Meny

SkandiaEnergi omtaler og erfaringer

2,7/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
93
av 104 innen
strømselskap
40%
anbefaler
SkandiaEnergi

"Utrolig uoversiktlig. Føler jeg blir lurt mht. bindingstid og brutte løfter."

Omtale om SkandiaEnergi skrevet av B for 07.02.2020 10.00

SkandiaEnergi har totalt 162 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med SkandiaEnergi?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Utrolig uoversiktlig. Føler jeg blir lurt mht. bindingstid og brutte løfter."
1 syns denne omtalen er nyttig

Utrolig uoversiktlige fakturaer. De krever at du betaler en måneds strøm før måneden har vært. Senere får du justert beløpet til det du faktisk brukte, og det er en forferdelig uoversiktlig måte å gjøre det på. Føler meg lurt mht. Bindingstid og garantier. Styr langt unna SkandiaEnergi. Deilig å nå være ferdig med dem.

Bytt.no
"Utrolig uoversiktlig. Føler jeg blir lurt mht. bindingstid og brutte løfter." skrev B om SkandiaEnergi

Har du en tilsvarende erfaring med SkandiaEnergi?
Gjør som B og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om SkandiaEnergi du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Super fornøyd"

Rimelig strøm til en god pris. Masse fine fordeler og får alltid den hjelpen jeg trenger :)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fantastisk!"

Personlig mener jeg at skandia er desidert det beste selskapet mtp kundeservice og regningene selvfølgelig😄

Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ikke avtalt forskuddstrekk LANGT over normalt forbruk"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bor i borettslagleilighet og har jevn strømregning gjennom året og har bodd i over 10år. Ved bytte til Skandiaenergi ble plutselig strømregningen doblet. Ringte hvor de forklarte at det var antatt forbruk som de uten å informere besluttet å kreve inn på forskudd. Problemet var at det forbruket de hadde estimert og krevd forskuddsbetaling for var nesten det dobbelte av forventet forbruk som har vært stabilt i denne boligen de siste 10årene. Byttet umiddelbart til et annet selskap og sliter nå med å få tilbakebetalt differansen som de har trekt på forskudd. STYR LANGT UNNA!!

Svar fra SkandiaEnergi
24.01.2020 07.26
Hei Christian.
Takk for din tilbakemelding. SkandiaEnergi har ikke forskuddstrekk, så det kan synes som at det her har oppstått en misforståelse. Det skal heller ikke være slik at du skal få et høyere estimert forbruk enn du har hatt tidligere. Ta gjerne kontakt med oss, så kan vi undersøke dette nærmere. Uansett så er det veldig leit at du har hatt denne opplevelsen og vi skulle gjerne hatt mer tid til å overbevise deg om at du hadde tatt et godt og trygt valg. Du er hjertelig velkommen tilbake! Hilsen Marit i SkandiaEnergi
Elisabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"God kundeservice!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg føler for å skrive et innlegg om mine opplevelser med SkandiaEnergi fordi jeg rett og slett syns det er nødvendig da jeg ser at majoriteten av omtalene på denne siden er svært negative. Inngikk i forrige uke Topp 3 avtalen etter et telefonsalg. Min tidligere leverandør var LOS, noe jeg i utgangspunktet var fornøyd med - bortsett fra at det var relativt dyrt. SkandiaEnergis Topp 3 avtale var konkurransedyktig, og alt av såkalt «lureri» som jeg ser går om og om igjen i omtalene på denne siden gis beskjed om. Det gis klar beskjed om både bindingstid og bruddgebyr (skriftlig OG muntlig!). Man velger helt selv om man vil ha med eller uten pristak, og man står fritt til å google hva ulike begrep (elsertifikat, spotpris osv) betyr dersom dette er uklart. Dessuten er det 14 dagers angrerett. Det viste i ettertid av min innmelding at LOS hadde en konkurransedyktig avtale, noe som gjorde at jeg brukte angreretten til å bytte tilbake. Under hele dialogen med SkandiaEnergi har jeg mottatt utrolig god kundeservice og prosessen har vært 100% problemfri. Selv om jeg trakk min innmelding per dags dato, kan det godt hende jeg melder meg inn en annen gang. Anbefales også å sjekke andre store selskap her på bytt.no til sammenligning. Blant annet har både Hafslund og Fjordkraft like mye dårlig omtale, til tross for å være seriøse aktører i markedet. ... så, ikke tro på alt som står på nettet! Hilsen fornøyd «kunde»

Svar fra SkandiaEnergi
23.01.2020 15.06
Hei Elisabeth!
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. :-) Det setter vi stor pris på
- selv om vi selvsagt synes det er veldig leit at du ikke ble kunde hos i denne omgang. ;) Vi håper likevel vi "ser deg igjen" ved en senere anledning!
Hilsen Marit i SkandiaEnergi.
SkandiaEnergi har totalt 162 omtaler på Bytt.no
SkandiaEnergi strømpriser
Alle strømpriser
Bytt til SkandiaEnergi
SJEKK OM SKANDIAENERGI KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
SkandiaEnergi leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
ONLINE INNKJØPSPRIS
Innkjøpspris - SkandiaEnergi
163 omtaler
Periodisert betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
421 kr
25,23 øre/kWt
Detaljer
Les mer
UNG STRØM
Innkjøpspris - SkandiaEnergi
163 omtaler
Periodisert betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
509 kr
30,53 øre/kWt
Detaljer
Les mer
INNKJØPSPRIS
Innkjøpspris - SkandiaEnergi
163 omtaler
Periodisert betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
519 kr
31,13 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR