Meny

Tinde Energi omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Tinde Energi
3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
27
av 107 innen
strømselskap
51%
anbefaler
Tinde Energi
Filtrer omtaler
156
94
31
11
187
Sorter omtaler etter
Viser av 479 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tinde Energi?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

God pris, vennlig kundeservice, enkel og forståelig faktura👍🏻

Brynhild
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"brukbar"
2 syns denne omtalen er nyttig

Helt grei å forholde seg til så langt, men har ikke vært kunde så lenge,men håper på videre positiv avtale

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Avtale"
1 syns denne omtalen er nyttig

Helt ok avtale men prisgaranti tiden burde vært mye lenger når binding er 1 år ,for lang binding med 1år,max 6mnd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lovnaden står ikke til leveransen."
1 syns denne omtalen er nyttig

Må være Norges dyreste LAVPRIS.20000 kr i året for 28000kwh. Og attpåtil 12 mnd binding. Denne avtalen bær alle styre unna.

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lureri!!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ble lovet minst like bra pris som tibber, men dette er jo ikke i nærheten! Og så er det 12 mnd bindingstid, som jeg nok kommer til å bryte straks! STYR UNNA!

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Lureri"

Gå aldri inn på en avtale med Tinde. Selgerene er svert pågående, forteller langt i fra hele sannheten, de krever dessuten forskudd og spotprisene regulerer de selv. Hold dere langt unna.

Lovise K. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Er fornøgd med Tinde som straumlevrandør"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er ein stabil og god leverandør på straum.Har aldrig hatt noko problem Prisen på straumen er vel OK .

Anders T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Bra men vil aldri ha fakturagebyr papir"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra support og tilbud. Dumt med papirfaktura. Bør kunne fjerne fakturagebyr til avtalegiro er trådd i kraft. Tar jo 50 dager

Aagot L. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Mening om Tinde Energi"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg synes kundebehandler var meget grei og tydelig ved de forespørsler jeg hadde vedr. Strømavtalen jeg inngikk hos Tinde Energi. Det er meget bra service.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Føler meg lurt"

Vart oppringt like før jul i fjor av en meget pågående selger. Han garanterte meg at jeg ville spare på å flytte til Tinde Energi da jeg fikk en lavpris-avtale. Jeg reagerte på mnd gebyr på kr 79, men da fikk jeg beskjed om at totalbeløpet ville være lavere med bindingstid på 1 år. Bare i august tapte jeg flere hundre kroner med pris på kr 1,10 kWh. Faktura for september viser en kwh-pris på kr 1,802 + gebyr kr 79. Har sammenlignet med flere andre sine faktura og jeg har tapt kr 700 i september når jeg sammenligner med den dyreste avtalen andre har

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
"Bra avtale"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fornøyd med Tinde energi, bra spotprisavtale. Dog etter flere runder endte det opp med en konkurransedyktig avtale!👍

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Greit nok."
1 syns denne omtalen er nyttig

Kunne vert noen mer opplysninger av selger. Og mer skriftlig om va avtale som ble kjøpt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"lureri"

Opptrer med uforståelige fakturaer, i bevist hensikt; kunden skal bare betale uten kunne kontorele lureriet. Er mye dyrere en de sjøl sier.

Hilde C. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Bare dyrt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har lavpris avtale, 2mnd halv pris og 12mnd bindingstid. Aldri har regningene vært så dyre. Gruer meg til vinteren.

Svar fra Tinde Energi
20.10.2021 14:46
Hei Hilde, Dessverre har prisene økt drastisk denne høsten, og det gjelder alle strømleverandører. Vi kan dessverre ikke kontrollere innkjøpsprisen og vi håper at denne vil stabilisere seg snart. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Som andre strømselskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ikke noe spesielt lik alle andre dere prøver etter beste evne og tokelegge og gjøre der vanskelig og finne oversikt

Svar fra Tinde Energi
20.10.2021 14:46
Hei Odd, Takk for din tilbakemelding.Vi prøver vårt beste å være transparente og åpne, og hvis det er noe informasjon du føler kunne vært tilgjengeliggjort bedre er det bare å gi oss en tilbakemelding til [email protected]deenergi.no. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Har kun vært kunde i noen måneder."
1 syns denne omtalen er nyttig

Vært kunde i noen måneder, og har kun positive erfaringer så langt.

Svar fra Tinde Energi
05.10.2021 12:47
Hei Geir, Så hyggelig å høre at du er fornøyd som kunde hos oss. Bare ta kontakt om det er noe du lurer på. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"tja helt OK"
1 syns denne omtalen er nyttig

gebyr på 1000 kr hvis jeg ikke gikk til Tinde.pga .angrefristen over. liker ikke bindingstid el. gebyrer

Svar fra Tinde Energi
05.10.2021 12:47
Hei Jan, Det er trist å høre at du ikke likte avtaletiden du hadde, denne skal ha vært oppgitt tydelig når avtalen ble inngått. Du kan gjerne kontakte kundeservice på nytt om du ønsker at vi skal ta en titt på saken din på nytt og se om det er noe mer vi kan hjelpe deg med. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"FOLD DERE BORTE FRA TINDE"

Useriøs selger som ringte meg mitt i ferien å sa at jeg skulle på 2 mnd halv pris å vinne en premie. Jeg var stressa å svarte ja greit det. Fikk ikke med meg en brøkdel av det han sa. Tenkte jeg så igjennom det når jeg kom hjem. Tenkte halv pris på strøm mitt på sommeren. Det er jo bare tull. Fikk også forhåndsbetaling av strømmen selv om hjemmesiden deres forteller at det er etteskuddsbetaling. Regningen var også en gjennomsnittsberegning av årsforbruket mitt, å den var det hvertfall ikke noe halv pris på. Tenkte, for et drittselskap, dette vil jeg ut av. Gikk på nettet å fant en seriøs leverandør uten forskuddsbetaling og gjennomsnittsberegning. Fikk da en regning på rundt 100 kr på forbruket mitt hos Tinde på ca 14 dager å tenkte at nå var dette avsluttet. Men neida. Da kom det en regning med gebyr på 150 kr pr mnd for 12 mnd, siden jeg hadde brutt avtalen. Ok tenkte jeg, hva er dette. 12 mnd binding. Noen som hadde fortqalt meg det? Hvor ble det av velkomstbrevet de lovet meg? Så etter i posten igjen, men ingenting. Hadde i det minste ventet å finne et angreskjema. Fikk etter klage, beskjed om at det var sendt på mail. Å at det lå en link til angreskjema. Fikk rotet denne mailen frem fra søppelposten min. Trykket på linken til angreskjema, men den var ubrukelig. Fikk aldri åpnet den. Klaget igjen, men til ingen nytte. Måtte bare bite i dette forferdelig useriøse eplet. ALDRI MER TINDEENERGI Den nye leverandøren sendte meg velkomsbrev i posten sammen med angreskjema. Her var det ingen halv sommerpris, men en mye mer gunstig avtale året rundt. Og selvfølgelig etterskuddsbetaling.

Svar fra Tinde Energi
05.10.2021 12:46
Hei Tor, Vi håper at det å halvere strømregningen er ønskelig uansett når på året man får tilbudet. Avtalens vilkår er også oppgitt både skriftlig og muntlig ved salg per telefon, og det må bekreftes med en SMS tilbake for å tre i kraft. I SMS-en som ble bekreftet står både eventuell avtaletid, faktureringsmetode og et eventuelt bruddgebyr. Man har dermed all denne informasjonen fra starten av og står fritt til å bruke angreretten om man ikke ønsker avtalen likevel. Det er riktig at angreskjema er linket i velkomstbrevet du har fått på e-post, det skal også ligge som vedlegg der. Angreskjema er også linket i SMS-en som ble bekreftet. Du kan også angre ved å sende en e-post direkte til oss eller ringe kundeservice, man trenger ikke bruke skjemaet. Det er trist å høre at du er misfornøyd, men jeg kan ikke se noe feil som er gjort her med bakgrunn i din beskrivelse. Vi vil derimot oppfordre alle til å lese nøye gjennom avtaler før man aksepterer. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Høye månedlige gebyr"

Har 3 strømmålere og får fakturert kr 69,- pr. måned pr. måler. Dette var jeg ikke oppmerksom på da jeg av en telefonselger ble overtalt til å bytte til Tinde for 1 år siden, med et lokketilbud om halv pris i en kort periode. Jeg bytter snart til noe annet!

Svar fra Tinde Energi
05.10.2021 12:46
Hei Lisbeth, Mange strømavtaler har fastbeløp, som da gjelder per måler. Det er trist at du er misfornøyd med dette, men om du ønsker en annen prisstruktur har både vi og andre leverandører avtaler uten fastbeløp. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Misfornøyd med bindingsavtalen"

Det med binding kom ikke godt nok fram under praten med selger. Ellers var han en god selger å prate med. Det så jeg også til han.

Svar fra Tinde Energi
05.10.2021 12:46
Hei Ola, Det er trist å høre at avtaletiden ikke kom tydelig nok frem, det er viktig for oss at alle vilkår kommuniseres fra selger. Derfor står også eventuell avtaletid alltid på den skriftlige bekreftelsen for salget, enten en kontrakt eller en SMS. Så fint at du hadde en trivelig samtale med selger likevel, det setter vi alltid pris på å høre. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fantastisk kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Holder prisen lavere enn andre strømleverandører men kunne gjerne ha hatt en tak garanti om vinteren.

Svar fra Tinde Energi
27.09.2021 13:07
Hei Irene, Så hyggelig å høre at du er fornøyd som kunde hos oss. Vi skal absolutt ta med oss videre at pristak er noe du ønsker fra oss, så det tar vi med i vurderingen videre. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin
Silje C. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Stor fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er meget fornøyd med Tinde energi, merker at man har mindre høye strømregning alt ettersom hvor mye strøm forbruk man kan ha. Eg kommer til å fortsette å vere kunde hos Tinde

Svar fra Tinde Energi
27.09.2021 13:07
Hei Silje, Så hyggelig å høre at du er fornøyd som kunde hos oss. Bare ta kontakt dersom du lurer på noe. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin
Tormod J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
"Alt bra så langt😁"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hyggelige folk å snakke med. God oppfølging etter noen måneder som kunde.

Svar fra Tinde Energi
27.09.2021 13:07
Hei Tormod, Så hyggelig å høre at du er fornøyd som kunde hos oss. Bare ta kontakt dersom du lurer på noe. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Aldri mere Tinde"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ønsker å skifte så fort som mulig . Rot fra første stund. Ble lovet fastpris , men viser seg at selger ikke visste så mye om produktet han solgte meg. Jeg anbelaler på det sterkeste å kjøpe strøm avtale der nettleie osv er inkludert på en regning. Ikke å få egen regning ifra Lede med nettleie osv i tilegg.

Svar fra Tinde Energi
27.09.2021 13:07
Hei Raggi, Det stemmer at du ikke får strøm og nettleie på samme faktura når man har avtale hos oss, men det påvirker ikke kostnaden på hverken strømmen eller nettleien. Nettleien koster det samme uansett om den kommer sammen med strømmen eller på egen faktura. Har du flere spørsmål er det bare å ta kontakt. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin
Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Usikker"
1 syns denne omtalen er nyttig

Pga bindende avtale 12 mnd og 150 kr på mnd ved brudd på gjenstående avtale. Føler meg lurt med "spesielt kampanje", når bindingsavtale fjernes samtidig med kampanjen.

Svar fra Tinde Energi
27.09.2021 13:07
Hei Maggie, Jeg forstår ikke helt hvilken avtale du har, vi har avtaler med bindingstid og en spotavtale som heter "Spesial Kampanje" som ikke har bindingstid. Ta gjerne kontakt med kundeservice på 32 17 80 90 eller [email protected] så kan vi hjelpe deg videre. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin
Tinde Energi strømpriser
Alle strømpriser
Bytt til Tinde Energi
SJEKK OM TINDE ENERGI KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Tinde Energi leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
16 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Tinde Spesial Kampanje
Timespot - Tinde Energi
479 omtaler
Langvarig spotavtale (12 mnd)
Etterskuddsvis fakturering
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 667 kr /mnd
125,02 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Tinde Positiv
Spotpris - Tinde Energi
479 omtaler
Langvarig spotavtale (99 mnd)
Etterskuddsvis fakturering
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 752 kr /mnd
131,40 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR