Meny

Nordea Direct omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
2,7/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Rådgivning
Middels
131
av 147 innen
bank
30%
anbefaler
Nordea Direct

"Lite informasjon"

Omtale om Nordea Direct skrevet av Helle for 16.02.2021 19:59

Nordea Direct har totalt 11 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Direct?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Lite informasjon"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ved søknad om refinansiering av boliglån er det ingen kundeservice. Etter kort tid får man e-post med at søknaden er avslått, men det er ingen begrunnelse for avslaget. "Hvis du kan ha lagt inn feil opplysninger i søknaden eller den økonomiske situasjonen din endrer seg, er du velkommen til å søke på nytt." Kan ikke se noe grunn til at kundeservicen skal være så dårlig som den er, selv om de kun er en nettbasert bank. Kommer til å klage på servicen til min fagforeningen som har inngått avtale med Nordea Direct!

Bytt.no
"Lite informasjon" skrev Helle om Nordea Direct

Har du en tilsvarende erfaring med Nordea Direct?
Gjør som Helle og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Nordea Direct du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Ufattelig lang ventetid, ingen personlig oppføling og 0 service."

Banken har brukt over 1,5 mnd på å kunne gi meg lånetilbud når jeg ønsker å flytte et boliglån over til de. Det tar 3-4 dager minst mellom hvert svar jeg får på mail. Ingen personlig oppfølging, det er ny saksbehandler hver gang jeg ringer eller snakker med de via mail. Hvis de er så elendige med mulige kunder de kan tjene penger fra, hvordan i all verden kan de da være mot eksisterende kunder?

Svar fra Nordea Direct
15.12.2020 10:32
Hei Øivind, Vi beklager på det sterkeste at du opplever dette hos oss. Det er vanskelig å uttale meg om enkeltsaker, men på generell basis så vil du få svar på din søknad og eposter i løpet av kort tid. Siden vi er en nettbasert bank så har vi ikke personlige rådgivere og du vil da selvsagt få hjelp av en av våre dyktige medarbeidere når du tar kontakt med oss. Vi vil gjerne at du tar kontakt med oss på nytt slik at vi kan se på henvendelsen din og løse saken på best mulig måte Mvh Jan-Erik
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig opplevelse, anbefales ikke"
1 syns denne omtalen er nyttig

Overraskende lite som går av seg selv, for å være en forholdsvis ny bank i 2020. Man må kontakte kundeservice for å starte betalinger som har blitt stoppet pga manglende dekning på konto, istedenfor å kunne starte disse selv fra nettbanken. I prosesser hvor kort behandlingstid er svært viktig, som ved justeringer i finansieringsbevis ved boligkjøp der budrunde er allerede dagen etter visning, samt ved oppgjør ifm boligkjøp, så skal man ifølge banken selv kunne sende inn ny informasjon og kommunisere per epost ([email protected]). Dette har ikke fungert i vårt tilfelle, vi måtte i tillegg til å sende epost, ringe inn, gjerne stå en halvtime+ i kø, sende eposter på nytt da de ikke klarte å finne dem i systemet, og pga uforholdsmessig lang behandlingstid tross at det hastet så måtte vi ringe inn hver dag og purre. Vi opplevde også å få feil informasjon fra kundeservice slik at papirer som skulle signeres og sendes inn per post måtte sendes på nytt og dette førte til forsinkelse i utbetaling av boligoppgjør, som gjorde at overtagelse av bolig måtte utsettes. I tillegg til dette er det ganske dårlig nettbank og ingen kategoriseringsfunksjon av utgifter slik mange andre banker har.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Haler ut tiden ved bankbytte, refunderer ikke årspris for visakort"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble dessverre like dårlig som nordea etter de kjøpte opp gjfnsidige bank. Ikke var de interesserte i å forhandle om renten som lå skyhøyt over de billigste, henviste bare til sin egen prisliste. Når jeg byttet bank sendte de ikke inn restbeløp til min nye bank noe som regel pleier å ta en dag eller to. Min nye bank måtte purre på dem flere ganger og det tok over en uke, så de kunne suge ut noen ekstra rentekroner. De refunderer heller ikke årsavgift for visa👎🏻

Bytt.no
"Hva er din erfaring med Nordea Direct?"

Hva er din erfaring med Nordea Direct? Ris eller ros? Skriv en omtale og del dine erfaringer med andre - enkelt og helt anonymt. Omtalen skriver du her.

Nordea Direct har totalt 11 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR