Meny

Bulder Bank omtaler og erfaringer

4,2/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Bra
2
av 148 innen
bank
86%
anbefaler
Bulder Bank
Filtrer omtaler
293
77
22
17
38
Sorter omtaler etter
Viser av 447 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Bulder Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Fleksibel og kundevennlig bank"

Konkurransedyktig rente, super kundebehandling, digitalt fremtidsrettet og fleksible løsninger. Jeg er fornøyd. Endelig føles det at jeg som kunde virkelig er tatt på alvor.

Svar fra Bulder Bank
12.06.2020 05:31
Hei, Så kult å høre at du er fornøyd, Siv😎 Fleksible, fremtidsrettede løsninger og lav rente er akkurat det vi jobber knallhardt for å levere. Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Kjapt og enkelt"

Enkleste og mest fordelsaktive bankbytte noensinne.

Svar fra Bulder Bank
11.06.2020 10:08
Hei Roar, Tusen takk for knallbra omtale! Enkle prosesser og lav rente er akkurat det vi jobber for å levere🤜🤛 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Superfornøyd med byttet!"

Utrolig rask og god kundebehandling, rekordgod rente og strålende mobilbank. Terningkast 6!

Svar fra Bulder Bank
11.06.2020 10:08
Hei Mona, Takk for en strålende review!🤩 Enkle, raske prosesser og lav rente er akkurat det vi jobber knallhardt for å levere. Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Enkleste refinansieringen noensinne"

Superenkelt refinansiering. 100% transparente på pris. Ikke noe mas om mer-salg. Superenkelt å få kontakt, raske og gode svar. Verdens chilleste bankopplevelse rett og slett.

Svar fra Bulder Bank
12.06.2020 05:31
Hei, Dette digger vi å høre, Mathias😎 Enkle, raske prosesser og lav rente er akkurat det vi jobber knallhardt for å levere. Hilsen gjengen i Bulder Bank
Berit S. M. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Overraskende og tillitvekkende"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er kunde av i år. Jeg byttet til Bulder Bank da jeg så at deres rente var mye lavere enn det jeg fikk fra banken jeg da hadde. Den renten fra denne banken påstod de var den beste i forhold til at jeg er sykepleier og medlem av NSF og at de hadde en avtale med fagforbundet mitt som skulle gi meg bedre rente. Da jeg sendte en forespørsel om renteforhandling kom jeg ingen vei. Da var det bre å bytte til Bulder Bank. Først og fremst fordi de hadde lavere rente. Det Bulder Bank lovte begrepet "automatisert rentenedgang " basert på den lånesummen jeg hadde klart å nedbetale til enhver tid, trodde jeg sånn passe på det. Hadde aldri hørt om en bank som kunne love dette. De må jo ha en enorm kapasitet for å holde orden på dette? Men de holdt det de lovte, jeg har fått rentenedgang to ganger i løpet av 4-6 uker, og rentenedgangen skjedde selvfølgelig etter kort tid, tror det var innen en uke etter at jeg fikk meldingen. En annen bank hadde vel brukt sine 3 måneder, med begrunnelse i varselsplikt på 3 måneder. Men denne regelen om 3 måneders varselsplikt gjelder for renteoppgang, ikke rentenedgang. Her viser Bulder Bank at de faktisk ønsker sine kunder det beste.....

Svar fra Bulder Bank
12.06.2020 05:30
Hei Berit😃 Tusen takk for en strålende omtale. Veldig kult å få tilbakemelding på at det merkes at vi setter kundene først. Gøy å ha deg på laget🙌 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Herdis M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Digg opplevelse"
2 syns denne omtalen er nyttig

Heilt fantastisk å kunne overføre banklån på eit kvarter og samtidig få bedre rente. I tillegg er det digg å få kontinuerlig senking av renta utan å måtte prute om det på like vilkår som alle andre.

Svar fra Bulder Bank
12.06.2020 05:30
Hei, Du har skjønt det, Herdis!😎 Boliglånet vårt er utviklet nettopp for at kundene våre skal slippe å bekymre seg for at de betaler for mye i renter. Tusen takk for strålende omtale. Hilsen gjengen i Bulder Bank
Henriette A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God kundeservice og gode betingelser"

Veldig fornøyd med bulder bank, anbefaler dem til alle som spør!

Svar fra Bulder Bank
11.06.2020 10:08
Hei, Takk for bra omtale, Henriette! Kult å ha deg på laget😎 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Raskt, enkelt og bra pris"

Etter at boliglån renten økt og økt tokk jeg en samtale med min gamle bank, det var dessverre ingenting dem kunne gjøre. Jeg lasta da ned Bulder og vips så sparte vi 1000,- i måneden på å flytte lånet. Jeg klarte å gjøre feil i søknaden men tokk da kontakt med kundeservice. Veldig raskt og enkelt. Tommel opp!!

Svar fra Bulder Bank
12.06.2020 05:30
Hei Linda, Tusen takk for fantastisk omtale. Enkle prosesser, lave renter og fornøyde kunder er det beste vi vet😎 Kult å ha deg på laget! Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Supersmud tjeneste for boliglån, umodent som dagligbank"

Jeg har hatt BulderBank det siste halvåret cirka, og er veldig fornøyd med boliglånstjenesten og kundeservicen de yter. Appen mangler dessverre flere elementære funksjoner for daglig bankbruk som faste overføringer, forbruksanalyse og Apple Pay. Ser meget frem til de (forhåpentligvis) blir konkurransedyktige med Revolut.

Svar fra Bulder Bank
12.06.2020 05:30
Hei Axel, Tusen takk for hyggelig omtale😎 Vi er et bankkonsept under utvikling, og første etappe har vært å få på plass boliglånet. I neste fase skal vi legge all vår kraft i å lage en bank-app som er bedre enn noen andre har klart før. Vi satser på at du vil like appen enda bedre etter hvert🙌 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Harald A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Enkelt og brukarvenleg😊"

Bulderbank er innovativ, framoverretta og lyttar til nye forslag. I tillegg så er renta svært konkurransedyktig. Banken er kjapt ute med å justere renta også når den går ned. Anbefales👍🏼😊

Svar fra Bulder Bank
12.06.2020 05:29
Hei Harald, Så kult at du er fornøyd med oss😎 Tusen takk for en strålende omtale! Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Super enkelt, raskt og positive personer"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det var enkelt å legge inn annen takst enn det som automatisk ble kalkulert, la inn etakst og det var det. Også enkelt å legge inn inntekt for utleie av det ene rommet her hjemme. Vi fikk drastisk redusert våre månedlige kostnader, fra en av de mest kostbare med ikke så god service, til den rimligste som også har vist seg å ha god service. Veldig glad for at Sparebank Vest laget Bulder bank, og lar en oslobeboer nyte godt av lav rente og null gebyr.

Svar fra Bulder Bank
12.06.2020 05:29
Hei, Takk for fantastisk tilbakemelding, Roger😎 Enkle prosesser og lav rente er akkurat det vi jobber knallhardt for å levere. Kult at du sparte mye penger på å flytte til oss🙌 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Kunden settes først!"

Kjapt og enkelt flytting av lån utført med bankid på få minutter. Her tok det ikke lang tid fra du sendte søknad til et tilbud forelå. Rentene er de laveste så dette er et godt produkt. Med tiden håper jeg flere tjenester og produkter blir mere tilgjengelig på Bulder sin app! Har virkelig tro på denne typen bank!

Svar fra Bulder Bank
12.06.2020 05:29
Hei, Dette digger vi å høre, Ingar!🤩 Tusen takk for en strålende omtale. Vi er et bankkonsept under utvikling, og første etappe har vært boliglånet. I neste fase skal vi legge all vår kraft i å lage en bank-app som er bedre enn noen har klart tidligere. Vi håper du vil like den enda bedre etter hvert😀 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
"Mye potensiale og mye gimick"
6 syns denne omtalen er nyttig

Jeg valgte Bulder bank fordi de hadde veldig god rente på boliglån, og derfor har de allerede en god karakter fra meg. Når det kommer til praktisk nettbank er jeg veldig pragmatisk. Følgende er viktig for meg (sortert viktigst først): 1. Den må virke 100% av tiden. "down for maintenance" er ikke lenger akseptabelt i 2020 der alt er microservices på kubernetes. Så langt har Bulder mange funksjoner i appen som er merket med "kommer snart" uten en dato. Jeg tenker show don't tell hadde fungert mye bedre her. Vis det du har, og legg til funksjoner når de er ferdige og klar til bruk heller enn å "love og lyge". 2. Innlogging/sikkerhets tiltak må ikke komme i veien. Hvis jeg må skrive mer enn 4 siffer pin for å åpne appen er den allerede på andreplass. Bulder har støtte for biometrisk som er ok. 4-siffer pin som i s-banken er min favoritt fordi da slipper jeg å bekymre meg for at tyvene vil skjære av meg fingrene for å komme inn i nettbanken. 3. Alle funksjonene må være intuitive. Jeg har jobbet som utvikler i 30 år, og jeg kan si med sikkerhet at dette er EKSTREMT vanskelig å få til. Det er her de fleste nettbankene feiler totalt. I min erfaring er den beste tilnærmingen å bruker-teste appen ihel slik Amazon, Apple og Google gjør det. Fjern ALT unødvendig rask, start fra basics og sørg for at alle brukerene "tar det" med en gang. Drit i fancy design og gimick. Jeg anbefaler ALLE på utviklingsteamet å lese "Don't make me think" av Steve Krug, da den er like relevant i dag som når den kom ut (https://www.amazon.com/Dont-Make-Me-Think-Usability/dp/0321344758). Uansett, jeg føler 90% av skjermarealet i Bulder app en er dedikert til gimick bulls#%t "AI som finner ut CO2 footprint av mitt forbruk" i stedet for det jeg faktisk bryr meg om; betaling, overføring, se hva jeg har på konto, oversikt over efaktura/autogiro, status for kort etc. Det er nok kompleksitet allerede, gjør det som er essensielt i nettbanken enkelt heller enn å legge til mer komplekse ting. 3. De viktigste funksjonene i nettbanken må være lett tilgjengelig (maks 2 tapp unna uansett hvilken skjerm du er på). 4. Man skal ikke vente på at funksjoner fullfører mer enn noen millisekunder. Jeg har ikke brukt bulder nok til å få et intrykk av dette, men så langt har jeg godt intrykk. 3. Alle funksjonene må være tilgjengelig i appen, m.a.o. man skal ikke behøve å logge inn fra en PC for å gjøre noen avanserte funksjoner. Her tror jeg Buldre har skjønt det. 4. Flest mulig funksjoner skal være automatiserte. Her har bulder en del kule funksjoner jeg ikke hadde forventet, m.t.p. lånesøknad, scanning av faktura m.m. Mitt forslag til nytt brukergrensesnitt er som følger: Putt et søkefelt øverst som oppdaterer seg mens man skriver. Litt som start menyen i Windows. Skal du se kort skriver du "ko" så kommer allerede alle kort funksjoner opp sortert etter hvor ofte du bruker dem, eller hvor vanlige de er i appen. Dette ser stygt ut, men det gjør alle super-brukerene glade. Det tar liten plass og løser masse problemer. Nest put de 5 valgene som ble sist brukt i en liste så man kan bare tappe for å kommme til gitt funksjon. La den utvide for å vise mest brukte 30 funksjoner. Nest lag en liste over hendelser i banken som faktisk trenger din oppmerksomhet. For eksempel utestående betalinger, betalinger som ikke har gått igjennom etc. De er i listen til det har blitt løst. Alle svada ting som meldinger om rente-endringer, overføringer som gikk bra etc. skal IKKE vises her. Du skal føle at denne listen er til å stole på som din venn... den viser deg tingene som brenner kun når noe brenner. Nye varsel i listen og varsel som fjernes fra listen pga det er fikset skal gi en notification i appen så du vet du har kontroll.

Svar fra Bulder Bank
12.06.2020 05:28
Hei Leo! Takk for en utrolig utfyllende kommentar. Jeg tror egentlig at vi er veldig enig når det gjelder utviklingsfilosofi - vi jobber alltid for å gjøre tjenester så enkle som mulig (KISS). Så er det ikke alltid vi treffer, men kundene våre gir oss god tilbakemelding på det som ikke fungerer, og da justerer vi. Samtidig har vi også som uttalt mål å utfordre det som bank har blitt, småtraust og kjedelig, ved å endre bankopplevelsen til noe som er nyttig for deg. Derfor eksperimenterer vi mye - for eksempel med å være relevant for deg som kunde ved å vise deg hva vi tror kommer til å skje de neste 30 dagene. Da kan du selv se om økonomien går opp denne måneden også. Noen har innebygget regnskap i hodet, andre har veldig god nytte av å ha en bankløsning som hjelper deg i dagliglivet. Vårt mål er å være relevant, når du trenger det. Nye eksperimenter kommer fortløpende, og alltid med et mål om å gjøre bank stadig bedre. Vi itererer hyppig basert på feedback for å kontinuerlig forbedre tjenestene våre. Som du sier - det er utfordrende å lage intuitive løsninger, derfor er vi helt avhengig av feedback for å forbedre oss. At appen er 90% gimmick vet jeg ikke, men om du tenker på noe spesifikt må du bare gi meg en lyd :). For pålogging støtter vi foreløpig kun biometri, fordi mobilens hardware sikkerhetskomponent er en viktig del av vår sikkerhetsarkitektur. Vi vurderer å støtte PIN på et tidspunkt, men kan ikke love noe tid for det. Forøvrig kjører Bulder på en asynkron, eventbasert plattform med microservices på kubernetes. Når det er sagt, så er det i enkelte tilfeller standard banktjenester som ligger bak våre microservices - som for alle Norske banker. Arkitekturen vår er bygget nettop for å skjule den kompleksiteten for deg, og appen skal derfor "aldri" være nede. Vi ruller nye funksjoner fortløpende og helt sømløst for deg som kunde. Asynkroniteten gjør også at appen er superrask, uansett hva du gjør. Ingen spinnere eller loadere som tar opp tiden din, betaler du en regning, så legger du den inn og så fikser vi det videre. Om noe spesielt skulle oppstå som gjør at vi trenger din input, får du melding om det. Takk for din feedback Leo! Markus Nordstrønen CTO Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Enklere blir det knapt!"

Søknad om boliglån gikk hurtig og smidig, noe det bør gjøre om man har all dokumentasjon klar. Umiddelbar rentenedgang etter styringsrente går ned er også et kjempepluss! Appen er ikke like fullkommen som det man kan forvente av en nettbank, men starten er såpass bra, at det bare kan bli enda bedre!

Svar fra Bulder Bank
12.06.2020 05:27
Hei, Tusen takk for en strålende review!😎 Enkle, raske prosesser og lav rente er akkurat det vi jobber for å levere. Vi er et bankkonsept under utvikling, og første etappe har vært å få på plass boliglånet. Fremover legger vi all vår kraft i å lage en bank-app som skal bli bedre enn noen andre har klart tidligere. Satser på at du vil like den enda bedre etter hvert👊 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Anne L. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Super bank, god rente"

Svært fornøyd med å ha boliglånet i Bulder. Nettbankløsningen har en vei og gå enda men det er det verdt.

Svar fra Bulder Bank
12.06.2020 05:27
Hei Anne, Tusen takk for hyggelig omtale😎 Vi jobber knallhardt med å få på plass enda flere funksjoner i appen, og satser på at du vil like den bedre etter hvert😉 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
"Fungerer bra"

Fungerer bra og er raske til å sette ned renten. Eneste minus er at det tar lang tid med utviklingen av appen. Står kommer snart på det meste.

Svar fra Bulder Bank
12.06.2020 05:27
Hei Pål, Tusen takk for tilbakemeldingen😀 Enkle, raske løsninger og lav rente er akkurat det vi jobber knallhardt for å levere. Målet vårt er å redefinere bank, og første etappe har vært boliglånet. Fremover vil vi legge all vår kraft i å lage en bank-app som er bedre enn noen andre har klart tidligere. Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Raskt og enkelt"

Rask kundebehandling, god rente, enkel app. Savner noen funksjoner med det kommer mer.

Svar fra Bulder Bank
11.06.2020 08:21
Hei, Tusen takk for bra omtale, Steinar! Vi er en bank-app under utvikling, og flere funksjoner vil komme etter hvert, som du sier😎 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Christina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Ukomplisert bank med god boliglånsrente"

Like enkel bank å forholde seg til som deres beskrivelse på nettsidene. Forståelig språk og rask behandling. Tidlig ute med å sette ned lånerenta etter nedjustering fra Norges bank. Tipp topp!

Svar fra Bulder Bank
12.06.2020 05:26
Hei Christina, Takk for hyggelig review🙌 Raske, enkle prosesser og lav rente er akkurat det vi jobber knallhardt for å levere. Kult at du er fornøyd😎
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Raskt og billig"

Svært enkel søknad og veldig gode priser på boliglån. Har litt å gå på når det gjelder dagligbank, men foreløpig bruker vi kun boliglånet og det fungerer upåklagelig.

Svar fra Bulder Bank
12.06.2020 05:26
Hei Andreas, Takk for fin omtale!😎 Enkle, raske prosesser og lav rente er akkurat det vi jobber for å levere. Vi er et bankkonsept under utvikling, og første etappe har vært boliglånet. Fremover skal vi legge all vår kraft i å lage en bank-app som er bedre enn noen andre har klart tidligere. Vi satser på at du vil like den bedre etter hvert😀 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Henrik H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig bra!"

Er du lei av og måtte prute på boliglånsrenten hvert kvartal? Eller at du må være medlem av en eller annen orginisasjon for å få konkurransedyktig rente? Bytt til bulder bank så slipper du alt sammen. De er også en av de første til å sette ned renten hver gang. Jeg har byttet fra dnb og er kjempefornøyd! Hvis du i tillegg liker god grensesnitt kan jeg garanter at du blir fornøyd!

Svar fra Bulder Bank
11.06.2020 10:08
Hei, Du har skjønt det, Henrik! Bulder-boliglånet er utviklet nettopp for at kundene skal slippe å måtte bekymre seg for å betale for mye i renter. Kult å ha deg på laget😎 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Boliglån"
5 syns denne omtalen er nyttig

Hold der langt vekke fra denne bank, en elendig kunderådgivning. Lav rente men ingen kontakt.

Svar fra Bulder Bank
11.06.2020 08:21
Hei Bjørn! Som du ser her på bytt.no så er det så mange som er fornøyd med oss at vi er vurdert som beste boliglånstilbyder av 106 banker. Så vi tror du har truffet oss på et dårlig tidspunkt. Vi har hatt enorm pågang den siste tiden. Med opptil 1000 søknader om dagen, så har det vært utfordrende å rekke over alle som kontakter oss. Så ikke umulig at du er en av de som har merket dette. Vi håper du forsøker igjen. Hilsen gjengen i Bulder Bank
Konstanse
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Krever pant i hele boligens verdi"
53 syns denne omtalen er nyttig

Fikk innvilget refinansiering av boliglån i Bulder bank, men da jeg skulle underskrive lånedokumentene så jeg at de hadde tatt pant i hele boligens verdi - lånet tilsvarte kun 50% av boligverdien. Jeg ba dem om å korrigere dette siden det uansett ikke ville bli aktuelt med å ta opp ytterligere lån, men fikk et arrogant svar at jeg måtte bare godta dette eller så kunne jeg bare glemme å få boliglån der. Jeg ordnet med lån i annen bank med normal pant, dvs. pant i boligen som tilsvarer boliglånet. De har god rente på lån, men at de skal kreve pant for hele verdien av boligen mener jeg ikke kan være lov. Det var dessuten ikke opplyst noe om dette på nettsidene deres.

Svar fra Bulder Bank
11.06.2020 08:19
Hei Konstanse Det stemmer. Vi tar pant i hele boligens verdi. Dette har flere fordeler for deg som kunde, og ikke den ulempen som det kanskje kan høres ut som. Det betyr ikke at Bulder Bank kan kreve mer enn selve lånebeløpet og renter dersom du skulle få problemer med betalte lånet. Vi kan altså ikke kreve mer enn lånet. Fordelen med pant i hele boligens verdi er at dersom du behøver å låne opp til en større sum senere, så trenger du ikke tinglyse dette. En annen viktig grunn er at vi ønsker å gi deg automatisk lavere rente når du kommer til et nytt trinn i din belåningsgrad. Det klarer vi bare når vi har kontroll på belåningsgraden på eiendommen. Så håper du skjønner at det er flere fordeler for deg som kunde ved at vi tar pant i hele boligens verdi, og at det ikke betyr at vi kan kreve mer enn størrelsen på det faktiske lånet, dersom kunden ikke klarer å betjene lånet. Hilsen gjengen i Bulder Bank
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR