Meny

Tinde Energi omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Tinde Energi
3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Brukervennlighet
Middels
26
av 101 innen
strømselskap
52%
anbefaler
Tinde Energi
Filtrer omtaler
224
134
41
19
241
Sorter omtaler etter
Viser av 659 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tinde Energi?
Søraa I. K. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fornøyd"

Helt grei hjemmeside, oversikt over forbruk både time for time, dag for dag og uke for uke. Ingen app. Skulle ønske de kunne samkjørt både regning for både nettleie og kraft. Ellers fornøyd! God kundeservice på telefon. Du får det du betaler for :)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Litt vanskelig å finne frem til rimeligste avtale."

Fikk god informasjon av selger på tlf. Ved henvendelse til leverandør. Opplysning om hvordan jeg kunne finne frem på nettet.

Svar fra Tinde Energi
04.04.2022 12:20
Hei Stein O, Så hyggelig å lese det du skriver om oss, dette setter vi stor pris på! Ikke nøl med å ta kontakt med oss om det skulle være noe du lurer på. Ønsker deg en god dag. Mvh Tinde Energi.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Føler meg lurt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Legger på masse i forhold til spotpris og har 12 mnd bindinstid med Tinde lavpris. Styr unna, blir rana her

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"feil informasjon"

Fikk feil informasjon ved inngåelse av strømavtale. skal bytte strømavtale så snart bindingstiden er over. Føler meg lurt...

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd"

Valgt dem fordi de hadde et godt tilbud (som varer i 12måneder) uten binding. forholdsvis (ingen app, må logge inn via hjemmeside) lett å følge med på forbruk via hjemmesiden deres.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Hva er problemet"

Inngikk avtale om spottpris og det har jeg fått. Alt gått som det skal og ikke noe å klage på. Ut fra andres kommentarer har jeg bare en ting å si - man får og betaler for og det man bestiller. For enkelte som kommenterer betyr det at tiden er inne for å anskaffe briller så man vet hvilken avtale man går inn på. Om noe negativt, Ja - bør være litt raskere til å lese E-Mail som sendes.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Kostbar forvalteravtale som i tillegg gir strømpris langt over spotpris"

Kostbar forvalteravtale som i tillegg gir strømpris langt over spotpris, vanskelig å komme seg ut av

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Svært dyrt"

Det eneste positive er at de man får snakke med på kundesenteret innrømmer at det er dyrt å være kunde hos dem.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dette er lovlig storsvindling"
3 syns denne omtalen er nyttig

Inngikk avtale april 21, har egentlig ikke hatt det store behovet for å bytte leverandør, men etter en del år med masse telefoner fra leverandører sa jeg ja til Tinde. Man regner jo da med at de ønsker å levere til lavere pris enn hva jeg hadde. Først kom de med forskudd faktura, noe jeg overhodet ikke godtok, så gikk tiden og prisene gikk til enorme høyder, desemberregningen som kom i januar 22 var på nesten 5000 kr. forbruk 1700kwh. Ved en sammenligning fra en familie (jeg er alene) som hadde brukt 2300kwh fikk da en regning på ca. 4000kr. Altså jeg hadde brukt ca600kwh mindre og måtte betale ca. 1000kr. mer. Dette kaller jeg storssvindlere!!! Så folkens styr langt unna Tinde!!!

Gulbrand
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Kunsten å flå vanlige folk"
2 syns denne omtalen er nyttig

Strømprisen ligger +/- 1kr over gjennomsnittet i markedet og med en fastpris pr mnd som ligger skyhøyt over konkurrentene så frister ikke Tinde Energi til fortsatt kundeforhold. Fytte rakker’n🤬

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Jeg ble oppringt i sommer og truet med å bytte til Tinde."
4 syns denne omtalen er nyttig

En meget ubehagelig "selger" fra Tinde ringte meg opp og truet med at jeg måtte betale 20 000 kr. dersom jeg byttet til annen leverandør enn Tinde. Jeg sto i en hektisk situasjon på den tiden, hadde ikke tid til å følge opp mot selskapet, og ga etter for presset. Min bolig er godt isolert, og hovedvarmekilden er en godt fungerende varmepumpe. Jeg har aldri lovet noen å være "trofast" mot en strømleverandøren, og strømregningene har gått til himmels etter dette. Derfor virker reklamen for Tinde på nettet nå sterkt provoserende og villedende. Jeg har ingen gode erfaringer med Tinde.

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Greit nok i forhold til andre leverandører"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har spotpris avtale med påslag på minus 1,25 øre. I jan 2022 faktura, er det overpris på 1,513, i forhold til gjennomsnittlig spotpris. Dvs at minus påslag blir spist opp av overprising. Ellers er avtale ordning grei.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lureri"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg inngikk en avtale i desember 2021 og ble lovet de 2 første mnd. til halv pris. Når regningen kom, var det full pris.Jeg kontaktet Tinde og forklarte hva slags avtale jeg er blitt lovet.Tinde påstår at noe slikt tilbud har de ikke.Videre kunne de fortelle at de leier inn salgskonsulenter for å selge strømavtaler for dem, på denne måten fraskriver de seg ansvar.Jeg vil selvfølgelig følge opp saken og ta den videre dersom ikke avtalen blir overholdt. Katastrofal kundeservice!

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ble lurt av selger lite seriøst"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble lovet 2 mnd gratis strøm i sommer ved å flytte til tinde samt at dei låg 13 øre under konkurrentene og max 79 øre pr kw. Eg ba om å få gratis strøm til vinteren da det er lite forbruk på sommeren noe som skulle ordne seg. tok kontakt nå og ville ha min gratis strøm og ville vite hvorfor eg ikke fikk den prisen eg ble lovet. Selger nekter for noe slikt er lovet og selskapet vil ikke innfri det eg ble lovet :(

Øystein W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Jeg er lurt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg fikk telefon fra dere med tilbud om maxpris på 94 øre pr kW og det trodde jeg var den høyeste prisen, men at det ellers fulgte gjeldene priser. Men på regningen ser jeg at prisen err 94 øre fast

Hans E. H. O
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"veldig dyrt"
1 syns denne omtalen er nyttig

alt for dyrt sammenlignet med tilsvarende leverandører.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lureri"
2 syns denne omtalen er nyttig

Lavpris avtal uten skriftlige avtale ,lovet bare halv pris på de 2 første måneder.Etter 2 måneder kreves prise med påslag på spotpris 1,70 til 2,99 og andre tillegg for neste måned

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fantastisk medarbeider"
2 syns denne omtalen er nyttig

Utrolig imøtekommende saksbehandler. Meget service beisst . forståelsesfull, rett og slett rett dame på rett plass.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Elendig!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fra desember 2019, da jeg betalte ca 1100 kroner i strøm, til desember 2020 ca 2500 kr i strøm etter å ha byttet til Tinde. Da sier det seg selv at dette ikke er en god avtale :( Og det som er graverende elendig, er at servicen er så elendig mtp kundeforhold. Først når man ringer og klager, får man et bedre tilbud.

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lurer og lyver"
1 syns denne omtalen er nyttig

Man blir lurt til å tro at det er den beste avtalen, gir ikke beskjed om at det koster ekstra hver mnd. og at det er ett års bindingstid. Elendig kundebehandling,

Rannveig
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Oversiktlig nettside men dyrere enn konkurrentene"
2 syns denne omtalen er nyttig

Liker at man kan sjekke eget forbruk fortløpende. Men ser at Tinde er dyrere enn f.eks. Fjordkraft. Betyr mye nå når strømmen er så dyr.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lite kunnskap om geografi?"
1 syns denne omtalen er nyttig

Om du betaler moms på strømmen avhenger av hvor i landet du bor. Kunder som bor i fylkene Nordland, Troms og Finnmark betaler ikke moms på strømmen. Men det vet ikke Tinde Energi, så de fakturerer med moms.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna"
1 syns denne omtalen er nyttig

De lurte fruen inn på Norges dyreste avtale. Bare å styre unne dette "selskapet".

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Bra pris"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg fikk en god avtale da de kontaktet med via telefon.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fornøyd."
1 syns denne omtalen er nyttig

Fått billigere strøm regninger etter at jeg byttet kraftleverandør til Tinde, så jeg er fornøyd så langt på di 7 mnd’ne jeg har vært kunde hos Tinde.. Eneste faktura oversikten kan bli bedre, men alt i alt så er jeg fornøyd..

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR