Meny

Bulder Bank omtaler og erfaringer

3,9/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Bra
2
av 117 innen
dagligbank
80%
anbefaler
Bulder Bank
Filtrer omtaler
417
101
40
36
81
Sorter omtaler etter
Viser av 675 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Bulder Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Beste bank med de beste betingelser"

Anbefales på det sterkeste, banken som ikke krever store lån for å få beste rente

Svar fra Bulder Bank
21.09.2022 07:57
Hei Svein Det stemmer. Veldig mange av kundene som kommer til oss for å spare penger på lånet har lån med lav belåningsgrad. Denne typen lån har ofte dårlige betingelser i andre banker. Hilsen alle oss i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Brukervennlig"

Lett forståelig meny i app, renten er god både på lån og innskudd, ingen gebyr eller begrensning for bruk/uttak av sparepenger, og ikke minst kundeutbytte👏😊

Svar fra Bulder Bank
21.09.2022 07:57
Hei Siv Så bra å høre at du er fornøyd med appen, lånet, sparing, gebyrfriheten og kundeutbyttet. Det høres ut som vi er en perfekt match! Vi skal fortsette å jobbe knallhardt for å holde deg fornøyd som kunde. Hilsen alle oss i Bulder Bank :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Har ikke nettbank, kun app"
5 syns denne omtalen er nyttig

Er bare en flopp som mangler det meste. Kundeservice på laveste nivå og dårlige "åpningstider".

Svar fra Bulder Bank
21.09.2022 07:57
Hei Petter Det stemmer. For å gjøre brukeropplevelsen best mulig på mobil prioriterer vi all vår kraft inn der. Det er derfor et aktivt valg fra vår side å ikke bruke tid og kapasitet på å lage en nettbank. Skal du trives som kunde i Bulder må du derfor være glad i å gjøre alt på mobilen. Bulder Bank er også laget for kundene som liker å fikse tingene selv og ikke har behov for en personlig rådgiver. Men trenger du hjelp til noe får du hjelp fra oss på telefon eller chat mellom 09 og 15. E-post kan du sende når som helst på døgnet. Hilsen alle oss i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Søker lån til annen leilighet, intet svar etter 12 dager"
2 syns denne omtalen er nyttig

Venter fortsatt på svar på søknad om refinansiering, 12 dager nå. Uholdbart

Svar fra Bulder Bank
23.08.2022 11:07
Hei Astrid Hos oss kommer svaret på søknaden automatisk, du skal ikke trenge å vente på noe. Er du sikker på at du har fullført søknaden? Hilsen oss i Bulder :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Ferskingen Bulder Bank slår ikke en "gammel traver""
4 syns denne omtalen er nyttig

Skandiabanken er banken for kundene som liker en digital og selvbetjent bank! Det har den vært helt siden starten for 21 år siden. Man kan logge inn på nettsiden med Windows operativsystem, Android eller IOS for å utføre det man trenger. Det kan man ikke (tro det eller ei) hos Bulder Bank!!! Der er det kun Android og IOS som gjelder. Både nettsiden og app'en hos Skandiabanken har svart skrift på hvit bunn, som er bevist å være best leselig. Bulder Bank har det motsatte. Jeg tok opp et lån i Bulder Bank og ønsket etter noen dager å finne nedbetalingsplanen, men den var umulig å finne. Ringte derfor til dem og fikk, etter laaang ventetid, kontakt med et menneske. "Nedbetalingsplanen ligger i innboksen" var svaret, men det gjorde den ikke. Vedkommende guidet meg til å klikke både her og der, men nedbetalingsplanen var ikke å finne i app'en, så vedkommende måtte til slutt sende meg den via mail. Ingen tvil om at det er en del "barnesykdommer" ute og går i Bulder Bank, som gjør at Skandiabanken har et forsprang.

Svar fra Bulder Bank
23.08.2022 11:12
Hei Roald Sbanken har gjort veldig mye bra for det norske bankmarkedet og hatt de mest fornøyde kundene år etter år. Veldig imponerende. Bulder Bank har alltid handlet om at du skal gjøre alt på mobilen. Valget om å ikke lage innlogging i vanlig nettleser, samt å ha "darkmode" (hvit skrift på svart bakgrunn) er bevisst og noe vi ønsker. Veldig mange liker dette, men selvsagt ikke alle. Det skjønner vi. Nedbetalingsplanen finner du ved å trykke på *boligen din*, så på *lånet*. Rett under *historikk* ligger den. Hilsen oss i Bulder :)
Jens E. K
Kundetilfredshet
"På tide i det norske. Ankmarkedet."
1 syns denne omtalen er nyttig

Får man litt hjelp om renterådet blir det bra på,huskjøp .

Svar fra Bulder Bank
23.08.2022 11:14
Hei Jens! Godt å høre at du er fornøyd. :) Vi skjønte ikke helt hva du mente med "renterådet". Ta gjerne kontakt med oss, så hjelper vi deg. Hilsen oss i Bulder :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Rask behandling av lånesøknad og god kundeservice"

Flyttet nylig boliglånet til Bulder bank,og er svært fornøyd. Det tok under to døgn på fra vi sendte inn lånesøknaden til lånet ble flyttet til Bulder bank. Fikk underveis i låneprosessen god informasjon og raske svar fra kundeservice. Ved å få lavere rentekostnader,i tillegg til god kundeservice kan Bulder bank absolutt anbefales.

Svar fra Bulder Bank
21.09.2022 07:57
Hei Nancy Så bra å høre at søknadsprosessen gikk smertefritt og at du fikk god informasjon og raske svar underveis. Vi er glad for at vi kan bidra til å gi deg lavere rentekostnader. Hilsen alle oss i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Raskt og rimelig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Søkte om lån via appen for å flytte boliglånet. Fikk raskt svar og betaler litt mindre og kuttet nedbetalingstiden fra 9 til 7 år. Elsker sparemålene man kan føre opp i appen.

Svar fra Bulder Bank
21.09.2022 07:57
Hei Petter! Så bra at du fikk raske svar og kuttet rentekostnadene dine! Om du i tillegg klarte å redusere nedbetalingstiden din så betyr det at du er enda nærmere en gjeldfri tilværelse! Kult at du digger sparemålene. Det gjør vi også. Det er mye gøyere å spare på denne måten :) Hilsen alle oss i Bulder
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Får ikke overført pengene mine til annen bank."
2 syns denne omtalen er nyttig

Har forsøkt å overføre penger fra min konto i Bulder uten at dette har vært mulig. Har forsøkt med beløp fra 2 kroner til 600.000 uten at overføringen går igjennom. Får beskjed om at betalingen feilet. Har forsøkt til flere forskjellige kontoer med og uten kid. Har nå holdt på i en uke uten å få overført penger. Drittbank.

Svar fra Bulder Bank
21.09.2022 07:57
Hei Rune Skjønner godt at det må ha vært frustrerende å ikke få til å overføre penger. Det skal ikke skje. Håper du tok kontakt med oss for hjelp i denne perioden. Dette er ikke et normalt problem. Hilsen alle oss i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig treg respons"

Har prøvd 2 ganger å flytte bank. Første gangen fikk jeg ikke svar. Andre gangen fikk jeg beskjed at det kunne ta 3 uker å få svar. Har enda ikke hørt noe så de er ikke mye interessert i nye kunder, eller man være millionær for å få svar.

Svar fra Bulder Bank
21.09.2022 07:57
Hei Mats Hva var det du ventet svar på? En boliglånssøknad? Hos oss skal det meste skje automatisk og man skal slippe å vente på svar. I noen tilfeller trenger vi litt tid før vi kan svare. Men tre uker er mye, og om du ikke har fått svar enda kan det virke som vi har misforstått hverandre. Vi beklager det. PS. Du må IKKE være millionær for å få svar i Bulder:) Hilsen alle oss i Bulder Bank
Magnus H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Får ikke flytte boliglån"
3 syns denne omtalen er nyttig

Liker konseptet og ville derfor flytte til Bulder. Hos andre banker får jeg lett flyttet boliglånet, men ikke hos Bulder. Irriterende at man får avslag på søknad uten svar på hvorfor. Står kun «av tekniske årsaker kan du ikke refinansiere nå», og kundeservice kunne heller ikke utdype om grunnen. 68% bel.grad, full kontroll på økonomien, leieinntekter, og betjener lånet lett selv ved evt. renteøkninger. Savner bedre info og kundeservice. Hilsen en tapt kunde

Svar fra Bulder Bank
21.09.2022 07:57
Hei Magnus Skjønner at det er frustrerende å ikke få mer info om hvorfor lånesøknaden ikke gikk gjennom. Her har vi et forbedringspotensiale. Men når det er sagt så er det ikke alltid lett å peke på en enkelt grunn. Det kan være flere årsaker samtidig til at en søknad ikke går gjennom. Vi skal uansett se på hvordan vi kan gjøre informasjonen bedre ved avslag. Hilsen alle oss i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Umulig og få svar"
3 syns denne omtalen er nyttig

Så jeg prøvde og flytte lånet mitt til bulder, det fikk jeg nei på. Prøvde da og kontakte dem på mail, for og høre hva jeg eventuelt kunne låne samt andre spørsmål. På svaret jeg fikk totalt ignorerte de spørsmåla mine, og kom med litt info jeg allerede viste. Så spurte om noe de hadde skrevet i første mailen, og igjenn ignorte spørsmåla jeg hadde og nærmest gjentok første mail. Så jeg ringte bulder bare for og få beskjed de ikke egentlig hvet hva matte formelen datamaskinen dems bruker for og godta/avslå lånesøknader, hvorfor ikke bare si det i første mailen? Det er en ting dere ikke hvet ossen banken deres funker, men ikke ignorer spørsmål for så og gjemme dere bak at det er en automatisk prosess. Kan ikke skjønne hvorfor dere ikke vet ossen systemet deres funker, burde være lett og lage en kalkulator som viser hvor mye man kan få i lån hos dere. Spesielt siden det er hel automatisk bank, hva er vitsen med kundeservice om dere ikke kan besvare et eneste spørsmål?

Svar fra Bulder Bank
21.09.2022 07:57
Hei Hans Det var dumt å høre at du har hatt en negativ opplevelse med søknadsprosessen vår. Selv om man skulle tro det er det ikke alltid like lett å forklare hvorfor en søknad ikke går gjennom. Det kan være en enekelt årsak, eller flere i kombinasjon. Vi ønsker likevel å gi så gode svar som mulig til alle som søker oss og får avslag, og vi har et forbedringspotensiale her. Takk for tilbakemeldingen din. Hilsen alle oss i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Kan absolutt anbefales!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg byttet til Bulder for noen år siden, og har bare hatt gode opplevelser. Automatisk justering av rente, kjempegod kundeservice og nå sist god hjelp med mellomfinansiering i forbindelse med kjøp og salg av bolig. Tommel opp!

Svar fra Bulder Bank
20.07.2022 19:03
Hei Cecilie! Så bra å høre at du er godt fornøyd og gøy at du har vært med oss noen år allerede. Da er du blant våre første kunder. Vi skal jobbe knallhard på videre for å holde deg like fornøyd! Ha en herlig sommer - hilsen alle oss i Bulder :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Nekter meg å overføre mine penger til bank med bedre rente !"
3 syns denne omtalen er nyttig

Forsøker gang på gang å overføre et større beløp fra Bulder Bank til annen bank med en halv prosent bedre rente ! Banken vil ikke la meg gjennomføre overførselen . Forsøket å kontakte banken på telefon,men ingen svarer på et mobilnummer jeg blir satt over til og samtalen går til mobilsvar kl.12.30 på formiddagen ? Bulder Bank jar også en utrolig dårlig nettside der en må lete og eksperimentere for å kunne utføre banktjenester ! Må komme meg vekk fra denne drittbanken !

Svar fra Bulder Bank
20.07.2022 19:09
Hei Tobben Her må det være noe du misforstår. Vi vil selvfølgelig aldri vil nektet deg å overføre pengene dine til en annen bank. Det er som du sier dine penger, og du skal selvfølgelig få gjøre akkurat som du vil med dem. Ring oss igjen så hjelper vi deg med å få til denne overføringen. Bulder er banken for kundene som liker selvbetjent bank - men om du trenger hjelp til noe når du oss på telefon 46 87 10 00 mellom klokken 09 og 15. Hilsen alle oss i Bulder
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Oversiktlig, billig og enkel."
1 syns denne omtalen er nyttig

God app og gode priser (så lang). Krever ikke at du må kjøpe tilleggsprodukter, og oppdaterer renten etterhvert som du betaler ned på lånet eller om boligverdien endres automatisk.

Svar fra Bulder Bank
20.07.2022 19:09
Hei Torgeir Det stemmer! Du har skjønt konseptet vårt godt. Så bra å høre at du er fornøyd. Hilsen alle oss i Bulder :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"ikke interessert og bryr seg ikke i det hele tatt med en lykke til"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ikke interessert om kunde å få kunder har jeg inntrykk av, "bare søk på nettet så får vi se, har jeg fått beskjed" og en "lykke til" fra en kundeservice.

Svar fra Bulder Bank
20.07.2022 19:36
Hei Hans Bulder passer best for kunder som liker selvbetjent bank. Det at vi har automatisert og gjort mye selvbetjent gjør oss i stand til å holde boliglånsrenten lav. Derfor er også lånesøknaden vår selvbetjent. Vi har ingen rådgivere som fyller denne ut for deg. Vi skjønner og forstår at ikke alle kunder liker selvbetjent bank, men det er de som gjør det Bulder er laget for. Det finnes mange andre banker som tilbyr personlig rådgivning og veileding i forbindelse med søknader - dersom det er viktig for ditt valg av bank. Vi håper du blir mer fornøyd hos en slik type bank. Hilsen alle oss i Bulder :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Friske greie svar"

Kjapp fin servise boliglånet er nå pent plassert 😀 takk for god hjelp i en tøff tid 👍

Svar fra Bulder Bank
20.07.2022 19:37
Hei Anita! Så bra at du er fornøyd, og godt å høre at vi har vært til god hjelp i en tøff tid. Håper det går bedre nå. Ha en fin sommer Hilsen alle oss i Bulder :)
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Sparing"
2 syns denne omtalen er nyttig

Valgte bulder bank for renten på sparing var høyest i landet men, nå ligger de langt nede så må vel bytte bank igjen til Santander som har 0,20 mer en bulder bank, skuffende !!!

Svar fra Bulder Bank
20.07.2022 19:46
Hei Sigvald Det er sjelden at vanlige banker kan være i nærheten av forbrukslånsbankene sine renter på innskudd. Banker lever av marginen mellom innskudd og utlånsrenter. Forbrukslånsbanker, som Santander, betaler ofte høyere renter på innskudd, fordi de låner disse innskuddene ut igjen til andre kunder som forbrukslån. Disse forbrukslånene lånes gjerne ut til en rente på mellom 15 og 20 %. Vi låner ut boliglån til 2,03 %. Det er forklaringern på hvorfor det ikke er uvanlig at forbrukslånsbanker ligger høyere enn boliglånsbanker når det kommer til innskuddsrenter. Ha en fin sommer! Hilsen alle oss i Bulder
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Problemer med å logge inn"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ser at flere har problemer med å logge på appen. Det er min erfaring også og det driver meg til vanvidd. Ja, jeg har også android telefon. Bytter heller bank enn å kjøpe ny telefon.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Praktisk, oversiktlig og brukervennlig."
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg byttet fra Storebrand, ikke fordi jeg var misfornøyd med dem, men Bulder har bedre rente og de har absolutt en oversiktlig og brukervennlig app. De har månedtlige oppdateringer på boligverdi. Jeg opplever Bulder som en meget brukervennlig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Enkel og brukervennlig App"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt konto i andre banker, App fra BULDER bank er den beste, den er enkel og fin og bruke. Må heller ikke glemme de gode rente betingelsene. Anbefales

Birger H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bulder bank"
2 syns denne omtalen er nyttig

Tok min lånesøknad på sparket, uten en masse dikidarier slik som andre. Ved bytte til Bulder sparte jeg 1% poeng. Vurderer å starte spare konto.

Christoffer P
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Akkurat det jeg trenger fra en bank"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg byttet fra Nordea Direct (YS-avtale) siden boliglånsrenten hos Bulder er bedre. I tillegg er Bulder-appen god som gull.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Går i feil retning"
2 syns denne omtalen er nyttig

Startet veldig bra når jeg byttet til Bulder. Bra nettbank/app Storfornøyd helt til renta begynte å stige

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Nesten perfekt (for meg)"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg byttet til Bulder etter at Skandiabanken havnet i magen til den store stygge ulven, så jeg var en litt kresen kunde. For det første halverte jeg renteutgiftene, selv om det for en stor del skyldtes en annen lånetype. Det mest overraskende og uvante var at all bankingen skal og må gjøres fra mobiltelefonen. Men for mitt bruk savner jeg egentlig ikke PCen som bankterminal. Det er sikkert noen funksjoner som er vanskeligere eller umulige å få tak i, men hittil har det ikke gitt hodebry for meg. Flytting av lån gikk helt smertefritt, selv om det tok litt lengre tid enn jeg trodde det skulle gjøre. Det beste var totalt fravær av papirer, alt ble gjort på mobilen. Og banken hentet selv de opplysningene de trengte. Alt i alt en god byttopplevelse som jeg gjerne anbefaler.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR