Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Danske Bank
1.8
217 verifiserte omtaler

Danske Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

Danske Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.8
Dårlig
217 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
Danske Bank er rangert
#115 av 118 dagligbanker
20%
Dårlig
20% anbefaler Danske Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 217 omtaler om Danske Bank

FILTRER OMTALER
28
13
8
33
135
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Danske Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Utdatert nettbank litt bedre enn sitt rykte. Gode betingelser på øvrige tjenester

Omtale av  Finbeck

Som tidligere kunde i Danske Bank i en relativt kort periode for 11 år siden, var det på tide med et gjensyn. Akademikeravtalen var den utløsende faktoren for byttet. Før byttet, leste jeg igjennom veldig mange anmeldelser av banken, både på Bytt og på andre nettsider. Det gjorde at jeg ble veldig usikker på om jeg orket å plage meg selv så mye, ved å bytte. Men jeg gjorde et forsøk likevel - nettopp fordi betingelsene er så gode. Nettbanken er utdatert, det er sikkert. Men, jeg kjenner for å rette opp inntrykket litt. Det er absolutt ikke nettbanken fra helvete, selv om man kan få inntrykk av det. Kundeservice er faktisk ikke dårlig. Det kommer helt an på perspektivet man har. I det daglige vil banken fungere helt fint. Utfordringen med avtalegiro, som jeg kommer tilbake til, har jeg løst helt greit. Jeg har mange ulike bankforbindelser, litt opparbeidet gjennom tidene, fordi jeg mener at man som kunde bør flytte midler dit betingelsene er gunstige til enhver tid. Mest et prinsipp. Det gjør at jeg er nokså tolerant for mer eller mindre utviklede nettbanker. Mine erfaringer med Danske Bank: - Kundeservice svarer på melding sendt i nettbanken innen ca 2-3 arbeidsdager. Ikke noe problem i det daglige. Jeg har ikke ringt til banken. - Når alt er satt opp i nettbanken: konti som du vil ha og med de kontinavn du vil ha, kanskje lagt inn en del typiske betalingsmottakere, så bør man betale f.eks 10 øre til de ulike faste betalingsmottakerne du ellers pleier å få avtalegiro fra (da oppstår en registrering internt/eksternt av konto hos Danske Bank, betalingsmottaker og at det finnes avtalegiro). Husk å slette avtalegiro fra gammel bank, kanskje helst først. Deretter søker man på google etter "avtalegiro nets". Gå inn på Nets sin nettside for å opprette avtalegiro i din bank, i dette tilfellet Danske Bank. Vipps, så er du i gang med å registrere avtalegiro. Du kan godt lage et bokmerke for denne nettsiden, så vil være enkelt å legge inn nye avtalegiro senere. Tungvint, ja - men det fungerer helt fint når du først har gjort dette. Jeg finner ikke mulighet for å opprette avtalegiro selv i nettbanken, merkelig nok. Det er kritikkverdig men når man har en løsning som er såpass enkel - og som strengt tatt brukes såpass sjelden, er det håndterbart. - Studentmedlem gjennom Akademikerne: Kundeprogrammet er gratis frem til fullført grad. Det innebærer at debetkort også er uten årlig avgift. Selv om beløpet er bagatellmessig, er det et stort pluss i boka. Jeg bruker debetkort svært sjeldent da jeg uansett har kredittkort og fakturakort tilknyttet EuroBonus. Debetkort brukes først og fremst ved betaling av oppkrav eller fortolling/mva på Post i butikk. Merk at debetkortet også har en reiseforsikring innbakt, det er vel nokså unikt. Som student får man også gratis verdiforsikring på bærbar PC. Veldig fine benefits altså. - Fin mobilbank som vil fungere i det daglige. Her får man opp PIN til kortet man har fått tilsendt i posten. Det gjør man ikke i nettbanken... Derfor bør man bruke nettbank og mobilbank litt om hverandre, alt etter hvor banken har lagt inn funksjonene man trenger. Rart og dumt, joda, men det fungerer. Oppsummert: Utdatert nettbank, noen rare løsninger og utfordringer med avtalegiro som kan løses fra Nets sin nettside. Men hvor ofte legger man inn ny avtalegiro? Veldig gode betingelser, ikke minst som student gjennom Akademikerne. God kundeservice. Danske Bank gjør en god jobb med å tiltrekke seg nye kunder og å holde på kunder. Jeg skjønner at det er et eller annet med IT-infrastrukturen i banken som koster ekstremt mye å skifte ut. Det er heller ikke gjort i full fart. Bare se til den tunge prosessen Nordea gikk i gang med for bare noen få år siden, for å kvitte seg med den gamle "spaghettien i kjelleren", og som de enda ikke er ferdige med. Det virker som om Danske Bank prøver å kompensere ved først og fremst å utvikle mobilbanken per nå.

Umulig å få kontakt

Omtale av  Johanna

Tar ikke telefonen. Har stått over 1 time på venting på det såkalte prioriterte nummeret til Akademikerne. Dette er jo en vits.

Dårlig bank, ubrukelig forsikringer, høye gebyrer

Omtale av  Tore

Styr unna alt som har med Danica and Danske Bank. De har "champagne" taler og presentasjon. Men "ølstandard" på bakrommet. Gjennomgående elendig fra A til Å. Gammeldags nettbank, høye gebyrer på alt og ubrukelige forsikringsprodukter. Hvis jeg kunne gitt minus 5 stjerner ville det vært mer passende.

Bra vilkår, men elendig kundeservice og byråkratisk prosedyrer

Omtale av  Arvid

Jeg har benytte Danske Bank en del år på grunn av gunstig bedriftsavtale. Det er imidlertid ufattelig byråkratiske ordninger om en skal justere på noe f.eks. med lån o.l. Alt skal behandles på et sted med for dårlig kapasitet. Det samme gjelder kundeservice som er altfor lavt bemannet både på telefon, mail og chat.

Innlogge i nettbank med mobil ID

Omtale av  Croco

Det er rart at noen sier de ikke kan bruke bank ID på mobil for å logge inn i nettbanken deres. Jeg har gjort det mange ganger og det fungerer alltid.

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Alltid hyggelig, gode betingelser

Omtale av  Arild Ø

Jeg har vært kunde der i fem år og det har gått helt knirkefritt. Lånerente er ok. Føler de er konkurransedyktige.

Ikke kundevennlig

Omtale av  Tore

Det positive: som regel gode rentevilkår for lån. Det negative: ikke kan man bruke bankid på mobil for å logge seg inn i nettbanken deres. Hvorfor Danske Bank absolutt skal ha sin egen proprietære løsning for dette når stort sett resten av Norge bruker bankid forstår ikke jeg som kunde. Kunderådgiveren jeg fikk direktenummer til er stadig ikke tilgjengelig, og jeg blir satt over til ordinær kundeservice hvor ventetiden på telefonen oppleves som veldig lang (sist gang ventet jeg 38 minutter på telefonen). Finansieringsbevis kun gyldig 3 måneder av gangen. Dersom man glemmer å fornye dette før det går ut må man gjennom hele søknadsprosessen på nytt. Nettbanken deres oppleves relativt ulogisk/ tungvint i bruk. Puh.. dette gidder jeg ikke mer. Nok til å få meg til å bytte bank.

Hjulpet lite "å ha blitt dansk" ?

Omtale av  It N

Nå begynner jeg å bli mektig lei av problemer og mangler med DB sine løsninger for både nettbank og mobilbank, nå sist får jeg ikke kontakt via mobilbanken og får beskjed om at det er problemer med min internettforbindelse men den fungerer hos/med alle andre tilbydere og tjenester. Da DB heller ikke tilbyr bank id på mobil, det er faktisk tjenester som kun er mulig å kontakte via den tjenesten, så opprettet jeg kontoer i Sbanken får primært å få tilgang til bankid på mobil. En annen positiv opplevelse er gebyrpolitikken hos Sbanken, ingen eller svært lave gebyr , spesielt kurtasje ved verdipapirhandel (aksjer og fond) Ser hva banken svarer andre kunder som klager på tekniske løsninger og tjenester og syns å kjenne igjen enkelte holdninger da eneste grunn til at jeg ble kunde i forløperen til DB er at jeg var ansatt på en teknisk avdeling i Fokus Bank. I motsetning til mange vil jeg skryte av enkelte kundebehandlere som svært hjelpsomme, lang ventetid på telefon kan ikke de lastes for, men er et lederansvar. Så enste grunn til mine 2 stjerner er stort sett en positiv opplevelse ved kontakt med kundeservice.

Verste bank.

Omtale av  Manpreet

Veldig dårlig kundeservice,,det tar cirka 6 til 7 uka å bytte båliglån til bygge lån . Det er litt billigere for akademiske men servis og kundebehandling er værst. Jeg vett ikke vurfur akademiske har valgt Danske Bank. Jeg vil foreslår til akademiker For kundeservice det er null. Bytter Bank.

Ingen svar

Omtale av  Lisa

Verre kan det ikke være. Ingen tar telefon etter 25 minitter ventetid. Alle prosedyrer er veldig kompliserte, dvs. ikke kunde vennlig, akkurat som personalet. (

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Useriøs bank

Omtale av  Potensiell K

Banken reklamerer for bolig lån. Brukte tid på å søke om lån, men fikk bare et brev at de ikke har tid til å behandle saken. Har plettfri og god økonomi.

dårlig service

Omtale av  Erfan T

Danske bank må tildeles medalje for å ha landets dårligste service.... Helt jævlig.

Bare å bytte bank!

Omtale av  Morten

Som de fleste andre her her jeg nesten bare utelukkende dårlig erfaring med Danske Bank. Byttet grunnet avtalen med akademikerne, og som nevnt av andre her tilbyr de god rente. Dessverre er renten det eneste positive med banken. 1. Ordnet med byggelån via danske bank, de har vært ubrukelig siden dag en, stadig nye behandlere og vi har vært nødt til å sende inn samme dokumentasjon 3 ganger før de endelig kunne gjøre noe. 2. Fikk sperret et kort for 5 uker siden, har enda ikke mottatt nytt kort. Sendte først feil, deretter har de plutselig problemer med produksjon av kort. Får jeg som kunde beskjed om dette ? Nei. Får jeg som kunde beskjed at kortet mitt er sendt (men tydeligvis ikke produsert). Ja. totalt 6 uker uten kort nå. 3. Helt elendig kundeservice, stadig nye behandlere som tydeligvis ikke har erfaring eller kunnskap til å svare på spørsmål. 4. Nettbanken er forferdelig dårlig. De er de tydeligvis helt klar over når du prater med de men ingenting er blitt gjort for at den skal forbedres. Oppsummert, bytter nå bank, villig til å betale mer i rente. Det sier vel nok.

Dårlig kundeservice og dårlige systemer

Omtale av  Hans H

Rævva kundeservice. Evig lang telefonkø, blir bedt om å gjøre alt selv i digitale skjema som ikke fungerer. Hvis du liker å holde det enkelt så styr unna denne drittbanken! Det du sparer i renteutgifter kan du heller tjene på din egen jobb. Hos Danske Bank må du selv jobbe, ringe, skrive og vente.

3 uker for å få et finansieringbevis

Omtale av  Hans

Pga Akademikeravtalen virker danske bank som den lureste banken å benytte når jeg nå skal få meg et boliglån, ettersom de tilbyr den laveste renta. På tross av lav rente vurderer jeg litt å ikke starte å bruke banken ettersom prosessen for kun å skaffe seg et finansieringsbevis er nesten umulig. Etter å ha prøvd 3 ganger å prøve å søke om finansieringsbeviset digitalt uten å få noe tilbakemelding ringte jeg en kunderådgiver. Etter 20 min ventetid på telefon fikk jeg et svar om at for å få finansieringbeviset må man ha møte med en person i banken og nå var det tre uker til neste ledige time. I forhold til andre banker er dette helt sykt. Jeg har fått et bevis i DNB og det tok ikke mer enn en dag.

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Slett kundeservice

Omtale av  Birger

Satt i dag nesten en time i telefonen.Bare pausemusikk.Dette holder ikke.Er ny bank løsningen

Danske Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR