Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Danske Bank
1.8
217 verifiserte omtaler

Danske Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

Danske Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.8
Dårlig
217 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
Danske Bank er rangert
#115 av 118 dagligbanker
20%
Dårlig
20% anbefaler Danske Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 217 omtaler om Danske Bank

FILTRER OMTALER
28
13
8
33
135
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Danske Bank
Danske Bank har 217 verifiserte omtaler på Bytt.no

Vil de ikke ha kunder?

Omtale av  Erik

Det her er den mest horrible kundeinteraksjonen jeg har hatt. Jeg er Tekna-medlem, og skulle søke om lån. Det er et litt spesielt tilfelle som ikke passer inn i skjemaene, så jeg trenger å snakke med en kundebehandler. Etter en halvlunken samtale på både telefon og chat, forsøkte jeg i tre omganger å logge inn på den automatiske søknadssiden (brukte over tre timer). Kontaktet kundeservice to ganger, men det var til slutt Sbankens kundeservice som hjalp meg inn (i konkurrentens bank. BankID-relatert). Fylte ut søknad. To uker etterpå får jeg en e-post med teksten "Det ser ut til at det har oppstått en teknisk feil ved innsending av lånesøknad, og vi kan dessverre ikke se hva du søker om. Send på nytt, så tar vi kontakt." Jeg sender inn på nytt, og får et automatisk avslag på lånesøknaden (som forventet, jeg har et spesielt tilfelle som ikke passer inn i skjemaene). Banken tar ikke kontakt, så jeg ringer etter et par dager, og etter 20 minutter i kø får jeg snakke med en hyggelig kundebehandler... i ca. fem minutter før samtalen blir brutt. Jeg regner med at de ringer opp igjen, og joda, etter ett minutt ringer det. "Hei, dette er en automatisk spørreundersøkelse. Vi lurer på hvor fornøyd du er med vår forrige samtale." Kundebehandleren har ikke ringt tilbake. Og det kommer ikke jeg til å gjøre heller. Den Danske Bank har kostet meg altfor mange kalorier som det er. Nå skal jeg snakke med Tekna, og be de vurdere å skifte samarbeidspartner, for etter både egen erfaring, og det jeg kan lese fra andre her, er ikke dette en bank de burde assosiere navnet sitt med.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Danske Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Amatøraktig, foreldet, talentløst, forferdelig, grusom tåkeheim.

Omtale av  Stgrot

Umulig å betale regninger, endre beløp på overførsler, ingen oversikt, tåpelige svar hos kundeservice, håpløst amatøraktig og foreldet layout. Eks.: Ønsker jeg å betale ned ekstra på huslån, må overføre penger til min gamle bank, for så å overføre tilbake til Danske Bank som en overførsel. Jeg må også overføre penger til min gamle bank for å betale regninger, da det er umulig å få utført denne tjenesten hos Danske Bank! Total mangel på oversikt over lån, innbetalinger etc. Danske Bank er den verste banken som finnes, men rentebetingelsene som medlem av Akademikerne er ok.

Arroganse og dårlig kundebehandling

Omtale av  Hasan

Jeg hadde både privatkonto og bedriftskonto i Danske bank med meget bra årlig omsetning. I forbindelse med internett kjøp og tvunget av korona tider ble mitt kredittkort svindlet for et ikke ubetydelig beløp. Jeg kontaktet banken med en gang og fikk beskjed om å ikke bekymre meg da dette gikk på reklamasjon. Til min store overraskelse fikk jeg avslag på reklamasjonen da bankens "svindeljeger" som så ut til å være nettopp ferdig meg gymnaset bestemte seg for at dette ikke var svindel. Etter at jeg klaget til finnansklagenemnda kom bankens advokat på banen og brukte mange timer og dokumenter for å beviser at jeg løy. Saken ble ikke løst i nemnda og ble sendt finnansklagenemnda bank som til slutt ikke kunne bestemme, men kunne ikke gi medhold til Danske bank og jeg fikk pengene mine tilbake etter 6 mndr. I mellomtiden byttet jeg bank til din bank og sparte kr. 10000 I året på boliglån. Opplevelsen av å bli svindlet var en ting, men arrogansen jeg opplevde fra Danske bank og det å ikke ble trodd etter mange år kundeforhold var mye verre.

Boliglån

Omtale av  Petter

Jeg og min samboer prøvde å ta opp boliglån gjennom akademikerne (Tekna) i Danske Bank. Rådgiver var minimalt hjelpsom og prøvde (følte jeg) å unngå og svare behjelpelig for å få oss ut av prossessen, som forøvrig tok 3 uker med en svartid på epost på rundt 3 dager per mail. Dro til en annen bank hvor rådgiver virket interessert i å få til dette boliglånet, og hele prossessen tok en uke. Horribel kundeservice i Danske Bank. Eneste anbefalningen jeg har å komme med er at akademikerne forhandler med en annen bank

Utdatert nettbank litt bedre enn sitt rykte. Gode betingelser på øvrige tjenester

Omtale av  Finbeck

Som tidligere kunde i Danske Bank i en relativt kort periode for 11 år siden, var det på tide med et gjensyn. Akademikeravtalen var den utløsende faktoren for byttet. Før byttet, leste jeg igjennom veldig mange anmeldelser av banken, både på Bytt og på andre nettsider. Det gjorde at jeg ble veldig usikker på om jeg orket å plage meg selv så mye, ved å bytte. Men jeg gjorde et forsøk likevel - nettopp fordi betingelsene er så gode. Nettbanken er utdatert, det er sikkert. Men, jeg kjenner for å rette opp inntrykket litt. Det er absolutt ikke nettbanken fra helvete, selv om man kan få inntrykk av det. Kundeservice er faktisk ikke dårlig. Det kommer helt an på perspektivet man har. I det daglige vil banken fungere helt fint. Utfordringen med avtalegiro, som jeg kommer tilbake til, har jeg løst helt greit. Jeg har mange ulike bankforbindelser, litt opparbeidet gjennom tidene, fordi jeg mener at man som kunde bør flytte midler dit betingelsene er gunstige til enhver tid. Mest et prinsipp. Det gjør at jeg er nokså tolerant for mer eller mindre utviklede nettbanker. Mine erfaringer med Danske Bank: - Kundeservice svarer på melding sendt i nettbanken innen ca 2-3 arbeidsdager. Ikke noe problem i det daglige. Jeg har ikke ringt til banken. - Når alt er satt opp i nettbanken: konti som du vil ha og med de kontinavn du vil ha, kanskje lagt inn en del typiske betalingsmottakere, så bør man betale f.eks 10 øre til de ulike faste betalingsmottakerne du ellers pleier å få avtalegiro fra (da oppstår en registrering internt/eksternt av konto hos Danske Bank, betalingsmottaker og at det finnes avtalegiro). Husk å slette avtalegiro fra gammel bank, kanskje helst først. Deretter søker man på google etter "avtalegiro nets". Gå inn på Nets sin nettside for å opprette avtalegiro i din bank, i dette tilfellet Danske Bank. Vipps, så er du i gang med å registrere avtalegiro. Du kan godt lage et bokmerke for denne nettsiden, så vil være enkelt å legge inn nye avtalegiro senere. Tungvint, ja - men det fungerer helt fint når du først har gjort dette. Jeg finner ikke mulighet for å opprette avtalegiro selv i nettbanken, merkelig nok. Det er kritikkverdig men når man har en løsning som er såpass enkel - og som strengt tatt brukes såpass sjelden, er det håndterbart. - Studentmedlem gjennom Akademikerne: Kundeprogrammet er gratis frem til fullført grad. Det innebærer at debetkort også er uten årlig avgift. Selv om beløpet er bagatellmessig, er det et stort pluss i boka. Jeg bruker debetkort svært sjeldent da jeg uansett har kredittkort og fakturakort tilknyttet EuroBonus. Debetkort brukes først og fremst ved betaling av oppkrav eller fortolling/mva på Post i butikk. Merk at debetkortet også har en reiseforsikring innbakt, det er vel nokså unikt. Som student får man også gratis verdiforsikring på bærbar PC. Veldig fine benefits altså. - Fin mobilbank som vil fungere i det daglige. Her får man opp PIN til kortet man har fått tilsendt i posten. Det gjør man ikke i nettbanken... Derfor bør man bruke nettbank og mobilbank litt om hverandre, alt etter hvor banken har lagt inn funksjonene man trenger. Rart og dumt, joda, men det fungerer. Oppsummert: Utdatert nettbank, noen rare løsninger og utfordringer med avtalegiro som kan løses fra Nets sin nettside. Men hvor ofte legger man inn ny avtalegiro? Veldig gode betingelser, ikke minst som student gjennom Akademikerne. God kundeservice. Danske Bank gjør en god jobb med å tiltrekke seg nye kunder og å holde på kunder. Jeg skjønner at det er et eller annet med IT-infrastrukturen i banken som koster ekstremt mye å skifte ut. Det er heller ikke gjort i full fart. Bare se til den tunge prosessen Nordea gikk i gang med for bare noen få år siden, for å kvitte seg med den gamle "spaghettien i kjelleren", og som de enda ikke er ferdige med. Det virker som om Danske Bank prøver å kompensere ved først og fremst å utvikle mobilbanken per nå.

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Umulig å få kontakt

Omtale av  Johanna

Tar ikke telefonen. Har stått over 1 time på venting på det såkalte prioriterte nummeret til Akademikerne. Dette er jo en vits.

Dårlig bank, ubrukelig forsikringer, høye gebyrer

Omtale av  Tore

Styr unna alt som har med Danica and Danske Bank. De har "champagne" taler og presentasjon. Men "ølstandard" på bakrommet. Gjennomgående elendig fra A til Å. Gammeldags nettbank, høye gebyrer på alt og ubrukelige forsikringsprodukter. Hvis jeg kunne gitt minus 5 stjerner ville det vært mer passende.

Danske Bank har 217 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Danske Bank mener

Danske Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR