Meny

Bulder Bank omtaler og erfaringer

3,9/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Bra
1
av 116 innen
dagligbank
80%
anbefaler
Bulder Bank
Filtrer omtaler
379
94
37
32
72
Sorter omtaler etter
Viser av 614 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Bulder Bank?
Karianne B
Kundetilfredshet
"Endelig en bank som ikke konstant prøver å lure meg"

Jeg er veldig fornøyd med at de har samme renter for alle, og at disse er publiserte, og ikke minst at jeg slipper å sitte og følge med som en hauk på når banken min prøver å skvise mer penger ut av meg. Før måtte jeg sjekke jevnlig og true med å bytte bank for å få beste markedsrente, det må jeg ikke lenger. Det eneste jeg ønsker meg er en webapp.

Svar fra Bulder Bank
01.06.2022 14:22
Hei Karianne! Helt enig! Du skal slippe å forhandle og true for å få den renten du fortjener. Vi er veldig glade for å ha funnet en løsning på dette, og glad for å høre at du liker måten vi gjør det på. Banker har mye å gå på når det kommer til transparens og priser/renter som det er enkelt for kundene å forstå. Vi håper flere banker følger etter oss. Hilsen alle oss i Bulder :)
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Velfungerende bank med mangler"
2 syns denne omtalen er nyttig

Byttet til bulderbank på grunn av innbydende brukeroppsett, deling av konto med partner i tillegg til oversiktlig inn-/ut- oversikt over konto og gode renter til fremtidens boliglån. Vurderer å bytte tilbake til tidligere bank da appen KREVER fingeravtrykk til å godkjenne betalinger, se kortinformasjon og så videre - og når dette går skeis, står jeg i en kinkig situasjon dersom jeg må overføre mellom konti. Jeg må ofte registrere fingeravtrykk på telefon på nytt fordi appen ikke godkjenner fingeravtrykket. Så logge inn med bankid på nytt før jeg må registrere det nye fingeravtrykket i applikasjonen på nytt. Dette synes jeg er en stor ulempe ved Bulder, og får meg til å revurdere kundeforholdet. I andre banker hadde jeg valget mellom ansiktsgjenkjenning, fingeravtrykk eller pin-kode. Hvorfor kan ikke Bulder også?

Svar fra Bulder Bank
02.06.2022 09:32
Hei Marthe! Skjønner godt at det er frustrerende dersom det er problematisk for deg å få fingeravtrykket til å virke. Bruker du en Android-telefon? Biometri-innlogging er mindre stabilt hos Android enn det vi opplever for IOS. Grunnen til at vi ikke har støtte for pin-kode er at vi har prioritert de sikreste innloggingsmetodene først. Pin-kode er mindre sikkert for deg som kunde. Du kan lese mer om sikkerhet her https://faq.bulderbank.no/appen/hvorfor-krever-vi-biometri-som-innlogging Du er ikke den første som etterspør pin-kode, så vi vurderer fortløpende om vi også skal utvikle dette som innloggings-metode. Takk for tilbakemeldingen din :) Hilsen alle oss i Bulder
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Tilbyr IKKE BankID!!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har ikke BankID på plass, må ha BankID fra annen leverandør!! Burde i det minste akseptere BuypassID fra uavhenging leverandør, er jo essensielt i dagens digitale samfunn.

Svar fra Bulder Bank
08.07.2022 11:31
Hei Arve Utviklingen av våres egen BankID løsning har tatt litt lengre tid enn først forventet. Men løsningen er klar nå. Gå her og bestill ny BankID: https://www.bulderbank.no/hjelp-og-kontakt Hilsen alle oss i Bulder
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Byttet over fra Nordea"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har lenge vært frustrert over de tekniske løsningene til Nordea. De har flere typer apper og flere versjoner av nettbanken sin, og man må stadig veksle mellom disse for å gjøre det man skal! Jeg byttet ikke bank for rentas skyld, Bulder var bare noe billigere, men jeg byttet fordi jeg forelska meg i appen! Bulder har laget en brukervennlig app som viser kun viser den infoen man trenger, og ikke alt mulig annet som ikke er relevant. I tillegg er flyten i ting mye bedre enn det Nordea hadde. Så langt er jeg veldig fornøyd!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig App"
5 syns denne omtalen er nyttig

Overførte penger til bulder sparing fungerer ikke, pengene kommer ikke inn på appen. (Er bare borte) De sier ting er i orden men kan man stole på dem? Gleden med sparing blir da borte så lenge mann ikke kan se dem i appen. Har anbefalt dem til andre men dette var elendig. Lånet som jeg hadde fungerte bra hos dem. Vil ikke anbefale dem til sparing.

Svar fra Bulder Bank
10.05.2022 12:26
Hei Eddie Brukte du straksbetaling som metode for å overføre til Bulder? Straksbetaling er en metode for å få raskere betaling enn normal overføring mellom banker som tar lengre tid. Men i noen tilfeller kan betalingen sees i en oversikt, men ikke i en annen. Så lenge du har overført til riktig kontonummer er pengene dine på plass og trygge. Men som sagt, det er ikke alltid visningen av saldo henger med i svingene på en straksbetaling. Etter noen timer vil du se beløpet i alle oversikter. Har du fortsatt noe du lurer på håper jeg du tar kontakt med oss, så vi kan hjelpe deg. Hilsen alle oss i Bulder:)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Enkelt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hadde noen problemer med lagring av prefs på samsung. Etter siste oppdatering av appen er det fin flyt!

Svar fra Bulder Bank
10.05.2022 11:48
Hei, Supert å høre at problemene løste seg og at du er fornøyd med appen🤜🤛 Hilsen oss i Bulder
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Bulder Bank mangler vesentlige kvaliteter."
5 syns denne omtalen er nyttig

I Bulder Bank kan du ikke betale en regning i kroner og ører. Du må egentlig runde av opp til nærmeste krone. Jeg har alri hatt en bank hvor dette ikke er mulig ! Meget dårlig !

Svar fra Bulder Bank
10.05.2022 12:29
Hei Tom! Mange regninger kommer med et øre-beløp, så selvsagt må du kunne betale i kroner og ører. Det kan du selvfølgelig i Bulder-appen. Skal du for eksempel betale 136,42 kr - så skriver du bare inn det i betalingen. Bruk komma-tegnet til å skille mellom kroner og ører. Hilsen alle oss i Bulder :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Jeg kvalifiserer ikke til å bli kunde på tross av at jeg besitter store verdier"
7 syns denne omtalen er nyttig

Jeg får ikke bli kunde i Bulder Bank fordi "Du må ha en mobil med biometri". Jeg bruker fortsatt min Nokia 6021, og foretrekker å bruke PC eller laptop til banktjenester, da disse har stor skjerm slik at mye informasjon er oversiktlig og synlig samtidig. Så jeg leter nå etter et alternativ til SBanken. Bulder blir det IKKE!

Svar fra Bulder Bank
10.05.2022 12:35
Hei Ottar Det stemmer at vi bruker biometri (ansiktsgjenkjenning eller fingeravtrykk-ID) som innlogging i Bulder-appen på grunn av sikkerheten og at det er den suverent raskeste måten å logge inn på. Bulder er en mobile-only banktjeneste. Derfor forutsetter vi at du har en mobil som kan installere apper, og at telefonen din er sikret med biometri. Det betyr ikke at det er du som ikke kvalifiserer til å bli kunde, men telefonen din. Dersom du foretrekker å bruke din Nokia 6021 og logge inn i banken via PC, så er det som du selv sier, nok andre banker enn Bulder som er et bedre alternativ for deg. Hilsen alle oss i Bulder :)
Bjørnar
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Fungerer ikke som hovedbankforbindelse"
4 syns denne omtalen er nyttig

Positivt: Ok på de aller mest basale tjenestene. God sparerente. Rask kundebehandling. Negativt: Sårbart med kun tilgang via app. Har ikke BankID, så må beholde tidligere bankforbindelse. Har skjulte gebyrer som det ikke er opplyst om. Ikke mulig å legge inn betalinger fra sparekonto. Ikke anledning til å legge inn fast overføring fra sparekonto til lønnskonto. Vanskelig å se hva som er så innovativt med denne banken utover at den har færre tjenester og funksjonalitet. Kan ikke opprette sparekonto uten også å betale for debetkort (gratis første året).

Svar fra Bulder Bank
10.05.2022 12:41
Hei Bjørnar! Takk for tilbakemelding. Så bra at du er fornøyd med sparerenten og kundebehandlingen vår. Når deg gjelder utstedelse av ny Bank-ID så er dette rett rundt hjørnet. Vi håper å kunne tilby dette innen kort tid. Når det gjelder det du kaller "skjulte gebyrer" så er det noe vi synes er veldig leit om du opplever det slik. Skjulte gebyrer er noe av det viktigste vi ønsker å kjempe mot i bankbransjen. Vi har ett gebyr og det er et årsgebyr på kortet. Dette mener vi selv at vi opplyser tydelig om. Både i prosessen der du blir kunde, og også på våre prissider. Alle våre priser ligger på prissiden vår, og prislisten vår er ikke veiledende, slik mange tradisjonelle banker har. De er helt åpne og transparente og de faktiske prisene alle kunder har. Det er viktig for oss! Vi har ikke mulighet for fast overføring FRA en sparekonto, men selvsagt for å ha fast overføring TIL en sparekonto. Men takk for innspillet. Det er en ide vi kan se videre på. Hilsen alle oss i Bulder:)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"dumt å bare ha 75%"
3 syns denne omtalen er nyttig

75% lånesum er for dumt. fin nettside. koffer er dere så fattig at eg ikke kan få mer enn 75% lånesum. (surt fjes) (surt fjes)

Svar fra Bulder Bank
10.05.2022 12:42
Hei Keven Det stemmer at vi har et krav om at man kan låne opp til 75 % av verdien på boligen. Dette henger sammen med muligheten vi har for å gi så lav rente som vi gjør. Skjønner at det er frustrerende for deg dersom du per i dag har en høyere belåningsgrad. Hilsen alle oss i Bulder :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"skummel"
4 syns denne omtalen er nyttig

Byttet fra forferdelige DNB (sbanken som ble kjøpt opp) så jeg er bank flykning. flott bank helt til en dag mobil appen min stoppet og fungere. klarte ikke få kontakt med banken utenom og ha appen. fikk heldigvis det opp og gå etter og fått lånt meg tlf nr 3 og installert den der. så nå begynner jeg og flytte til ny bank igjen som har nettbank. skremmende og miste helt tillgangen til pengene mine så denne banken rømmer jeg fra nå. alt fungerte bra til det ikke gjorde det

Svar fra Bulder Bank
10.05.2022 15:50
Hei Thor Det er ikke hyggelig å høre at du har hatt en sånn opplevelse av oss. Dette er heldigvis ikke et vanlig problem, men skjønner at det har vært frustrerende for deg om du har opplevd at du i en periode ikke hadde tilgang til pengene dine. Skulle det oppstå et problem med tilgangen til Bulder, som kan skje i alle banker i kortere perioder, så er det viktig at du og andre kunder vet at dere kan ringe oss på support i Bulder og vi vil kunne hjelpe deg med å få utført betalinger eller sjekke saldo osv. Kortet ditt vil også fungere selv om det skulle være forbigående problemer med appen. Som sagt så kan alle banker i korte perioder oppleve "nedetid". Dersom problemet ikke er lokalt på din telefon, men hos banken så vil det ikke hjelpe om de også har en nettbank. Da vil som regel både mobilappen og nettbanken begge være nede. Uansett, vi beklager igjen at du hadde en negativ erfaring med oss. Hilsen alle oss i Bulder:)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Super kundeservice og bra rente, men helt absurd dårlig app"
4 syns denne omtalen er nyttig

Veldig fornøyd med kundeservice og renten har vært god, men appen har et brukergrensesnitt som ikke ligner noe annet. Full forvirring hver gang jeg logger inn og jeg har brukt appen i ett år nå. Alle andre jeg kjenner som bruker Bulder sier det samme så her må de bare ta grep hvis de ønsker å være konkurransedyktig på annet enn lånerente. Vi bruker S'banken inntil videre siden app og brukergrensesnitt fungerer meget bra.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Låneprosessen grei, men hjemmesiden er uoversiktlig sammenlignet med forrige bank."
3 syns denne omtalen er nyttig

Det som trekker ned er uoversiktlig hjemmeside samt at verdi av nybygget bolig konsekvent er undervurdert med et prisfall på 14 prosent på to måneder fra innkjøp. Tvillingleiligheten i samme hus ligger i dag med en statistisk prisøkning på 9 prosent på ett år mens vår seksjon i øyeblikket har et "prisfall" på fem prosent fra kjøpspris i samme periode. Prisroboten virker ikke helt patent for å si det mildt, men forventer at det lar seg fikse. Avventer å flytte alle tjenester til Bulder og kutte alle bånd til gammel bankforbindelse.

Svar fra Bulder Bank
19.04.2022 14:43
Hei Ketil Takk for tilbakemleding! Nettsiden ønsker vi å gjøre så oversiktlig som muliv. Vi jobber nå med en ny versjon for å gjøre den mer oversiktlig. Vi håper du kommer til å like den nye versjonen bedre. Verdiestimatet på boligen henter vi fra en tredjepart. Vi får stort sett gode tilbakemeldinger på estimatene, men i og med at det er en beregning og et estimat så vil vi ikke alltid treffe samme verdi som eier mener at boligen har. Kan forklaringen på forskjell fra din og tvillingleiligheten ha noe med om kjøpet ble gjort over eller under takst for en av dere? Er det bare forskjell i utviklingen, eller er det stor forskjell i den faktiske verdisettingen? Vi vil gjerne høre fra deg på [email protected] Hilsen alle ossi Bulder :D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"En veldig bra bank"
3 syns denne omtalen er nyttig

Gode låne-og sparebetingelser. Nettsiden kan bli bedre!

Svar fra Bulder Bank
22.04.2022 13:58
Hei Frits, Tusen takk for tilbakemeldingen. Strålende å høre at du er fornøyd med betingelsene på lånet og sparepengene dine😎 Vi har allerede noen planer på blokken for å løfte nettsidene våre, men har du noen konkrete ting du savner, fortell oss det gjerne på [email protected]🤜🤛 Hilsen oss i Bulder
Vigdis E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God og rask behandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Imponert over rask og god behandling på lånesøknad

Svar fra Bulder Bank
22.04.2022 13:58
Hei Vigdis, Så bra. Vi jobber hardt for å gjøre søknadsprosessen så rask og enkel som mulig, så dette blir vi strålende glade for å høre😎 Ha en energirik dag videre! Hilsen oss i Bulder
Tom A. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Enkelt raskt og rimelig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Enkelt å utføre banktjenester på nett, gode produkter og gode priser. Alt jeg ønsker av en bank.

Svar fra Bulder Bank
22.04.2022 13:58
Hei Tom, Fantastisk å høre at du er fornøyd! Tusen takk for strålende tilbakemelding😎 Hilsen oss i Bulder
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Anbefales 👍"
1 syns denne omtalen er nyttig

Gunstig rente på boliglån og innskudd. Oversiktlig og informativ nettbank.

Svar fra Bulder Bank
22.04.2022 13:58
Hei Lisma, Supert å høre at du er fornøyd med Bulder! Tusen takk for fin tilbakemelding😎 Hilsen oss i Bulder
Thomas S
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Kan ikke flytte lånet"
3 syns denne omtalen er nyttig

Feilmelding «Vi klarer dessverre ikke å tilby deg flytting av lån.» - uten noen form for forklaring. Elendig brukeropplevelse - aksepterer at jeg ikke får lån, det er veldig lite å eventuelt spare ved å flytte - men det hadde vært fint med noe mer enn «Computer says no!» (Bra med selvbetjening, og renter uten trynefaktor)

Svar fra Bulder Bank
19.04.2022 14:46
Hei Thomas Enig i at dette er en upresis og dårlig feilmelding å få. Vi har mange ulike avlagsmeldinger som er laget nettopp for å gi søkeren en så tydelig tilbakemelding som mulig. Men i noen tilfeller er ikke dette mulig, og da får man en utydelig melding som den du fikk. Om du tar kontakt med support-avdelingen vår kan de mest sannsynlig gi deg en bedre forklaring på hvorfor du fikk avlsag. Bra å høre at du er med oss på at selvbetjening og rente uten trynefaktor er en god ting! Hilsen alle oss i Bulder :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Super app, supert system, men litt tungvint utenfor "rammen""
1 syns denne omtalen er nyttig

Du bør helst være lønnsmottaker, ikke eie eget selskap og ihvertfall ikke ha avvikende lønn... tungvint prosess med boliglån hvis du faller utenfor rammene som er definert.

Svar fra Bulder Bank
22.04.2022 13:58
Hei Kalle, Strålende å høre at du liker appen vår😎 Du har rett i at boliglånet vårt passer best for de med en økonomi som passer innenfor noen gitte rammer. Det har å gjøre med at søknadsprosessen vår er heldigital, med noe mindre rom for manuell saksbehandling enn du vil finne i typiske rådgivningsbanker. Hilsen alle oss i Bulder
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Rask saksgang"
2 syns denne omtalen er nyttig

Enkel å forholde seg til. Ikke mye reklame og konkret.

Svar fra Bulder Bank
22.04.2022 13:58
Hei Chuong, Så bra å høre at du er fornøyd😎 Tusen takk for fin tilbakemelding. Hilsen alle oss i Bulder
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"En innovativ bank med smarte løsninger👍"

Jeg har vert med Bulder fra starten og har bare gode opplevelser med denne innovative banken👍

Svar fra Bulder Bank
22.04.2022 13:58
Hei Arvid, Det er ekstra stas for oss når vi får skryt fra dere som har vært med helt fra starten😎 Vi skal jobbe hardt for å fortsette å gi deg gode Bulder-opplevelser fremover! Ha en strålende dag videre! Hilsen alle oss i Bulder
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Oversiktlig og enkelt"

Meget enkel flytteprosess og en utrolig brukervennlig app som gir meg god oversikt over kontoer, fordeler boligverdi og lån, samt mange andre ting.

Svar fra Bulder Bank
22.04.2022 13:58
Hei Ole, Strålende å høre at du er fornøyd med både appen og boliglånet😎 Vi jobber hardt for at det skal være raskt og enkelt å bli kunde og å være kunde. Takk for fin tilbakemelding! Hilsen oss i Bulder
Kundetilfredshet
Kundeservice
"God bank med innloggingsproblem"
7 syns denne omtalen er nyttig

Min erfaring er frå Sbanken. Styrken til nettbanken er nettsidene som så langt ingen som eg veit om matcher. Nettsidene til Bulder krev ein del reorientering, men er alt i alt ganske god. Eit stort minus er mangel på PC-applikasjon. Hovedproblemet er likevel innlogginga hovedsakleg biometriske metodar. Om ein ikkje har mobilkamera med kravet på tryggleik, må ein bruke fingeravtrykk. Det er ein altfor utrygg metode til at eg kan satse på Bulder Bank som einaste bank. Det er utrygt på den måten at at det svikter i for mange samanhengar, dvs, eg greier ikkje å logge meg inn i banken. Konklusjon: Renter på lån og sparing er veldig gode. Nettsidene er akseptable/gode, men vil bli betre etterkvart. Innloggingsmetoden gjer banken uaktuell som einaste bank til kritisk bruk.

Svar fra Bulder Bank
19.04.2022 15:01
Hei Terje Takk for feedback! Nettsidene våre er i kontstant forbetring, kalibrert etter kundetilbakemeldingar og målingar. Det er bra å høyre du har trua på at dei blir betre, om du ikkje synes dei er gode nok for deg i dag. Grunnen til at me brukar biometri som innlogging i Bulder-appen handlar om kor kjapt det går og kor sikkert det er. Du kan lese meir om det her https://faq.bulderbank.no/appen/hvorfor-krever-vi-biometri-som-innlogging Skjønar at det er frustrerande om du ikkje får til å logge inn. Slik skal det ikkje vera. Har du forsøkt å registrere fingeravtrykket ditt på nytt? Ein vanlig ting me ser hos kundar er at dei gjerne holder fingeren i en annan vinkel når dei registrerer fingeravtrykk enn det dei gjer når dei faktisk brukar fingeravtrykket. Det kan føre til at telefonen ikkje kjenner det igjen slik du beskriv. Ikkje sikkert dette gjeldt deg, men forsøk å holde telefonen i så naturlig stilling som mogleg når du registrerer fingeravtrykket ditt for bruk på telefonen. Helsing alle oss i Bulder :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Villendende markedsføring"
4 syns denne omtalen er nyttig

i følge reklamen, kan man åpne en sparekonto med 'Ingen bindingstid eller krav om annet produkt'. Problemet er at for å bli kunde, må man først akseptere en startpakke med 2 brukskontoer + et visa kort. Så måtte jeg ta kontakt med Chat i appen til kunderservice for å avslutte kortet som jeg ikke ville ha, og det de gjorde var å avslutte kontoen min. Jeg velger en annen bank...

Ken O. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Ikke en bank for ektefeller som har særeie"
3 syns denne omtalen er nyttig

Vi er gift og kona har hus, jeg leilighet. Vi har særeie og hver sin økonomi. Kan ikke flytte lånet mitt fra S.Banken uten at kona blir medlånetaker! Lånet mitt er på 2 mill, leiligheten' har takst på 7,5 mill. så trenger ingen "kausjonist" Kort og godt helt elendig Bulder Bank!

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR