Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Nordea Direct
2.5
29 verifiserte omtaler

Nordea Direct omtaler og erfaringer

Ingen trend

Nordea Direct har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.5
Middels
29 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#109
Forferdelig
Nordea Direct er rangert
#109 av 118 dagligbanker
34%
Middels
34% anbefaler Nordea Direct
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 29 omtaler om Nordea Direct

FILTRER OMTALER
4
5
1
3
16
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Direct
Nordea Direct har 29 verifiserte omtaler på Bytt.no

Huslån Unio medlem

Omtale av  Torbjørn

Er UNIO medlem og forbundene har nå avtale om husbanklån. Fikk beskjed om at Nordea Direct er en så liten nettfilial at de kun tilbyr huslån helt innenfor A4 modellen uten noen form for kausjon eller garantist. Så umulig å opprette eller flytte lån hit med mindre man eier 100%, har registrert partner eller er gift med medeier.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Direct?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Fornøyd med kundeservice

Omtale av  Martin

Ble ganske overrasket når jeg oppdaget at jeg hadde negativ saldo på en konto hos Nordea Direct som jeg aldri har brukt. Kontoen ble opprettet for noen år siden i Gjensidige Bank og da har det tydeligvis blitt knyttet et visakort til den kontoen uten at jeg kan huske å ha mottatt det kortet. Den negative saldoen skyldes at det ble trukket årsavgift for dette kortet selv om det ikke var aktivert. Grunnen til at det var overraskende var at banken aldri informerte meg om den negative saldoen og ikke sendte f.eks e-post om årsoppgave. Jeg hadde dermed ikke logget inn på denne nettbanken på flere år fordi jeg antok at det var en tom konto uten aktivitet. Når jeg kontaktet kundeservice var de behjelpelig med å avslutte kort og konto og tilbakeførte den negative saldoen ettersom den aldri hadde vært i bruk. Det gikk veldig raskt. Trekker en stjerne fordi jeg syns at de burde gi livstegn til kunder minst en gang i året i stedet for å sende all informasjon i nettbanken, da hadde jeg fanget det opp tidligere.

Arrogant kundeservice

Omtale av  Johnny

Etter langvarig feil med BankID har jeg tatt kontakt med banken for å løse dette. Der skylder banken på andre banker og hevder jeg lyver når jeg forteller at det har virket tidligere. Jeg byttet bank for 6 år siden, og feilen har vært tilstede de siste 3 månedene. Etter å ha vært i kontakt med 2 forskjellige kundebehandlere samt chat kan jeg bare anbefale om å styre unna med mindre du foretrekker ekstremt arrogant kundebehandling. Jeg mottok også motstridende informasjon vedrørende bankens avtaler med bedrifter og Vipps. En sier at Gjensidige bank som det het før hadde disse avtalene på plass, en annen sier dette er svada. Min anbefaling er å styre langt unna denne banken!

Lite informasjon

Omtale av  Helle

Ved søknad om refinansiering av boliglån er det ingen kundeservice. Etter kort tid får man e-post med at søknaden er avslått, men det er ingen begrunnelse for avslaget. "Hvis du kan ha lagt inn feil opplysninger i søknaden eller den økonomiske situasjonen din endrer seg, er du velkommen til å søke på nytt." Kan ikke se noe grunn til at kundeservicen skal være så dårlig som den er, selv om de kun er en nettbasert bank. Kommer til å klage på servicen til min fagforeningen som har inngått avtale med Nordea Direct!

Ufattelig lang ventetid, ingen personlig oppføling og 0 service.

Omtale av  Øivind

Banken har brukt over 1,5 mnd på å kunne gi meg lånetilbud når jeg ønsker å flytte et boliglån over til de. Det tar 3-4 dager minst mellom hvert svar jeg får på mail. Ingen personlig oppfølging, det er ny saksbehandler hver gang jeg ringer eller snakker med de via mail. Hvis de er så elendige med mulige kunder de kan tjene penger fra, hvordan i all verden kan de da være mot eksisterende kunder?

Svar fra Nordea Direct
15.12.2020 10:32

Hei Øivind, Vi beklager på det sterkeste at du opplever dette hos oss. Det er vanskelig å uttale meg om enkeltsaker, men på generell basis så vil du få svar på din søknad og eposter i løpet av kort tid. Siden vi er en nettbasert bank så har vi ikke personlige rådgivere og du vil da selvsagt få hjelp av en av våre dyktige medarbeidere når du tar kontakt med oss. Vi vil gjerne at du tar kontakt med oss på nytt slik at vi kan se på henvendelsen din og løse saken på best mulig måte Mvh Jan-Erik

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Dårlig opplevelse, anbefales ikke

Omtale av  Helene

Overraskende lite som går av seg selv, for å være en forholdsvis ny bank i 2020. Man må kontakte kundeservice for å starte betalinger som har blitt stoppet pga manglende dekning på konto, istedenfor å kunne starte disse selv fra nettbanken. I prosesser hvor kort behandlingstid er svært viktig, som ved justeringer i finansieringsbevis ved boligkjøp der budrunde er allerede dagen etter visning, samt ved oppgjør ifm boligkjøp, så skal man ifølge banken selv kunne sende inn ny informasjon og kommunisere per epost ([email protected]). Dette har ikke fungert i vårt tilfelle, vi måtte i tillegg til å sende epost, ringe inn, gjerne stå en halvtime+ i kø, sende eposter på nytt da de ikke klarte å finne dem i systemet, og pga uforholdsmessig lang behandlingstid tross at det hastet så måtte vi ringe inn hver dag og purre. Vi opplevde også å få feil informasjon fra kundeservice slik at papirer som skulle signeres og sendes inn per post måtte sendes på nytt og dette førte til forsinkelse i utbetaling av boligoppgjør, som gjorde at overtagelse av bolig måtte utsettes. I tillegg til dette er det ganske dårlig nettbank og ingen kategoriseringsfunksjon av utgifter slik mange andre banker har.

Haler ut tiden ved bankbytte, refunderer ikke årspris for visakort

Omtale av  Tom

Ble dessverre like dårlig som nordea etter de kjøpte opp gjfnsidige bank. Ikke var de interesserte i å forhandle om renten som lå skyhøyt over de billigste, henviste bare til sin egen prisliste. Når jeg byttet bank sendte de ikke inn restbeløp til min nye bank noe som regel pleier å ta en dag eller to. Min nye bank måtte purre på dem flere ganger og det tok over en uke, så de kunne suge ut noen ekstra rentekroner. De refunderer heller ikke årsavgift for visa👎🏻

Nordea Direct har 29 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Direct mener

Nordea Direct

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR