og forskuddsbetaling. Neste faktura kom på 266kr etter at dette ble fjernet (feb. 2020). Dette viser bare hvor elendig denne beregningen de gjør er. Vi fortsetter så bare å betale som de fleste andre kunder i en liten stund. Folk som sjekker fakturaer er vel noe av det verste strømselskaper vet om. Vi sjekker fakturaen for januar 2021 siden den var veldig høy. Alle har hatt høyere strømpriser enn normalt i jan. 2021, og dette er vi fullt klar over. På denne fakturaen så viser det seg at SkandiaEnergi på nytt har tatt seg friheten til å legge til et "Betalingsfritak" på strømavtalen vår. Vi har aldri bedt om dette og jeg ser at vi har betalt for dette siden november 2020. Når jeg ser igjennom gamle nyhetsbrev så ser jeg at de informerte om at dette betalingsfritaket er en kundefordel som har fått ny pris på 1,75kr per dag, men det var ingen informasjon om at vi skulle få være så heldige å måtte betale for dette også. Vi prøvde å ringe SkandiaEnergi for å få tilbakebetalt disse kronene vi har betalt for noe vi aldri ba om, men det er klin umulig å nå kundeservicen deres på telefon. Vi blir ikke ruinert av disse 230kr, men det er en prinsippsak. TLDR: Lurer ting inn i fakturaen uten å spørre om du vil ha produktet eller ei. Umulig å nå kundeservice.

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR