Meny

Bulder Bank omtaler og erfaringer

3,9/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Bra
2
av 117 innen
dagligbank
80%
anbefaler
Bulder Bank
Filtrer omtaler
417
101
40
36
81
Sorter omtaler etter
Viser av 675 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Bulder Bank?
Kjell W. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fremtidsrettede løsninger"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ulike oversiktsrapporter over egne disposisjoner gjør privat økonomi til en lek. Programvareløsningen er desverre utviklet på to ulike plattformer (ios/android) for å løse de samme oppgavene. Det skaper frustrasjon når disse plattformene ikke er har et synkront brukergrensesnitt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Billigere på huslån"
1 syns denne omtalen er nyttig

Enkel og grei appløsning. Savner en webside å logge inn på noen ganger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Enkel grei å bruk og kommunisere med"
2 syns denne omtalen er nyttig

Får enkelt kontakt med kunderådgiver, raske til å sjekke opp dersom de ikke kan gi svar med en gang, burde hatt kredittkort

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Oversiktlig og enkelt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Nettbanken er oversiktlig og enkel, informasjon om endringer kommer i god tid. Fint at boligverdien oppdateres fortløpende i ft. markedet. Konkurransedyktige lånerenter og kundeutbytte er et pluss!

Håvard J
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Enkelt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Beste bankapp jeg har hatt. Lett og oversiktlig å navigere i den. Fått på plass Apple-pay. Flott oversikt over boliglån og prisutvikling på bolig. Anbefales på det sterkeste.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Enkelt, oversiktlig og alltid oppdatert"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dette er en mobil app bank som gjør det meste av jobben for deg. Oppdaterte verdivurderinger med påfølgende justering av låne rente. Enkel å bruke. Beste rente til enhver tid.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Enkelt og konkurransedyktig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Som sagt, enkelt og konkurransedyktig. Min egen bank klarte ikke å matche lånetilbudet fra Bulder

Kristian N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig bra"
1 syns denne omtalen er nyttig

Som dagligdags bank er den perfekt. Trekker noe ned at det kan være vanskelig å komme i kontakt med, men bedre enn de fleste andre!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Mangler nettbank, kun app"
3 syns denne omtalen er nyttig

Tilbyr kun app. Vanskelig å få sagt opp kundeforholdet. Sendre inn melding via kundeservice i appen. Ble lovet tilbakemelding på mail, men hørte ingenting, ser bare at jeg mistet tilgang til kontoene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Rask saksbehandling og svarer ut på chat"
2 syns denne omtalen er nyttig

Flyttet boliglånet til Bulder. kjappe og rette opp feilen også. så langt fungerer appen veldig bra, men utelukker duesom er vant til den gamle nettbanken:-)

Svar fra Bulder Bank
14.06.2022 22:41
Hei Børje Så bra å høre at du er fornøyd - velkommen til Bulder! Hilsen alle oss i Bulder
Kjetil A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bra bank med dårlig app"
2 syns denne omtalen er nyttig

Voldsomt mange problemer med appen, som de virker lite kapable til å fikse. Support gir tilbakemeldinger om at oppdateringer kommer, men oppdateringene fikser ikke noe

Svar fra Bulder Bank
01.06.2022 14:19
Hei Kjetil A Er du på Android eller iOS? Vi vil gjerne høre mer om hvilke problemer du har med appen. Om du ikke allerede har gitt oss beskjed, send gjerne en melding til [email protected] og fortell hvilke problemer du har. Hilsen alle oss i Bulder
Karianne B
Kundetilfredshet
"Endelig en bank som ikke konstant prøver å lure meg"

Jeg er veldig fornøyd med at de har samme renter for alle, og at disse er publiserte, og ikke minst at jeg slipper å sitte og følge med som en hauk på når banken min prøver å skvise mer penger ut av meg. Før måtte jeg sjekke jevnlig og true med å bytte bank for å få beste markedsrente, det må jeg ikke lenger. Det eneste jeg ønsker meg er en webapp.

Svar fra Bulder Bank
01.06.2022 14:22
Hei Karianne! Helt enig! Du skal slippe å forhandle og true for å få den renten du fortjener. Vi er veldig glade for å ha funnet en løsning på dette, og glad for å høre at du liker måten vi gjør det på. Banker har mye å gå på når det kommer til transparens og priser/renter som det er enkelt for kundene å forstå. Vi håper flere banker følger etter oss. Hilsen alle oss i Bulder :)
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Velfungerende bank med mangler"
2 syns denne omtalen er nyttig

Byttet til bulderbank på grunn av innbydende brukeroppsett, deling av konto med partner i tillegg til oversiktlig inn-/ut- oversikt over konto og gode renter til fremtidens boliglån. Vurderer å bytte tilbake til tidligere bank da appen KREVER fingeravtrykk til å godkjenne betalinger, se kortinformasjon og så videre - og når dette går skeis, står jeg i en kinkig situasjon dersom jeg må overføre mellom konti. Jeg må ofte registrere fingeravtrykk på telefon på nytt fordi appen ikke godkjenner fingeravtrykket. Så logge inn med bankid på nytt før jeg må registrere det nye fingeravtrykket i applikasjonen på nytt. Dette synes jeg er en stor ulempe ved Bulder, og får meg til å revurdere kundeforholdet. I andre banker hadde jeg valget mellom ansiktsgjenkjenning, fingeravtrykk eller pin-kode. Hvorfor kan ikke Bulder også?

Svar fra Bulder Bank
02.06.2022 09:32
Hei Marthe! Skjønner godt at det er frustrerende dersom det er problematisk for deg å få fingeravtrykket til å virke. Bruker du en Android-telefon? Biometri-innlogging er mindre stabilt hos Android enn det vi opplever for IOS. Grunnen til at vi ikke har støtte for pin-kode er at vi har prioritert de sikreste innloggingsmetodene først. Pin-kode er mindre sikkert for deg som kunde. Du kan lese mer om sikkerhet her https://faq.bulderbank.no/appen/hvorfor-krever-vi-biometri-som-innlogging Du er ikke den første som etterspør pin-kode, så vi vurderer fortløpende om vi også skal utvikle dette som innloggings-metode. Takk for tilbakemeldingen din :) Hilsen alle oss i Bulder
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Tilbyr IKKE BankID!!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har ikke BankID på plass, må ha BankID fra annen leverandør!! Burde i det minste akseptere BuypassID fra uavhenging leverandør, er jo essensielt i dagens digitale samfunn.

Svar fra Bulder Bank
08.07.2022 11:31
Hei Arve Utviklingen av våres egen BankID løsning har tatt litt lengre tid enn først forventet. Men løsningen er klar nå. Gå her og bestill ny BankID: https://www.bulderbank.no/hjelp-og-kontakt Hilsen alle oss i Bulder
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Byttet over fra Nordea"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har lenge vært frustrert over de tekniske løsningene til Nordea. De har flere typer apper og flere versjoner av nettbanken sin, og man må stadig veksle mellom disse for å gjøre det man skal! Jeg byttet ikke bank for rentas skyld, Bulder var bare noe billigere, men jeg byttet fordi jeg forelska meg i appen! Bulder har laget en brukervennlig app som viser kun viser den infoen man trenger, og ikke alt mulig annet som ikke er relevant. I tillegg er flyten i ting mye bedre enn det Nordea hadde. Så langt er jeg veldig fornøyd!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig App"
5 syns denne omtalen er nyttig

Overførte penger til bulder sparing fungerer ikke, pengene kommer ikke inn på appen. (Er bare borte) De sier ting er i orden men kan man stole på dem? Gleden med sparing blir da borte så lenge mann ikke kan se dem i appen. Har anbefalt dem til andre men dette var elendig. Lånet som jeg hadde fungerte bra hos dem. Vil ikke anbefale dem til sparing.

Svar fra Bulder Bank
10.05.2022 12:26
Hei Eddie Brukte du straksbetaling som metode for å overføre til Bulder? Straksbetaling er en metode for å få raskere betaling enn normal overføring mellom banker som tar lengre tid. Men i noen tilfeller kan betalingen sees i en oversikt, men ikke i en annen. Så lenge du har overført til riktig kontonummer er pengene dine på plass og trygge. Men som sagt, det er ikke alltid visningen av saldo henger med i svingene på en straksbetaling. Etter noen timer vil du se beløpet i alle oversikter. Har du fortsatt noe du lurer på håper jeg du tar kontakt med oss, så vi kan hjelpe deg. Hilsen alle oss i Bulder:)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Enkelt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hadde noen problemer med lagring av prefs på samsung. Etter siste oppdatering av appen er det fin flyt!

Svar fra Bulder Bank
10.05.2022 11:48
Hei, Supert å høre at problemene løste seg og at du er fornøyd med appen🤜🤛 Hilsen oss i Bulder
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Bulder Bank mangler vesentlige kvaliteter."
5 syns denne omtalen er nyttig

I Bulder Bank kan du ikke betale en regning i kroner og ører. Du må egentlig runde av opp til nærmeste krone. Jeg har alri hatt en bank hvor dette ikke er mulig ! Meget dårlig !

Svar fra Bulder Bank
10.05.2022 12:29
Hei Tom! Mange regninger kommer med et øre-beløp, så selvsagt må du kunne betale i kroner og ører. Det kan du selvfølgelig i Bulder-appen. Skal du for eksempel betale 136,42 kr - så skriver du bare inn det i betalingen. Bruk komma-tegnet til å skille mellom kroner og ører. Hilsen alle oss i Bulder :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Jeg kvalifiserer ikke til å bli kunde på tross av at jeg besitter store verdier"
7 syns denne omtalen er nyttig

Jeg får ikke bli kunde i Bulder Bank fordi "Du må ha en mobil med biometri". Jeg bruker fortsatt min Nokia 6021, og foretrekker å bruke PC eller laptop til banktjenester, da disse har stor skjerm slik at mye informasjon er oversiktlig og synlig samtidig. Så jeg leter nå etter et alternativ til SBanken. Bulder blir det IKKE!

Svar fra Bulder Bank
10.05.2022 12:35
Hei Ottar Det stemmer at vi bruker biometri (ansiktsgjenkjenning eller fingeravtrykk-ID) som innlogging i Bulder-appen på grunn av sikkerheten og at det er den suverent raskeste måten å logge inn på. Bulder er en mobile-only banktjeneste. Derfor forutsetter vi at du har en mobil som kan installere apper, og at telefonen din er sikret med biometri. Det betyr ikke at det er du som ikke kvalifiserer til å bli kunde, men telefonen din. Dersom du foretrekker å bruke din Nokia 6021 og logge inn i banken via PC, så er det som du selv sier, nok andre banker enn Bulder som er et bedre alternativ for deg. Hilsen alle oss i Bulder :)
Bjørnar
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Fungerer ikke som hovedbankforbindelse"
4 syns denne omtalen er nyttig

Positivt: Ok på de aller mest basale tjenestene. God sparerente. Rask kundebehandling. Negativt: Sårbart med kun tilgang via app. Har ikke BankID, så må beholde tidligere bankforbindelse. Har skjulte gebyrer som det ikke er opplyst om. Ikke mulig å legge inn betalinger fra sparekonto. Ikke anledning til å legge inn fast overføring fra sparekonto til lønnskonto. Vanskelig å se hva som er så innovativt med denne banken utover at den har færre tjenester og funksjonalitet. Kan ikke opprette sparekonto uten også å betale for debetkort (gratis første året).

Svar fra Bulder Bank
10.05.2022 12:41
Hei Bjørnar! Takk for tilbakemelding. Så bra at du er fornøyd med sparerenten og kundebehandlingen vår. Når deg gjelder utstedelse av ny Bank-ID så er dette rett rundt hjørnet. Vi håper å kunne tilby dette innen kort tid. Når det gjelder det du kaller "skjulte gebyrer" så er det noe vi synes er veldig leit om du opplever det slik. Skjulte gebyrer er noe av det viktigste vi ønsker å kjempe mot i bankbransjen. Vi har ett gebyr og det er et årsgebyr på kortet. Dette mener vi selv at vi opplyser tydelig om. Både i prosessen der du blir kunde, og også på våre prissider. Alle våre priser ligger på prissiden vår, og prislisten vår er ikke veiledende, slik mange tradisjonelle banker har. De er helt åpne og transparente og de faktiske prisene alle kunder har. Det er viktig for oss! Vi har ikke mulighet for fast overføring FRA en sparekonto, men selvsagt for å ha fast overføring TIL en sparekonto. Men takk for innspillet. Det er en ide vi kan se videre på. Hilsen alle oss i Bulder:)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"dumt å bare ha 75%"
3 syns denne omtalen er nyttig

75% lånesum er for dumt. fin nettside. koffer er dere så fattig at eg ikke kan få mer enn 75% lånesum. (surt fjes) (surt fjes)

Svar fra Bulder Bank
10.05.2022 12:42
Hei Keven Det stemmer at vi har et krav om at man kan låne opp til 75 % av verdien på boligen. Dette henger sammen med muligheten vi har for å gi så lav rente som vi gjør. Skjønner at det er frustrerende for deg dersom du per i dag har en høyere belåningsgrad. Hilsen alle oss i Bulder :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"skummel"
4 syns denne omtalen er nyttig

Byttet fra forferdelige DNB (sbanken som ble kjøpt opp) så jeg er bank flykning. flott bank helt til en dag mobil appen min stoppet og fungere. klarte ikke få kontakt med banken utenom og ha appen. fikk heldigvis det opp og gå etter og fått lånt meg tlf nr 3 og installert den der. så nå begynner jeg og flytte til ny bank igjen som har nettbank. skremmende og miste helt tillgangen til pengene mine så denne banken rømmer jeg fra nå. alt fungerte bra til det ikke gjorde det

Svar fra Bulder Bank
10.05.2022 15:50
Hei Thor Det er ikke hyggelig å høre at du har hatt en sånn opplevelse av oss. Dette er heldigvis ikke et vanlig problem, men skjønner at det har vært frustrerende for deg om du har opplevd at du i en periode ikke hadde tilgang til pengene dine. Skulle det oppstå et problem med tilgangen til Bulder, som kan skje i alle banker i kortere perioder, så er det viktig at du og andre kunder vet at dere kan ringe oss på support i Bulder og vi vil kunne hjelpe deg med å få utført betalinger eller sjekke saldo osv. Kortet ditt vil også fungere selv om det skulle være forbigående problemer med appen. Som sagt så kan alle banker i korte perioder oppleve "nedetid". Dersom problemet ikke er lokalt på din telefon, men hos banken så vil det ikke hjelpe om de også har en nettbank. Da vil som regel både mobilappen og nettbanken begge være nede. Uansett, vi beklager igjen at du hadde en negativ erfaring med oss. Hilsen alle oss i Bulder:)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Super kundeservice og bra rente, men helt absurd dårlig app"
4 syns denne omtalen er nyttig

Veldig fornøyd med kundeservice og renten har vært god, men appen har et brukergrensesnitt som ikke ligner noe annet. Full forvirring hver gang jeg logger inn og jeg har brukt appen i ett år nå. Alle andre jeg kjenner som bruker Bulder sier det samme så her må de bare ta grep hvis de ønsker å være konkurransedyktig på annet enn lånerente. Vi bruker S'banken inntil videre siden app og brukergrensesnitt fungerer meget bra.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Låneprosessen grei, men hjemmesiden er uoversiktlig sammenlignet med forrige bank."
3 syns denne omtalen er nyttig

Det som trekker ned er uoversiktlig hjemmeside samt at verdi av nybygget bolig konsekvent er undervurdert med et prisfall på 14 prosent på to måneder fra innkjøp. Tvillingleiligheten i samme hus ligger i dag med en statistisk prisøkning på 9 prosent på ett år mens vår seksjon i øyeblikket har et "prisfall" på fem prosent fra kjøpspris i samme periode. Prisroboten virker ikke helt patent for å si det mildt, men forventer at det lar seg fikse. Avventer å flytte alle tjenester til Bulder og kutte alle bånd til gammel bankforbindelse.

Svar fra Bulder Bank
19.04.2022 14:43
Hei Ketil Takk for tilbakemleding! Nettsiden ønsker vi å gjøre så oversiktlig som muliv. Vi jobber nå med en ny versjon for å gjøre den mer oversiktlig. Vi håper du kommer til å like den nye versjonen bedre. Verdiestimatet på boligen henter vi fra en tredjepart. Vi får stort sett gode tilbakemeldinger på estimatene, men i og med at det er en beregning og et estimat så vil vi ikke alltid treffe samme verdi som eier mener at boligen har. Kan forklaringen på forskjell fra din og tvillingleiligheten ha noe med om kjøpet ble gjort over eller under takst for en av dere? Er det bare forskjell i utviklingen, eller er det stor forskjell i den faktiske verdisettingen? Vi vil gjerne høre fra deg på [email protected] Hilsen alle ossi Bulder :D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"En veldig bra bank"
3 syns denne omtalen er nyttig

Gode låne-og sparebetingelser. Nettsiden kan bli bedre!

Svar fra Bulder Bank
22.04.2022 13:58
Hei Frits, Tusen takk for tilbakemeldingen. Strålende å høre at du er fornøyd med betingelsene på lånet og sparepengene dine😎 Vi har allerede noen planer på blokken for å løfte nettsidene våre, men har du noen konkrete ting du savner, fortell oss det gjerne på [email protected]🤜🤛 Hilsen oss i Bulder
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR