Sikkert greit for dem som lever sine liv gjennom mobilen. Forsøkte å bytte huslån. Gikk ikke da jeg ikke baserer mitt liv på mobiltelefonen. Bruker den kun til samtaler og sms. Useriøst, og diskriminerende.

Rådgiver anbefalte meg gjøre noe som ikke hang på greip. Stryk karakter! Snertete holdning i tillegg. Flyttet lånet med en gang!

Jeg skiftet til Bulder fordi jeg var lei av å måtte argumentere meg til bedre rente i andre banker. Hos Bulder fikk jeg en tydelig og forutsigbar liste over rentenivået. Da slapp jeg å måtte ringe og trygle om lavere rente. Det ordnes automatisk. Hvis du, som meg, liker forutsigbarhet og åpenhet rundt rentenivået er Bulder banken for deg.

Litt dårlig start, men fulgte opp klage, ryddet opp og hørte på mine argumenter -og Bulder Bank skiftet standpunkt. Fantastisk, bli hørt av en bank!👍

Svært effektivt, god kundereise og lettvint. Fantastiske vilkår og rimelig bytte. Husk bate: ikke juster markedsverdi på bolig om du ikke har behov og har e-takst klart

Banken er ikke klar for å tas i bruk enda.Har hatt masse proglemer med alt jeg skal gjøre. plutselig var kortet mitt fryst uten grunn, online betalinger virket ikke. appen kræsjet daglig i en periode osv. I tillegg så må man kontakte banken for hver lille ting man skal ha. Trenger man en felles konto med ekstra kort? da må man chatte. trenger du hjelp med noen av tingene over? da må man chatte. men er chatten åpen når man trenger den? nei, kort tid på dagen. Kommer nok ikke til å fortsette mine kontoer her.

Orket ikke krangle med DNB hvert år om å justere boligrenten. Selv om jeg var SAGA (gull) kunde var det et stress. Med Bulder får jeg ikke bare adskillig lavere rente men også rentekutt automatisk så jeg slipper å krangle med banken hver gang renten burde være lavere. Appen er også den beste på markedet selv om den har noen bugs og forbedringspotensiale. Kundeservice svarer kjapt.

Reklamerast over heile landet skal det men må tydlegvis bu i storbyen skal "roboten" klare å gjere verdivurdering. 4-5 boligsalg innanfor ein radie på 1km siste året var hvertfall ikkje nok..

Jeg flyttet boliglånet og fikk god hjelp underveis av vennlige rådgivere. Dessverre undervurderer de behovet for nettbank; oversikt og regningsbetaling blir veldig knotete på en liten mobiltelefon. Å flytte alle autotrekk, kontoliste etc. tar evigheter og blir lett feil når du skal gjøre alt via mobil. De har heller ikke en løsning for kredittkort. Jeg endte derfor med å beholde gamlebanken for regninger og daglig bruk, mens bulder får banklånet.

Hadde et godt inntrykk av Bulder, moderne, lav rente og få gebyrer. Så ingen steder at de krevde 100% pantsettelse uavhengig av lånesum. Hadde ikke behov for å pantsette eiendommen for et lån på 1/5 av panteverdien.

Her må det grunnleggende matematikk på plass i appen (androidversjonen). Mye useriøst i appen som ikke blir rettet opp selv om "gjengen" har blitt gjort oppmerksom på det. På nedbetalingsplanen min blir feks 16000 i avdrag og 2000 i renter til 24000 totalt!? Jeg fikk tilbud om å få riktig nedbetalingsplan på mail, men jeg ønsker å ha riktig nedbetalingsplan i app (jeg vil ha det lettvint). Andre rare ting er feks at siste betaling jeg har gjort visstnok er i 2030 (10 år frem i tid), mens den egentlig var den 1 sept 2020. Og nei, jeg veksler ikke med innfrielsesdato her, som er et eget punkt (eller "innfris dato" som dere har valgt å kalle det).

Vi har prøvd å søke, men får bare beskjed om at det ikke kan gis lån til oss. Hva som skal til, kan jeg virkelig ikke forstå, da vi har under 50% belåning av vår bolig, og kun 30000 i kredittkort utenom. Vi har også 7-sifret inntekt, og er voksne mennesker med ryddig økonomi. Merkelig også at ved bare å legge inn personnummer, får man avslag, altså før man har lagt inn inntekt, lånebeløp osv. Virker useriøst. Styr unna!

Alt med denne banken hittil var en fantastisk opplevelse! Å flytte lån og øke beløpet til 50% belåningsgrad var helautomatisk Innvilgelse av lån var lynrask, uten at vi måtte sende kjedelig dokumentasjon Verdi på boligen var anslått automatisk uten at vi blir maset med meglere og slike tull Vi hadde ikke noe behov til bankkort, ikke noe problem, kansellert! I tillegg har de den minste boligrenten i markedet, og det er avgjørende. Veldig fornøyd!

Kundeservice bruker lang tid på å svare på mail, og når de først svarer, svarer de ikke på det du spør om ,men sender et standardsvar med arrogant tone og frekke vendinger. Har EK på 9 ganger det jeg søker om lån, halvparten i likvide midler. Lånebeløpet jeg søker om er 1,8 ganger min inntekt etter skatt. Panteobjektet er taksert til 4 ganger verdien av lånet. Likevel er jeg uønsket som kunde. Jeg har stabil inntekt uten variasjoner. Vet ikke hva det skyldes, men jeg er kanskje svartelistet etter å ha prøvd og feilet. Jeg vil ikke utsette meg selv for den dårlige behandlingen av banken og gir opp Bulder bank. De fikk meg også til å kjøpe ny telefon og redusere kredittrammen på min(e) kredittkort. Alt til ingen nytte.

Det kunne virke litt fremmed og uvirkelig å etablere en ny bankforbindelse nå når jeg nylig har blitt pensjonist. Etter noe knoting frem og tilbake knekte jeg koden og etter det ser det så langt ut til å bli bedre enn forventet. Lånesøknaden er riktignok ikke innvilget enda, men jeg har fått noen positive SMSer i frisk ungdommelig språkdrakt. Så langt så virker det nesten for godt til å være sant i den trauste bankverdenen. Håper ikke det dukker opp noe «snag» som jeg ikke har klart å fange opp. Lykke til videre!

Jeg fikk ikke bytte bank som jeg ville, jeg kunne spart ca 1500 i måneden på å fått bytte til bulder bank, jeg har har DNB bank og den har jeg hatt i ca 20 år og ikke hatt noe problemer med betaling. Jeg søkte om ett bra kreditt kort som har en god reise forsikring, og det fikk jeg på dagen.

Etter å hatt lokalbanken i hele mitt trettifem-årige liv var tiden inne for å bytte bank. Jeg var lei av å ha en bank som hadde liten eller ingen teknologiske nyvinninger, samt at renta måtte jeg til stadighet mase på for å få satt ned. Byttet til Bulder gikk veldig enkelt og greit, det tok en ukes tid så var lånet flyttet, brukskonto opprettet og Visa-kort i posten. Appen er ikke helt ferdig, men dette var jeg klar over før jeg ble kunde. Ser frem til mer og nye fuknsjoner i appen. Hvis det er et forbedringspotensial her så er det at Bulder mangler mulighet for Apple Pay.

Styr unna, app som ikke fungerer. Satte løpetiden til 25 år. Hadde søkt om 14 år. Kunne ikke forandres. Ønsket oss ikke som kunde, siden kona er utenlands statsborger. Kunne ikke rette opp feil de selv hadde begått. Betaler heller høyere rente for å slippe dette surret. Kan ikke anbefales. De har en lang vei å gå til å få denne appen til å fungere.

Selv om alt går gjennom mobilen, men mobilappen er helt suvern, magisk og utrolig behagelig å bruke. Veldig fancy, du merker med en gang at mobilapp'en er ikke en jalla jalla versjon, som alle fleste bankene tilbyr sine kunder. Jeg kan hele prosessen går automatisk og mer oversiktlig.

Byttet til Bulder Bank da de hadde best rente på min type boliglån. Appen synes jeg i starten var litt «rotete», men har nå blitt utviklet/forbedret og har blitt veldig bra!! BB kan anbefales👍😊

Har nylig flyttet lånet til dem. Merkelig bank.. altså.. dem gjør alt riktig osv.. men alt går via app og sms.. plutselig så endre dem renta.. i mitt favør heldigvis.. men må innrømme at jeg er litt skeptisk og redd.. redd pga dette er helt nytt og en ny måte å få lån på.. lånet basere seg på boligverdi.. dem har radar på boliger så dem følger opp hva boligen er verd for en hver tid.. og renta basere seg også på verdien.. så lenge økonomien er grei i Norge så går det bra for meg.. men får man en boligboble.. og den sprekker.. det er det jeg er redd for.. kommunikasjon mellom kunde og bank er særdeles ungdommelig.. det kan skremme endel eldre kunder.. med Hey! og Yo! osv i sms`ene..Dette er en bank for de som kan gjøre jobben selv! Og jeg digger det!

Her kjeder man seg ikke når man prater til kundeservice. Å ha en helt annen vri på hvordan man behandler kunder samt beholde servicen, er sunt og det er bra med forandring noe de andre bankene ikke har som er ganske A4 og rett fram. Slipper å bruke PC-en så mye når denne banken er mere app basert, og vi som er bak tlf og bruker den daglig, så gjør man alt fra en telefon istedenfor.

Har vært kunde i Sbanken siden de startet opp, men byttet til Bulder Bank fordi Sbanken ikke lenger er konkurransedyktig på boliglån, særlig når sikkerheten er god (innenfor 50 %). Er Sbanken blitt for trauste og late? Er Bulder den nye Sbanken? Men den barnslige språkbruken kan Bulder med fordel slutte med. De fleste kundene deres er vel ikke i tenårene? 5 stjerner hvis appen blir bedre.

Lånerenten er som nevnt god, og det er enkelt å bli kunde og flytte et lån fra en annen bank, men mangel på nettbank reduserer seriøsiteten til banken med mange hakk, det gjør også sikkerhetsmekanismene, eller mangel derpå i appen (biometrisk innlogging alene er eneste godkjente måte å logge inn). Appen i seg selv er også ~40% ferdig, så om du er avhengig av å faktisk bruke den etter at lånet er flyttet har du et problem. På et tidspunkt i flytteprosessen ble et dokument oversendt meg, og i mangel på å dokumentmottak i appen ble det gjort med en lenke på SMS til en kvasi-webmail fra 1999 hos Sparebanken Sør-Vest eller hvem det nå er som eier Bulder. Når det er sagt er appen og banken veldig cool og hip, med permanent "dark mode", fjasete meldinger i bakgrunnen mens status oppdateres, flust med emoticons, of alt er signer med "gjengen fra Bulder bank", som om det skal få oss til å glemme at det er gamlinger i dress (eller buksedress) som står bak. :)

Lånerenten er svært god. Artig låneprosess i nettbanken. Kort åpningstid for kundeservice, kun tilgjengelig på telefon midt på dagen. Nettbanken er litt uferdig, finner ikke nedbetalingsplan for lån. Neppe aktuell som hovedbankforbindelse i dagens løsning.