Meny
Vis flere valg
TILPASS SØKNADSKRAV
Din alder
Inntekt
TILPASS FORDELER
Omtaler
Fordeler
Eff. rente
Få flere tilbud - søk om 4 kredittkort samtidig
Eks: Eff.rente 23,33%, lånebeløp 25 000, nedbetalt / o 12 måneder, kost: 2 955, tot: 27 955. Ulike kort har ulike renter.
30 omtaler
Få flere tilbud med én søknad
Du velger hvilket kort du ønsker
Helt gratis og utforpliktende
23,33%
eff. rente
Annonse
Sparebanken Øst Gullkort
Eks: Nom.rente 18,00%, eff.rente 27,20%, lånebeløp 15 000, nedbetalt / o 12 måneder, kost: 4 080, tot: 19 080.
1 omtaler
Kredittkort
Kreditt 1 000 kr - 50 000 kr
45 rentefri dager
27,20%
eff. rente
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Ikke samarbeid
Nybygger omtaler og erfaringer
2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Rådgivning
Middels
90
av 117 innen
dagligbank
52%
anbefaler
Nybygger
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Avslått lånesøknad"

Tok ny etakst på mine eiendommer. Ringte inn for å spørre om de var gode nok til å få lån basert på verdier på eiendommer. Det kunne de ikkje svare på uten at eg opprettet ein lånesøknad. For å opprette lånesøknad må du registrere deg som kunde, og få oppretta konto. Så må du søke, og bli kredittsjekka, legge inn dokumentasjon på verdi i form av etakst. Så kan dei vurdere. Men sjølv om etaksten viser verdi langt innenfor 50% fekk eg avslag. Ingen begrunnelse i søknad. Måtte ringe inn igjen og spørre, fekk som svar at det var på grunn av: - Du kan ikkje bruke etakst av fritidsbolig i nybygger. - Du kan ikkje bruke verdi av meir enn 1 bolig per lån. - De kan ikkje bruke etakst når huset ligg i et område med for lite omsetning av boliger. Kva er da poenget med ein etakst? Kvifor kan de ikkje svare på om etakstene kan brukes før søker gjer alt arbeidet med å søke og opprette konto i banken?

Svar fra Nybygger
05.12.2022 16:06
Hei Eilif Det var leit at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Dagens boligmarked er veldig usikkert. Vi må ha alle opplysninger inn i lånesøknaden før vi kan gi deg svar. Ta gjerne kontakt med oss så kan du få en nærmere forklaring om din sak. Hilsen Nybygger.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Litt urettferdig kritikk"

Jeg velger å ta denne banken litt i forsvar da jeg opplever at den får lav score her inne, og jeg føler samme årsak for scoren går igjen, men som denne banken ikke er alene om sammenlignet med banker som har fått høyere score enn denne. Jeg har selv vært kunde i denne banken siden den startet opp høsten 2020. Og ja, den er nok litt streng på utlånskriteriene sine sammenlignet med større banker, men sammenlignet med dem "rundt seg" er det helt vanlig praksis. Jeg har venner som har fått avslag i konkurrerende mindre banker, men tilslag hos større. Banker som Nybygger tar litt mindre risiko, men til gjengjeld veldig god rente på boliglånene sine. Renten har holdt seg stabilt godt innenfor topp 5 i Norge siden oppstart. De andre på topp 5-listen har samme strenge praksis i forbindelse med utlån som Nybygger, og jeg synes derfor det er litt underlig at akkurat Nybygger får gjennomgå her inne. Jeg hadde et lån på 75% av boligverdien. Nå som Nybygger gjorde litt om på utlånene sine med differensierte renter ut fra 40-50-60-75% av verdien, mente jeg at mitt boliglån var under 60 % ut fra verdi jeg fant på nettet. Jeg skrev da til Nybygger at jeg ville endre fra 75% til 60% siden det har litt bedre rente, og fikk svar etter to dager at det var fikset. Har en bolig i Bergen, så det er kanskje enklere å hente eiendomsverdi elektronisk enn en del andre steder i Norge, men alt i alt så synes jeg som sagt at denne banken fortjener bedre score enn det gjennomsnittet har gitt den her inne på bytt.no. Hilsen Øyvind

Svar fra Nybygger
05.12.2022 15:50
Hei Øyvind. Takk for konstruktiv tilbakemelding. Vi er glad for at du er fornøyd! Hilsen Nybygger.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Banken ba meg om e-takst: godtok likevel ikke pågrunn av område."
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk opp nybygger.no som den rimligste banken for meg. Fikk automatisk avslag på søknaden min da opplysninger fra Eiendomsverdi AS ga for dårlig verdi på boligen og var derfor ikke innenfor 75% av markedsverdi. Ble derfor bedt om å legge frem e-takst. Jeg bestilte megler og e-takst og måtte betale for dette. E-taksten dokumenterer at jeg var godt innenfor 75%. Sendte e-taksten til banken og hørte ikke noe mer. Ringte i dag og spurte om status. Da får jeg til svar at jeg til tross for e-taksten scorer for dårlig pågrunn av området jeg bor i. Jeg forklarte da at det var banken som ba meg om å legge frem e-takst. Da la kundebehandleren bare på telefonen. Så styr unna. Her får man potensielt en tilleggsutgift på meglerhonorar for å dokumentere verdi dersom de ikke automatisk godkjenner verdien fra Eiendomsverdi AS.

Svar fra Nybygger
08.11.2022 16:00
Hei Ole Det var veldig leit å høre. Vi kjenner oss ikke igjen i kundebehandlingen. Slik skal det selvsagt ikke være. Vi håper du kan ta kontakt med oss, så vi kan gå gjennom opplevelsen din. Har vi unødvendig bedt om en e-takst vil du få refundert utgiften. Hilsen Nybyggre.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Uprofesjonell og amatørmessig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg var i kontakt med Nybygger i forbindelse med at jeg vurderte å flytte boliglånet mitt til de. Der ble jeg satt i kontakt med en kvinnelig konsulent (Etter mail-signaturen å dømme). Hun ville ha forklaring på personlige forhold (en bagatell) som fant sted for 30 år tilbake, og ville ha en utredning på hvordan jeg i det heletatt kunne kjøpe den leiligheten jeg bor i nå, for 10 år siden. Alt dette til tross for min høye inntekt og stilling. Jeg er sjokkert over at en bank tillater seg en slik oppførsel/holdning. Dermed var dette en veldig god start på kundeforholdet. Jeg valgte å avslutte det hele før det startet. Alt i alt, svært amatørmessig og uprofesjonell aktør. De billigste er ikke alltid de beste sier noen, og det er leit å se at det stemmer (av og til). Jakten på den nye -> gamle Sbanken fortsetter.

Svar fra Nybygger
12.10.2022 09:19
Hei Pt Vi stiller spørsmål om midlenes opprinnelse fordi Hvitvaskingsloven (Lov om tiltak mot hvitvasking og terrorfinansiering) pålegger finansnæringen å spørre våre kunder om hvor egenkapitalen kommer fra og hvordan den er opparbeidet. I enkelte tilfeller må du dokumentere opprinnelsen. Håper det var oppklarende. Ta gjerne kontakt med oss om lurer på noe mer. Hilsen Nybygger.no
Lånekunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Landets beste rente"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har over 3 mill i lån, og betaler 1.27 % rente med rammelån. Hver gang jeg sjekker Finansportalen.no, kommer Nybygger.no best ut som landsdekkende aktør. Vil anbefale folk å bytte til Nybygger.no, da du sparer mange tusen i rente i året. Ser at enkelte er misfornøyd med kundeservicen, men det må jo være bedre å spare mange tusen i året tross alt? For å presisere: selv er jeg fornøyd med kundeservicen. Og de har ikke økt renta etter at styringsrenten ble hevet 23. sept-21.

Svar fra Nybygger
05.10.2021 16:05
Hei Lånekunde Så flott at du er fornøyd med oss. Takk for hyggelig tilbakemelding. Hilsen Nybygger.no
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Lokketilbud"
3 syns denne omtalen er nyttig

Lokket med lav rente for så å skru den opp noen måneder senere uten at styringsrenten hadde endret seg i mellomtiden

Svar fra Nybygger
01.09.2021 12:37
Hei Bjørn. Beklager at du opplever det som dårlig kundebehandling. Vi tilpasset oss markedet, og vi har fremdeles en svært gunstig rente. Hilsen Nybygger.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Best rente i brukervennlig og enkel bank"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har mitt boliglån med svært god rente hos nybygger.no. Bruker app litt og det jeg trenger fungerer fint. Appen er enkel å bruke. Har ikke hatt problemer med noe. Enkel prosess med bytte fra annen bank; alt ble gjort elektronisk.

Svar fra Nybygger
27.08.2021 11:18
Hei Kalle N Takk for gode tilbakemeldinger. Godt å høre du synes det var enkelt å bytte til oss. Hilsen Nybygger.no
Mohammad A. Z
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Konkurransemessig gunstig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg fikk innvilget rammelån veldig enkelt og greit. Kundevennlig behandling. Gunstig rente, antagelig billigere enn konkurrenter.

Svar fra Nybygger
27.08.2021 11:18
Hei Mohammad A.Z Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Det er akkurat sånn vi ønsker å være! Hilsen Nybygger.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR