Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Nordea Bank
1.7
442 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

Nordea Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.7
Dårlig
442 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#116
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#116 av 118 dagligbanker
18%
Dårlig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 442 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
49
20
22
50
301
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no

Håpløs kunderservice fra Nordea!

Omtale av  Fu

Går inn på CHAT-tjenesten og ber om menneske, og får "ventetid på over 15 minutter". SÅ LOGGES MAN AUTOMATISK UT ETTER 5 MINUTTER!! Da er det bare å begynne på nytt og det samme skjer igjen....og igjen... Med andre ord umulig å bruke. Prøver å ringe kundeservice 23206001: Ventetid 62minutter. Jeg sier opp ALT som har med NORDEA å gjøre så fort jeg har ordnet opp i det jeg må. Men det er vel det alle kunder vil, og derfor er NORDEA så elendig på å hjelpe til - for å beholde gisler så lenge som mulig. Vemmelig hilsen FU. (Står for hr. FixUp eller hr. FuckyoU alt ettersom..)

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Vanskelig å komme i kontakt

Omtale av  Thomas

Pkt.1 Når en skal kontakte banken er det alltid lang ventetid, chat fungerer ikke så lenge det er en robot som skal svare. Dere bør gjøre noe med dette, ha noen som svarer i chat som er mennesker i åpningstiden og når en er fast kunde, såkalt premiumkunde bør det være enklere å komme kontakt. Pkt.2 Ett samarbeid mellom Nordea Finans og Nordea burde gjøre det mulig å ha full oversikt i 1 app, men ser av andre innlegg at dette foreløpig ikke lar seg gjøre?

Svar fra Nordea Bank
08.09.2022 08:37

Jeg har stor forståelse for at det oppleves frustrerende med lang ventetid. Jeg kan garantere deg at vi på kundeservice jobber på spreng med å besvare alle henvendelser inn til oss raskest mulig. Vi får dessverre ikke styrt hvor mange som kontakter oss, men den siste tiden har vi hatt stor pågang på våre linjer. Per dags dato er det ikke noe samarbeid mellom Nordea Bank og Nordea Finans, men vi jobber med forbedringer og løsninger for å få dette til.

Trolig Norges verste bank.

Omtale av  Jan

Etter at Kredittkassen ble solgt til Nordea har det gått én vei for banken. Nedoverbakke. Det eneste som stiger er etter mitt inntrykk lederlønninger og styrehonorarer.

Svar fra Nordea Bank
06.09.2022 08:57

Hei, Ut i fra det du skriver har du hatt dårlig opplevelse med oss, noe som er veldig kjedelig å høre. Har du opplevd noe som ikke står til forventningene, så vil vi gjerne vite om det. Tilbakemeldinger fra kunder er veldig viktig for oss, og på akkurat denne måten kan vi jobbe for å bli enda bedre. Ønsker du å gi oss en mer utfyllende tilbakemelding, setter vi pris på om du vil legge inn en kommentar i linken jeg legger ved under. Mvh Nordea https://www.nordea.no/om-nordea/send-ris-eller-ros.html

Umulig å finne informasjon

Omtale av  Darius

Har billån hos Nordea Finans og har prøvd alt mulig for å få oversikt. Etter å logge în så må în med bankid tusen ganger og dette sender deg bare til å bestille ny lån,ny pensjon eller lignende....Helt kaotisk og unødvendig komplisert

Svar fra Nordea Bank
06.09.2022 08:57

Hei, Dersom du har billån i Nordea Finans skal du finne en oversikt over betalingsplanen din ved å gå til https://nordeafinans.no. Klikk "Logg inn" øverst til høyre og velg "Min finansiering". Per i dag finner man ikke oversikt over lånet direkte i Nettbanken eller Mobilbanken, men forhåpentligvis en løsning som vil komme på sikt. Mvh Nordea

Dyr bank og være kunde

Omtale av  Robert Ø

De har trekt meg 180kr siste måneden, spesifikasjoner ved månedsslutt. Dette i tilegg til årssummen jeg betaler for og være kunde der. Ekstremt dyr bank og være kunde. Går nå over til dnb istedet.

Svar fra Nordea Bank
06.09.2022 08:57

Hei, For å være kunde i Nordea med kontoer, bankkort og alle tjenestene vi tilbyr koster dette kr 25,- per måned (totalt kr 300,- per år). Dersom du har blitt trukket for kr 180,- i tillegg kan du sjekke hva det gjelder på din kontoutskrift. Eventuelt kan du gjerne ta kontakt med kundeservice på chat eller telefon 232 06001 så kan vi sjekke det opp for deg. Mvh Nordea

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Helt umulig å komme i kontakt med kundeservice

Omtale av  Marie

I går satt jeg i 213 minutter i kø, før jeg til slutt måtte legge på. Forsøkte igjen etter en stund, å fikk da mulighet til å taste inn at de skulle ringe meg tilbake når det var min tur. Dette var i går formiddag, å de har fortsatt ikke ringt tilbake. I frustrasjon forsøker jeg igjen i dag. De sier innledningsvis at køen er satt til ca 22 minutter. Jeg har nå sitter i snart en time ekstra.

Svar fra Nordea Bank
06.09.2022 08:57

Hei, Det er veldig beklagelig å høre du har ventet så lenge for å snakke med oss. Vi opplever fortiden stor pågang og jobber kontinuerlig for å betjene kundene som ønsker å snakke med oss. De siste ukene har vi opplevd ekstra pågang da det er mange som har spørsmål rundt utfasing av BankID på mobil. Jeg håper du nå har fått snakket med oss og fått den hjelpen du trengte. Mvh Nordea

Seint med trekking som føre til minus

Omtale av  Anonym

E du student som mæ så kan man fort gå i minus. Står på kontoen at man blir trukket også blir man plutselig ikke det og pengene kommer magisk tilbake når man for lånn uten at man ser det og havner i minus. Brukt en hel dag med kundeservice. Står ofte at dem trekke dæ men det gjør dem ikke. Veldig my feil hele tiden. Utrolig dårlig bank ikke verd Apple pay

Svar fra Nordea Bank
06.09.2022 08:57

Hei, Det er leit å høre du ikke har hatt en god opplevelse med oss i Nordea. Vi ønsker stadig å forbedre oss så jeg setter pris på tilbakemeldingen din. Jeg håper du fikk en tilbakemelding på saken når du var i kontakt med kundeservice, men ut fra det du skriver høres det ut som du har gjennomført et «visa varekjøp». Når du bruker kortet ditt i utlandet, på nettet, i taxi og/eller via ulike apper går disse transaksjonene som regel som «Visa varekjøp». Slike transaksjoner reserveres på kortet først som en midlertidig transaksjon, og så blir reservasjonen slettet igjen, for så å bli trukket fra kontoen din på nytt som en endelig transaksjon noen dager senere. Det er derfor viktig at man følger litt ekstra med når man handler via nett, utlandet eller via apper, siden man da i kort perioder kan ha mer disponibelt enn det som er reelt. Om du ønsker vi skal se nærmere på din sak kan du gjerne ta kontakt med kundeservice på chat eller telefon 232 06001. Mvh Nordea

Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR