Meny

Nordea Direct omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
2,7/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Rådgivning
Middels
129
av 148 innen
bank
36%
anbefaler
Nordea Direct

"Bra på alt bortsett fra å vise billån i nettbank"

Omtale om Nordea Direct skrevet av Fredrik H for 28.07.2021 08:39

Nordea Direct har totalt 14 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Direct?
Fredrik H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bra på alt bortsett fra å vise billån i nettbank"

Er total bankkunde i Nordea Direct og er fornøyd med nettbank-løsning og vilkår. Men når jeg tok opp billån ble jeg svært overrasket at det ikke er mulig å se lånet i nettbank, hverken hos Nordea Direct eller Nordea. Men kredittkort og huslån vises i nettbank. Det burde dere ha fått på plass i 2021… Skal du ta opp billån har du ingen mulighet å sjekke resterende beløp eller betale inn ekstra på en enkel måte…

Bytt.no
"Bra på alt bortsett fra å vise billån i nettbank" skrev Fredrik H om Nordea Direct

Har du en tilsvarende erfaring med Nordea Direct?
Gjør som Fredrik H og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Nordea Direct du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fornøyd så langt men litt rot og tregheter"

Kundeservice har vært hjelpsomme og svart godt på mange hendvendelser. Både via chat og telefon. Ett lite minus var at bankkort måtte bestilles 2 ganger før den fant veien frem. Boliglåns utbetaling tokk litt for lang tid å få i orden, og ble litt rotete, men ordnet seg til slutt. Heldigvis hjalp dem godt med å ordne opp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Lang vei å gå når det kommer til kundeservice og lånetilbud"
1 syns denne omtalen er nyttig

Som tittelen på anmeldelsen sier er jeg ikke videre imponert over måten kundebehandlerene formidler informasjon eller følger opp saker på. For å starte med noe som jeg ville tro er helt grunnleggende når det kommer til kundeservice, så virker det ikke som noen ting blir logget av det som blir sagt eller at kundebehandlere ikke leser loggen når de snakker med kunden, for man må gjenta de samme opplysningene hver gang man tar kontakt. Når man har kommet i kontakt med kundeservice så virker det som det er mangel på kunnskap eller motivasjon til å dele kunnskap med kunden, da ting som kunne blitt opplyst om i samtale 1, først dukker opp i samtale 5 - 6. En ting som jeg også har erfart er at kundebehandler gir inntrykk om at man vil få svar innen kort tid, men at man selv må ta initiativ til å kontakte banken for oppfølging. Dette er bare noen av eksemplene på det jeg har erfart som boliglån søker hos Nordea Direct. Jeg har kastet bort masse tid hos Nordea Direct på noe som to andre banker (Handelsbanken og Obos Bank) klarte å gi meg svar på innen 1 dag. De var også villige til å gi meg en langt bedre låneavtale. Så min anbefaling er å styre unna denne banken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bra bank, men en må være aktiv selv"

Mye tøv av eposter ved nytt huslån. Flere eposter med samme ordlyd. Opptil 4 av samme epost. Nektet lån, tok kontakt på nytt og da gikk alt i orden. Ellers er det ingenting å klage på, eneste er forskjellige saksbehandlere du treffer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"meget fonøyd med dere."

Bra service når du ringer,kan prate direkte med kunderådgiver

Nordea Direct har totalt 14 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR