Meny
Himla Bank
Vis flere valg
TILPASS SØKNADSKRAV
Din alder
Inntekt
TILPASS FORDELER
Omtaler
Fordeler
Eff. rente
Få flere tilbud - søk om 4 kredittkort samtidig
Eks: Eff.rente 25,47%, lånebeløp 25 000, nedbetalt / o 12 måneder, kost: 3 207, tot: 28 207. Ulike kort har ulike renter.
30 omtaler
Få flere tilbud med én søknad
Du velger hvilket kort du ønsker
Helt gratis og utforpliktende
25,47%
eff. rente
Annonse
Fana Sparebank Kredittkort
Eks: Nom.rente 14,00%, eff.rente 16,82%, lånebeløp 15 000, nedbetalt / o 12 måneder, kost: 2 523, tot: 17 523.
1 omtaler
Reisekort
Kreditt 5 000 kr - 100 000 kr
50 rentefri dager
16,82%
eff. rente
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Ikke samarbeid
Himla Bank Kredittkort
Eks: Nom.rente 16,60%, eff.rente 19,42%, lånebeløp 15 000, nedbetalt / o 12 måneder, kost: 2 913, tot: 17 913.
1 omtaler
Reisekort
Kreditt 5 000 kr - 100 000 kr
50 rentefri dager
19,42%
eff. rente
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Ikke samarbeid
Himla Bank omtaler og erfaringer
3,6/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Bra
5
av 117 innen
dagligbank
71%
anbefaler
Himla Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
App
"Fantastisk bank"

Unik servise fra flotte og vennlige kundebehandlere. Kan absolutt anbefales til alt av banktjenester

Svar fra Himla Bank
20.03.2023 11:45
Hallaisen Stig 😊 Himla kult å høre at du er fornøyd med servicen fra våre kundebehandlere 😎 Ha en herlig dag videre 💙
Kundetilfredshet
Kundeservice
App
Vurderer å bytte selskap
"Får ikke kontakt, bare tilbud om å høre en limerick"

Jeg har forgjeves forsøkt å ringe Himla for å snakke med en kundebehandler om muligheter for å utvide lånet mitt, og får bare tilbud om opplesing av et limerick. Om og om igjen. Til å bli helt sprø av... Ellers har banken fungert helt ok.

Svar fra Himla Bank
01.03.2023 15:48
Ai, ai! 😬 Slik skal det jo ikke være! Har du forsøkt å ringe oss i åpningstidene kl. 09.00-15.00? 😊 Vi svarer alltid i åpningstidene, men dersom alle kundebehandlerne er opptatt kan det være noe ventetid. Om du ikke kommer gjennom på telefon igjen, så kan du sende oss en e-post på [email protected], så svarer vi så kjapt som mulig 💙 Hilsen Himla-gjengen 😃
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
App
"En bank som bør prøves!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Er du lei av kundeservice i store banker, er Himla det rette reisemålet for deg! De har Norges beste vilkår med lån og kredittkort, og hjelpsomme folk å snakke og søke råd om.

Svar fra Himla Bank
01.03.2023 15:35
Himalaya! FOR en fin tilbakemelding 💙 Dette ble vi skikkelig glad for å høre! Vi skal jobbe på for at du skal fortsette å være fornøyd hos oss! Ha en knallfin dag videre 😎 Hilsen Himla-gjengen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Himla bør opplyse hva som kreves for å få boliglån/ flytta boliglån til dem."
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg lurer faktisk på om Himla er seriøse, det er merkelig at man knapt rekker å sende søknaden om flytting av boliglån bør dere faktisk avslår søknaden. Jeg valgte selvsagt ikke å bli kunde før jeg fikk svar på søknaden, så da tar jeg med meg boliglån og sparekonto til en annen bank (eller presser min egen, som vet at jeg er en veldig solid kunde). Før jeg sendte søknaden, så hadde jeg selvsagt gått gjennom omtaler skrevet av andre, og når jeg ser hva andre som har fått avslag hart skrevet, så kan man lure på om dere har et Elle Melle-system som avgjør søknadene, eller om det er "saksbehandlers" humør som avgjør saken. I dag så kan jo 12-13 åringer avgjøre boligsøknader bare ved å trykke på noen taster, dere har jo ingen individuelle vurderinger av søknadene, for det har dere ikke tid til (i likhet med andre en del andre banker), for dere er blitt slave av de kjappe løsningene. For en del år siden, så måtte vi oppgi detaljerte opplysninger om økonomi, og det hadde betydning om man hadde potensielle utgiftsbomber som hytte, båt (cabincruiser/snekke e.l. ), campingvogn (i dag med spikertelt), motorsykkel, kjæledyr, osv., i tillegg til at vi hadde ordentlige bankfolk med kunnskap om bankfaget og selvstendig vurderingsevne. Da jeg søkte boliglån, så fikk jeg heldigvis en skikkelig "bankmann" til å gå gjennom søknaden min, og den ble behandla individuelt, og han så på betalingshistorikken min, forbruks/sparemønsteret, osv., og jeg fikk lånetilsagn som var høyere enn det jeg trengte, og fordi jeg gikk under den grensa, fikk jeg beholde 150 000 på spare/bufferkonto, uten at jeg ba om det. Det han så var at jeg hadde stålkontroll på økonomien og at jeg hadde både sparevilje og spareevne (flere tusen kroner pr. mnd), og jeg legger fortsatt av noen tusenlapper hver mnd. til sparing/bufferkonto. Jeg var heldigvis forberedt på å få avslag på flytting av lån-søknaden, basett på hva andre har skrevet, for dere er ikke bare "litt firkanta", dere er rett og slett uforståelige, når jeg ser hva andre som har fått av slag har skrevet. Det er tydelig at dere ikke er til for vanlige folk, og hvis jeg hører jeg noe fra Fana Sparebank (som eier dere) om "tilbud om lån/flytting av lån", så kommer de til å få et svar de ikke glemmer. Det er på tide at dere avslører hva slags kunder dere er ute etter, for det er tydeligvis ikke vanlige folk med vanlig økonomi, ei heller de som sparer 40 000-50 000 kr. i året og har 56% lånegrad totalt og ingen forbrukslån, e.l. og har 79 poeng på Kredittscåre hos Defero. Hvis dere krever 100 % kredittscore og minst 10 000 kr. mnd i sparing, så må dere skrive det så folk slipper å sende inn søknader til dere hvis de ikke oppfyller kravene deres.

Svar fra Himla Bank
01.03.2023 15:33
Hei Trude. Takk for din ærlige tilbakemelding. Vi er himla lei oss for å høre at du opplevde kjapp responstid som noe negativt. Vi legger mye arbeid ned i både den automatiske prosessen og på kvaliteten av arbeidet som gjøres manuelt, for å skape en korrekt, rask og tilfredsstillende tilbakemelding. Helt uavhengig av om det er et tilbud eller avslag som sendes ut. Vi har selvfølgelig ikke noe "elle melle"-system. Hos oss behandler vi alle kunder likt med tanke på rente og andre betingelser. Kriteriene for å få lån er helt standardiserte og er ikke basert på en individuell vurdering. Dette oppfattes kanskje som litt firkantet, men samtidig bidrar det til at vi kan tilby lav rente og ingen gebyrer til alle kundene våre. Hvis du ønsker en nærmere forklaring på din søknad er du selvfølgelig velkommen til å ta kontakt 😊 Hilsen Kristoffer i Himla
Kathleen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Urimelige krav uten ekte forklaring"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk avslag på lånesøknad, til tross for at lånet vi søkte var mindre enn et års bruttoinntekt for oss. Når jeg spurte hvorfor sa de at vi ikke oppfylte «likviditetskrav» og da nektet å forklare hva som gikk inn i den beregningen, utenom at det er «en beregning som vi har på et vanlig budsjett, uttatt fra SSB». Hva enn de bruker på regningene sine samsvarer ikke på realiteten vår i det hele tatt, da vi har langt mer enn nok likviditet, men det er ikke interessant for dem hva virkeligheten er, de bare har sine regninger som de skal følge helt uten nyanse eller skjønn.

Svar fra Himla Bank
01.03.2023 15:26
Heisann Kathleen. Takk for tilbakemeldingen. Vi skjønner veldig godt at bakgrunnen for et avslag ikke alltid er like forståelig. Tjenesten vår er i stor grad automatisert, men er det noe du lurer på er det bare å ta kontakt 😃 Ønsker deg en himla fin dag videre 😊 Hilsen Kristoffer i Himla.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
App
"Svært enkelt, raskt og billig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Meget enkel og smertefri prosess for å søke om lån. Selv med kredittsperrer hos de store inkassobyråene (grunnet id-tyveri tidligere) var det svært enkelt å legge inn søknaden. Det meste hentes automatisk fra gjeldsregistre etc. Deretter fikk man svar tidlig neste dage (søkte en søndag) av en hyggelig rådgiver, som skisserte veien videre og tidslinjen. Signering er enkelt og digitalt og innen fire dager var oppgjør klart og overskytende på konto i Himla. Skal kun bruke de for lånet og ikke øvrige banktjenester, men ser svært lovende ut, og vurderer allerede flere tjenester, siden det er svært gunstig priset på de fleste banktjenester.

Svar fra Himla Bank
15.02.2023 09:56
Hei Rudie. Kanonkjekt å høre at du er fornøyd med oss! 😎 Godt å høre at søknadsprosessen gikk enkelt og smertefritt for seg. Vi håper du etterhvert vil teste ut våre andre banktjenester også 😁 Ha en himla fin dag 💙 Hilen Himla-gjengen
Kundetilfredshet
Kundeservice
App
"Smidig behandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Rask og enkel saksbehandling. Beste rente på markedet på vårt lån. Veldig fornøyd så langt!

Svar fra Himla Bank
15.02.2023 09:55
Himalaya for en kjekk tilbakemelding! 💙 Superbra å høre at dere er fornøyd 😎 Vi er himla glad for å ha dere som kunde 😊 Hilsen Himla-gjengen
Kundetilfredshet
Kundeservice
"En bank som ikke er interessert i nye kunder"
5 syns denne omtalen er nyttig

Forsøkte å søke boliglån i Himla. Har fast jobb på sjøen og har en relativt grei inntekt. Har ingen lån fra tidligere, og har en egenkapital på ett par millioner. Søknaden ble avslått hos Himla. Hva skal til for å bli kunde i Himla? Det ordnet seg på dagen med boliglån i DNB som er min faste bank på minutter etter avslaget fra Himla. Da med samme rentebetingelser og ingen etableringsgebyr.

Svar fra Himla Bank
06.02.2023 09:34
Hei Steffen 😊 Takk for din tilbakemelding. Vi kan dessverre ikke kommentere enkeltsaker her, men dersom du ønsker en nærmere forklaring er det bare å kontakte oss. Slå gjerne på tråden på 983 00 000, eller send oss en epost til [email protected], så tar vi en prat 👍🏼 Hilsen Kristoffer i Himla
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR