Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
SkandiaEnergi
3.4
331 verifiserte omtaler

SkandiaEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

SkandiaEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

3.4
Middels
331 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#16
Utmerket
SkandiaEnergi er rangert
#16 av 88 strømselskaper
50%
Bra
50% anbefaler SkandiaEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 331 omtaler om SkandiaEnergi

FILTRER OMTALER
146
20
12
15
138
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med SkandiaEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Hyggelig og kunnskapsrik kundebehandler

Omtale av  Bjørn R

Godt forklart fra kundebehandler. Informasjon var bra

Svar fra SkandiaEnergi
29.03.2022 09:33

Hei Bjørn, Tusen takk for din hyggelige tilbakemelding til oss i SkandiaEnergi! Våre kundebehandlere gjør sitt ytterste hver dag for at du som kunde skal få svar på det du lurer på og gi deg litt mer kunnskap om strøm :) Vi gleder oss til å fortsette å gi deg en god strømavtale og kundeservice fremover! Hilsen Benedikte i SkandiaEnergi;)

SkandiaEnergi

Omtale av  Tormod

Grei avtale, hjelpsom kundeservice. Lett å få svar på hva som gjelder.

Svar fra SkandiaEnergi
29.03.2022 09:24

Hei Tormod, Tusen takk for din 5-stjerners omtale av oss! Hos oss er det enkelt å være kunde - og du som kunde får en enkel og oversiktlig strømavtale med spotpris! På kundesenteret her på Sørlandet er vi en blid gjeng som gjerne hjelper deg med det du lurer på! Vi nås på telefon 38 70 16 16 eller [email protected] hverdager kl 09 til kl 16. Hilsen Benedikte i SkandiaEnergi;)

Utmerket service

Omtale av  Bjørg L

Opplysende og imgormerande samtale med ein hyggeleg kar😊

Svar fra SkandiaEnergi
28.03.2022 10:35

Hei Bjørg, Tusen takk for din gode omtale av oss! Våre rådgivere jobber aktivt hver eneste dag for å gi deg som kunde best mulig informasjon om våre strømavtaler og de fordeler vi i SkandiaEnergi har. Vi gleder oss til å gi deg som kunde gode priser og gode kundeopplevelser fremover😊 Hilsen Benedikte i SkandiaEnergi;)

Very good service

Omtale av  B

Great communication by the support staff. You get the service you’re promised. No problems with the invoices

Svar fra SkandiaEnergi
28.03.2022 10:31

Hi, Thank you so much for your great review of us at SkandiaEnergi! We are happy that you are satisfied with our support and invoice. Our customer service looks forward to helping you if you have any questions. We can be reached by phone 38 70 16 16 or e-mail [email protected] on weekdays 09-16. Regards Benedikte in SkandiaEnergi;)

Umulig å opprette bruker

Omtale av  Per R

Har prøvd å opprette ny bruker hundre ganger, både med epost og telefon. Feilmelding hele tiden. Beskjed om å kontakte brukerinformasjon, men ingen link til hverken epost eller telefonnummer fremkommer. Riktignok finnes det et telefonnummer, men det må man leite seg frem til. Ikke kan jeg planlegge heller fordi det ikke kommer frem opplysninger om priser i fremtid, slik jeg kunne på forrige leverandør. Har nettopp bytta avtale til Skaniakraft, men vurderer sterk å kansellere hele greia og gå over til en annen igjen, så får der heller bli med de 499 kronene.

Svar fra SkandiaEnergi
24.03.2022 12:53

Hei Per, Og takk for din tilbakemelding til oss. Det er leit å se at du har hatt utfordringer med å få tilgang til "Min side". Når det gjelder tilgangen her vil vi gjerne hjelpe deg med dette. Ta kontakt med vårt kundesenter på telefon 38 70 16 16 eller [email protected] - så hjelper vi deg med tilgang her. På "Min side" får du tilgang til oversikt over strømforbruket ditt, tidligere fakturaer, kan gjøre prøveavregning og flere andre nyttige ting. Hilsen SkandiaEnergi;)

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Lureri

Omtale av  Kristoffer

Jeg hadde strømavtale hos et annet strømselskap, men fikk en mail ut av det blå om at jeg hadde gått over til Skandia Energi, uten at jeg hadde kontaktet dem. Ettersom det var helg kunne jeg ikke ringe de og klage før mandag. På mandag sa de det var for sent å reversere avtalen, og at jeg måtte ringe min forrige strømleverandør for å få gjenopprettet den opprinnelige avtalen.

Svar fra SkandiaEnergi
22.03.2022 09:55

Hei Kristoffer, Tusen takk for din tilbakemelding til oss i SkandiaEnergi. Det er leit å se at du har hatt en dårlig erfaring med oss som selskap. Ved tegning av avtale med oss gjør man enten dette digitalt på vår nettside eller i dialog med en av våre rådgivere. Du som kunde må bekrefte en SMS hvor avtalen samt vilkår for strømavtalen står tydelig opplyst, for at du skal kunne bli SkandiaEnergi kunde. Deretter tar da ca 14 dager før du bytter strømselskap ihht angrefristloven. Ta kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan hjelpe deg her. Hvis det er andre som har akseptert avtale på dine vegne - så skal vi gjøre vårt ytterste for å hjelpe deg. Kundesenteret er tilgjengelig på telefon 38 70 16 16 eller [email protected] fra 09 - 16 alle hverdager. Hilsen Benedikte i SkandiaEnergi;)

God kundeservice

Omtale av  Runar

Fikk god hjelp med strømavtalen vår, og sparte noen kroner på dette.

Svar fra SkandiaEnergi
10.03.2022 14:00

Hei Runar, Tusen takk for din tilbakemelding til oss i SkandiaEnergi;) Vi er glade for at du får den hjelpen du trenger og er fornøyd med avtalen du har hos oss. Skulle det være noe du lurer på ta gjerne kontakt med oss på kundesenteret så hjelper vi deg på telefon 38 70 16 16 eller [email protected]. Hilsen Benedikte i SkandiaEnergi;)

Missfornøyd

Omtale av  Trond H

Er lite fornøyd med avtalen da jeg kan ikke få felles faktura på strøm/nettleie og at det er billigere hos andre leverandører. Blir nok å bytte.

Svar fra SkandiaEnergi
04.03.2022 09:58

Hei Trond, Takk for din tilbakemelding til oss! Vi tar ditt innspill med oss i arbeidet videre. Du har helt rett, vi i SkandiaEnergi fakturerer deg kun for strømforbruket, og nettleien vil komme på egen faktura fra din lokale netteier. Vi jobber hver dag for lavest mulig strømregning for våre kunder. For å gjøre det mest mulig enkelt og oversiktlig anbefaler vi kundene å benytte eFaktura og Avtalegiro. Hilsen Benedikte i SkandiaEnergi;)

Tilgjengelighet og oversikt

Omtale av  Kari M

Opplevde å få god forklaring på alle mine spørsmål. Det oppleves trygt at personen som presenterer firmaet, er samme person man treffer på tlf dersom man senere har spørsmål. Det er viktig! Har ikke så god erfaring med tilgjengelighet tidligere.

Svar fra SkandiaEnergi
16.02.2022 11:44

Hei Kari, Tusen takk for din 5-stjerners omtale av oss i SkandiaEnergi! Vi er et godt team som holder til her på Sørlandet:) Og du som kunde skal være trygg på at du skal få god hjelp dersom du lurer på noe - også etter du har inngått avtale med oss. Vårt kundesenter er åpent mandag - fredag fra kl 09-16 og vi kan nås på telefon 38 70 16 16 eller [email protected]. Hilsen Benedikte i SkandiaEnergi;)

Veldig fornøyd med service og avtale!

Omtale av  Magnus

Registrerte meg på strømduellen.no, og fikk en super avtale fra Skandia energi som jeg er fornøyd med. Ganske god service fra en kundebehandler som gikk igjennom alle punktene på en ryddig måte!

Svar fra SkandiaEnergi
16.02.2022 11:31

Hei Magnus, Tusen takk for din gode omtale av oss! Våre selgere og kundebehandlere gjør sitt ytterste hver eneste dag for å sikre at du som kunde skal få en god og ryddig oversikt over strømavtalen du inngår med oss. Vi gleder oss til å levere billig strøm til deg og alle våre andre kunder i tiden fremover ;) Hilsen Benedikte i SkandiaEnergi;)

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

SkandiaEnergi er bare noe lureri!

Omtale av  Hanne

De ringer hjem til deg og tilbyr en lukrativ avtale - tror du. Så venter de til godt etter at angrefristen har gått ut før de flytter strømmen over fra din gamle leverandør, så når du forstår at du har en dårlig avtale, så har fristen gått ut til å angre. Javel, så får du gebyr på nesten 500,- men så tar de nesten 800,- for tre dagers strømforbruk på toppen av det! Så sender de betalingspåminnelse for en regning som du aldri har fått, og når du går inn for å få se detaljene på fakturaen, så får du error! Det kostet meg 1300,- kr å la meg lure - ikke gjør som meg!

Svar fra SkandiaEnergi
16.02.2022 11:27

Hei Hanne, Takk for din tilbakemelding til oss. Vi synes det er svært leit å se at du har en dårlig erfaring med oss. Vi tar din tilbakemelding med oss i arbeidet med å bli enda tydeligere i inngåelse av avtale med deg som ny kunde. Ved tegning av strømavtale med oss vil man få en skriftlig avtale som må aksepteres med SMS bekreftelse fra deg som kunde. I avtalen står det forklart hva avtalen vår inneholder samt informasjon om avtaletid samt gebyr for bruddgebyr. Vi er forpliktet som strømleverandør til å forholde oss til det norske regelverket med 14 dagers angrerett for deg som forbruker som tegner strømavtale, det betyr at oppstart vil skje 14 dager etter avtaleinngåelse. Dersom man velger å være kunde i en kort periode vil man bli fakturert for forbruket for de dager man har vært kunde samt bruddgebyr for avtaleperiode ihht avtale. Våre avtaler er spot pris avtaler, spotprisen følger svingningene i markedet og gir den lav strømpris over tid. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan hjelpe deg med spørsmål, og du kan få tilsendt din faktura på nytt per epost/post dersom du opplever å få feilmelding der du åpner din faktura. Hilsen Benedikte i SkandiaEnergi;)

Omtale

Omtale av  Terje N

Veldig fornøyd med alle service, alltid utmerket service når du ringer

Svar fra SkandiaEnergi
14.02.2022 15:55

Hei Terje, Tusen takk for at du har gitt oss din omtale! Din gode tilbakemelding viser at vi gjør mye riktig i vår kundeservice, og det skal vi fortsette å levere til deg som kunde! Jeg bringer din positive omtale tilbake til kundeservice teamet vårt :) Hilsen Benedikte i SkandiaEnergi;)

God service og forståelige avtaler.

Omtale av  Ronny O

Veldig fornøyd med min kundebehandler og med servicen jeg har fått derfra.

Svar fra SkandiaEnergi
14.02.2022 11:35

Hei Ronny, Tusen takk for din omtale av SkandiaEnergi! Våre kundebehandlere jobber hver dag for at du som kunde skal få gode svar på alt du som kunde har spørsmål om. Vårt kundesenter er åpent mandag - fredag fra kl 09-16, telefon 38 70 16 16 eller [email protected]. Hilsen Benedikte i SkandiaEnergi;)

Utførlig

Omtale av  Kjell

Fikk en nøye og utførlig forklaring på varen som skulle selges. Gav meg god mulighet for å komme med spørsmål.

Svar fra SkandiaEnergi
11.02.2022 12:36

Hei Kjell, Tusen takk for din omtale av oss. Vi synes strøm skal være enkelt for kundene våre - ingen lokketilbud, bare lave priser:) Våre selgere jobber hele tiden med å levere god og tydelig informasjon om våre strømavtaler i samtale med deg som kunde. Vi tar din tilbakemelding med til vårt gode salgsteam! Hilsen Benedikte i SkandiaEnergi;)

Uærlige

Omtale av  Nilenna

Ble lovet billigere pris men etter å ha byttet til de så er jeg fakturert for nesten det dobbelte som tidligere.

Svar fra SkandiaEnergi
09.02.2022 14:33

Hei Nilenna, Takk for din omtale av oss! Det er leit å se at vi ikke har levert på din forventning til billigere pris ved bytte til oss i SkandiaEnergi. Dette tar vi til oss i arbeidet med å være tydelige på hvilken pris vi leverer til deg som kunde. Nå i høst og vinter har markedsprisen på strøm vært høy over lengre perioder, og vi er flere som deg som har fått en svært høy faktura. Vi i SkandiaEnergi, som andre strømleverandører i Norge, kjøper strømmen på den nordiske strømbørsen NordPool hvor strømprisene fastsettes. Som din strømleverandør kan vi dessverre ikke påvirke dette. Som kunde hos oss får du en gunstig spot avtale som følger markedsprisen med et lavt månedlig fastbeløp og lav kWh pris. Dette er avtaleformen som Forbrukerrådet har anbefalt for deg som forbruker de siste 15 årene. I tillegg er det flere tiltak man selv kan gjøre for å redusere strømforbruket, her har vi gode tips vi deler med deg som kunde i våre nyhetsbrev og på nettsiden:) Hilsen Benedikte i SkandiaEnergi;)

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

dårlig oppfølging

Omtale av  Olav N

har ikke fått strømregning for desember og januar. De skylder på at jeg har vært på og av har byttet noen ganger. Forsøker jo å finne en rimelig strømleverandør

Svar fra SkandiaEnergi
07.02.2022 15:18

Hei Olav, Takk for din tilbakemelding til oss! Når det gjelder faktura for strømforbruket sendes dette påfølgende måned etterskuddsvis til deg som kunde. Desember faktura ble sendt ut i januar måned, og januar fakturaen er på vei til deg som kunde nå i midten av februar. Dersom du har vært kunde hos flere leverandører i løpet av en måned vil du i tilfelle få faktura fra flere strømleverandører, men kun for den periode du har vært aktiv. Ta kontakt med oss på kundesenteret slik at vi kan hjelpe deg med dine strømfaktura. Vi kan nås på telefon 38 70 16 16 og [email protected]. Hilsen Benedikte i SkandiaEnergi;)

SkandiaEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR