Strøm

SkandiaEnergi omtaler og erfaringer

3,1/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
10
av 19 innen
strømselskap
52%
anbefaler
SkandiaEnergi

"Ubehagelige selgere"

Omtale om SkandiaEnergi skrevet av Kristin for 14.09.2018 12.25

SkandiaEnergi har totalt 95 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med SkandiaEnergi?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Ubehagelige selgere"

Blir ikke informert om bruddgebyr. Frekke og innpåslitne selgere. Dette er ikke måten å skaffe seg nye kunder på. Vik unna!!!!

Svar fra SkandiaEnergi
19.09.2018 12.11
Hei Kristin,

Takk for din omtale her på bytt.no.

Det er beklagelig å høre at du har hatt en negativ opplevelse i kontakten med oss.
Vi gjør vårt beste for at våre kunder skal få korrekt informasjon når vi inngår en strømavtale. Derfor mottar alle kunder et velkomstbrev med produktark og vilkår, i tillegg til digital informasjon. Der er alle produktfordeler, avtaletid og bruddgebyr beskrevet. Siden det er kostnader forbundet med å opprette en strømavtale, så har vi valgt å ha et bruddgebyr. Når det er sagt, så gir vi deg også en 100% fornøyd garanti, så om du ikke er fornøyd etter de 9 månedene, så får du månedspåslaget tilbake, uten ytterligere spørsmål.

Det er derfor ingen risiko for de som velger å bli kunde!

Hilsen Espen
SkandiaEnergi
Bytt.no
"Ubehagelige selgere" skrev Kristin om SkandiaEnergi

Har du en tilsvarende erfaring med SkandiaEnergi?
Gjør som Kristin og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om SkandiaEnergi du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Torgrim R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Redelig og seriøst selskap!"

Har bare positiv erfaring med selskapet! Enkel faktura i nettbank, å penger tilbake hver måned!

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Selger kontakter meg, jeg takker nei basert på negative omtaler her, selger slenger på røret"
3 syns denne omtalen er nyttig

Selger i SkandiaEnergi kontaktet meg vedr. bytte av strømleverandør i forrige uke. Jeg ønsket da skriftlig tilbud for å vurdere sammen med kona over helga. Leser meg opp på omtaler på bl.a. bytt.no og takker høflig nei pr. epost med basis i blandede omtaler på nett (bl.a. skjulte gebyrer, bruddgebyr, svak kundeservice). Jeg ber samtidig om ikke å bli oppringt, samt å bli slettet fra ringelister. Selger ringer meg likevel opp i dag og sier han ikke har sett eposten med svaret mitt (ok?), jeg forklarer da det samme pr. telefon. Selger slenger da på røret!

Basert på denne erfaringen kan jeg derfor bekrefte at SkandiaEnergi fremstår som en useriøs aktør som bør unngås. De negative omtalene her er høyst sannsynlig reelle. Styr unna!

Svar fra SkandiaEnergi
19.09.2018 11.42
Hei Vegard,

La oss ta kommentarene på Bytt.no, og andre sider først.
Vi er opptatt av at alle våre kunder skal få korrekt informasjon når vi inngår en strømavtale. Derfor mottar alle kunder et velkomstbrev med produktark og vilkår, i tillegg til digital informasjon. Der er alle produktfordeler, avtaletid og bruddgebyr beskrevet. Det er således ingen skjulte gebyr, alt dokumenteres.

Siden det er kostnader forbundet med å opprette en strømavtale, så har vi valgt å ha et bruddgebyr. Når det er sagt, så gir vi deg også en 100% fornøyd garanti, så om du ikke er fornøyd etter de 9 månedene, så får du månedspåslaget tilbake, uten ytterligere spørsmål.
Det er derfor ingen risiko for de som velger å bli kunde!

Når det gjelder din kontakt med oss, så beklager vi at den ikke var bedre. Vi arbeider hver dag for at all vår kundekontakt skal fremstå, så profesjonell som mulig.

Vi er sikre på at du er godt ivaretatt av din nåværende strømleverandør, men skulle du i fremtiden ønske å få billig og grønn strøm, så håper vi du tar kontakt.

Hilsen Lars
SkandiaEnergi
Christoffer R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dyrt lureri"

Uoversiktlig og kjempedyrt. Hold dere unna folkens.

Jens T. Ø
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Utelater bevist å informere om bruddgebyr"
2 syns denne omtalen er nyttig

Selgeren ga et godt inntrykk av SkandiaEnergi som en leverandør uten skjulte kostnader. Da avtalevilkårene ble lest opp for meg ble ikke et bruddgebyr på 490 kr nevnt. De har senere bekreftet at de alltid utelater dette. De nevner kun en avtaletid på 9 måneder. Det kan godt være at praksisen er lovlig, men den fremstår for meg som uredelig og sleip. Slikt gjør at jeg mister tilliten til leverandøren og bevist unngår Skandia fremover.

Svar fra SkandiaEnergi
19.09.2018 10.34
Hei Jens T. Ø.

Takk for din omtale her på bytt.no

Her er det en misforståelse, og en noen som snakker mot bedre viten. Vi gjør vårt beste for at våre kunder skal få korrekt informasjon når vi inngår en strømavtale. Derfor mottar alle kunder et velkomstbrev med produktark og vilkår, i tillegg til digital informasjon. Der er alle produktfordeler, avtaletid og bruddgebyr beskrevet.

Siden det er kostnader forbundet med å opprette en strømavtale, så har vi valgt å ha et bruddgebyr. Når det er sagt, så gir vi deg også en 100% fornøyd garanti, så om du ikke er fornøyd etter de 9 månedene, så får du månedspåslaget tilbake, uten ytterligere spørsmål.

Det er derfor ingen risiko for de som velger å bli kunde!

Hilsen
Espen
SkandiaEnergi
SkandiaEnergi har totalt 95 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no