Meny

Bulder Bank omtaler og erfaringer

4,2/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Bra
2
av 148 innen
bank
86%
anbefaler
Bulder Bank
Filtrer omtaler
293
77
22
17
38
Sorter omtaler etter
Viser av 447 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Bulder Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Knall god rente på boliglån"

Alt gikk smertefri fra min gamle bank til Bulder. App`en er lett å bruke.

Svar fra Bulder Bank
13.08.2021 13:09
Hei Egil, Det er fantastisk kjekt å høre! Velkommen til Bulder og takk for omtalen😎 Hilsen oss i Bulder Bank
Geir I. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Lettvint nettbank"

Meget god kundebehandling ved bankbytte og lav rente

Svar fra Bulder Bank
11.08.2021 15:51
Hei Geir, Strålende at du er fornøyd med både kundebehandlingen og renten hos oss😎 Ha en energirik dag videre, hilsen gjengen i Bulder Bank
Hans P. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Enkel og effektiv bank hverdag"

Jeg opplever at dette er en bank som fokusere på å gi kundene enkel og gode løsninger for å holde kostnadene ned slik at prisene på tjenester til kundene kan holdes lave. Bare gode erfaringer så langt

Svar fra Bulder Bank
11.08.2021 15:51
Hei Hans, Så kjekt å lese at du er fornøyd😎 Velkommen til Bulder! Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Enkelt bytte - lav rente!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Kjempeenkelt å flytte boliglånet til Bulder Bank! Gjorde alt på mobilen - i appen til Bulder Bank. Saksbehandlingen gikk raskt, selv om de har stor pågang. Signerte alle papirene på mobilen, med BankID på mobil. Og det hele var fiks ferdig på ca. 1 uke. Helt utrolig! Og til så godt som laveste renten jeg kunne fått i markedet. Appen og tjenestene er foreløpig ikke bygget ut nok til at jeg går "all in" hos Bulder, men boliglån; løp og bytt! :-)

Svar fra Bulder Bank
11.08.2021 15:51
Hei Ståle, Fantastisk gøy å lese at du fikk flyttet lånet så raskt og enkelt, det er akkurat det vi jobber knallhardt for å få til😄 Appen er i stadig utvikling, og vi satser på at vi klarer å friste deg til å ta i bruk flere tjenester etter hvert😎 Ha en strålende dag videre, hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bulder bank holder det de lover"

Enkel bank å forholde seg til. Jeg får de tjenestene jeg trenger av en bank. Alt fungerer veldig bra

Oddbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Beste vilkår på boliglån - brukervennlig løsning (mobil-app)"

Da DNB la inn bud på Sbanken der jeg hadde mitt boliglån vurderte jeg forskjellige alternative løsninger. Min erfaring med DNB tidligere er mange og høye gebyrer samt middels gode rentevilkår. Sbanken var gjennom mange år fantastiske med sin null-gebyr satsing og ikke minst svært gode internett bankløsning. Jeg valgte til slutt et tilbud fra Bulder Bank og fikk enda bedre vilkår på mitt boliglån. Søknads- og overføringsprosessen ifm. flytting av lånet fra Sbanken til Bulder bank gikk svært raskt og på en veldig brukervennlig måte. Jeg har nå skiftet til Bulder bank som hovedbank og har gjort det samme for flere i familien. Så langt er jeg svært godt fornøyd med banken og brukervennlig løsning i deres web- og app-tjenester uten gebyrer. Tidligere DNB og Sbanken kunde.

Svar fra Bulder Bank
11.08.2021 15:51
Hei Oddbjørn, Dette ble vi skikkelige glade for å lese🤩 Vi skal jobbe knallhardt for å gi deg enda flere gode Bulder-opplevelser fremover🤜🤛 Velkommen til oss! Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Hvorfor betale mer?"

Har lån hos Bulder bank. Med lite lån og god sikkerhet, så har ihvertfall ikke jeg funnet noe billigere. Appen er veldig grei å bruke. Anbefales på det varmeste :-)

Svar fra Bulder Bank
11.08.2021 15:51
Hei Tore, Takk for strålende omtale! Så gøy å høre at du er fornøyd med både lånet og appen😎 Hilsen oss i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Rask, bra service."

Rimelig for vår del, lav rente, enkel etablering. Passer bra når en har god sikkerhet.

Svar fra Bulder Bank
11.08.2021 15:51
Hei Jan, Kjekt å høre at prosessen har vært enkel og at dere er fornøyd med lånet😎 Jo bedre sikkerhet du har, jo mindre risiko utgjør du som kunde for banken. Da er vi i Bulder opptatt av at du også skal ha en lavere rente🤜🤛 Hilsen oss i Bulder Bank
Joakim N
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Enkel og grei bank"

Enkelt å bli kunde og enkel og bruke. Svært bra å se bolig vurderingen. Det som kan bli bedre er mulighet for lengre avdragsfrihet

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Enkelt, ryddig og meget god rente"

Utrolig enkelt opplegg. Automatisk regulering av renten etter boligverdi. Rask og god service!!

Svar fra Bulder Bank
11.08.2021 15:51
Hei Lars, Strålende å høre at du er fornøyd og at du liker konseptet vårt med automatisk nedjustering av renten😎 Hilsen oss i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Så genialt enkelt"

Alt blir ordnet kjapt og enkelt. Ikke venting. Ble veldig overrasket da jeg fikk kundeutbytte🤩 oversiktlig bank.

Svar fra Bulder Bank
11.08.2021 15:51
Hei Gro, Dette liker vi å høre🤩 Veldig gøy at vi kunne overraske med kundeutbyttet. Ha en strålende dag videre! Hilsen oss i Bulder Bank
Torstein R
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Brukervennlig"

Hovedmotiv for å bytte bank, var lånerenten. Blant bankene som fikk god score var det et par som stakk seg litt ut, deriblant Bulder. Jeg tenkte «ja.. hva har jeg å tape?», og må innrømme at jeg ble litt gira når jeg så hvor enkelt det var. + Oversiktlig og lett å orientere seg. + Liker at markedsverdien på boligen blir oppdatert hver måned. + Lett å overføre avtalegiroer. - Savner å kunne laste ned kontoutskrift for en egendefinert periode. Typisk til excel eller evt. som pdf. Dette håper jeg de gjør noe med.

Svar fra Bulder Bank
11.08.2021 15:51
Hei Torstein, Dette er som musikk i våre ører🎵 Vi blir veldig glade for å høre at du liker både enkelheten i appen og den gode lånerenten. Det er mange som etterspør muligheten til å eksportere data, så det skal vi fikse. Legg gjerne igjen mailen din på interesseliste, så får du beskjed så snart vi har det klart: https://www.bulderbank.no/roadmap/data Hilsen oss i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Forutsigbar enkel"

Ved skifte av bank ble alt håndtert uten noe problem, raskt og effektivt.

Svar fra Bulder Bank
10.08.2021 15:04
Hei Geir, Så kjekt å lese at prosessen har vært rask og effektiv, det er akkurat slik det skal være😎 Ha en strålende dag, hilsen oss i Bulder Bank
Anita O. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Lavest rente og best kundeservice."

Vi har aldri hatt så lav boligrente noensinne. Da vi kjøpte huset vårt i 1991 betalte vi 14% rente. Nå er vi under 1/10 av dette ! God kundeservice og lettvint å bruke.

Svar fra Bulder Bank
10.08.2021 15:04
Hei Anita, Veldig gøy å lese😎 Mye har endret seg på 30 år! Strålende å høre at du er fornøyd. Hilsen oss i Bulder Bank
Kjetil B. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Intuitiv og moderne"

Utrolig enkelt å bytte til Bulder bank. Rask saksgang uten at vi trengte å taksere hus og hytte. Gode rentebetingelser. Det som kanskje jeg savner, er det å kunne logge inn i banken via en nettleser. Ikke alltid like lett å gjøre alt fra mobilen. Jeg kunne og tenkt meg å ha mulighet for å opprette flere enn tre kontoer.

Svar fra Bulder Bank
10.08.2021 15:04
Hei Kjetil, Takk for fin omtale! Godt å høre at du er fornøyd med lånet og flytteprosessen😎 Vi vet at mange er vant til en nettbank, men også at de aller fleste banktjenester kan utføres på mobilen, og vi har ingen nåværende planer om en webbasert løsning. I tillegg til de to brukskontoene i appen, kan du også opprette sparekonto i appen. Her kan du legge inn så mange sparemål du vil, så kanskje dette er en løsning som kan passe for deg?😊 Hilsen oss i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Enkelt"

Alt har gått enkelt og effektivt hele veiene. De få gangene jeg har hatt spørsmål har jeg fått god hjelp kjappt.

Svar fra Bulder Bank
10.08.2021 15:04
Hei Peter, Strålende å høre at prosessen har vært enkel og effektiv for deg, det er akkurat slik det skal være😎 Takk for omtalen! Hilsen oss i Bulder Bank
Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Enklere kan det ikke bli"

Enkel bank der du lett gjør det meste selv. Raske tilbakemeldinger på alle transaksjoner og automatisk oppdatering av boligverdi gjør at du alltid får den beste renten tilgjengelig.

Svar fra Bulder Bank
10.08.2021 15:04
Hei Kristian, Strålende å høre at du er fornøyd og at du liker konseptet vårt😎 Ha en herlig dag videre! Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Gode lånebetingelser og bra dagligbank"

Godt tilbud på lån og brukervennlig app. Savner imidlertid mulighet nettbank på pc. risikabelt å ha telefon som eneste tilkoblingspunkt. Telefoner kan mistes, forlegges og da må det være et alternativ

Svar fra Bulder Bank
10.08.2021 15:04
Hei Dag, Takk for tilbakemeldingen! Veldig fint å høre at du er fornøyd med lånet og appen😄 Per i dag har vi nok ikke planer om å tilby en webbasert løsning. Vi vet at mange er vant til nettbank, men også at de fleste banktjenester kan utføres på mobil. Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Herlig å ha banken i lomma."

Grunnen til fire stjerner og ikke fem, er tiden det tok å få overført lånet. Når det er sagt, så vet jeg at det var en travel periode for Bulder. Det er herlig å ikke måtte bruke en pc til å gjøre ting i banken. Håper virkelig at de fortsetter å lage brukervennlige tjenester på mobilen.

Svar fra Bulder Bank
10.08.2021 09:20
Hei Anders Du har helt rett i det. Det har vært en svært hektisk periode for oss og behandlingen av lån har i en del tilfeller tatt lenger tid enn vanlig som en følge av det. Ellers er vi veldig glad for å høre at du er fornøyd med alt det andre, og spesielt at du er synes det er herlig å slippe å burke PCen til å gjøre banktingene dine. Det er viktig for oss. Ha en herlig dag, hilsen oss i Bulder!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Lav rente, men dårlig kvalitet på kundeservice og app."

Hatt dem i noen måneder, hatt masse problem med appen. Den er egentlig ikke brukbar eller til å stole på. Men kundeservice er lett tilgjengelig, og de svarer innen 1-2 dager på mail. Bakdelen er at det ser ut som de fleste som er på kundeservice, kommer fra servicebransjen eller noe, så banken sparer penger. Tror ikke noen av dem har hatt noe erfaring fra finansverden før denne jobben. Dette baserer jeg på minst 6-7 forskjellige rådgivere jeg har hatt kontakt med. Men renten er god, så holder meg på bulder bank helt til en konkurent med lik eller bedre rente og stabilitet i banken kommer.

Svar fra Bulder Bank
10.08.2021 09:20
Hei C.K Det var kjipt å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi legger ned mye hardt arbeid i appen vår. Vi vil ikke bare at den skal være brukbar, men være Norges råeste bankapp. Det får vi også mye bra tilbakemeldinger på. Så det hadde vært veldig nyttig for oss å høre hva du har hatt problemer med på din telefon. Send oss en gjerne en e-post på [email protected] og gi flere detaljer. Folkene vår på support er en dyktig og hyggelig gjeng. Mange av dem har lang erfaring fra finans. Det var synd å høre du har en oppfatning av at det ikke stemmer. Vi skal jobbe knallhardt for å gjøre deg mer fornøyd enn det du er i dag. Du får ta en kikk på alle de andre vurderingene vi har fått her og se at vi blir rangert som den beste boliglånsaktøren på bytt.no, så tro oss på at det er svært mange av våre kunder som er fornøyd med oss. Vi skal gjøre vårt for at du også blir en fornøyd kunde. Hilsen alle oss i Bulder
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Rigid og uopplyst kundebehandling"
7 syns denne omtalen er nyttig

Vi flyttet boliglånet til Bulder i 2020 og var fornøyd til vi skulle låne opp en liten sum. Banken skulle da ha nye inntektsopplysninger, noe som er ok. Men vi er selvstendig næringsdrivende, og Bulder viste lite kunnskap om hvilke inntektsopplysninger selvstendig næringsdrivende har. Flere kundebehandlere krevde papirer som rett og slett ikke eksisterer i alle selskapsformer, og som vi ikke hadde, men som de fortsatte å kreve. Vi oversendte alt vi hadde av papirer relatert til bedriftens inntekt og regnskap siste år, men fikk arrogante og tidvis uforståelig formulerte svar om at de kom til å se bort fra det innsendte. Det innsendte var standard dokumenter som vi har brukt ved andre lån/situasjoner, til og med ved etablering av lånet hos Bulder. Vi ba om å bli kontaktet på telefon av en saksbehandler, ettersom vi gikk lei av alle e-postene som uopplyste saksbehandlere uten evne til selvstendig tenking sendte ut, men dette var det lite vilje til. I Bulder er alt strømlinjeformet og rigid, altfor mange hoder involvert, og kompetansen på selvstendig næringsdrivende lav. Da vi til slutt gikk lei og formidlet at vi kom til å bytte bank om de ikke snarest kunne se på dette med et kompetent blikk og uten å kreve dokumenter som ikke eksisterer, snudde de og sa de hadde de tallene de skulle ha fra oss (!). Helt håpløs prosess, vi har hatt flere banker men aldri opplevd en så dårlig og kunnskapsløs kundebehandling. Det er helt tydelig hvor Bulder sparer midler.

Svar fra Bulder Bank
03.08.2021 14:18
Hei, Dette var ikke kjekt å lese, og vi har veldig lyst til å finne ut hva som har skjedd her for å kunne forbedre oss. Vi hadde satt stor pris på få kontakt med deg på nytt siden vi ikke klarer å finne igjen saken ut fra de opplysningene vi finner i innlegget ditt. Vi har hatt ekstremt stor pågang i det siste, og her har sannsynligvis noe glippet. Kan du ta kontakt på [email protected] eller ringe på tlf 46 87 10 00? mvh Torvald Kvamme Leder Bulder Bank
Kundetilfredshet
"Virker bra"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har kjempetro på Bulder Bank, men det er et stort minus som gjør at jeg ikke ønsker å bytte fra SBanken til Bulder enda. Det er at de ikke tilbyr mobile pay/apple pay. Jeg har ikke brukt bankkort på veldig lenge og tenker ikke å gå tilbake til det nå. Helt supert å slippe å ha med seg lommebok. Alt er på telefonen nå. Både førerkort og betalingskort. Skjønner ikke hvorfor Sbanken kan tilby apple pay, mens Bulder ikke kan…

Svar fra Bulder Bank
10.08.2021 08:57
Hei Stine! Så bra å høre at du har troen på oss. Vi skjønner at du ikke ønsker å endre på måten du betaler om du har funnet en form som funker bra for deg. Som du sier støtter vi ikke Apple Pay per i dag. Det er mange hensyn å ta, og gode argumenter for og mot Apple Pay - men vær trygg på at vi har fått med oss at du og mange andre ønsker at vi skal komme med støtte for Apple Pay. Hilsen alle oss i Bulder
Knut E. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Lettvint kundebehandling"
3 syns denne omtalen er nyttig

Søkte om lån her, er selvstendig næringsdrivende med en god inntekt, godt over 5 gangen inntekt og og lånebehov på under 50 % av verdien av boligene. Fikk likevel avslag da det for vanskelig og behandle søknaden min ut fra en næringsoppgave, har drevet eget firma i 30 år nå. Dette er elendig kundebehandling.....

Svar fra Bulder Bank
10.08.2021 08:57
Hei Knut! Forstår at dette er en kjip tilbakemelding å få som boliglånssøker. Grunnen til at Bulder foreløpig ikke kan gi lån til selvstendig næringsdrivende som søker alene er basert på at inntekten, selv om den er høy, kan svinge mye og det er vanskelig for oss å danne oss et bilde av inntekten i disse tilfellene. Vi er klar over at mange som driver for seg selv kan vise til gode resultatet og stabil inntekt over tid, men med en helt automatisk søknadsprosess blir det utfordrende da informasjonen vi blant annet henter fra Altinn blir mangelfull. For å fortsette å presse boliglånsrenten ned, må vi holde kompleksiteten nede. Det betyr med andre ord å automatisere mye av lånebehandlingen, og per dags dato klarer vi det for de minst kompliserte boliglånssøknadene. Men vi har forståelse for at det ikke hjelper deg så mye, men det er nå i alle fall det som er forklaringen. Kanskje klarer vi å automatisere også mer kompliserte boliglånssøknader i fremtiden, og da håper vi du gir oss en ny sjanse. Hilsen alle oss i Bulder
Benedikte H
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Bulder og brak"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er en heldigital bruker fra før, og foretrekker digitale løsninger, Bulder er dermed perfekt for meg som helst ikke vil ringe kundeservice, møte opp i banken, signere med kulepenn og levere hauger med papirdokumenter (eller scanne og maile den). Alt gjøres enkelt og raskt, de «beamet» litt hit og litt dit, som det stod, og Star Trek referanser i boliglånssøknader ga et godt smil på veien. Jeg fikk svar umiddelbart, og har nå ny bank, nytt bankkort, ny app, og sparer tusenvis av kroner i året på god rente. Dette passer aller best for de som er komfortable med å ikke møte på mennesker på veien, og som ikke har en komplisert økonomi, slik at alt kan behandles der og da i den digitale løsningen, jeg tror bestemor ville hatet det, mens jeg tror barna mine vil mene at dette er slik bank skal og bør fungere for fremtidens brukere.

Svar fra Bulder Bank
10.08.2021 08:57
Hei Benedikte, Denne omtalen gav oss et godt smil også😄 Ingenting gjør oss gladere enn fornøyde kunder som sparer penger og som samtidig forstår og omfavner konseptet vårt. Veldig gøy å ha deg med på laget! Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kristin D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig fornøyd"

Jeg synes selve boliglånssøknaden gikk utrolig smertefritt. Alt gjort på telefonen på noen få minutter! Jeg er også veldig fornøyd med rentenivået mitt, den automatiske oppdateringen av boligverdien, og dertil automatisk nedjustering av renta. Appen er enkel å manøvrere i også. Anbefales!

Svar fra Bulder Bank
10.08.2021 08:57
Hei Kristin, Gøy å høre at byttet gikk smertefritt, og at du liker konseptet vårt med automatisk nedjustering av boliglånsrenten😄 Velkommen til Bulder, og takk for strålende omtale! Hilsen gjengen i Bulder Bank
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR