Meny

Nordea Bank omtaler og erfaringer

2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
104
av 105 innen
bank
18%
anbefaler
Nordea Bank

"Grei bank når det gjelder mitt bruk"

Omtale om Nordea Bank skrevet av Kai for 17.09.2019 16.33

Nordea Bank har totalt 114 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Grei bank når det gjelder mitt bruk"

Har fått greie svar på mitt bruk og for mine behov.

Bytt.no
"Grei bank når det gjelder mitt bruk" skrev Kai om Nordea Bank

Har du en tilsvarende erfaring med Nordea Bank?
Gjør som Kai og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Nordea Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Håpløst å kommunisere"
2 syns denne omtalen er nyttig

For 2. gang (av 2 mulige) på to år opplever jeg det som nesten umulig å kommunisere med min rådgiver. Har vært kunde i samtlige av mine 35 leveår, men nå har jeg bestemt meg for å bytte bank. Innledende møte har vært veldig greit å få til, men derfra og ut er en evig venting og automatiske beskjeder om at jeg kan vente svar i digital postkasse. Noe som jo ikke skjer. I et kundeforhold må det kunne gå an å forvente en dialog som flyter når man er midt i en sak. Tid er penger og når enkle saker tar uker å få svar på så har jeg ikke annet valg enn å skifte. Dessverre, og vemodig. Men nå er tålmodigheten slutt. Dagligbank, app og chat fungerer fint, men det regner jeg som en selvfølge i 2019. Så det er dessverre ikke nok. Rentenivået er jo heller ikke noe fortrinn, så da finner jeg ingen grunn til å klamre meg fast bare fordi jeg alltid har vært kunde.

Svar fra Nordea Bank
18.09.2019 15.43
Hei Erik! Det er absolutt ikke slik vi ønsker å fremstå, alle som tar kontakt med oss skal få den hjelpen de trenger så fort som mulig. I tilfeller der ting tar lengre tid enn forventet skal du selvsagt bli kontaktet slik du blir informert om veien videre slik du og rådgiver kan ha en løpende dialog. Om dette ikke har skjedd i ditt tilfelle så må vi bare beklage.

Det er leit å høre at du nå ønsker å forlate oss, og jeg håper virkelig at du gir oss en siste sjanse til å rette på inntrykket som du har av oss. /Andreas
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice"

Ringer ikke tilbake, bare fortsetter å ringe, selv om de allerede har ringt opp igjen. Dårlig nettbank, har vært det samme dårlige utseende siden 2000.

Svar fra Nordea Bank
09.09.2019 14.21
Når du velger at vi skal ringe deg tilbake, vil du bli oppringt når du er nr 1 i køen. Da kan det i enkelte tilfeller forekomme litt ventetid dersom telefonen foran deg i køen tar lengre tid enn antatt. Vi ønsker at det skal være enkelt å komme i kontakt med oss og det er beklagelig dersom du ikke har kommet gjennom når du har tatt kontakt. Når det gjelder nettbanken, så tar vi gjerne imot forbedringsforslag og tilbakemeldinger. Vi jobber kontinuerlig for at kundene våre skal være fornøyd med produktene våre og videreutvikling av disse. Dersom du har noen konkrete forslag til forbedring, er du hjertelig velkommen til å sende inn dette til oss. /Fredrik
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Behandling av dødsbo"
5 syns denne omtalen er nyttig

Dette gjelder privat skifte. Selv etter utallige telefonsamtaler, e-mailer, innsending av alle nødvendige attester og fullmakter, har ikke Nordea vært i stand til å gi dødsbostyrer nettbank-tilgang til avdødes konto. Dette har pågått i 3 mnd. og er ennå ikke løst. Stadig nye kundebehandlere sier de skal ta seg av saken, men ingenting skjer. Det virker som de lover å ordne opp for å få slutt på telefonsamtalen. Etterpå løftes ikke en finger. Dette er under enhver kritikk. Siden avdøde også hadde konto i DNB, kan vi sammenlikne: I DNB ble alt ordnet umiddelbart. En telefonsamtale var nok.

Svar fra Nordea Bank
10.09.2019 09.33
Hei Bente.
Vi må bare beklage at det har tatt så lang tid, slik skal det selvfølgelig ikke være. Normalt skal det ikke ta lang tid etter vi har fått innhentet nødvendig dokumentasjon. Nå får ikke jeg sjekket saken for deg herfra av sikkerhetsmessige årsaker, men om det enda ikke er løst håper jeg du kan gi oss en ny sjanse og kontakte oss på nytt. /Fredrik
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice dårlig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Prøvde å nå kundeservice. Oppgitt 40 min ventetid, de ringte tilbake etter 80 min og de la umiddelbart på. Prøvde chat, ble avbrutt 2 ganger. Til slutt henviste chat til kundeservice. Prøvde kundeservice, 44 min ventetid....

Svar fra Nordea Bank
09.09.2019 14.22
For noen måneder siden, så hadde vi enorm pågang til kundeservice en periode og det resulterte derfor i veldig lang ventetid for kundene våre. Dette er selvfølgelig svært beklagelig, men jeg kan meddele at pågangen har roet seg betraktelig og du skal komme gjennom til oss ganske raskt når du ringer eller chatter med oss. Det at chatten bryter, skal normalt ikke skje, men det er vanskelig å si noe om årsaken til at dette skjedde. Om du fortsatt opplever at chat bryter når du tar kontakt med oss, vil jeg anbefale deg å forsøke via en annen nettleser eller via mobilbanken neste gang. /Fredrik
Nordea Bank har totalt 114 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR