Meny

Bulder Bank omtaler og erfaringer

4,0/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Bra
1
av 116 innen
dagligbank
81%
anbefaler
Bulder Bank

"Uoversiktelig"

Omtale om Bulder Bank skrevet av Bernt for 06.04.2022 19:51

Bulder Bank har totalt 562 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Bulder Bank?
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Uoversiktelig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hadde virkelig lyst til å like Bulder, men dette ble for uoversiktlig for meg. Klarte ikke å finne igjen en efaktura jeg godkjente og slet med å finne frem mellom unyttige tips og forslag til det jeg ønsket å finne, f.eks. en forfallsoversikt eller informasjon om det er mulighet med IPS-sparing i Bulder. Det at alt måtte gjøres via mobilen gjorde det trolig mer vanskelig å finne informasjon enn på en datamaskin. Mulig Bulder er hipt blant tenåringer men for meg fungerte dette svært dårlig, så nå må jeg finne et annet alternativ til DnB/Sbanken.

Svar fra Bulder Bank
07.04.2022 14:52
Hei Bernt! Takk for tilbakemeldingen din. Det er riktig at Bulder nok ikke passer for alle. Men det skal være enkelt å finne frem til det man trenger. Derfor er det veldig nyttig med tilbakemelding som dette. Takk for at du tar deg tid til å gi oss tilbakemelding. Vi skal se på innspillene dine med en gang. Hilsen alle oss i Bulder
Bytt.no
"Uoversiktelig" skrev Bernt om Bulder Bank

Har du en tilsvarende erfaring med Bulder Bank?
Gjør som Bernt og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Bulder Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Bra med ren Mobilbank. En del mangler."
1 syns denne omtalen er nyttig

Bulder er vel mer en "nyfødt" bank pr dags dato, og det merkes. Som flyktning fra Sbanken/DNB var det dog en kraftig nedgradering. Nå har jeg prøvd banken i noen uker. Appen og banken generelt er dog veldig ribbet til det essensielle. Betale regninger, overføre.. Slike ting. Den mangler en del essensielle ting: -Har ikke Bank ID (Er straks på plass da) -Har ikke Fond -Har ikke Web basert brukegrensesnitt (KUN app) iPad appen i Mac OS er fryktelig buggy. På android blir jeg ofte kastet ut til startsiden hvor jeg må legitimere meg med Bank ID igjen og godkjenne alt før jeg kommer tilbake til hovedsiden hvor nå alt av moduler er tilbake som jeg må fjerne. Skjedde 2 ganger i dag. Meget irriterende. Så langt er jeg ikke helt 100% fornøyd med stabiliteten av appen og dens oppførsel. Og mangel på å kunne logge inn på Web gjør at jeg må leve med ustabilitet på appen. Får se hvor lenge jeg holder ut med Bulder. Kundeservicen er dog på topp.

Svar fra Bulder Bank
05.04.2022 15:07
Hei Sindre! Takk for grundig feedback. Det er helt rett at Bulder Bank ikke har like bredt tilbud som de tradisjonelle bankene. De aller fleste av våre kunder flytter til Bulder på grunn av boliglånet, bankappen og den gode sparerenten. I tillegg utvider vi nå tilbudet med fonssparing som du har fått med deg er rett rundt hjørnet. Vi har hatt noen bugs på Android slik du beskriver. Dette ser vi på og utbedrer as we speak. Ustabiliteten du har opplevd er ikke noe vi normalt sett har. Å ikke bygge nettbasert innlogging via nettleser er som du sikkert har fått med deg et aktivt valg. Dette er noe vi kunne ha gjort, men vi tror på å investere all vår kraft og arbeid i appen. For det er det som er det viktigste og hyppigste kontaktpunktet for svært mange bankkunder. Glad for å høre at du har hatt en god opplevelse med kundeservicen vår. De er en dyktig og hyggelig gjeng! Hilsen alle oss i Bulder
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Har litt problemer men et enormt potensial"

Dette er en halvferdig bank som fungerer bra på det de områdene de fokuserer på. det er fortsatt store mangler som nettbank, straksbetaling, og et øyeblikelig valuterings- system sånn at man ikke opparbeider seg debetrenter bare av å flytte rundt penger. Jeg hadde også likt å sett en kjappere utrulling av tjenester og funksjoner. håper dette blir tilfellet med alle de nye kundene fra S banken.

Svar fra Bulder Bank
05.04.2022 15:32
Hei Espen Takk for grundig feedback! Det er riktig at vi fokuserer tjenestetilbudet vårt. Sbanken har hatt 22 år på å bygge sitt gode tjenestetilbud, og vi har hatt drøye 2 år. Når det er sagt så kommer Bulder aldri til å ha et like bredt tilbud som de store tradisjonelle bankene. De fleste Bulder-kundene kommer til oss for boliglånet, bank-appen og den gode sparerenten. I tillegg utvider vi nå tilbudet med fondssparing. Å ikke bygge nettbasert innlogging via nettleser er et aktivt valg fra vår side. Dette er noe vi kunne ha gjort, men vi tror på å investere all vår kraft og arbeid i appen. For det er det som er det viktigste og hyppigste kontaktpunktet for svært mange bankkunder. Straksbetaling og øyeblikkelig valutering ser vi på. Hilsen alle oss i Bulder :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fikk ikke belåne borettslagsleilighet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ringte banken pga jeg til min store overraskelse fikk opp at boligen min i Oslo ikke kunne belånes. Fikk til svar at for å låne på borettslagsleilighet så forlanger banken at det sendes inn «tall» over gjeld/egenkapital i borettslaget hver måned! Finner ikke noe informasjon om dette på nettsidene. Useriøst.

Svar fra Bulder Bank
07.04.2022 14:58
Hei Lika Det stemmer. I Bulder gjør vi det slik at dersom boligverdien din går opp, eller lånesummen din ned - ting som gjør at du fortjener bedre rente - så får du det automatisk. Uten å måtte prute eller forhandle. For at dette skal fungere må vi følge boligverdien og lånesummen din hver måned for å regne ny belåningsgrad. Vi har mange borettslagskunder. For at Bulder-konseptet med lavere rente skal fungere må borettslaget rapportere inn fellesgjeld månedlig. De fleste borettslag gjør dette, men dessverre ikke alle. Da kan vi ikke tilby lån. Skjønner at det kan være frustrerende om det er slikt for ditt borettslag. Hilsen alle oss i Bulder
Morten H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Litt skeptisk først"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ved første øyekast, så appen ut som noe spam. Minnet ikke om noen bank-apper jeg har sett tidligere. Til og med noe vervepremie/bonus i appen. Men dette kan jeg leve med. Hadde tenkt å bruke BB til å plassere et større beløp, da de for tiden har markedets høyeste innskuddsrente. Men jeg er IKKE interessert i å ha noe debetkort. Det bruker jeg ALDRI. Etter ett år koster det også kr 275,- pr år. Leste svaret i en annen anmeldelse. Det svarte BB at kortet kunne til enhver tid avbestilles i appen. Noe slikt finner jeg absolutt ikke i appen. Men kontakter kundeservice når de åpner på mandag, så finner vi garantert ut av dette.

Svar fra Bulder Bank
07.04.2022 15:04
Hei Morten Vi er faktisk litt glad for å høre at vi ikke minner om noen bank-app du har hatt tidligere. Det er heller ikke et mål for oss. Bulder gjør ting litt annerledes. Noen liker det, andre ikke. Det er helt i orden. Bulder passer ikke for alle. Bulder-appen kommer best til sin rett når du har et kort med transaksjoner. Først da oppdager du mange av fordelene med Bulder. Derfor sender vi alltid ut et kort til nye kunder. Kortet koster 275 kr i året, dersom du tar det i bruk. Kortet kan du fryse i appen, og slette om du vil ved å ta kontakt med oss på chatten i appen så fikser vi det for deg. Hilsen alle oss i Bulder
Bulder Bank har totalt 562 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR