Meny

Bulder Bank omtaler og erfaringer

4,0/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Bra
1
av 117 innen
dagligbank
79%
anbefaler
Bulder Bank
Filtrer omtaler
452
109
43
38
87
Sorter omtaler etter
Viser av 729 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Bulder Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bra bank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig fornøyd , litt morsomt . Oversiktlig . Kan anbefales. Kunne tenkt meg fastrente som ikke kan få i bulder eneste som er dumt

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Ønsker utvidet kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Generelt bra når alt er på stell. Ved behov for hjelp burde support være tilgjengelig utover 09:00- 15:00. Folk jobber da og har ikke mulighet til å snakke i de tidsrommet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Enkelt og oversiktlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg liker at jeg kan gjøre alt i en app på mobilen, den er oversiktlig og enkel. Også flott at vi som brukere kan være med som pilot brukere og kan påvirke utviklingen på appen. Hittil har jeg bare positive erfaringer med Bulder bank, spesielt med tanke på rente politikken, en jevnlig verdivurdering av bolig satt opp mot boliglåns renten. Det var det som fikk meg til å velge Bulder Bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Norges kuleste bank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bulder appen gir deg all den oversikt du trenger og den er artig utformet. Det viktigste med Bulder for min del er kanskje markedet sin beste boliglånsrente. En annen genial funksjon som ikke alle andre banker har er mobilpay. Bulder er ikke bare opptatt av å tjene penger og gir kundeutbytte når banken leverer gode års resultater.

Edel G. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God bank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Flott bank , men nettsiden kan bli bedre. Av og til finner jeg betalingspunktet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Dårlig bank"

Jeg har forsøkt å søke 4ganger Nytt lån og holdt på med dette i 2mnd. Hos dem. De har noe feil på online skjema hvilket gjør at den regner feil gjeld og andre partneren kan ikke logge inn og sette sin del av intekter og opplysninger etc. Hver gang jeg har snakket med dem så sier de det er noe feil hos oss. Vi har slettet søknaden dere kan prøve på nytt da vi har rettet feilen. Men det går ikke. Sånn skal det ikke være. Dere hadde Golden sjanse når kundene ville hoppe til dere Da en av store Bank overtok Gebyrfritt bank for noen mnd. Tilbake. Verdi på bolig 9,6mil gjeld totalt felles gjeld 2,3mil og litt annet som jeg ønsket å søke rammelån for å nedbetale kredittkort og forbrukslån men fortsatt går ikke med nok gode lønn😏

Svar fra Bulder Bank
14.12.2022 14:43
Hei Joh Det var synd vi ikke klarte å få dere som kunde. Dersom du har vært i kontakt med oss og fått beskjed om at feilen er på deres side, så stemmer nok det. Håper dere er fornøyd i den nye banken. Hilsen alle oss i Bulder
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God pris og selvstyring"
4 syns denne omtalen er nyttig

Vi bruker Bulder Bank pga. pris på boliglånet. Det er også utrolig lett å nedbetale ekstra om trengs. Rentene oppdateres forholdvis raskt, og det er god oversikt over lånet i appen. Om du trenger rådgivning, en hjemmeside og netbank på PC. Så skal du ikke velge Bulder Bank. Om du trenger raskt svar via appen, økt lånt, eller nedbetaling. Så er banken perfekt. Også får vi kunde utbytte og en god sparingsrente. Vi har fortsatt lønnskonto og budsjettkonto i annen bank. Men jeg begynner å vurdere å flytte det med.

Svar fra Bulder Bank
14.12.2022 14:42
Hei Teis Takk for tilbakemeldingen. Det høres ut som du har skjønt hva Bulder er ekstra god på. Så har du helt rett i at Bulder passer best for kunder som liker å fikse tingene selv, og ikke er avhengig av en personlig konktaktperson. Vi har gode rådgivere som hjelper deg dersom det er noe du ikke får til. Å ikke bygge nettbank på PC er et aktivt valg vi har tatt. Det er på mobil det skjer! Gøy å høre at du vurderer Bulder for lønnskonto også. Har du testet ut pengebruk-funksjonen vår? Vi har en beta-versjon ute for våre labs-brukere der du også kan bruke denne til å budsjettere forbruket ditt. Hilsen alle oss i Bulder
Korsmann
Kundetilfredshet
"avslag"
2 syns denne omtalen er nyttig

To låntakere til lån og lavere enn 50% belåningsgrad med billån. 1.3 mill i inntekt ble vel for høy risiko. Hmmm

Svar fra Bulder Bank
14.12.2022 14:38
Hei Korsmann Ut ifra det du skriver i tilbakemeldingen din så skal et slikt lån i de aller fleste tilfeller innvilges hos oss. Jeg kjenner ikke søknaden deres og kan heller ikke diskutere enkeltsaker i denne kanalen. Den beste måten å forstå et avslag bedre på er å kontakte oss direkte. Hilsen alle oss i Bulder
Johnny H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Møkkabank"
2 syns denne omtalen er nyttig

Styr unna , ikke finn på å bytte til denne banken. Elendig kundeservice , lang responstid. Somler bort dokumenter man har sendt 2 ganger tidligere. Skulle bytte, men snudde veldig fort i døra

Svar fra Bulder Bank
14.12.2022 14:35
Hei Johnny Vi forstår på tilbakemeldingen din at du er misfornøyd. Ut fra de andre kundetilbakemeldingene vi får her på bytt.no så ser du kanskje at din opplevelse av oss heldigvis er ganske sjelden. Vi ønsker å vite mer om hvorfor du er så misfornøyd med din opplevelse av oss. Gi oss gjerne direkte og utfyllende tilbakemelding på [email protected] Hilsen alle oss i Bulder
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Renter på lån, abonnement og loggføring av chatter."
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg liker ikke forslag til abonnementer som blir foreslått frem i tid, og som må skjules hver gang. Bulder Bank benytter feil rentesats på lån. Belåningsgrad i mitt tilfellet er under 50%. Rentesats skulle ha vært lavere ifølge rentebrev enn det som står under lånedetaljer. Det er sendt klage, denne er det ikke ikke respondert på. Bulder bank kutter dialogen i chatten, og chattene blir ikke loggført. Bulder Bank svarer upresist på spørsmål og ikke på det jeg spør om. Oppsummert: lite positivt å si om Bulder Bank og kommer til å bytte.

Svar fra Bulder Bank
14.12.2022 14:32
Hei Tove Forslag til abonnementer pleier å treffer bra, men ikke alltid perfekt. Dersom du vil fjerne et abonnement er det to måter å gjøre det på. (1) Du kan sveipe på transaksjonen. Da skjules den enkelte transaksjonen. (2) Du kan klikke inn på transaksjonen, da finner du en knapp med teksten "Skjul abonnement". Da skjules også fremtidige transkasjoner på dette "abonnementet". Når det gjelder rentesats så tipper jeg det du har opplevd er effekten av effektiv rente. I en periode der vi har varslet fremtidig renteheving vil dette påvirke effektiv rente umiddelbart, selv om du ikke betaler mer enn du skal. Det er fordi effektiv rente ser hele lånets løpetid. Hos alle banker som endrer renten vil forskjellen mellom effektiv og nominell rente bli større i overgangsperioden til ny rente. Den viktigste grunnen til at forskjellen mellom effektiv og nominell rente i disse tilfellene er større enn vanlig er at effektiv rente ser inn i fremtiden, mens den nominelle ikke gjør det. Sammenligner du nominell og effektiv rente på lånet ditt i en periode der det er varslet at renten vil justeres ned, vil du se at effektiv rente faktisk er lavere enn nominell. Sammenligner du de to rentene i en periode der renten er varslet å gå opp vil effektiv rente være høyere enn det du er vant til i forhold til din nominell rente. Sånn er det hos alle banker. I perioder der en renteheving er meldt får du som kunde minst seks ukers varslingstid før beløpet du betaler hver måned endrer seg. Men selv om du fremdeles betaler samme beløp som før i neste innbetaling, spretter beregningen av effektiv rente opp umiddelbart. Det er fordi effektiv rente ser inn i fremtiden, på hele lånets løpetid. Den effektive renten "ser" altså renteendringen som kommer om noen uker, mens den nominelle renten ikke gjør det. Det betyr ikke at du betaler mer enn du skal. Du betaler fortsatt det samme som før inntil endringen skjer. Men den effektive renten, som beregnes for å gi deg et inntrykk av lånet i hele dets løpetid, endrer seg for å ta hensyn til rentejusteringen som faktisk skjer om noen uker. Du kan være trygg på at du i perioden frem til renteendringen trer i kraft ikke betaler mer rente enn du har gjort før, selv om beregningen av effektiv rente allerede er høyere. Om du går inn på nedbetalingsplanen din ser du at du ikke betaler noe mer i perioden fra renteendring er varslet til ny rente trer i kraft, selv om effektiv rente nå står som høyere enn før. Til slutt vil vi bare si at det er leit at du er misfornøyd med oppfølgingen vår. Vi setter uansett stor pris på at du gir oss tilbakemelding. Hilsen alle oss i Bulder
Økonomisk A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Hvem er denne banken for egentlig?"
3 syns denne omtalen er nyttig

Vi prøvde å flytte lånet til Bulder. Vi er begge fast ansatt og jobber i helsevesenet. Aldri hatt en betalingsanmerkning og eier bolig. Lån 1,7 og boligverdi til 5 mill. Kontakter bulder for å få vite hvorfor vi får avslag. De har ingen forklaring på avslag på søknaden Har selv lønnskonto i sparebanken Vest som bulder bank ligger under. Har hatt et langvarig kundeforhold der Komplett useriøst!

Svar fra Bulder Bank
14.12.2022 14:26
Hei Økonomisk A Forstår at det var frustrerende å få avslag på søknad. Uten at jeg kjenner søknaden deres så kan jeg forstå ut ifra det du forteller her at du synes det er rart at dere har fått avslag. Vi kan ikke gå i detalj på enkeltsaker her. Men vi er alltid interessert i å høre fra deg som kunde om du mener en vurdering er feil, og den beste måten å kommunisere dette med oss er å ta kontakt direkte. Hilsen alle oss i Bulder :)
Separert
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"De tilbyr ikke lån om man ikke har registrert eiendom på seg selv i kartverket."
3 syns denne omtalen er nyttig

Litt vanskelig etter skilsmisse da man er kjøpt ut så eiendom er overdratt og tinglyst. Dette var dårlig!

Svar fra Bulder Bank
14.12.2022 14:22
Hei Vi tilbyr flytt av eksisterende boliglån, ikke finansiering av ny bolig per dags dato. Vi antar ut ifra spørsmålet ditt at det er det du er på jakt etter, å kjøpe en ny bolig? Skal du derimot flytte et lån må du ha en eiedom som er registrert på deg. Håper det var oppklarende Hilsen alle oss i Bulder :)
Lillebeth
Kundetilfredshet
"Boliglånskalkulator"
2 syns denne omtalen er nyttig

Nå når renten skal gå opp, burde man kunne legge inn den nye renten for boliglån i kalkulatoren (som kommer i slutten av desember). Dere er en bank som mange vurderer, og det virker ærligere.

Svar fra Bulder Bank
06.12.2022 11:26
Hei Lillebeth Jeg forstår hva du sikter til. Dette har vi tenkt mye på, nettopp for å finne den mest transparente måten å kommunisere renten på. Vi ønsker en måte å informere om renten på som er forståelig når det kommer til om vi har gjort en renteheving eller ikke, og som viser best hva du reelt kan spare over tid på å flytte. Vi har landet på at det blir mest riktig å kommunisere begge deler. Både dagens rente og fremtidig rente. Det gjør vi på nettsiden, underveis i søknaden og i tilbudet du får som kunde. Grunnen til at vi bruker nåværende rente i kalkulatoren er (1) fordi det er denne som gjelder nå og (2) fordi det gir en bedre sammenligning mot den renten du har i annen bank dag. Når rentene stiger blir det å sammenligne boliglån ekstra vanskelig. Forklaringene er flere, men en viktig grunn er at når bankene setter opp renten er det en varslingstid på 6 uker for eksisterende kunder, mens nye kunder ofte får den nye renten umiddelbart. Om man har lån i en bank som har varslet hveing og så sammenligner med et boliglån hos en annen bank - så tror mange kunder derfor at det er mindre å spare på å flyutte enn det det faktisk er. Dette fordi de sammenligner gammel rente hos sin nåværeden bank, med økt rente hos ny bank. Kundene går da glipp av en mulighet til å spare mye på boliglånet, fordi de sammenlignet i en periode der forskjellen ikke var så stor som den pleier å være over tid. I Bulder har vi i de siste rentehevingen gjort selve hevingen av rente på samme tidspunkt for nye og eksisterende kunder. Dette betyr at om du sammenligner oss med ditt eksisterende lånerente i en rentehevingsperiode vil sammenligningen blir mer reell for å forstå besparelsen du kan forvente over tid. Varslingstiden på 6 uker før en bank kan heve renten for kunden er ment for forbrukerens beste, og det er også en veldig god ting for forbrukerne - men det kan gjøre det vanskeligere å sammenligne boliglån med hverandre og forstå hvor mye man kan spare over tid. Derfor viser vi begge deler. Både den nåværende renten og den fremtidige renten. Håper det var forståelig formulert Hilsen alle oss i Bulder :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Banken for folk flest"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bulder Bank tilbyr godt konkurransedyktige betingelser både på lån og innskudd. Banken er allestedsværende og lett tilgjengelig. Her er det selvbetjeningsprinsippet som råder (via en fancy app), og banken fører et folkelig språk.

Svar fra Bulder Bank
06.12.2022 11:11
Hei Kåre Så bra å høre at Bulder funker godt for deg! Det stemmer, betingelsene på lån og innskudd er gode, og en del av grunnen til at vi klarer det er at du som kunde gjør det meste selv. Skulle det likevel være noe du trenger hjelp til så har vi en god support-avdeling som står klar til å hjelpe deg. Du har helt rett når det kommer til appen. Den er vi også veldig fornøyd med. Den får suverene tilbakemeldinger og vurderinger på App Store og Google Play! Takk for anbefaling! Hilsen alle oss i Bulder :)
Kundetilfredshet
"God rente på både utlån og sparing."
1 syns denne omtalen er nyttig

Utrolig enkel prosess. God rente fra første krone (over 1% bedre rente enn vår gamle bank på sparing samt null gebyrer på uttak). Smidig og god nettbank. Kult at man ser estimert verdi av boligen. Bonusutbetaling avhengig av hvor mye lån og hvor mye man har til sparing, slik at reell rente faktisk er enda bedre enn bare tallet.

Svar fra Bulder Bank
22.11.2022 14:52
Hei Håkon! Dette var en perfekt oppsummering av det vi selv synes vi er gode på i Bulder! Så kjekt å høre at du er fornøyd med prosessen, renten, muligheten til å se boligverdien og kundeutbyttet! Vi skal jobbe knallhardt for å for å holde deg like fornøyd i fremtiden! Hilsen alle oss i Bulder :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Topp bank."
1 syns denne omtalen er nyttig

Beste bank jeg har hatt til nå. En bank uten filialer får ned utgiftene for kundene.

Svar fra Bulder Bank
22.11.2022 14:53
Hei Trond! Det stemmer på en prikk! Takk for anbefalingen og godt å høre at vi gjør deg fornøyd! Hilsen alle oss i Bulder :)
Trude O. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Bedre rente, ingen hjelp"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bytta til Bulder bank for å få bedre rente på boliglånet. Nå er det omtrent samme nivå som i andre banker, da alle har satt opp renta. Bra med Bulder er at de har god rente på sparepengene, men det er sikkert bedre å ha dem i fond etc. Alt hos Bulder Bank skjer via appen. Det er greit når alt er i orden, men slitsomt når du bare trenger å snakke med et menneske. Å få finansieringsbevis var en prøvelse. Det er sikkert bedre om du er lønnsmottaker, men for meg som er frilanser, selvstendig næringsdrivende og lønnsmottaker ble det mye rot. Det verste synes jeg faktisk er at de ikke signerer mailer med fullt navn. Det var pinlig at jeg ikke visste mer enn fornavnet til min "kontakt" i banken da jeg kjøpte bolig. Det er fint med moderne greier, men akkurat bank er greit at er like traust og kjedelig som det har vært før.

Svar fra Bulder Bank
22.11.2022 15:06
Hei Trude Sjekker du Finansportalen.no så ser du at Bulder har det billigste lånet i markedet på blant annet 50 % belåning. Det stemmer at i Bulder får du en god rente på sparepengene. Vil du heller spare i fond kan du også gjøre det. :) I Bulder er det først og fremst flytt av eksisterende lån vi utfører. Det er mye enklere for både kunde og bank å flytte et lån enn å tilby lån i forbindelse med kjøp av bolig som gjerne også betyr periode med mellomfinansiering. At det er enklere å flytte lån gjør det mulig med automatisering, noe som kan hjelpe oss å presser rentene ned. Per i dag har vi ikke noe tilbud på finansieringsbevis. Du har helt rett i at det er lettere for en bank med en lånekunde som har fast stabil lønn. Det gjør det enklere for banken å vurdere sikkerheten for at kunden har mulighet til å betale tilbake lånet. Som selvstendig næringsdrivende og frilanser så forstår vi at du kan ønske tettere rådgivning og gjerne en fast personlig rådgiver. Vi har veldig gode rådgivere men tilbyr ikke en fast kontaktperson. Dette henger igjen sammen med ønske vårt om å presse boliglånsrenten ned. Husk at traust og kjedelig bank ofte kommer med en høyere prislapp. Vi står uansett klar til å hjelpe deg så godt vi kan fremover:) Hilsen alle oss i Bulder :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God bank app med solid og rask bak-kant"
1 syns denne omtalen er nyttig

Svært fornøyd med opplevelsen i bruk av appen som også er bankens ansikt utad. Her får du god oversikt- også fremover i tid, og kan utføre alle dine bank-oppgaver på en rask og effektiv måte. Veldig positivt overrasket også hvor raskt selve operasjonene blir utført i bak-kant. Jeg flyttet over to boliglån og fikk organisert det sammen til ett i løpet av en kort kveldsstund.

Svar fra Bulder Bank
22.11.2022 15:08
Hei Kjetil! Det er herlig å høre at flyttingen av lånene dine gikk så smurt og at du liker appen og oversikten den gir deg. Vi er glade for å høre at vi gjør deg fornøyd! Det skal vi fortsette med. Hilsen alle oss i Bulder :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Det lureste vi gjorde i 2021!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi byttet til Bulder i 2021, og fikk en helt ny, og positiv, opplevelse av kundeforhold til bank! Alt man trenger er en app og chat-mulighet, enkelt, blant de rimeligste på markedet og veldig brukervennlig oppsett. Vi gikk fra en overpriset lokalbank på Sørlandet til en rettferdig og rimelig løsning i Bulder. Her må man ikke «kjenne noen» i banken for å få riktig rente - det får man automatisk! Gir de beste anbefalinger!

Svar fra Bulder Bank
22.11.2022 15:11
Hei Camilla! Hehe, vi er sikker på at dere sikkert gjorde mye annet lurt i 2021, men så bra å høre at dere er så fornøyd. :) Det stemmer, og her er vi helt enig. Du skal ikke måtte kjenne noen for å få den renten du fortjener! Hver måned kan vi nedjustere renten til en drøss med kunder, og det er den gøyeste dagen i måneden! Takk for 2021, 2022 og så skal vi fortsette å holde dere fornøyd helt til boliglånet er nedbetalt - og lenger enn det! Hilsen alle oss i Bulder :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Verdens letteste bank!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg løser alt på telefon, veldig oversiktlig og lett søke tilbake regninger og fakturaer.

Svar fra Bulder Bank
22.11.2022 15:12
Hei John! Bingo! Det er fortsatt mange som tror det ikke er muligå løse alt på telefonen. Men du har skjønt det! Vi er glad for å høre at Bulder funker så bra for deg! Hilsen alle oss i Bulder :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Enkelt bankhold til de beste betingelser!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Svært enkel å bytte, spesielt boliglån. Verdi på bolig hentes automatisk og du trenger ikke foreta deg så mye når valget er tatt. Boliglånsrenter som gruser mange andre. Enkel app-bank med mange morsomme attributter. Kanskje blir det til og med utbytte av både boliglån og innskudd.

Svar fra Bulder Bank
22.11.2022 15:13
Hei Espen! For en god oppsummering! Du har skjønt greien med Bulder. Godt å høre at Bulder funker så bra for deg! Hilsen alle oss i Bulder :)
Gunnar S
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Enkelt og greit med lav rente"
1 syns denne omtalen er nyttig

Enkel prosess ved låneooptak. Full kontroll via nettbank, lav boliglånsrente og utbytte fra bankens overskudd gjør at jeg på ingen måte føler meg lurt eller flådd. Samme lave rente ved lav som høyt lån er et pluss og var utløsende for at jeg byttet til Bulder bank.

Svar fra Bulder Bank
22.11.2022 15:15
Hei Gunnar Flåing og luring hører heldigvis ikke fremtidens bank til! Herlig å høre at Bulder funker så bra for deg! Vi er glad for at du byttet til Bulder og at vi kan hjelpe deg med å redusere kostnadene på boliglånet. Hilsen alle oss i Bulder :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fremoverlent bankforbindelse."
1 syns denne omtalen er nyttig

Konkurransemessige god lånerente God innskuddsrente på brukskonto og sparekonto Mulighet for kundeutbytte både for innskuddskonti og lånekonti.

Svar fra Bulder Bank
22.11.2022 15:16
Hei Svein En god oppsummering! Takk for fem stjerner. Vi er glade for at vi kan hjelpe deg å redusere kostnader på boliglånet og gi deg bedre rente på sparekontoen. Hilsen alle oss i Bulder:)
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Billig, enkelt og greit."
1 syns denne omtalen er nyttig

Lav boliglånsrente, høy innskuddsrente, rask og god kundeservice.

Svar fra Bulder Bank
22.11.2022 15:17
Hei Stian Herlig å høre at du er fornøyd med boligånsrenten, sparerente og kundeservice! Vi skal jobbe på for å holde deg like fornøyd i tiden fremover! Hilsen alle oss i Bulder :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Beste bank jeg har hatt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Lave lånerenter, høye renter på sparekonto og utbytte om banken går med overskudd. Kan ikke be om mer😊

Svar fra Bulder Bank
22.11.2022 15:19
Hei Trond! Wow! Så kult å høre at Bulder funker så bra for deg! Selv om du ikke sier at du kan be om mer - så kommer vi hele tiden til å jobbe for at kundene våre skal få enda mer å glede seg over. Hilsen alle oss i Bulder :)
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR