Dette må være det dårligste forsøket på "Bank" jeg har vært borti. Selve søkeprosessen var smertefri, men når alt var på plass så ble det kontant avslag uten noen form for grunn. Samlet husstandsinntekt er langt over lånebeløp og sikkerheten i bolig gjør at belåningsgrad er rundt 25%. Men neida, Bulder vil ikke ha oss som kunde. Vi får vel for gode betingelser, og de vil egentlig bare ha kunder med dårlig sikring sånn at renta kan settes høyere. Leser svarene på andre omtaler hvor det er standard svar med "mange grunner til avslag". For å kunne bruke sånn argumentasjon så må jo den potensielle kunden få en grunn for avslaget. Dette framstår som bare useriøst.
Hei Anders Forstår at det er frustrerende å få avslag uten noen god begrunnelse. Vi forsøker alltid å gi så god begrunnelse som mulig, men lykkes ikke alltid med dette. Noen ganger kan vi heller ikke gi selve begrunnelsen. Men jeg kan forsikre deg om at vi ønsker så mange kunder som mulig, og vi vil at kundene våre skal ha så lav rente som mulig - det er derfor vi automatisk setter kundene våre ned til den laveste renten de kan få hos oss. Hilsen alle oss i Bulder :)
Har et par kredittkort jeg alltid betaler på forfall. Men det passer ikke dere. Alle med god økonomisk sans har det. Det er masse gode fordeler med disse. Bygger opp poeng til flyturer. Her flyr jeg stortsett gratis med disse. 365 gir gode rabatter på bensin. Dette er bare noen eksempler. Har ellers god økonomi!
Hei Reidarn Det stemmer, du har helt rett i at det kan være praktisk med kredittkort av og til. Etter at Gjeldsregisteret kom i 2019 er alle banker pliktig til å forholde seg til alle kredittrammer søkerne har som opptrukket. Det vil si, at selv om du for eksempel har 100.000 kr i ubenyttet kreditt, så må vi i våre beregninger se på dette som benyttet når vi skal regne på betalingsevnen din. Vi er altså pålagt å se på kredittrammer på den strengeste mulige måten. Så om du har ubenyttet kreditt du vet at du ikke har tenkt å bruke, så kan det være lurt å kvitte seg med disse neste gang du skal søke lån hos oss eller noen andre. Hilsen alle oss i Bulder :)
Etter å ha vært fornøyd kunde hos Sbanken siden oppstarten, måtte jeg på leting etter en ny bankforbindelse. Å bli med over til DnB var virkelig ikke aktuelt. Valget falt på Bulder - og resten falt på plass raskt. Gode betingelser. Mobilappen er helt genial; visuell vakker, oversiktlig og intuitiv. Innlogging med FaceID er både raskt og sikkert. Regningsbetaling med kamera virker veldig fint. Har så langt ikke savnet noen webside. Utenlandsbetaling ser jeg frem til. Keep up the good work!
Hei Jan! Herlig å høre at Bulder fungerer så godt for deg. Vi er glad du kom hit og ikke ble med over til DNB. Godt å høre at du er fornøyd med betingelser, appen, oversikten, innloggingen, regningsbetaling med kamera! Og ikke minst at du klarer deg fint uten tradisjonell nettbank. Forstår at du gleder deg til utenlandsbetaling. Det er det flere enn deg som gjør. Vi skal keepe up the good work, og jobbe knallhardt for å holde deg like fornøyd i fremtiden! Hilsen alle oss i Bulder :)
Vi er meget fornøyd med Bulder bank. Appen fungerer veldig bra. Håper mange bytter til dere. Har fortsatt brukt S banken ved siden av, men nå flytter vi alt over til Bulder.
Hei Birgit! Så bra å høre at dere er fornøyd med Bulder og at appen fungerer veldig bra! Ja, det er mange som bytter til oss nå :) Velkommen til Bulder, vi skal jobbe knallhardt på for å holde dere superfornøyd! Hilsen alle oss i Bulder:)
Når man søker om lån burde det være sikkerheten for lånet som har betydning. Har man nok sikkerhet og ingen betalingsanmerkninger så bør man få lån. Så enkelt! Her har dere en liten jobb å gjøre.
Hei Atle Helt enig. Trynefaktor bør ikke ha noe å si. Det er derfor vi har åpne priser og automatisk nedjustering av renten uten at man skal måtte ringe å prute, eller ha gode kontakter. Det stemmer. Sikkerhet og ikke betalingsanmerkninger er en del av det vi ser på i søknaden. Så ser vi også på inntekt og betalingsevne opp mot lånestørrelsen. Hilsen alle oss i Bulder :)
Er kunde i SparebankenVest og har to ganger søkt om lån hos Bulder og fått avslag. Virker som kundeforhold i Spv gjør det vanskelig å få lån hos Bulder.
Hei Paul! Forstår at det er frustrerende å få avslag. Kundeforhold i SPV har ikke noe å si for om man får avslag eller ikke. Det er det i så fall andre grunner til. Vi håper du får tilbud neste gang du søker, om du vil forsøke igjen senere. Hilsen alle oss i Bulder :)
Enestående. Bulder viser hvor enkelt bank kan være, basert på en veldreven app.
Hei Nofesch Så bra å høre! Ja, det er det vi vil. Å vise hvor enkelt og smart bank kan være - og at vi får til dette utelukkende i appen, uten en tradisjonell nettbank! Gøy å ha deg med på laget! Husk at vi er veldig glad for tips om du har meninger som kan gjøre appen enda bedre. Hilsen alle oss i Bulder:)
Hei med erfaring fra bla S banken og andre finansaktører vedr div Fond ved investering og sparing er dette for dårlig hos Bulder. Jeg la inn en ordre på 4 forskjellige Fond og endte med en ordre på 8 stk !? Da jeg oppdaget dette forsøkte jeg en tilbakemelding på chat om kvelden uten at det rettet seg. Samtidig hvorfor har dere hos Bulder bare AKS Fond? Ellers virker banken grei nok selv om noen løsninger på nettsidene virker mest å være salgsplakater mot nye kunder mens seriøsbank informasjon ikke er så viktig
Hei Knut Det stemmer at fondsutvalget vår per i dag ikke er gigantisk dersom du er på jakt etter det bredeste utvalget. Vi ønsker å ha fondssparing som en del av totalpakken til kunder som ellers er fornøyd med boliglånet og appen vår. Du har helt rett i at nettsidene våre først og fremst henvender seg til nye kunder. Dette er fordi eksisterende kunder oppsøker oss i appen, der finner du god informasjon for deg som kunde. Vi har også en FAQ-seksjon og hjelpesider på nettsiden dersom du har spørsmål du lurer på. Hilsen alle oss i Bulder:)
~ Lett og forståelig app ~ kundeutbytte ~ digger dere
Hei Mona! Herlig å høre! Vi digger deg også :) Hilsen alle oss i Bulder:)
Husholdningen vår ønsket en bank med mulighet for å ha sparemål for løst og fast -eks. "Konfirmasjon", "Permisjon", "Feriekonto" etc.. Et stort pluss for oss er og at vi ikke trenger å besøke banken i nettleser, men at Bulder-appen er tilgjengelig i App Store på iPhone, iPad og Macen vår -dette elsker vi! Det er gøy at bulder har et roadmap som gir kundene innsikt i hva de jobber med, men dette oppdateres alt for sjelden, selv om vi har meldt oss på interesseliste har vi ikke fått noen oppdatering rundt eks. "Virtuelle kort".. Vi har ikke flyttet boliglånet vårt til Bulder, dette fordi vi får bedre vilkår som LO-kunde hos Sparebank1 så det er absolutt ting Bulder kan jobbe med å forbedre inn i fremtiden.
Jeg "renteshoppet" rundt omkring og da kom Bulder bank opp som en av de (da) best på sparerente. Flyttet sparepengene over til Bulder bank og da fungerte innloggingen med min gamle telefon. Da mobilen min sa takk og farvel måtte jeg bytte telefon og satte på skjermbeskyttelse, ble det plutselig umulig å logge seg inn på Bulder Bank via fingersvtrykk. Som flere andre har nevnt har kun biometri sine begrensninger i slike tilfeller. Jeg ville satt stor pris på om dere kan åpne opp for andre innloggingsmuligheter. Jeg har også opplevd at appen (på min gamle telefon) var "åpen" og klar til bruk bare jeg var inne på mobilen min (ikke låst opp appen m fingeravtrykk). Dette synes jeg er altfor lett tilgang til Bulder Bank. Som en trygghet for meg, ønsker jeg at det må ihvertfall foretas en innlogging i tillegg til den innloggingen jeg har på min telefon slik jeg har de hos alle de andre bankene mine. Siden dere faktisk lytter til kundene dere 👍👌 så regner jeg med at dette er noe dere tar tak i kjapt. Lykke til videre med utviklingen av Bulder bank til Norges Beste Bank.
Renten på sparekonto er god. Innlogging v.h.a. fingeravtrykk er ok når det fungerer (maling, liming, hagearbeid..kan tidvis påvirke fingeravtrykk). Trenger innlogging v.h.a. kode og passord som alternativ. Uansett må sikkerhet ved uttak fra konto ha høyeste sikkerhet i disse tider da man ikke kan stole på email, sms og telefonhenvendelser.
En god bank med gode betingelser. Hyggelige folk som hjelper en som snart er pensjonist og kanskje er en smule analog :) Venter på mulighet til å logge meg inn via PC....
Coming from other countries I feel like it's a fairly lazy approach to challenger bank. A few things that are super annoying 1. There's no website, even though there's a web app. The developers can't deploy for web, fairly 🙈 2. The UI is a bit all over the place, like I just want a list of my accounts, don't want to tap around to find savings. 3. There's no English or other languages. It's not hard to do translations for an app.. literally just a language key map that would take a few days at most.. Lazy. 4. It's annoying to contact support on the app, the chat feature with a mobile keyboard ufff.
Hei! Veldig fornøyd med Bulder bank, men har ett problem: Skriften på baksiden av bankkortet er for liten når det kommer til "exp.date" og sikerheskode. Skriftstørrelsen tar ikke hensyn til mennesker som ser litt dårlig. Og vi er mange! Regner med at dette er en sak som enkelt kan rettes opp?
Trenger ikke å diskutere bolig rente. Renten følger markedet, og vi får den beste renten.