Meny

Bulder Bank omtaler og erfaringer

4,1/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Bra
2
av 147 innen
bank
84%
anbefaler
Bulder Bank
Filtrer omtaler
197
55
19
15
28
Sorter omtaler etter
Viser av 314 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Bulder Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Super fornøyd"
8 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har eid 3 eneboliger i løpet av 40 år, og bestandig vært trofast mot banken min. Men så satt jeg på nettet og fikk opp at dere tilbød et meget fordelaktig lån, så tenkte jeg at det koster ikke noe å sende en søknad. Å søknad ble sendt med overraskende svar etter bare noen minutter, at jeg kvalifiserte til lånet. Så var det bare å ta en E takst da jeg ønsket å låne opp litt ekstra, da dette var gjort så kom tilsagns papirene å bare signere så var det klart. Men min gamle bank kom jo da selvfølgelig å tilbyde meg like rimelig rente, men som jeg sa at nå har dere loppet meg i over 40 år hvor jeg hele tiden må mase for å få bedre vilkår ja så sa jeg takk for meg. Det er bare et par ting som mangler og derfor har jeg fortsatt penger i gamle banken, og det er Vipps samt kreditt kort løsninger men kommer sikkert.

Svar fra Bulder Bank
28.04.2021 13:01
Hei Tor! Kjekt å høre at du har hatt en så god opplevlese med søknadsprosessen vår. Vi har lagt ned mye arbeid for at den skal bli så bra som den er. Vi er også glad for å høre at du stod i mot da gamlebanken "plutselig" ville gi deg bedre vilkår. Dette er ganske vanlig, og skjer ofte fordi at gamlebanken vet at det er styrete for kunden å gjøre byttet. Derfor er det for mange kunder godt nok at banken setter ned renten når du trurer med å forlate. Men som du sier, om de har gjort det i 40 år er det sannsynlig at de vil gjøre det igjen. Som du forhåpentligvis har sett så har vi funnet et motsvar til måten boliglån tidligere måtte prutes ned. Vi følger med på boligverdien din månedlig, det ser du i appen din også, og dermed kan vi gi deg lavere rente med en gang du kvalifiserer for det. Når belåningsgraden din blir lavere, enten fordi du har nedbetalt, eller boligen har steget i verdi - så fortjener du lavere rente for du utgjør da en lavere risiko for banken som låner deg pengene. Men det er den få banker som tar hensyn til. I alle fall ikke før du krever at de gjør det. Vi håper du vil trives med ditt nye boliglån her hos oss. Velkommen til Bulder :) Hilsen oss
Fornøyd M. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Lønnsomt å bytte til Bulder"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg var lei av å betale høyere lånerente enn nødvendig, og måtte be om nedsettelse hver gang bankene satte ned renten. Veldig enkelt og greit å bytte til Bulder Bank. Alt gikk smertefritt. Jeg har fått lavere rente og er fornøyd med den digitale nettbanken. Mitt råd om du er misfornøyd med renten: bytt bank. For meg var det lønnsomt å bytte til Bulder.

Svar fra Bulder Bank
28.04.2021 13:01
Hei Fornøyd! Så bra å høre!Du har skjønt det. Det er så mange som fortjener bedre betingelser på boliglånet sitt i Norge, men dessverre forblir mange i sine gamle avtaler. Derfor har vi lagt ned mye arbeid i å gjøre søknadsprosessen så enkel som mulig! Gøy å høre at du likte den. Vår automatiske justering av renten er den måten vi mener boliglån bør gjøres. Du fortjener lavere rente når belåningsgraden din blir lavere. For da utgjør du en lavere risiko for banken! Og det skal du få automatisk, uten å måtte be om det! Velkommen til Bulder.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Superraskt og enkelt"
4 syns denne omtalen er nyttig

Utrolig lettvint og rask prosess med å flytte boliglån, til markedets beste rente. Super app med kule ventemeldinger😄

Svar fra Bulder Bank
28.04.2021 13:01
Hei Ulla! Så bra at du er fornøyd med flyttingen, lånet og appen! Ventemeldingene har vi hatt det mye gøy med å lage. Så vi blir glad for å høre at de sprer glede hos deg som leser dem også :) Vi skal jobbe knallhard for å holde deg fornøyd. Velkommen til Bulder! Hilsen oss :D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Misvisende informasjon"
9 syns denne omtalen er nyttig

Fikk flyttet lånen og fikk informasjon om hvilke betingelser som gjaldt. Etter lånet var inngått, og signert, fikk jeg beskjed om at banken hadde gjort feil ved utregning slik at jeg fikk mye dårligere betingelser. De viste lite interesse i å rydde opp i sin egen feil, og det gikk direkte utover kunden. I tillegg er det misvisende at de månedlig sjekker markede (opp mot verdi og rente).De tar ikke hensyn til generell markedsverdi (økning i boligpriser).

Svar fra Bulder Bank
28.04.2021 13:01
Hei Linn Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi kan ikke gå i detaljer på saken din her. Men ta gjerne kontakt med oss igjen så vi kan følge deg opp bedre. Når det gjelder de månedlige sjekkene i markedet, så er det nettopp økninger i boligprisene vi tar hensyn til. Alle våre kunder kan sjekke verdiutviklingen på sin bolig - gitt boligprisbevegelsene i sine nabolag. Vi håper du gir oss en sjanse til å rette opp inntrykket. Hilsen oss i Bulder
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Hyggelig mottakelse, fin og enkel app"

Full oversikt og full kontroll over min økonomi. Beste banken jeg har hatt lån i.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Fantastisk imøtekommende Bank🙂Lett å bytte, lavere lånerente og omkostninger 🌹"

Anbefaler å bytte til denne banken🙏 Ikke omkostninger, lav rente Tilgjengelig kundeservice 🌹

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Misvisende lånekrav"
17 syns denne omtalen er nyttig

Bulder bank kastet bort tiden min. Først godkjente dem søknad om lån men ba om å få enkelte forhold dokumentert, deretter etter at man kastet bort tid på å fremskaffe dokumentasjon var så viste det seg at Bulder Bank fulgte en modell for beregning av gjeldsgrad som er strengere enn den som fremkommer i låneforskriften. Dermed underkjente dem ikke ubetydelig del av lønn, nemlig feriepenger, slik at gjeldsgraden ble for høy. Boliglånforskriften sier klart at det er definisjonen i skatteloven §5-10 av lønn som gjelder, og her er feriepenger regnet som lønn - noe som er helt naturlig. Hvis Bulder Bank skal følge sin egen definisjon av inntekter, så burde det fremkomme i starten av søkeprosessen når dem spør om inntekt, slik at jeg ikke kaster bort tiden min på å fremskaffe masse dokumentasjon som blir overflødig fordi Bulder Bank ikke forholder seg til de rammene som er satt i boliglånforskriften. Terningkast 1.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Ikke fult så automatisert."
9 syns denne omtalen er nyttig

Ingen mulighet til å se at de ikke kunne tilby lån før etter jeg hadde signert avtale om årsgebyr og oppretting av kredittheftelse. Heller ingen forklaring på hva som er galt eller hva jeg kan gjøre. Går ut fra at det er for få solgte hus i nabolaget. Ingen mulighet for å si opp eller bruke angrerett. Så ikke fult så automatisert. Prøver å komme i kontakt med dem. Men det er ingen som svarer - naturlig nok siden det er meningen at du skal ordne alt selv i appen. Det er fortsatt rom for nye aktører.

Svar fra Bulder Bank
22.01.2021 12:06
Hei Ryan, Du kan søke om boliglån hos oss uten å bli kunde først, og få et konkret tilbud eller avslag innen du blir kunde. Da søker du på bulderbank.no eller på forsiden i appen (uten å bli kunde først). Kan høres ut som om du har gått en annen vei rundt dette? I boligsøknad logger du inn med bankid og vi henter automatisk dine boliger og andre opplysninger - de slettes automatisk etter 14 dager, helt uten du trenger å bli kunde. Ta kontakt på kundeservice på 468 71 000, da er det mulig å ordne de ting du omtaler såfremt du ikke vil bruke Norges raskeste bank app 🪄 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Helt supert"

Bulder Bank er den enkleste og beste banken jeg har brukt. Kanon bra og rask service.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Billig bank men har ikke web side kun app på tlf"

Billigste rente, viser verdiøkning i appen på huset. Ingen web side kun app.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Bulder bank er kjempebra"

Kjempelett å bytte til. Lynrask saksbehandling. Super App og enkel bankløsning. Anbefales på det sterkeste!!

Cathrine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Effektivt og profesjonelt!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Rask og effektiv behandling og effektuering av bankbyttet. Vissheten om at rentesatsen blir automatisk satt ned uten purring fra meg var, sammen med den gunstige renta årsakene til at jeg byttet bank. Stund siden sist jeg sjekket nå - men tidligere har ikke mobilløsningen vært helt optimal.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Lett og rimelig"
6 syns denne omtalen er nyttig

Bulder bank fungerer aldeles utmerket. Jeg har bloliglånet der og det er og blir markedet rimeligste lån. Det eneste jeg skulle ha ønsket var at de hadde en løsning som fungerte på PC og ikke bare på mobil for å organisere min bankbruk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Enkel app (kunne blitt mer detaljert) og god rente."

Raske på kundeservice. Billig bank og god rente. Hva mer trenger man? Ingenting.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Bra app og automatiserte prosesser. Kompetansen til organisasjonen for øvrig ikke bra."
2 syns denne omtalen er nyttig

Evner ikke å vurdere situasjoner som er litt utenfor boksen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Enkel og smertefritt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Enkelt å forholde seg til - veldig lett å etablere huslån (samt øke lånerammen).

Marius J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Lavest rente, enkelt og fornuftig konsept"

Renta holder seg lavest i markedet, og endres automatisk ettersom belåningsgraden går ned.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Forenklet bank"

Letteste måte å få lån, alt digitalt. Veldig bra app, og blir stadig forbedret.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Hvordan sier eg opp"
4 syns denne omtalen er nyttig

Skulle sjekke hva renten på boliglån var. Fekk ikkje lån pga belåningsgrad!! Men kunde blei eg, og kort kom i posten.. har ikkje tenkt å bruke banken, men finner ikkje ut hvordan eg sier opp mitt forhold til denne banken

Svar fra Bulder Bank
12.01.2021 14:00
Hei Stian, For å avslutte kundeforholdet er det best om du går inn i appen og sender oss en melding i chatten om at du vil si opp. Vi satser på at vi kan vinne deg over som kunde ved en senere anledning :) Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Utmerket."
1 syns denne omtalen er nyttig

En meget smertefri konvertering av boliglån fra en annen bank. Enkelt, raskt, oversiktlig samt god kundeservice via e-mail. Har allerede anbefalt, og vil anbefale til andre å benytte Bulder Bank!

Svar fra Bulder Bank
11.01.2021 15:02
Hei Egil, Tusen takk for fantastisk omtale🤩 Gøy å høre at du også anbefaler oss til andre, det setter vi enormt stor pris på. Vi skal jobbe knallhardt for å fortsette å gi deg enkle og raske løsninger fremover🤜🤛 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Rask behandling"

Kjapp og rask behandling med flytting av boliglån. Alt via app. Fantastisk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Knirkefritt bankbytte"
2 syns denne omtalen er nyttig

Veldig enkel søknadsprosess, raskt svar. Samme gode boligrente om du har lite eller stort lån. Kjempefornøyd!

Svar fra Bulder Bank
12.01.2021 13:58
Hei Ståle, Tusen takk for fin omtale😎 Enkle, raske løsninger og lav rente er akkurat det vi jobber knallhardt for å levere. Det stemmer også at vi gir samme rente uansett størrelse på lånet. Vi er opptatt av å belønne kunder med lav belåningsgrad, derfor setter vi også automatisk ned renten etter hvert som du betaler ned på lånet, eller boligen stiger i verdi. Kult å ha deg med oss🤜🤛 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Simplicity, enkelt og greit"

Det var helt herlig å få bytte bank for vårt boliglån til Bulder. Fikk høre fra vår ordinære bank at de kunne ikke gjøre noe med verken renter, gebyrer etc, Bulder fikset alt på sånn 2 ukerish. Kjempefornøyd med Bulder, fine folk når jeg har kontaktet dem også🙂

Svar fra Bulder Bank
12.01.2021 13:58
Hei Torkel, Tusen takk for en strålende omtale🤩 Ingenting gleder oss mer enn fornøyde kunder. Vi blir også ekstra glade for skryt til de dyktige kunderådgiverne våre, de er de beste😊 Vi skal jobbe knallhardt for å holde deg like fornøyd fremover🤜🤛 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig fornøyd!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er veldig fornøyd med å ha flyttet boliglånet mitt til Bulder Bank. Selve flytteprosessen bød på noen utfordringer, for enkelte vesentlige opplysninger manglet. Men da alt endelig var på plass, ble jeg kjempefornøyd. Når nettbanken blir enda bedre og informasjonen om hva som skal til for å flytte blir klarere, blir det fem stjerner fra meg. Dette er banken for folk flest!

Lassaron
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"God rente. Tullete innlogging"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bulder Bank tilbyr lav rente og justerer den automatisk ned etter belåningsgrad. Veldig bra! Krever at du bruker fingeravtrykk for å logge inn. Foretrekker Bank ID. Tullete å ikke tilby annen innlogging. Fingeravtrykk er langt mindre sikrere enn Bank ID.

Svar fra Bulder Bank
12.01.2021 19:46
Hei Lassaron, Under innstillinger kan du bestemme hvor ofte du vil identifisere deg. "Minst mulig, "Av og til" eller "Hver gang". Vi bruker Bank ID til aktivering av enheten første gang du logger inn får å sikre din enhet. Etter det trenger du bare en biometrisk innlogging (Finger eller fjes). Det gjør vi får å gjøre din innlogging rask og sikker 💨🔐 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR