Meny

Danske Bank omtaler og erfaringer

2,3/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Middels
Rådgivning
Dårlig
137
av 147 innen
bank
32%
anbefaler
Danske Bank

"Dårlig dagligbank"

Omtale om Danske Bank skrevet av Hege for 26.10.2020 17.54

Danske Bank har totalt 95 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Danske Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Dårlig dagligbank"

Det er mye negative sider; man må flytte BSU og daglig bank over til dem. Man får ikke beholde sin opprinnelige dagligbank. Systemene er utdaterte og ikke brukervennlig. Man kan ikke ha BankID på mobil, som er vanlig hos alle andre banker. I tillegg kan man ikke bruke Visa via dem. Stor pluss med danskebank er avtalen med Akademikerne som gir lav rente på boliglån. De er også raske til å svare på chat og telefon. Derfor får de to stjerner.

Svar fra Danske Bank
29.10.2020 15.09
Hei, Hege.

Vi har ingen krav om at BSU må flyttes over til oss med mindre den skal brukes som sikkerhet for boliglån. Du kan også ha flere bankforbindelser, men dersom du skal ha vilkårene vi tilbyr gjennom Akademikeravtalen ønsker vi at dere skal bruke oss som hovedbank.

Når det kommer til BankID på Mobil så har vi valgt å tilby våre kunder vår egen kodebrikke-frie løsning Mobil-ID som et alternativ til BankID på Mobil - dette fordi denne løsningen er bedre forenlig med kriteriene vi stiller til en slik løsning.

Angående VISA, så er det slik at vi har byttet kortprodusent fra VISA til MasterCard. Fordelen med å endre leverandør fra VISA til MasterCard på bankkort er at MasterCard har avtale med flere butikker på verdensbasis, enn det VISA har.

Når det er sagt så setter vi pris på din tilbakemelding. Det er godt å høre at du er fornøyd med vilkårene du har hos oss. Leit å høre at du ikke er fornøyd med våre digitale løsninger, men mobilbanken vår er under utvikling og vi håper du blir mer fornøyd etterhvert! Gjerne kom med tilbakemelding dersom det er flere ting du savner. / Wayra
Bytt.no
"Dårlig dagligbank" skrev Hege om Danske Bank

Har du en tilsvarende erfaring med Danske Bank?
Gjør som Hege og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Danske Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Dårlig kundebehandling"

Gjør en vesentlig forskjell på akademikere kontra vanlige kunder

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Må være norges dårligste bank"

Aksjetjenesten dyr og ubrukelig. Betaler ikke ut underkurs på innløst fastrentelån. Lite fleksible

Eksisterende K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Min erfaring"

Gode rentebetingelser via Akademikerne. Appen er ikke så dårlig som mange skal ha det til, jeg savner bare notifikasjon på eFakturaer - mao at man får en varsel selv om man ikke er pålogget. Pålogging på Iphone med FaceID fungerer sømløst. Kundeservice er topp, men noe lang ventetid akkurat nå. Så det kan man bli bedre på. Selv om jeg opplevde ikke dette problemet før koronapandemien.

Svar fra Danske Bank
09.10.2020 14.55
Hei,

Veldig godt å høre at du er fornøyd med våre selvbetjeningsløsninger og ikke minst dine vilkår hos oss. I mobilbanken har du nå mulighet til å aktivere slik at du får varslinger når det ligger et fakturakrav til godkjenning. Varslingsfunksjonen aktiverer du i mobilbanken ved å trykke på menyvalget "Mer- Innstillinger" og knappen "pushvarslinger". Videre går du tilbake på forsiden og videre inn på menyvalget "betal og overfør"- "faktura". Da er varslingsfunksjonen aktivert og du vil få en notifikasjon når du har et eFaktura-krav som må godkjennes. Takk igjen for hyggelige tilbakemeldinger. /Rasmus
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Uhøflige, treige og likegyldig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Utrolig vanskelig å få tak i kunderådgiver, og ting tar mye lenger tid enn avtalt. Det virker som de helst ikke vil ha kunder.

Svar fra Danske Bank
07.10.2020 11.33
Hei, Siren.

Det er synd å høre at du har hatt dårlige opplevelser med oss. Vi ønsker selvfølgelig ikke at det skal være slik. Vårt fokus er at hver enkelt kunde skal føle seg velkommen og ivaretatt, og vi må bare beklage at vi ikke har nådd opp til dine forventninger her. Vi har den siste tiden opplevd stor pågang som skaper en del lengre ventetider enn vi ønsker. Vi takker for din tilbakemelding og tar dette videre med internt. /Rasmus
Danske Bank har totalt 95 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR