Tinde Energi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Tvangsoverflytting til fra gnp energi til tinde er norges største form for svindel. Tilgodebeøp fra gnp ifm med tvangsoverflytting er ikke mottatt etter to måneder! Tinde fakturerer på forskudd som er minst 10 ganger antatte forbruk. Tinde svarer ikke på telefon. Håper myndighetene griper inn og få lagt ned denne virksomheten som bare skaper problemer for mange.
Jeg fikk en faktura som var 20 ganger høyere enn det jeg vanligvis betaler. Jeg har også plutselig blitt tvangsflyttet uten godkjennelse fra GNP til Tinde. Dette kan ikke være lovlig?
Har ventet i nesten to mnd på å få tilbake forskuddet. Valgte kjapt et annet selskap uten forskudd . Umulig å komme igjennom på telefon, og ikke tilbud om å bli ringt opp! Valgte å sende brev,og nå venter jeg på penger og en forklaring! Hilsen Eva
Jeg hadde en veldig bra fastprisavtale med GNP Energy, men ble flyttet uten samtykke til Tinde Energi. Her starter problemene. Tinde starter med å sende ut en vanvittig forskuddsfaktura basert på estimert forbruk og en markedspris som var 10 ganger høyere enn min fastpris. På forespørsel får jeg vite at "det er bare slik det fungerer, det må jeg forstå". På neste faktura er hele fastprisen forsvunndet og de skal ha en pris som ligger langt over maskedspris. Kundeservice er ikke til hjelp, her skal det bare treneres slik at de kan melke mest mulig penger ut av kundene. De finner ikke igjen avtalene, det må ha vært noe som skjedde i sommer... De sier de skal fikse det, men det skjer ikke noe. Svarer ikke på e-post og er veldig vanskelige å komme i kontakt med. Jeg er ikke i tvil om at overgangen fra GNP til Tinde, nye kundesystemer og "systemoppdateringer" i sommerferien er et godt planlagt spill for å kvitte seg med fastpriskunder og tjene ekstra penger på forskuddsfakturaer og urimelige strømpriser. Det er vel ikke overraskende at sjefene for GNP og Tinde er i nær familie, som om talt i DN i saken om at Forbrukertilsynet har åpnet sak mot disse selskapene for ulovlig drift. Velg et annet selskap, styr unna!
Forholder seg ikke til avtalen jeg har med selskapet. Fakturerer skyhøye forskudd. Nesten umulig å få dialog. Svarer ikke på telefon. Sendte flere Mail, men får «god dag mann økseskaft» svar. De lover å rydde opp. Men sender nye faktura med nye feil. Tinde energi har krevd meg for forskudd som er 45 ganger høyere enn faktisk kostnad for samme periode. på perioden 15. juli - Rart at dette er mulig i Norge.
Jeg var heldig og inngikk en avtale med pristak i august 2021 med GNP Energy. GNP Energy eier Tinde Energi. Etter en plutselig overflytting av min avtale fra GNP Energy til Tinde Energi fikk jeg tilsendt en hårreisende høy faktura og Tinde Energi benyttet anledningen til å terminere min avtale begrunnet med manglende betaling. De svarte ikke på gjentatte henvendelser om forklaring på fakturaen og det var umulig å nå dem på telefon. Forbrukertilsynet har åpnet sak mot selskapene:
Vårt firma hadde avtale om fastpris hos GNP, vi ble overført til Tinde, de sender oss en stor faktura langt over vårt vanlige forbruk. Vi mottar opphørskreditnota, ingen penger er mottatt enda... Advokater skal settes på saken.