Meny

Bulder Bank omtaler og erfaringer

4,1/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Bra
1
av 147 innen
bank
86%
anbefaler
Bulder Bank
Filtrer omtaler
148
37
14
9
22
Sorter omtaler etter
Viser av 230 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Bulder Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Raskt og enkelt"

Boliglån søknaden ble behandlet raskt. Fikk statusoppdatering underveis via SMS (og det er bra). En boliglånsrente på 1,44 (effektiv) er vanskelig å takke nei til.

Svar fra Bulder Bank
04.08.2020 20:41
Hei Tesfay, Tusen takk for fin omtale! Kult at du er med oss😎 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
"Billig og god nok, men forbedringspotensial"

Mobil basert bank, men burde ha mulighet for å overføre dokumenter og kvitteringer til pc via pdf. Mange funksjoner som ikke er på plass, og som det blir spennende å se om/når det kommer. Noe tungvinn (datafeil) og knotete registrering via iris og fingeravtrykk. Også uklar melding når samboer/gifte søker lån og hvilken info som kommer opp når den ene venter på den andre, selv om begge har fullført sin del av registreringen. Bruker banken kun på lån enn så lenge og venter for å se om det blir enkelt og oversiktlig nok app til å flytte over brukskonto også.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Enkelt og greit"

Bulder bank er en bank som har fokus på det jeg synes er viktig, lav rente og en enkel og genial tilnærming til mange menneskers bankbehov via en lynkjapp app:) Også liker jeg ideen med brukermedvirkning i bank hvor du kan påvirke funksjonalitet med tips. Har bare gode erfaringer med Bulder bank:) tommel opp og anbefales på det varmeste:)

Svar fra Bulder Bank
04.08.2020 20:39
Hei Erkan, Tusen takk for en fantastisk omtale! Raske, enkle løsninger og lav rente er akkurat det vi jobber knallhardt for å levere😎 Vi digger å få innspill fra kundene våre til hvordan vi kan bygge appen videre, og derfor har vi startet et eget community på https://community.bulderbank.no/. Du er kanskje allerede medlem her? 😊 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Buldre, buldre. Enkelt, presist og effektivt"
1 syns denne omtalen er nyttig

For deg som ikke har aksjer, fond, forsikringer og ønsker å trykke og klikke frem og tilbake - men bare vil ha det raskt og effektivt. Bytt til Buldre, Buldre. Jevnlige oppdateringer i prosessen, og for en nettbank! Enklere blir det ikke, men vær forberedt på å kun bruke appen. Utenlandsbetaling er fortsatt ikke på plass. Herlig å komme seg ut av Den stoore N Banken. Flott oppfølging, ganske enkelt helt digitalt. Stå på gutter og jenter, dere blir en stor aktør på sikt

Svar fra Bulder Bank
03.08.2020 22:01
Hei Lars, Tusen takk for en strålende omtale😎 Raske og effektive løsninger er akkurat det vi jobber knallhardt for å levere, så det er ekstra gøy å få tilbakemelding på at det fungerer. Appen er stadig under utvikling, og flere spennende funksjoner vil komme på plass etter hvert. Kult å ha deg med oss 🤜🤛 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Effektivt og gunstig"

Bulder er raskt og effektivt. Banken er godt egnet, hvis man har ryddig økonomi og lav belåningsgrad. Jeg sparte ganske mye på å bytte bank. Appen fungerer bra og er grei å bruke. Man kan feks scanne fakturaer, noe som er praktisk.

Svar fra Bulder Bank
03.08.2020 22:00
Hei Kari, Så kult at du sparte mye penger på å flytte til oss. Ingenting er bedre enn det😄 Ekstra gøy å høre at du liker appen vår og fakturaskanneren. Vi jobber fortløpende med å lansere enda flere spennende funksjoner, blant annet innenfor sparing og visning av pengebruk. Kult å ha deg med!😎 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Friksjonsfritt"

Enkel og totalt digital boliglånssøknad, ikke ett eneste pennestrøk eller telefonsamtale. Langt bedre rente enn min forrige bank var villig til å tilby. Kortet jeg fikk tilsendt er bare visa debit, så blir nok ubrukt. Ellers lite å utsette så langt. Vil absolutt anbefale en overgang til alle kjente .

Svar fra Bulder Bank
03.08.2020 22:00
Hei Espen, Tusen takk for fin omtale! Enkle, raske prosesser og lav rente er akkurat det vi jobber knallhardt for å levere, så det er ekstra gøy at du er fornøyd med dette😎 Etter hvert som enda flere spennende funksjoner blir tilgjengelige i appen, satser vi på at du blir fristet til å bruke kortet også😉 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Misfornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ikke forvent det du er vant til..."

For det første tar banken pant i hele boligens verdi, uavhengig av størrelse på lån. De er umulige å komme i kontakt med, både på mail, chat og telefon. Et lån som skulle ta noen dager å effektuere tok nesten to uker! Du får lav rente, men det er det!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Får ikke ha flere lån"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har eget lån i Bulderbank som kun jeg skal betale på, og søkte om å flytte over et felles boliglån som jeg har sammen med samboer. Fikk avslag da Bulderbank kun godtar at en har ett lån hos de, noe som blir veldig upraktisk og umulig for en god del kunder. Bulderbank bør åpne opp for at en kan ha flere lån hos de. Ellers er jeg fornøyd med rente og kundebehandling på det ene lånet jeg har der.

Stian Ø
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Enkelt og greit"

Lettvint å bytte til gode betingelser. Hadde også litt kontakt med kundeservice, og fikk gode svar på det jeg lurte på. Morsom app!

Svar fra Bulder Bank
03.08.2020 21:59
Hei Stian, Så kult at du er fornøyd😎 Tusen takk for fin omtale. Hilsen gjengen i Bulder Bank
Andreas H. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Enkelt, raskt og helt problemfritt. Endelig en bank som bryr seg om kundene!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Deilig med en bank som skjønner oss kunder og hva som er viktig. Renten ble skrudd ned to-tre dager etter at NB satte ned styringsrenten - helt uten mas fra min side. Enkelt, moderne og dynamisk. Fortsett sånn og jeg er kunde i mange år!

Svar fra Bulder Bank
03.08.2020 21:36
Hei Andreas, Dette er som musikk i våre ører🤩 Enkle løsninger og lav rente er akkurat det vi jobber knallhardt for å levere. Og vi lover at du skal måtte prute for å få renten du fortjener hos oss. Takk for strålende tilbakemelding! Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Et moderne og rimelige alternativ."

Vi ble lei av å måtte mase og kjempe for hver potensielle reduksjon i renter hos vår tidligere bank. Bulder Bank fremsto derfor som et mer moderne, mer innovativt og ikke minst rimeligere alternativ. Etter bytte av bank er vi svært fornøyde og angrer ikke ett sekund. Ansikt til ansikt dialogen med forrige bank var jo for oss nesten kun rundt renteforhandlinger, og det slipper vi nå uansett. Korrespondansen med Bulder Bank har vært på chat, telefon og mail og vi savner ikke den såkalte "faste saksbehandleren" da Bulder gir rask tilbakemelding og god service. Må også nevne at appen er milesvis fra vår forrige bank, til tross for noen tekniske utfordringer som følge av mange nye kunder. Flere av bankens/appens funksjoner er fortsatt merket som "kommer", men det meste er allerede tilgjengelig, og vi gleder oss til at flere funksjoner blir tilgjengelige i nærmeste fremtid.

Svar fra Bulder Bank
03.08.2020 21:35
Hei, Du har skjønt det, Audun. Hos oss skal du slippe å prute på renten. Vi sjekker lånesaldoen din og verdien på boligen din én gang i måneden, og justerer ned renten når du fortjener det😊 Det er ekstra gøy at du liker appen vår så godt. Den er stadig under utvikling, og nye funksjoner vil komme fortløpende, blant annet innenfor sparing og visning av pengebruk, så stay tuned🙌 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Overlegent"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bestemte meg for å prøve Bulder Bank etter å ha vært trofast kunde hos en norsk bank-gigant i over 20 år. Overgangen ble litt utfordrende da det automatiske søkesystemet haltet litt og papirer måtte sendes på Mail. Men når byttet endelig ble gjort... å herre min for en bank. Laveste rente man kan få i noen norsk bank foruten fordelsprogrammer og spesialbehandling (som jeg selvfølgelig aldri har opplevd) og fokuset på å skape den beste mobilbankbrukerne er helt klart en fordel. Det kunne gått litt raskere men når jeg sparer nær 1000kr i mnd. På renteforskjellen fra gamle banken så kan jeg leve med det. Kundebehandlingen er også veldig bra. Ser frem til mange trofaste år i denne banken hvis de forutsetter å lede an med lav rente og fremtidsrettede løsninger.

Svar fra Bulder Bank
03.08.2020 21:35
Hei Eirik, Tusen takk! Slike tilbakemeldinger gjør oss enda mer motivert til å fortsette å bygge enkle og raske løsninger, og å utfordre bankbransjen på vegne av kundene våre😎 Fantastisk at du sparer så mye på å bytte til oss, ingenting er bedre enn det🤜🤛 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Hvorfor må bank være som det er?"

Bank må kanskje ikke være som det er, med mange rare ting som er sånn bare fordi det alltid har vært sånn. Det utfordrer Bulder og det er bra. De slipper fortløpende nye funksjoner og løsninger i tjenesten.

Svar fra Bulder Bank
13.07.2020 09:06
Hei, Du har skjønt det, Bastian! I Bulder tror vi at bank kan gjøres så mye bedre enn det er i dag, og det ønsker vi å gjøre noe med. Første etappe har vært å utvikle det første boliglånet i verden som automatisk skrur seg ned i pris etter hvert som belåningsgraden går ned. For hvem har sagt at det må være slik at kundene skal måtte ringe banken og prute på renten?🤔 Vi har mange spennende planer på blokken, og kommer til å fortsette å utfordre bankbransjen fremover. Kult å ha deg med😎
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Endelig en moderne bank"

Endelig møtte jeg en bank som responderte på den måten jeg forventer at en tjenesteleverandør responderer i 2020. Slapp å gjenta samme informasjon i det uendelige og fikk raskt svar. Når uventede ting oppstår, er det kjapt å få sendt en melding og få avklart. Tror de har skjønt at de er en tjenesteleverandør og jeg kunde - befriende å oppleve fra den bransjen. Kortet som kom i posten var skikkelig kjipt, med trykket kortnummer (ikke utstanset) og dølle farger. Mannen min minnet meg da på at det er billigere å være kunde der enn hos vår tidligere leverandør av banktjenester. -og da ble det helt OK med kjipt kort.

Svar fra Bulder Bank
03.08.2020 21:34
Hei Janne, Tusen takk for tilbakemeldingen😊 Enkle, raske prosesser og lav rente er akkurat det vi jobber knallhardt for å levere, så det er ekstra gøy at du er fornøyd med oss på disse punktene. Kjipt å høre at kort-designet vårt kommer til kort hos deg (pun intended😏), men godt at totalopplevelsen din likevel er positiv. Kult å ha deg som kunde🤜🤛 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"En bank verdt å bytte boliglånet til."

Etter å ha vært en trofast og traust kunde i en annen bank siden 1982, ville jeg gå ut i markedet for å se om flere kunne konkurrere om et bedre rentetilbud. Bulder bank toppet da tronen med beste rentetilbud. Flyttet lånet etter en elektronisk forespørsel som raskt ble innvilget. Nå føler jeg at alt kan styres enkelt fra deres nye og oppdaterte app. Hi-tech.

Svar fra Bulder Bank
03.08.2020 21:34
Hei, Tusen takk for bra omtale, Thor😎 Enkle, raske prosesser og lav rente er akkurat det vi jobber knallhardt for å levere, så det er ekstra gøy å få tilbakemelding på at du er fornøyd med dette. Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
"Fikk avslag"
2 syns denne omtalen er nyttig

Min kone er EU-borger (har bodd i Norge siden 2009 og har norsk personnr) - altså ikke nordisk statsborger. Dermed fikk jeg avslag. Vi er begge høyt utdannet og i fast jobb, med god inntekt (ca. 1,5 mill i året til sammen). Belåningsgrad ville vært ca 27% på et lån på 3,5 mill. Tilsvarende er meldt av andre og jeg ser i media at det trolig vil bli opprettet en sak mot banken som går på diskriminering. Vil tro Bulder Bank må legge seg paddeflate på dette og justere den geniale app'en sin ellers kommer de til å få så ørene flagrer...

Svar fra Bulder Bank
08.06.2020 11:25
Hei, Det har lagt i planene våre fra dag 1 at vi skal åpne opp gradvis for flere og flere kundegrupper, og ikke nordiske kunder vil få anledning til å bli kunder over sommeren. Husk at vi klarer å holde en lav pris fordi vi er helt gjennomdigitaliserte, og det innebærer at vi venter til vi har en god digital løsning fremfor å ansette flere folk (som ville påvirket prisen). Dette har altså ingenting med diskriminering å gjøre, og løsningen er like rundt hjørnet. Håper du gir oss en ny anledning når vi er på plass med dette. Vi vil gjerne ha dere som kunder hos oss!
Californiasurferdude
Kundetilfredshet
"Kun for de med nordisk partner"
8 syns denne omtalen er nyttig

"Heisan. Fordi du eller den du eier bolig sammen med ikke er nordisk statsborger klarer vi ikke å opprette deg som kunde elektronisk og da kan du heller ikke flytte lånet ditt til oss." Min kone er amerikansk statsborger med norsk personnr og har bodd, jobbet, og betalt skatt over halve livet i Norge.

Svar fra Bulder Bank
08.06.2020 11:25
Hei, Ikke nordiske kunder vil få anledning til å bli kunder over sommeren. Grunnen til at vi ikke klarer dette akkurat nå, er fordi det innebærer en del ekstra arbeid som vi må finne gode løsninger på, men det har vært vår plan fra dag 1 at vi gradvis skal åpne opp for nye kundegrupper. Husk at vi klarer å holde en lav pris fordi vi er helt gjennomdigitaliserte, og det innebærer at vi venter til vi har en god digital løsning fremfor å ansette flere folk (som ville påvirket prisen). Håper du gir oss en ny anledning når vi er på plass med dette!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Ikke helt "ferdig" app"

Er foreløpig noen del funksjonaliteter som mangler i appen, sammenlignet med det man finner i "vanlige" nettbanker, men de er lydhøre for tilbakemeldinger så appen kommer nok til å bli bedre etterhvert. Renten er lav, det er egentlig det eneste som teller, men pluss også for rask behandlingstid.

Svar fra Bulder Bank
10.06.2020 13:06
Hei Arnt, Takk for en fin tilbakemelding. Raske, enkle prosesser og lav rente er akkurat det vi jobber knallhardt for å levere. Det stemmer at appen er under utvikling. Målet vårt er å redefinere bank, og boliglånet er første etappe. Fremover skal vi legge all vår kraft i å lage en bankapp som er bedre enn noen andre har klart før.🤜🤛 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Avslag uten noen form for forklaring....."
2 syns denne omtalen er nyttig

Beskriver min økonomi og lånegrad under 50% som mer enn tilfredstillende, men i følge Bulder Bank passet jeg ikke inn i deres systemer akkurat nå. Kanskje det var fordi jeg ville betale ned fort og aggressivt de ikke så nok lønnsomhet? Men bankkort kom i posten noen dager etter. De skal få slippe å gi meg 0,1% på sparepengene mine. Blir klippet i biter.

Svar fra Bulder Bank
11.06.2020 08:31
Hei Rune Dersom du velger en veldig rask nedbetalingstid, så presser det den månedlige kostnaden din vesentlig opp. Da kan det hende våre automatiske beregninger mener det vil legge for hardt press på økonomien din, sammenlinget med hva et lån på mer normal løpetid ville gjort. Det ligger ingen lønnsomhetsberegninger bak at vi da gir et avslag, men handler om skikk om god rådgivning. Vi tjener ingenting på kunder vi gi avslag til, så det er selsvagt ikke et mål for oss å gi avlsag til noen. Vi vil gjerne ha så mange kunder som mulig. Dersom du vil det, forsøk gjerne å søke igjen med vanlig nedbetalingstid, det kan gi et annet utfall. Og husk at du kan betale ned lånet så raskt som du ønsker når du har fått det utbetalt. Her i Bulder belønner vi faktisk kundene for å betale ned lånet, med å gi dem automatisk lavere rente. Hilsen gjengen i Bulder Bank :)
Jorunn Ø
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Ikke godkjent. Uføretrygd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk nei på søknad. Satt ca en halv time i tlf på vent. Kundebehandler skulle slette alt, så jeg kan prøve på nytt. Godkjenner dere ikke uføretrygd?? Feil med app. Skal rettes. Søk i beg. av Juli, så da prøver jeg det

Svar fra Bulder Bank
11.06.2020 08:30
Hei Jorunn Personer som er uføretrygdet kan fint søke lån hos oss. Vi henter inntektsopplysninger for deg automatisk fra Altinn. I noen tilfeller har det vært utfordringer med å få uføretrygd og pensjonsinntekt fra altinn, fordi dette rapporteres på en annen måte. Men vi jobber med å løse dette. Vi håper du søker hos oss igjen. Hilsen gjengen i Bulder
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Ingen tilbakemelding og avslag"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har svært god og romslig økonomi, med et lån på under 50% av kjøpssum men fikk likevel ikke lån. Feilmeldingen sa heller ikke noe om hva som er feil, bare en "Vi kan ikke tilby deg lån akkurat nå". Virker som de diskriminerer uføre.

Svar fra Bulder Bank
11.06.2020 08:29
Hei Henrik Personer med uføretrygd kan fint søke lån hos oss. Vi har ingen eksludering av uføre som gruppe. Vi henter alltid opplysninger om lønn automatisk fra Altinn. Det er gjort på noen få sekunder og letter arbeidet for både oss og kunde. I noen tilfeller har vi hatt utfordringer med å hente inntekt for personer som er uføre og pensjonister på grunn av måten altinn rapporterer dette på. Vi holder på å løse dette problemet og vil snart klare å behandle også disse søknadene. Vi håper du søker igjen. Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Vil ikke ha kunder"
3 syns denne omtalen er nyttig

"Inntekten din samsvarer ikke med lånebeløpet" for no svada, ikke interessert i nye kunder virker det som.

Svar fra Bulder Bank
11.06.2020 08:29
Hei Andre Vi er selvsagt interessert i nye kunder. Vi tjener ingen penger på å ikke gi kunder lån. Så å gi avslag er ikke et mål for oss. Det som er viktig for oss er å følge skikk om god rådgivning, og for eksempel gi avslag dersom våre beregninger viser at lånesummen kan bli større enn det søkerenes økonomi tåler. Vær oppmerksom på at nedbetalingstiden man setter for lånet påvirker denne såkalte likviditetsbergeningen. Dersom man velger en mye kortere nedbetalingstid enn normalt, så vil det månedlige beløpet kunne bli så stort at våre beregninger mener det vil være vanskelig å betjene med den aktuelle inntekten. Så vi anbefaler å sette nedbetalingstiden til et vanlig nivå. Og så må du huske på at når du har fått lånet, så kan du betale ned så fort du vil. Uavhengig av den nedbetlaingsplanen du brukte da du søkte om lånet. Vi håper du søker igjen. Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Knuser alle med beste rente"
4 syns denne omtalen er nyttig

Med 52% lån på huset hadde de den laveste renta på markedet. Om et år når vi er nede på 50% settes den automatisk til den laveste renta de har. Alt gikk lett over appen. Anbefales.

Svar fra Bulder Bank
09.06.2020 11:38
Hei, Så kult at du er fornøyd, og at du kunne spare penger på å flytte boliglånet til oss. Ingenting gleder oss mer😎 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
"Banken for de rike å vellykkede?"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har 36000kr utbetalt i måneden. Lave utgifter, fikk ikke lån på 5700kr i måneden... merkelig synes eg.

Svar fra Bulder Bank
11.06.2020 08:29
Hei Jørn Vi kan ikke saksbehandle din søkand åpent på nettet. Ta kontakt med oss på epost support@bulderbank.no så kan vi forklare mer om søknaden og resultatet. Hilsen gjengen i Bulder Bank Hilsen gjengen i Bulder
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Banken gir ikke lån til pensjonister og varig uføre"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har nå gitt mitt samtykke for sjette eller syvende, til at banken kan hente ut mine opplysninger hos Altinn, men får opp feilmeldingen " Vi sliter med å finne din inntekt via Altinn. Vi jobber knallhardt med å løse problemet , æresord!" ..... Ok, jeg har fått 2 mail og 3-4 tlf samtaler om at nå skal problemet være løst, men møter på akkurat det samme problemet hver eneste gang. Begynner å bli rimelig frustrerende. Og en må kontakte banken for at de skal nullstille søknaden før en kan få prøve å søke på nytt. Vente deretter 15-20 min, for å så måtte gå gjennom samme prosedyre igjen. Hvis dette problemet gjelder kun oss som mottar pensjon eller uføretrygd, så sier det jo seg selv hvilke kunder som blir prioritert. Når det starter slik så er det jo kanskje god grunn til å skru på varsel lampene før en velger å bli kunde i denne banken .

Svar fra Bulder Bank
11.06.2020 08:29
Hei Adalan Det stemmer. Vi henter inntektsopplysninger automatisk fra Altinn. I enkelte tilfeller har det vært vanskelig å hente opplsyninger om uføre og pensjonister på grunn av måten altinn rapporterer disse. Men vi har mange uføre og pensjonsiter det fungerer for. Vi er som du sier i sving med å fikse dette og ønser veldig gjerne å kunne ta deg imot som kunde :) Hilsen gjengen i Bulder Bank
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR