Ikke vent med å klage hvis du er uenig i en faktura. En klage som ikke er åpenbart grunnløs, må tas til etterretning og kravet vil bli sett på som omtvistet. EN OMTVISTET SAK KAN IKKE SENDES TIL INKASSO. Så selv om du får både purringer og inkassovarsler, er du ikke pliktig til å betale et krav som du ikke er enig i før du har kommet til enighet med leverandøren. Saken kan altså ikke gå til inkasso, men den kan gå til forliksråd. Hvis forliksrådet mener du slipper å betale kravet, så er klagen avgjort. Tinde Energi AS vil neppe få medhold. De er allerede nektet å fortsette med sin virksomhet. De er politianmeldt av Forbrukertilsynet. Søk gjerne på nettet, så finner du nok av informasjon om Tinde Energi AS´ framferd.
Akkuratt ,det samme skjedde meg på Desember faktura ,fikk veldig ,lik sum som deg ,brukte en del tid på dem .med kommunikasjon ,telf ,mail ,kontaktet til og med Forbrukertilsyn ,fikk gode råd ,der , Konfronterte ,Tind om dette . var som å sloss med en vindmølle ,bytta selskap ,og bet i det sure eplet ,og betalte ,orker ikke å bruke mere tid av mitt gode kvalitetsliv på ett så useriøst Firma ,som nå heldigvis er ute av banen . Det sier litt når Tinde fikk 3 mil i bot ,og daglig ,Leder Kr 400000.
Strømregningen fra Tinde for desember -22 (1.- 29.) viser at Tinde har satt prisen pr. kwh til kr.7425! I løpet av hele desember var det kun én time som hadde pris over 7kr. i følge Nordpool. Prisen var 7028 mellom kl 17 og 18 den 13.desember. Den prisen pluss litt mer skal jeg da altså betale for hver kilowatt-time! Jeg er sjokkert, bor alene, pensjonist, fryser, sparer på strøm der det er mulig og får en regning på kr.7826,11 for 29 dager. I 11 av dagene var jeg dessuten bortreist, og leiligheten var tom. Jeg ringte og ba om spotprisavtale den 2.desember, og det skulle ordnes, men det kan jeg vel da ikke ha fått. Hvor mye tid trengs for å ordne det? Jeg har ikke lyst til å betale denne regningen som jeg mener må være basert på feil pris pr.kw-time. Noen der ute som har tips om hvordan jeg skal forholde meg videre?
Regningen økte for hver mnd. begynte på kr. 4oo,- pr.mnd for strøm,og idag er regningen kommet opp i kr.5.5oo,- pr mnd, Jeg bor i en liten leie leilighet på 45.kw. og er veldig sparsom på å bruke strøm.Jeg er pensjonist og derfor sparsom.Jeg anbefaler ingen å kontakte Tinde Energi for strøm leverandør.
Lureri hele greia. Dette selskapet må bare legges ned og anmeldes. Ønsker dere en riktig god jul
Jeg gikk inn en avtale met fast pris men de har endret dette uten samtykke fra meg. Samtidig forskudd fakturerer de veldig høye beløper. De har lurt meg i en 5 års kontrakt med kr 7000 brudd gebyr. Lureri er hva de driver med.
"Det er ikke første gangen strømselskapet Tinde Energi har endret på vilkårene for ulike avtaler. Tinde Energi har iløpet av høsten 2022 fått fire dommer mot seg i Tingretten og Lagmannsretten, der kunder har mistet gunstige maksprisavtaler ifølge Dagens Næringsliv. I alle sakene om midlertidig forføyning har kundene vunnet frem".
Jeg hadde fra tidligere en makspris på kr. 1,40 og hadde eventyrlig lave strømregninger gjennom vår sommer på kun noen hundrelapper. Nå har jeg et inkassokrav fra oktober på over kr, 3500. Pluss et nytt forskuddskrav på kr. 5700 - hva svarte er det som skjer? Får ikke logget på min side eller svar fra kundeservice. TLF. til selskapet som er angitt på nettside er heller ikke i bruk. Jeg har sendt mld. om en forklaring, - men intet svar her heller. JEG BETALER IKKE!
Har max pris garanti avtale med dem som gjelder til 26.11.2022 men plutselig dem bytte avtale og fra 01.09.2022 dem starte å bruke forvaltning avtale,jeg aldri skrive noen avtale o den tiden!fikk faktura for 39k nok! Og hos dem du må betalle 1 mnd på forskudd,mange andre firma trenger ikke de! Likke til til dem!aldri mere hos Tinde Energi!
Tvangsflytting uten å få med fordelene jeg hadde. Utgifter på 13000,- pr/ mnd. Fikk beskjed om tilbakebetaling på neste faktura, som ikke skjedde, fikk igjen ca.13000,-. Har byttet og faktura ble rundt 3700,-
Tegnet Optimal Bedrift-avtale i november 2021, maxpris 1,04 kr/KwH i 3 år. Fikk mail to uker senere at pristaket var opphevet midlertidig, max fra 1.1-31.5. Selv etter det har det ikke vært noe pristak, noe de ikke ga beskjed om. Etter min mening lurer de seg unna avtalen. Krever også forskuddsbetaling på fastbeløp. Svarer ikke mail på flere uker, og da bare svada. Advokat neste!
Må bare bekrefte at Tinde Energi og GNP Energi svindler de uheldige kundene de får tak i. Snakker av erfaring. Hold dere langt unna og spre det videre. At slike selskap får lov til å operere i Norge er en gåte. Jeg fikk en 5 årig kontrakt med GNP med makspris 46,9 øre. Det tok 6 mnd så hevet de prisen til 85 øre og sa det var for en begrenset periode på 5 mnd. Da den tiden var gått solgte de avtalen til Tinde og så var der over og ut. Tinde sendte faktura på 4 gangen som forskuddsbetaling og lovet kreditering i etterkant. Det skjedde aldri. Tinde kastet deretter ut alle oss med gode avtaler og krediteringen har jeg ikke sett noe til. Søppel!
Jeg hadde Spot uten forskudd, men fikk tilbud om 12 mnd. Maksprisavtale med maks 94 øre/kWt. Når den var ferdig, satte de meg til en annen avtale. Den heter Tinde Forvaltning, men har tydeligvis flere navn. Når jeg inngikk avtalen Tinde Makspris med dem, etter å ha Spotpris uten forskudd, sa ingen noe om at jeg ikke fikk tilbake Tinde Spotpris uten forskuddsbetaling. De satte meg heller på Forvaltning med forskuddsbetaling, noe jeg sa klart i fra da jeg ble kunde hos Tinde, at jeg IKKE ville ha. Jeg påstår at de har satt meg på en annen avtale uten mitt samtykke, men de sier at Tinde Makspris er Tinde Forvaltning og at de derfor IKKE har byttet min avtale...HMMMM...går det an da...? Hos Tinde ser det ut til at avtaler kan ha flere navn og bytter navn ofte, muligens for å forvirre kundene. De skryter av at du er i trygge hender, men det har jeg ingen grunn til å tro på. Med en pris for hele september på kr. 5,80/kWt og 833,4 kWt, estimerte de i tillegg med 1127 kWt til kr. 5,9449/kWt for hele oktober. Jeg skulle dermed betale over 11600 kr. Dette var ca. 295 kWt mer enn september måned. Min leverandør i dag sier at gjennomsnittspris fra 1.-15 okt. er kr. 3,55 Dessuten visste ikke personen på kundeservice hvor stor andel som dekkes av strømstøtten og satte meg over til en annen medarbeider. Han var det helt umulig å snakke med, så jeg takket bare for meg. Maken til kverulant. Han kalte meg som kunde en ''kverulant'' og usaklig, fordi jeg påsto at jeg følte meg lurt og at han ikke svarte på spørsmålet mitt. God kundebehandling har han i hvert fall aldri hørt om. TOMMELEN NED for Tinde Energi. ALDRI mer.
Jeg synes de tar for lang tid før dere tar telefonen.jeg har vært kunde i 2år og har ikke hatt noen problemer før de er 2månder i gjen av avtalen med tinde energi.de synes jeg er kjedelig. Jeg synes dere bør informere når de skjer noe nytt i selskapet de har dere ikke gjort.
Byter strømavtale da jeg uten varsel ble overført til Tinde i fra Gnp i sommer og forskuddfakturerer langt over fastprisavtale. Byttet strøm levrandør da det ble helt håpløst. Ved opphørskredittnota så skylder Tinde energi meg kr 567 som jeg fikk bekrefet skulle tilbakebetales til min konto da jeg byttet strømleverandør. Svarer ikke på tlf eller email da jeg etterspør pengene. I energi nytt har Tinde Energi blitt dømt til å betale en pizza restaurant i Sandefjord da dem brøt strømpris på fastavtale mot bedriften. Styr langt unna GNP og Tinde Energi.
Jeg har hatt en 12mnd. avtale med TE som slutter 14des. Nå som det er 2mnd igjen øker de prisen for kWh. med mer enn 4ganger avtalt pris. Dette uten noen form for varsel Det er bare en ting å gjøre !