Meny

Tinde Energi omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Tinde Energi
2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
97
av 106 innen
strømselskap
48%
anbefaler
Tinde Energi

"Tilbakebetaling"

Omtale om Tinde Energi skrevet av Eva B for 22.09.2022 13:05

Tinde Energi har totalt 712 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tinde Energi?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Tilbakebetaling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har ventet i nesten to mnd på å få tilbake forskuddet. Valgte kjapt et annet selskap uten forskudd . Umulig å komme igjennom på telefon, og ikke tilbud om å bli ringt opp! Valgte å sende brev,og nå venter jeg på penger og en forklaring! Hilsen Eva

Bytt.no
"Tilbakebetaling" skrev Eva B om Tinde Energi

Har du en tilsvarende erfaring med Tinde Energi?
Gjør som Eva B og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Tinde Energi du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svindel og ulovligheter"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde en veldig bra fastprisavtale med GNP Energy, men ble flyttet uten samtykke til Tinde Energi. Her starter problemene. Tinde starter med å sende ut en vanvittig forskuddsfaktura basert på estimert forbruk og en markedspris som var 10 ganger høyere enn min fastpris. På forespørsel får jeg vite at "det er bare slik det fungerer, det må jeg forstå". På neste faktura er hele fastprisen forsvunndet og de skal ha en pris som ligger langt over maskedspris. Kundeservice er ikke til hjelp, her skal det bare treneres slik at de kan melke mest mulig penger ut av kundene. De finner ikke igjen avtalene, det må ha vært noe som skjedde i sommer... De sier de skal fikse det, men det skjer ikke noe. Svarer ikke på e-post og er veldig vanskelige å komme i kontakt med. Jeg er ikke i tvil om at overgangen fra GNP til Tinde, nye kundesystemer og "systemoppdateringer" i sommerferien er et godt planlagt spill for å kvitte seg med fastpriskunder og tjene ekstra penger på forskuddsfakturaer og urimelige strømpriser. Det er vel ikke overraskende at sjefene for GNP og Tinde er i nær familie, som om talt i DN i saken om at Forbrukertilsynet har åpnet sak mot disse selskapene for ulovlig drift. Velg et annet selskap, styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Nesten som Nigeria svindel"
1 syns denne omtalen er nyttig

Forholder seg ikke til avtalen jeg har med selskapet. Fakturerer skyhøye forskudd. Nesten umulig å få dialog. Svarer ikke på telefon. Sendte flere Mail, men får «god dag mann økseskaft» svar. De lover å rydde opp. Men sender nye faktura med nye feil. Tinde energi har krevd meg for forskudd som er 45 ganger høyere enn faktisk kostnad for samme periode. på perioden 15. juli - Rart at dette er mulig i Norge.

Mathias P. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Totalt useriøse"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg var heldig og inngikk en avtale med pristak i august 2021 med GNP Energy. GNP Energy eier Tinde Energi. Etter en plutselig overflytting av min avtale fra GNP Energy til Tinde Energi fikk jeg tilsendt en hårreisende høy faktura og Tinde Energi benyttet anledningen til å terminere min avtale begrunnet med manglende betaling. De svarte ikke på gjentatte henvendelser om forklaring på fakturaen og det var umulig å nå dem på telefon. Forbrukertilsynet har åpnet sak mot selskapene:

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Kjeltringer"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vårt firma hadde avtale om fastpris hos GNP, vi ble overført til Tinde, de sender oss en stor faktura langt over vårt vanlige forbruk. Vi mottar opphørskreditnota, ingen penger er mottatt enda... Advokater skal settes på saken.

Tinde Energi har totalt 712 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR