Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Nordea Bank
1.7
442 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

Nordea Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.7
Dårlig
442 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#116
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#116 av 118 dagligbanker
18%
Dårlig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 442 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
49
20
22
50
301
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no

Veldig bra, men ikke alle kundebehandlere

Omtale av  Ole

Etter flere rentejusteringer var det på tide å ta en runde i banken. Har vært kunde hos Nordea i flere år og har alltid blitt møtt på en god måte. Denne gangen gikk det over 4 uker fra jeg sendte en forespørsel skriftlig til jeg måtte selv ta kontakt. Da forklarte de at det hadde skjedd en feil og at henvendelsen min var gått bort. Jeg ble veiledet på å legge inn en ny søknad. Da gjorde jeg det. Ventet ytterligere 3 uker, fikk ikke svar på denne heller. Endte da opp med å bytte til Sbanken, da de hadde en bedre rente. Nordea ringte jeg og spurte om de ville matche rente og tilbud fra Sbanken. Svaret fra Nordea (en sur dame): Kan ikke gi lån, lykke til hos Sbanken. Ettersom jeg hadde alle lønnskontoer, litt investeringer og barnekontoer hos Nordea, og syns det var tungvint å overføre til Sbanken for å betale avdragene, henvendte jeg meg til en som tidligere har vært meget god på kundebehandling. Han tok tak i hele saken, til tross for at han ikke jobbet "sentralt" men på en filial i Kristiansand. Han fikk overført lånet tilbake til Nordea og fikk ordnet med riktig rente (vi er UNIO medlemmer). Man treffer sikkert både gode og dårlige ansatte i alle banker. Alle kan ha en dårlig dag og det er sikkert mye press på bankene nå med de rentehevinger som har vært den siste tiden. Likevel ønsker man som kunde å bli møtt på en god måte. Så må vi som kunder akseptere at enkelte banker ikke tar risikoen ved å låne ut, men da er det desto viktigere at man grunngir dette grundig og på en hyggelig måte. Så all honør til enkelte i Nordea - og de andre har mye å lære av disse.

Svar fra Nordea Bank
04.02.2023 12:38

Hei Ole, Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en tilbakemelding! Selv om den startet på verst tenkelige måte, så er det veldig betryggende å høre at du til slutt fikk den opplevelsen vi ønsker å være bekjent med. Som du nevner så har pågangen vært stor, men så mye som 4+3 uker skal du aldri måtte vente på svar fra oss, samme om det er med positivt eller negativt fortegn. Det tør jeg love at du skal slippe å oppleve i fremtiden. Samtidig skal jeg sørge for å formidle tilbakemeldingen din til kontoret vårt i Kristiansand, slik at rådgiveren du har vært i kontakt med får sin rettmessig honnør 😊 /Lasse

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Veldig gode renter på både lån og innskudd.

Omtale av  Allan N

Gode renter på lån og sparing. Noe SV de bedre på boliglånsrente. Veldig fornøyd totalt sett.

Svar fra Nordea Bank
31.01.2023 08:21

Hei, Allan! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding - det setter vi stor pris på😊 /Silje

Så uproffe at en får mistanke om scam!

Omtale av  Rikard

Har i flere måneder prøvd å refinansiere et billån hos Nordea Finans. Dialog har vart i nesten tre måneder. Ingen fremdrift, kun trenering. Det endte til slutt med at de koblet meg til et lån som ikke var mitt og fortalte at jeg allerede hadde 10 års nedbetaling når jeg har 3.5. Ba så om mitt personnummer. Fryktet scam så måtte melde videre til Nordea. Ny kontakt og nå er vi i gang igjen, med mail etter mail. Fikk i dag en mail der det stod; Betal siste avdrag så vi får fortgang i lånesøknaden! Nå er det nok, og på tide å skifte bank. Da blir det kanskje til at en tar med de andre lånene i samme slengen, etter livslangt Nordea kundeforhold. Hilsen Rikard

Svar fra Nordea Bank
30.01.2023 13:03

Hei Rikard. Jeg ønsker å komme med en beklagelse på vegne av mine kolleger i Nordea Finance, her forstår jeg at prosessen ikke har gått så smertefritt som en først skulle anta. Jeg kjenner ikke til saken og hva som eventuelt er årsaken til at dette tar tid hos Nordea Finance, jeg håper og tror at de klarer å finne en snarlig løsning på refinansieringen for deg. Har du behov for hjelp eller bistand kan deres kundeservice kontaktes på telefon 232 06021 mandag til fredag mellom 09:00 - 16:00. /Steffen

Meget dårlig kundeoppfølging og rådgiving

Omtale av  Torgrim A

Trenger man hjelp så er de umulige å få tak i , dårlige betingelser og rådgiving i forhold til plassering, Svar i fra bank feks. "DU MÅ GÅ INN PÅ HJEMMESIDEN OG LESE DEG OPP" Gitt dem flere muligheter til å beholde meg som kunde , Har vært trofast kunde siden 1994 men Nå er det slutt og jeg kommer aldri tilbake.

Svar fra Nordea Bank
30.01.2023 12:51

Hei Torgrim! Dette var virkelig ikke hyggelig lesning, beskrivelsen av din opplevelse med oss er virkelig ikke sånn vi ønsker å fremstå ovenfor våre kunder. Vi har i en periode hatt noe ventetid på kundeservice hos oss, dog kan jeg forsikre deg om at tiltak er gjort og ventetiden er betraktelig redusert. Hva gjelder sparing og plassering av midler er vi veldig stolte av våre sparerådgivere, de jobber hver eneste dag for å gi spesialtilpasset rådgivning til de av våre kunder som ønsker å investere penger i fond, hvor det settes opp en plan og strategi tilpasset hver enkelts økonomi. Vi ønsker veldig gjerne en ny sjanse om du vil gi oss det, ta gjerne kontakt med oss på telefon 23206001 eller via chat så setter vi deg i kontakt med en sparerådgiver hos oss i Nordea. /Steffen

Kundebehandlerne er hyggelige og dyktige, men bankintegrasjonen med Fiken er dårlig.

Omtale av  Anne M

Jeg har brukt nordea bedrift i mange år, og har vært fornøyd, inntil jeg opprettet fiken regnskapsrogrammet. Min sønn hjalp meg. Han har brukt fiken i flere år, og ble rystet over nordea da vi skulle opprette bankintegrasjonen. Siden har det vært mye trøbbel. Det har skapt mye usikkerhet og jeg har kastet bort utallige arbeidstimer på fiken-nordea. Kundebehandlerne er dyktige og hyggelige, men du må ha god tid, for de svarer ikke alltid den dagen du spør om hjelp.

Svar fra Nordea Bank
24.01.2023 08:23

Hei, Anne! Så kjedelig å høre at du har hatt problemer med Fiken hos oss. Dette skal normalt være relativt ukomplisert å sette opp, men det høres ut som om du har vært litt uheldig. Jeg får ikke undersøkt dette noe nærmere i denne kanalen, dessverre, og vil derfor anbefale deg å kontakte Kundeservice Bedrift på tlf. 232 06002 eller chat via nordea.no/bedrift, så får du videre hjelp. Dette må vi selvfølgelig få ordnet opp i😊 /Silje

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Den beste totalbank

Omtale av  Thomas A. N

En suveren og komplett totalbank. Alt er bra. Apple Pay/Google. Byttet fra DNB hvor alt er det motsatte av bra. Tipp topp 👍🏻

Svar fra Nordea Bank
19.01.2023 08:43

Hei, Thomas! Så utrolig hyggelig å lese🥰 Tusen takk for at du tok deg tid til å gi oss en tilbakemelding, det setter vi stor pris på! Vi skal gjøre vårt ytterste for å fortsette og innfri forventningene dine😊 /Silje

Veldig fornøyd

Omtale av  Thomas

Etter å ha vært kunde i flere forskjellige banker er jeg faktisk med fornøyd med Nordea. Jeg har personlig fått veldig god service, kort ventetid på telefon (hvis man ikke absolutt SKAL ringe rundt rushtider) og oppfølging både når jeg ble kunde og under kundeforholdet mitt :D Jeg flyttet også pensjonen min hit, og jeg må si at kunderådgivere gir kjempegode råd og tar det veldig seriøst :) De er ikke billigst eller dyrest, men oppfølging og service gjør opp for kostnader for min del :) Jeg trekker fra 1 stjerne fordi app kan være litt ustabil til tider, men jeg elsker hvor intuitiv appen er :)

Svar fra Nordea Bank
07.01.2023 08:23

Hei Thomas! Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive feedback til oss! Sånne tilbakemeldinger setter vi enormt stor pris på å høre 😍 Seriøs og god rådgivning, samt god oppfølging i prosessen når du blir kunde er noe vi jobber hardt med, så det er ekstra hyggelig at du har lagt merke til dette. Så kan jeg samtidig love at vi jobber på spreng med å både ha minst mulig nedetid i appen, og i tillegg levere nye, nyttige tjenester i den 📱👌 /L

Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR