Meny

Bulder Bank omtaler og erfaringer

4,1/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Bra
2
av 147 innen
bank
85%
anbefaler
Bulder Bank
Filtrer omtaler
167
42
15
10
26
Sorter omtaler etter
Viser av 260 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Bulder Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Snåleste jeg har vært borti noengang."
5 syns denne omtalen er nyttig

Sikkert greit for dem som lever sine liv gjennom mobilen. Forsøkte å bytte huslån. Gikk ikke da jeg ikke baserer mitt liv på mobiltelefonen. Bruker den kun til samtaler og sms. Useriøst, og diskriminerende.

Svar fra Bulder Bank
05.11.2020 16:22
Hei Oa Det stemmer. Som kunde i Bulder bør du like å gjøre alle banktingene dine på mobilen. Det er det svært mange som gjør! Men, det betyr også at vi ikke kan være den rette banken for alle. Hilsen gjengen i Bulder
Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Dårlig service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Rådgiver anbefalte meg gjøre noe som ikke hang på greip. Stryk karakter! Snertete holdning i tillegg. Flyttet lånet med en gang!

Svar fra Bulder Bank
05.11.2020 15:52
Hei Christian Ojsann, det hørtes ikke ut som en bra opplevelse. Vanskelig for oss å vite hva du mener rådgiveren har bedt deg om å gjøre. Det vi kan si er at rådgiverne våre er en unikt dyktige gjeng, som hele tiden gjør alt de kan for å hjelpe alle som trenger det. Det er også derfor vi er nr 1 på kundeservice her på bytt.no også. Hilsen gjengen i Bulder
Bjørnar
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Banken for dem som liker forutsigbarhet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg skiftet til Bulder fordi jeg var lei av å måtte argumentere meg til bedre rente i andre banker. Hos Bulder fikk jeg en tydelig og forutsigbar liste over rentenivået. Da slapp jeg å måtte ringe og trygle om lavere rente. Det ordnes automatisk. Hvis du, som meg, liker forutsigbarhet og åpenhet rundt rentenivået er Bulder banken for deg.

Svar fra Bulder Bank
12.11.2020 15:00
Hei Bjørnar! Sant det er fint å slippe å forhandle om lavere rente! Dette har vi gjort fordi vi vet at kundene setter pris på det. Det er din tilbakemelding et bevis på. Vi taper inntekter på det på kort sikt, men tror vi vinner på lang sikt. Ingenting slår fornøyde kunder. Vi høres ut som en god match Bjørnar! Vi skal fortsette å jobbe for at du er fornøyd i Bulder Hilsen gjengen her
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Menneskelig, de lyttet hørte og forandret mening!😊"
3 syns denne omtalen er nyttig

Litt dårlig start, men fulgte opp klage, ryddet opp og hørte på mine argumenter -og Bulder Bank skiftet standpunkt. Fantastisk, bli hørt av en bank!👍

Svar fra Bulder Bank
30.10.2020 14:37
Hei "Change" Så bra å høre at du ble hørt. Det burde jo være en selvfølge i denne bransjen, men det er det ikke. Jeg vet ikke hva klagen din gjaldt. Men det viktigste er at du ble hørt - og at du nå er fornøyd. Velkommen til Bulder!👊 Hilsen gjengen her!
Hans E. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Elegant Kundeopplevelse"
1 syns denne omtalen er nyttig

Svært effektivt, god kundereise og lettvint. Fantastiske vilkår og rimelig bytte. Husk bate: ikke juster markedsverdi på bolig om du ikke har behov og har e-takst klart

Svar fra Bulder Bank
30.10.2020 14:36
Det er så gøy å høre Hans! Velkommen til Bulder 👊 Hilsen gjengen her
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"En bank i beta versjon"
1 syns denne omtalen er nyttig

Banken er ikke klar for å tas i bruk enda.Har hatt masse proglemer med alt jeg skal gjøre. plutselig var kortet mitt fryst uten grunn, online betalinger virket ikke. appen kræsjet daglig i en periode osv. I tillegg så må man kontakte banken for hver lille ting man skal ha. Trenger man en felles konto med ekstra kort? da må man chatte. trenger du hjelp med noen av tingene over? da må man chatte. men er chatten åpen når man trenger den? nei, kort tid på dagen. Kommer nok ikke til å fortsette mine kontoer her.

Svar fra Bulder Bank
30.10.2020 14:34
Hei Raymond Kjipt å høre at dette er inntrykket ditt av oss. Men takk for at du gir beskjed. Det du beskriver med betalinger og at appen krasjer daglig er ikke vanlige problemer. Det høres sånn sett ut som du har vært veldig uheldig med tidspunktet du testet oss ut på. Du har helt rett i at noen av oppgavene løses via chat med support. Det er fordi disse per dags dato løses raskets og enklest for kunden om vi tar det denne veien. Vi har i de siste dagene fjort oppgraderinger som har løftet appen mye. Vi håper du gir oss en sjanse til! Hilsen gjengen i Bulder
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God app og veldig bra rente"
1 syns denne omtalen er nyttig

Orket ikke krangle med DNB hvert år om å justere boligrenten. Selv om jeg var SAGA (gull) kunde var det et stress. Med Bulder får jeg ikke bare adskillig lavere rente men også rentekutt automatisk så jeg slipper å krangle med banken hver gang renten burde være lavere. Appen er også den beste på markedet selv om den har noen bugs og forbedringspotensiale. Kundeservice svarer kjapt.

Svar fra Bulder Bank
30.10.2020 14:32
Hei Espen! Du har skjønt det! Du skal slippe å passe på banken, og du skal få det du har krav på. Så bra at du liker appen. Vi legger ned utrolig mye arbeid i den og den blir bare råere for hver dag. Nylig gjorde vi flere oppdateringer som løftet appen enda mer. Har du for eksempel sjekket ut "Pengebruk"-funksjonen? Vi skal lage mye mer gøy - og fortsatt holde deg fornøyd! Hilsen gjengen i Bulder
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bank for byfolk"
1 syns denne omtalen er nyttig

Reklamerast over heile landet skal det men må tydlegvis bu i storbyen skal "roboten" klare å gjere verdivurdering. 4-5 boligsalg innanfor ein radie på 1km siste året var hvertfall ikkje nok..

Svar fra Bulder Bank
30.10.2020 14:29
Hei Ole Det stemmer at vi ikke klarer å fastsette verdi på alle boliger i Norge. Men vi går heldigvis langt utenfor bare byene. Vår automatiserte metode for verdivurdering av boliger dekker ca 80 % av Norge. Skjønner likevel at det er frustrerende for deg når du ikke kan søke lån hos oss. Med 4-5 salg det siste året så er det ikke sikkert du er langt unna at vi kan estimere. Kom gjerne tilbake og sjekk oss ut senere.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God kundeservice, mangler nettbank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg flyttet boliglånet og fikk god hjelp underveis av vennlige rådgivere. Dessverre undervurderer de behovet for nettbank; oversikt og regningsbetaling blir veldig knotete på en liten mobiltelefon. Å flytte alle autotrekk, kontoliste etc. tar evigheter og blir lett feil når du skal gjøre alt via mobil. De har heller ikke en løsning for kredittkort. Jeg endte derfor med å beholde gamlebanken for regninger og daglig bruk, mens bulder får banklånet.

Svar fra Bulder Bank
30.10.2020 14:28
Hei Ulrik Først så må jeg nok skuffe deg og si at vi aldri kommer med en nettbank-løsning. Som du sier går vi for "alt via mobilen". Visste du at du kan ta bilde av avtalegiroene dine i gammel bank med mobilen, og *knips* så har du flyttet dem til Bulder. Det samme kan du gjøre med regninger. Betalt dem med å ta et bilde med appen. Flere kunder velger nå gjøre fakturabetaling via oss, fordi det er enklere å ta bilde med mobilen enn å trykke KID-nummer inn i nettbanken. Men her er preferansene forskjellig. Du må finne ut hva som funker best for deg. Men vit at vi legger all vår prestisje inn i at du skal ha den beste mobilopplevelsen når du åpner Bulder. Hilsen gjengen i Bulder
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Krever 100% pantsettelse uavhengig av lånesum"
6 syns denne omtalen er nyttig

Hadde et godt inntrykk av Bulder, moderne, lav rente og få gebyrer. Så ingen steder at de krevde 100% pantsettelse uavhengig av lånesum. Hadde ikke behov for å pantsette eiendommen for et lån på 1/5 av panteverdien.

Svar fra Bulder Bank
30.10.2020 14:06
Hei Stian! Du er ikke den første som spør om dette. Forklaringen på hvorfor vi ønsker 100 % pant er at vi da vil kunne sette deg automatisk ned til en lavere rente med en gang du kvalifiserer for det. Men om du har et lån som er under 50 % av boligverdien så har du allerede vår beste pris. Vi kommer nå til å endre praksis for pantestørrelsen på lån for kunder med belåning som er lavere enn 50 % av boligverdien. For disse kundene vil fremover sette panteverdien til 75 %. For kunder med veldig lave belåningsgrader så kan vi ta individuelle vurderinger av pantestørrelsen – slik at den blir på mest mulig hensiktsmessig nivå sammenlignet med lånestørrelsen og boligverdien. Forresten, selv om banken har pant som er større en lånesummen vil den ikke ha rett til å drive inn mer enn det kunden skylder ved mislighold av lånet. Håper det var forståelig formulert. Hilsen gjengen i Bulder Bank.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Rotete app"
3 syns denne omtalen er nyttig

Her må det grunnleggende matematikk på plass i appen (androidversjonen). Mye useriøst i appen som ikke blir rettet opp selv om "gjengen" har blitt gjort oppmerksom på det. På nedbetalingsplanen min blir feks 16000 i avdrag og 2000 i renter til 24000 totalt!? Jeg fikk tilbud om å få riktig nedbetalingsplan på mail, men jeg ønsker å ha riktig nedbetalingsplan i app (jeg vil ha det lettvint). Andre rare ting er feks at siste betaling jeg har gjort visstnok er i 2030 (10 år frem i tid), mens den egentlig var den 1 sept 2020. Og nei, jeg veksler ikke med innfrielsesdato her, som er et eget punkt (eller "innfris dato" som dere har valgt å kalle det).

Svar fra Bulder Bank
13.10.2020 13:13
Hei Trond Her hjalp du oss å finne to visningsfeil i appen. Dette har vi nå fått fikset. Ditt skarpe blikk har nå gjort Lånedetaljer-siden i Bulder-appen bedre. Takk for tipset. "Gjengen" i Bulder :D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Vil ikke ha oss som lånekunde??"
6 syns denne omtalen er nyttig

Vi har prøvd å søke, men får bare beskjed om at det ikke kan gis lån til oss. Hva som skal til, kan jeg virkelig ikke forstå, da vi har under 50% belåning av vår bolig, og kun 30000 i kredittkort utenom. Vi har også 7-sifret inntekt, og er voksne mennesker med ryddig økonomi. Merkelig også at ved bare å legge inn personnummer, får man avslag, altså før man har lagt inn inntekt, lånebeløp osv. Virker useriøst. Styr unna!

Svar fra Bulder Bank
13.09.2020 14:22
Hei Tone Det kan være at dere bor i et område der vår automatiske prisvurdering av boligen ikke er presis nok. I de tilfellene kan vi ikke gi lån. Da skal det stå på skjermen sammen med avslaget. Dersom det er dette som er tilfelle så vet vi det allerede når du har tastet inn personnummeret, da dette er knyttet til boligen din i registrene. Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Enkelt og fornuftig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Alt med denne banken hittil var en fantastisk opplevelse! Å flytte lån og øke beløpet til 50% belåningsgrad var helautomatisk Innvilgelse av lån var lynrask, uten at vi måtte sende kjedelig dokumentasjon Verdi på boligen var anslått automatisk uten at vi blir maset med meglere og slike tull Vi hadde ikke noe behov til bankkort, ikke noe problem, kansellert! I tillegg har de den minste boligrenten i markedet, og det er avgjørende. Veldig fornøyd!

Svar fra Bulder Bank
13.09.2020 14:22
Hei Lovro Ja! Sant det er deilig å slippe kjedelig dokumentasjon og å hente inn takst bare for å flytte lånet? Bra du er fornøyd. Når du har sett hvordan vi leverer på boliglån, så håper jeg du vil la oss levere på dagligbanktjenestene dine rundt neste sving. Gøy å høre at du er veldig fornøyd! Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Frekk kundeservice"
5 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservice bruker lang tid på å svare på mail, og når de først svarer, svarer de ikke på det du spør om ,men sender et standardsvar med arrogant tone og frekke vendinger. Har EK på 9 ganger det jeg søker om lån, halvparten i likvide midler. Lånebeløpet jeg søker om er 1,8 ganger min inntekt etter skatt. Panteobjektet er taksert til 4 ganger verdien av lånet. Likevel er jeg uønsket som kunde. Jeg har stabil inntekt uten variasjoner. Vet ikke hva det skyldes, men jeg er kanskje svartelistet etter å ha prøvd og feilet. Jeg vil ikke utsette meg selv for den dårlige behandlingen av banken og gir opp Bulder bank. De fikk meg også til å kjøpe ny telefon og redusere kredittrammen på min(e) kredittkort. Alt til ingen nytte.

Svar fra Bulder Bank
13.09.2020 14:21
Hei Laila Det høres litt rart ut at søknaden din ikke gikk gjennom. Vi har snakket sammen, og ingen i support-gjengen husker saken din fra det du beskriver her, og uten mer informasjon kan vi heller ikke slå den opp i våre systemer. Vi kan imidlertid love deg at du ikke er svartelistet. Vi svartelister ingen. Du sier at du har gitt opp Bulder Bank, men om du vil send gjerne en epost til [email protected] og forklar det du har gjort her. Så skal vi se på hvorfor du har fått avslag og gi deg en bedre forklaring enn det du har fått. Hilsen gjengen i Bulder Bank
Pensjonisten
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Skrekkblandet fryd."
2 syns denne omtalen er nyttig

Det kunne virke litt fremmed og uvirkelig å etablere en ny bankforbindelse nå når jeg nylig har blitt pensjonist. Etter noe knoting frem og tilbake knekte jeg koden og etter det ser det så langt ut til å bli bedre enn forventet. Lånesøknaden er riktignok ikke innvilget enda, men jeg har fått noen positive SMSer i frisk ungdommelig språkdrakt. Så langt så virker det nesten for godt til å være sant i den trauste bankverdenen. Håper ikke det dukker opp noe «snag» som jeg ikke har klart å fange opp. Lykke til videre!

Svar fra Bulder Bank
13.08.2020 08:32
Hei, Tusen takk for fin omtale😊 Vi satser på at lånesøknaden din har kommet i orden nå. Om du skulle lure på noe mer underveis, kan du alltids kontakte oss enten på chat i appen, på [email protected] eller på telefon 46871000. Og vi lover at vi skal gjøre vårt ytterste for at du skal slippe å oppleve noe "snag" hos oss😎 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Fikk ikke bytte"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg fikk ikke bytte bank som jeg ville, jeg kunne spart ca 1500 i måneden på å fått bytte til bulder bank, jeg har har DNB bank og den har jeg hatt i ca 20 år og ikke hatt noe problemer med betaling. Jeg søkte om ett bra kreditt kort som har en god reise forsikring, og det fikk jeg på dagen.

Svar fra Bulder Bank
08.08.2020 23:15
Hei Roy Vi skulle gjerne hatt deg som kunde, men ikke alle lånesøknader går gjennom. Det kan være flere grunner til det, og vi er litt mer firkantet enn mange andre banker. Husk at ting kan endre seg, og du må gjerne prøve igjen en annen gang.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Super bank!"
7 syns denne omtalen er nyttig

Etter å hatt lokalbanken i hele mitt trettifem-årige liv var tiden inne for å bytte bank. Jeg var lei av å ha en bank som hadde liten eller ingen teknologiske nyvinninger, samt at renta måtte jeg til stadighet mase på for å få satt ned. Byttet til Bulder gikk veldig enkelt og greit, det tok en ukes tid så var lånet flyttet, brukskonto opprettet og Visa-kort i posten. Appen er ikke helt ferdig, men dette var jeg klar over før jeg ble kunde. Ser frem til mer og nye fuknsjoner i appen. Hvis det er et forbedringspotensial her så er det at Bulder mangler mulighet for Apple Pay.

Svar fra Bulder Bank
05.08.2020 11:18
Hei Jørn, Tusen takk for en fantastisk omtale😎 Raske og enkle løsninger er akkurat det vi jobber knallhardt for å levere. Vi vet at mange med deg er lei av å måtte mase på banken for å få satt ned renten, og det er nettopp derfor vi har utviklet boliglånet vårt som skrur seg selv ned i pris etter hvert som belåningsgraden din går ned. Fremover vil vi fokusere på videre utvikling av ny og spennende funksjonalitet i appen. Blant annet jobber vi med nye konsepter innenfor sparing og visning av pengebruk som vi gleder oss til å vise dere. Apple Pay har vi dessverre ikke umiddelbare planer om per i dag. Kult at du er med oss🤜🤛 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Surr og rot"
5 syns denne omtalen er nyttig

Styr unna, app som ikke fungerer. Satte løpetiden til 25 år. Hadde søkt om 14 år. Kunne ikke forandres. Ønsket oss ikke som kunde, siden kona er utenlands statsborger. Kunne ikke rette opp feil de selv hadde begått. Betaler heller høyere rente for å slippe dette surret. Kan ikke anbefales. De har en lang vei å gå til å få denne appen til å fungere.

Svar fra Bulder Bank
08.08.2020 23:13
Hei Tore Løpetid velger du når du søker om lånet. Du kan kontakte oss dersom du vil endre denne etter at lånet er utbetalt. Fra 30. juni ble systemene våre kompatible med å ta imot søknader fra utenlandske statsborgere. Så her kan dere prøve på nytt. Ingen skal måtte betale for høye renter :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Hurra, endelig ikke jalla jalla mobilapp"
3 syns denne omtalen er nyttig

Selv om alt går gjennom mobilen, men mobilappen er helt suvern, magisk og utrolig behagelig å bruke. Veldig fancy, du merker med en gang at mobilapp'en er ikke en jalla jalla versjon, som alle fleste bankene tilbyr sine kunder. Jeg kan hele prosessen går automatisk og mer oversiktlig.

Svar fra Bulder Bank
05.08.2020 11:18
Hei Hawar, Tusen takk for omtalen😎 Bulder-appen er bygget med den nyeste og beste teknologien, så ingen jalla her i gården. Kult å få tilbakemelding på at du liker den. Om du har forslag eller innspill til hvordan vi kan gjøre opplevelsen din enda bedre, må du gjerne bli med i vårt brukercommunity her: https://community.bulderbank.no/🤜🤛 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Best boliglånsrente til vanlige kunder"
2 syns denne omtalen er nyttig

Byttet til Bulder Bank da de hadde best rente på min type boliglån. Appen synes jeg i starten var litt «rotete», men har nå blitt utviklet/forbedret og har blitt veldig bra!! BB kan anbefales👍😊

Svar fra Bulder Bank
05.08.2020 11:17
Hei Line, Tusen takk for omtalen😊 Kult å høre at du sparte penger på å flytte til oss, og at du liker appen bedre nå. Fremover vil vi slippe enda mer spennende funksjonalitet i appen, blant annet innenfor sparing og visning av pengebruk. Om du har innspill til hvordan vi kan bygge en enda bedre bankopplevelse for deg, hører vi gjerne fra deg på vårt brukercommunity her: https://community.bulderbank.no/ 🙌 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Ole V. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Moderne og ungdommelig bank"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har nylig flyttet lånet til dem. Merkelig bank.. altså.. dem gjør alt riktig osv.. men alt går via app og sms.. plutselig så endre dem renta.. i mitt favør heldigvis.. men må innrømme at jeg er litt skeptisk og redd.. redd pga dette er helt nytt og en ny måte å få lån på.. lånet basere seg på boligverdi.. dem har radar på boliger så dem følger opp hva boligen er verd for en hver tid.. og renta basere seg også på verdien.. så lenge økonomien er grei i Norge så går det bra for meg.. men får man en boligboble.. og den sprekker.. det er det jeg er redd for.. kommunikasjon mellom kunde og bank er særdeles ungdommelig.. det kan skremme endel eldre kunder.. med Hey! og Yo! osv i sms`ene..Dette er en bank for de som kan gjøre jobben selv! Og jeg digger det!

Svar fra Bulder Bank
10.08.2020 14:16
Hei, Tusen takk for en veldig nyttig tilbakemelding, Ole😊 Her har vi en jobb å gjøre med å tydeliggjøre konseptet vårt, og hvorfor det er til det beste for deg som kunde. Grunnen til at vi har justert ned renten din, er enten at boligen din har økt i verdi, eller at du har betalt ned så mye på lånet at du har gjort deg fortjent til en lavere rente. Som du skriver, er dette er en helt ny måte å gi lån på. Bakgrunnen for at vi har valgt å gjøre det på denne måten er egentlig ganske enkel: Etter hvert som du betaler ned på lånet ditt, blir belåningsgraden din lavere og lavere. Og jo lavere belåningsgrad du har, jo mindre risiko utgjør du som kunde for banken. Da fortjener du også en bedre rente. I tradisjonelle banker må du ringe og prute for å få en bedre rente. Hos oss får du det automatisk. Og det beste av alt? Selv om boligen din skulle falle i verdi, så justerer vi ikke opp renten din igjen. Vi justerer renten basert på boligverdi BARE når det er i din favør😊 Vi håper at denne forklaringen bidro til å gjøre deg mindre skeptisk og redd. Intensjonen bak den automatiske rentejusteringen er nemlig at du skal ha én bekymring mindre😎 Kult å ha deg med oss, Ole!🤜🤛 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"En bank som jeg aldri har opplevd før"

Her kjeder man seg ikke når man prater til kundeservice. Å ha en helt annen vri på hvordan man behandler kunder samt beholde servicen, er sunt og det er bra med forandring noe de andre bankene ikke har som er ganske A4 og rett fram. Slipper å bruke PC-en så mye når denne banken er mere app basert, og vi som er bak tlf og bruker den daglig, så gjør man alt fra en telefon istedenfor.

Svar fra Bulder Bank
05.08.2020 11:17
Hey Mickey, Tusen takk for strålende omtale! Ekstra kjekt å få gode tilbakemeldinger på de suverene folkene vi har på kundesupport – de er de beste😊 Bulder er bygget for deg som mener at bank passer best i en app, og er klar for å gjøre alt på mobilen. Til gjengjeld skal vi gi deg den ultimate mobilopplevelsen. Kult å ha deg med oss🤜🤛 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Konkurransedyktig lånerente"
8 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i Sbanken siden de startet opp, men byttet til Bulder Bank fordi Sbanken ikke lenger er konkurransedyktig på boliglån, særlig når sikkerheten er god (innenfor 50 %). Er Sbanken blitt for trauste og late? Er Bulder den nye Sbanken? Men den barnslige språkbruken kan Bulder med fordel slutte med. De fleste kundene deres er vel ikke i tenårene? 5 stjerner hvis appen blir bedre.

Svar fra Bulder Bank
13.08.2020 15:08
Hei Rune, Tusen takk for fin omtale😎 Supert å høre at du fikk bedre betingelser hos oss enn hos din forrige bank. Når det gjelder språkbruken vår, så er det rett og slett det språket som har utviklet seg hos oss. Vi er ikke så opptatt av å skrive korrekt "banksk", slik mange banker er. Noen liker det, andre ikke😉 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
"God rente, enkel å bytte til, og høy "hello fellow kids"-faktor"
7 syns denne omtalen er nyttig

Lånerenten er som nevnt god, og det er enkelt å bli kunde og flytte et lån fra en annen bank, men mangel på nettbank reduserer seriøsiteten til banken med mange hakk, det gjør også sikkerhetsmekanismene, eller mangel derpå i appen (biometrisk innlogging alene er eneste godkjente måte å logge inn). Appen i seg selv er også ~40% ferdig, så om du er avhengig av å faktisk bruke den etter at lånet er flyttet har du et problem. På et tidspunkt i flytteprosessen ble et dokument oversendt meg, og i mangel på å dokumentmottak i appen ble det gjort med en lenke på SMS til en kvasi-webmail fra 1999 hos Sparebanken Sør-Vest eller hvem det nå er som eier Bulder. Når det er sagt er appen og banken veldig cool og hip, med permanent "dark mode", fjasete meldinger i bakgrunnen mens status oppdateres, flust med emoticons, of alt er signer med "gjengen fra Bulder bank", som om det skal få oss til å glemme at det er gamlinger i dress (eller buksedress) som står bak. :)

Svar fra Bulder Bank
02.07.2020 10:47
Hei Lars Glad for å høre at du er fornøyd med lånerenten og prosessen med å bli kunde. Mangelen på nettbank er helt bevisst. Vi er en bank-app og bare det. Vi kommer aldri til å bygge en nettbank. Det er frodi vi vil konsentrere all vår innsats i å skape den beste mobilopplevelsen. Det klarer vi ikke om vi samtidig skal drifte en nettbank. Det stemmer at appen fremdeles venter på noen features som vi likevel viser frem med "kommer snart"-skilt. Vi ønsker å vise hva vi lager og inkludere kundene i dette. Slik appen er nå skal du klare å gjøre det aller meste av det du trenger til din bankhverdag. Når det gjelder vårt "Hello fellow kids"-spårk :D så er det rett og slett det språket som har utviklet seg hos oss. Vi er ikke så nøye på om alt skrives på korrekt "banksk" slik de fleste banker er. Noen liker det, andre ikke. Jeg skjønner at du blir skeptisk når du hører noen fra bank-verdenen snakke om "gjeng". Men når jeg ser utover de som jobber her nå - rundt 25 stykker - med en snittalder tidlig i 30-årene - så er vi en gjeng. Så vi kommer til å fortsette å kalle oss det. Ha en fin sommer Eirik, en av gjengen i Bulder Bank ;)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God lånerente, litt uferdig nettbank"
2 syns denne omtalen er nyttig

Lånerenten er svært god. Artig låneprosess i nettbanken. Kort åpningstid for kundeservice, kun tilgjengelig på telefon midt på dagen. Nettbanken er litt uferdig, finner ikke nedbetalingsplan for lån. Neppe aktuell som hovedbankforbindelse i dagens løsning.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR