Meny

Tinde Energi omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Tinde Energi
2,8/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
103
av 110 innen
strømselskap
47%
anbefaler
Tinde Energi
Filtrer omtaler
225
134
42
21
303
Sorter omtaler etter
Viser av 725 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tinde Energi?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Fastprisavtalen var lureri, for ikke blir en varslet om at avtalen opphører innen den avsluttes."
1 syns denne omtalen er nyttig

"Det er ikke første gangen strømselskapet Tinde Energi har endret på vilkårene for ulike avtaler. Tinde Energi har iløpet av høsten 2022 fått fire dommer mot seg i Tingretten og Lagmannsretten, der kunder har mistet gunstige maksprisavtaler ifølge Dagens Næringsliv. I alle sakene om midlertidig forføyning har kundene vunnet frem".

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Reinspikka svindel"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde fra tidligere en makspris på kr. 1,40 og hadde eventyrlig lave strømregninger gjennom vår sommer på kun noen hundrelapper. Nå har jeg et inkassokrav fra oktober på over kr, 3500. Pluss et nytt forskuddskrav på kr. 5700 - hva svarte er det som skjer? Får ikke logget på min side eller svar fra kundeservice. TLF. til selskapet som er angitt på nettside er heller ikke i bruk. Jeg har sendt mld. om en forklaring, - men intet svar her heller. JEG BETALER IKKE!

Osvaldas
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bare svindel, bytte min avtale 2 ganger i bindingstid!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har max pris garanti avtale med dem som gjelder til 26.11.2022 men plutselig dem bytte avtale og fra 01.09.2022 dem starte å bruke forvaltning avtale,jeg aldri skrive noen avtale o den tiden!fikk faktura for 39k nok! Og hos dem du må betalle 1 mnd på forskudd,mange andre firma trenger ikke de! Likke til til dem!aldri mere hos Tinde Energi!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lureri"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tvangsflytting uten å få med fordelene jeg hadde. Utgifter på 13000,- pr/ mnd. Fikk beskjed om tilbakebetaling på neste faktura, som ikke skjedde, fikk igjen ca.13000,-. Har byttet og faktura ble rundt 3700,-

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Bryter avtalen"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tegnet Optimal Bedrift-avtale i november 2021, maxpris 1,04 kr/KwH i 3 år. Fikk mail to uker senere at pristaket var opphevet midlertidig, max fra 1.1-31.5. Selv etter det har det ikke vært noe pristak, noe de ikke ga beskjed om. Etter min mening lurer de seg unna avtalen. Krever også forskuddsbetaling på fastbeløp. Svarer ikke mail på flere uker, og da bare svada. Advokat neste!

Reidar S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Tinde burde få minus 5 stjerner."
1 syns denne omtalen er nyttig

Må bare bekrefte at Tinde Energi og GNP Energi svindler de uheldige kundene de får tak i. Snakker av erfaring. Hold dere langt unna og spre det videre. At slike selskap får lov til å operere i Norge er en gåte. Jeg fikk en 5 årig kontrakt med GNP med makspris 46,9 øre. Det tok 6 mnd så hevet de prisen til 85 øre og sa det var for en begrenset periode på 5 mnd. Da den tiden var gått solgte de avtalen til Tinde og så var der over og ut. Tinde sendte faktura på 4 gangen som forskuddsbetaling og lovet kreditering i etterkant. Det skjedde aldri. Tinde kastet deretter ut alle oss med gode avtaler og krediteringen har jeg ikke sett noe til. Søppel!

Bjørn K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Tinde Forvaltning er kjempedyrt og høy forskuddsbetaling."
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde Spot uten forskudd, men fikk tilbud om 12 mnd. Maksprisavtale med maks 94 øre/kWt. Når den var ferdig, satte de meg til en annen avtale. Den heter Tinde Forvaltning, men har tydeligvis flere navn. Når jeg inngikk avtalen Tinde Makspris med dem, etter å ha Spotpris uten forskudd, sa ingen noe om at jeg ikke fikk tilbake Tinde Spotpris uten forskuddsbetaling. De satte meg heller på Forvaltning med forskuddsbetaling, noe jeg sa klart i fra da jeg ble kunde hos Tinde, at jeg IKKE ville ha. Jeg påstår at de har satt meg på en annen avtale uten mitt samtykke, men de sier at Tinde Makspris er Tinde Forvaltning og at de derfor IKKE har byttet min avtale...HMMMM...går det an da...? Hos Tinde ser det ut til at avtaler kan ha flere navn og bytter navn ofte, muligens for å forvirre kundene. De skryter av at du er i trygge hender, men det har jeg ingen grunn til å tro på. Med en pris for hele september på kr. 5,80/kWt og 833,4 kWt, estimerte de i tillegg med 1127 kWt til kr. 5,9449/kWt for hele oktober. Jeg skulle dermed betale over 11600 kr. Dette var ca. 295 kWt mer enn september måned. Min leverandør i dag sier at gjennomsnittspris fra 1.-15 okt. er kr. 3,55 Dessuten visste ikke personen på kundeservice hvor stor andel som dekkes av strømstøtten og satte meg over til en annen medarbeider. Han var det helt umulig å snakke med, så jeg takket bare for meg. Maken til kverulant. Han kalte meg som kunde en ''kverulant'' og usaklig, fordi jeg påsto at jeg følte meg lurt og at han ikke svarte på spørsmålet mitt. God kundebehandling har han i hvert fall aldri hørt om. TOMMELEN NED for Tinde Energi. ALDRI mer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice"

Jeg synes de tar for lang tid før dere tar telefonen.jeg har vært kunde i 2år og har ikke hatt noen problemer før de er 2månder i gjen av avtalen med tinde energi.de synes jeg er kjedelig. Jeg synes dere bør informere når de skjer noe nytt i selskapet de har dere ikke gjort.

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Useriøst selskap"
5 syns denne omtalen er nyttig

Byter strømavtale da jeg uten varsel ble overført til Tinde i fra Gnp i sommer og forskuddfakturerer langt over fastprisavtale. Byttet strøm levrandør da det ble helt håpløst. Ved opphørskredittnota så skylder Tinde energi meg kr 567 som jeg fikk bekrefet skulle tilbakebetales til min konto da jeg byttet strømleverandør. Svarer ikke på tlf eller email da jeg etterspør pengene. I energi nytt har Tinde Energi blitt dømt til å betale en pizza restaurant i Sandefjord da dem brøt strømpris på fastavtale mot bedriften. Styr langt unna GNP og Tinde Energi.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Skuffende !"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt en 12mnd. avtale med TE som slutter 14des. Nå som det er 2mnd igjen øker de prisen for kWh. med mer enn 4ganger avtalt pris. Dette uten noen form for varsel Det er bare en ting å gjøre !

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Vi hadde fastprisavtale med Tinde som fungerte fint inntil avtalen gikk ut. Da var det tilbake til dyr strømpris og forskuddsbetaling. Vi valgte da å bytte strømleverandør. Fikk kjapt en faktura med beløp tilgode og beskjed om å oppgi kontonr slik at de kunne tilbakebetale det vi hadde betalt for mye. Ingenting skjer. Vi prøver å ringe, så og si umulig å komme igjennom. Enten så blir det avbrutt med en gang, eller en står i kø lenge for så å bli avbrutt. Nå har vi klart å komme igjennom 3 ganger på 6 uker, alle gangene så er det unnskyldninger og svadasvar. Underbemanning, kun utbetaling tirsdager, kvittert ut, pengene er på vei. Idag var samme svar, utkvittert og pengene på vei for 10 dager siden. Hun skulle ringe DnB og spørre hvorfor de ikke hadde betalt oss tilbake pengene og gi meg en tilbakemelding idag. Tviler på at den kommer. Styr unna...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lureri"
2 syns denne omtalen er nyttig

Blev sålt fra gnp i juli 2022 uten at jeg visste om det eller godkjent det. Har et kontrakt på fastpris og nå får jeg beskjed om at det er suspendert?! Og skall plutselig betale strøm på forhånd. Veldig vanskelig å få tak på tinde både på mail og telefon.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bare rot og useriøst"
3 syns denne omtalen er nyttig

Som mange andre hadde jeg avtale med GNP og bli overført til Tinde. Første regning på 7 500.- nektet jeg å betale. Fikk ny regning på ca. 2 500.- som jeg betalte. Så bli jeg oppringt av en selger fra Tinde som kunne tilby med en ny avtale som mange av deres kunder benyttet seg av. Jeg ønsket avtalen skriftlig oversendt på mail før jeg godkjente SMS jeg fikk bare minuttet etter samtalen. Etter dette har jeg ikke hørt noe fra Tinde, ingen oppsigelse ingen telefon kun en mail fra L - nett som gjør meg oppmerksom at jeg ikke hadde en strømleverandør. Skal sies at Tinde var tydelig at jeg var bunden til avtalen overført fra GNP fram til den 05.12.22. At dette er Lovlig!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Tar ikke telefon og svarer ikke på brev."
3 syns denne omtalen er nyttig

Tinde energi bløffer meg hver gang. For ikke penger som jeg har tilgode. Har send dem mange e-mail men dem Svarer ikke.har også sendt brev til tinde Energi,men ikke noe svar fra dem.

Joanna G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"This is regular fraud. Be careful"
3 syns denne omtalen er nyttig

Tinde Energi "bought" my contract from GNP Energi. Problem is they gave bought contract on not existing anymore company, about what GNP knew from 2021. I started receiving invoices 3 times bigger than those I regularly pai from almost 5 years (even during the highest prices of the energy). When I have started to ask about reasons and how it happened they took me over as a client, since I no longer run a company and the invoices are issued with the wrong name and the mva number, I received the nastiest correspondence from Client Service ever. I do believe they are just a fraud company trying to make fast money now. Be careful. My case is going to the lawyer exactly at the moment I am writing this comment.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Godkjent svindel"
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg var kunde av GNP Energi som fakturerte meg på ca. 2000,- kr . Plutselig jeg fikk beskjed at jeg er kunde av Tinde Energi AS. Da fikk jeg første faktura på 10 000,- og neste faktura på 20 000,-. Tinde kundeservice mener at det er vanlig pga. strompriser er veldig høy. Vet ikke korleis skal betale dette....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"SVINDEL PÅ HØYESTE NIVÅ!"
6 syns denne omtalen er nyttig

Tvangsoverflytting til fra gnp energi til tinde er norges største form for svindel. Tilgodebeøp fra gnp ifm med tvangsoverflytting er ikke mottatt etter to måneder! Tinde fakturerer på forskudd som er minst 10 ganger antatte forbruk. Tinde svarer ikke på telefon. Håper myndighetene griper inn og få lagt ned denne virksomheten som bare skaper problemer for mange.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Fikk sjokk"
6 syns denne omtalen er nyttig

Jeg fikk en faktura som var 20 ganger høyere enn det jeg vanligvis betaler. Jeg har også plutselig blitt tvangsflyttet uten godkjennelse fra GNP til Tinde. Dette kan ikke være lovlig?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Tilbakebetaling"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har ventet i nesten to mnd på å få tilbake forskuddet. Valgte kjapt et annet selskap uten forskudd . Umulig å komme igjennom på telefon, og ikke tilbud om å bli ringt opp! Valgte å sende brev,og nå venter jeg på penger og en forklaring! Hilsen Eva

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svindel og ulovligheter"
9 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde en veldig bra fastprisavtale med GNP Energy, men ble flyttet uten samtykke til Tinde Energi. Her starter problemene. Tinde starter med å sende ut en vanvittig forskuddsfaktura basert på estimert forbruk og en markedspris som var 10 ganger høyere enn min fastpris. På forespørsel får jeg vite at "det er bare slik det fungerer, det må jeg forstå". På neste faktura er hele fastprisen forsvunndet og de skal ha en pris som ligger langt over maskedspris. Kundeservice er ikke til hjelp, her skal det bare treneres slik at de kan melke mest mulig penger ut av kundene. De finner ikke igjen avtalene, det må ha vært noe som skjedde i sommer... De sier de skal fikse det, men det skjer ikke noe. Svarer ikke på e-post og er veldig vanskelige å komme i kontakt med. Jeg er ikke i tvil om at overgangen fra GNP til Tinde, nye kundesystemer og "systemoppdateringer" i sommerferien er et godt planlagt spill for å kvitte seg med fastpriskunder og tjene ekstra penger på forskuddsfakturaer og urimelige strømpriser. Det er vel ikke overraskende at sjefene for GNP og Tinde er i nær familie, som om talt i DN i saken om at Forbrukertilsynet har åpnet sak mot disse selskapene for ulovlig drift. Velg et annet selskap, styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Nesten som Nigeria svindel"
3 syns denne omtalen er nyttig

Forholder seg ikke til avtalen jeg har med selskapet. Fakturerer skyhøye forskudd. Nesten umulig å få dialog. Svarer ikke på telefon. Sendte flere Mail, men får «god dag mann økseskaft» svar. De lover å rydde opp. Men sender nye faktura med nye feil. Tinde energi har krevd meg for forskudd som er 45 ganger høyere enn faktisk kostnad for samme periode. på perioden 15. juli - Rart at dette er mulig i Norge.

Mathias P. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Totalt useriøse"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg var heldig og inngikk en avtale med pristak i august 2021 med GNP Energy. GNP Energy eier Tinde Energi. Etter en plutselig overflytting av min avtale fra GNP Energy til Tinde Energi fikk jeg tilsendt en hårreisende høy faktura og Tinde Energi benyttet anledningen til å terminere min avtale begrunnet med manglende betaling. De svarte ikke på gjentatte henvendelser om forklaring på fakturaen og det var umulig å nå dem på telefon. Forbrukertilsynet har åpnet sak mot selskapene:

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Kjeltringer"
4 syns denne omtalen er nyttig

Vårt firma hadde avtale om fastpris hos GNP, vi ble overført til Tinde, de sender oss en stor faktura langt over vårt vanlige forbruk. Vi mottar opphørskreditnota, ingen penger er mottatt enda... Advokater skal settes på saken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Forferdelig kundeservice svarer ikke på telefon eller mail ................

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Tinde flyttet oss over til GNP Energy uten noe forvarsel i juli"
1 syns denne omtalen er nyttig

I juli fikk vi plutselig faktura fra GNP Energy, men vi har ikke inngått avtale med GNP Energy, i tillegg skulle de ha to måneders forskuddsbetaling. Penger vi har tilgode hos Tinde Energi AS kan vi få ved å kontakte dem. Det er lettere sagt enn gjort, du sitter i kø for ingen kundebehandler er ledig. Så kommer det beskjed om at du nå settes over til ledig kundebehandler, men da kommer dama tilbake og sier at ingen kundebehandler er ledig og anropet blir koblet fra

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR