Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Nordea Bank
1.7
442 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

Nordea Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.7
Dårlig
442 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#116
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#116 av 118 dagligbanker
18%
Dårlig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 442 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
49
20
22
50
301
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no

Utilgjengelig

Omtale av  Linda

Glimrende kunderådgiver, men tjenestene er ikke gode, og kundeservice er sjokkerende utilgjengelige og dårlige på å hjelpe.

Svar fra Nordea Bank
10.09.2019 09:31

Hei Linda. Først og fremst er det hyggelig å høre at du er fornøyd med rådgiver hos oss. Det setter vi pris på å høre. Når det gjelder de digitale løsningene og produktene våre, jobber vi hver eneste dag for at disse skal fungere optimalt og for å videreutvikle det vi allerede har. Når det kommer til videreutvikling, så er tilbakemelding fra våre kunder i stor grad vesentlig. Send oss gjerne konkrete forslag på hva du synes ikke er godt nok og eventuelle tiltak vi kan gjøre for at disse tjenestene skal bli bedre, så sender vi dette til ansvarlig avdeling. Vi hadde en periode tidligere i år hvor det var enormt med pågang inn til kundeservice, noe som gjorde at det ble lange ventetider for kundene våre. Dette er selvfølgelig ikke optimalt og vi har gjort mange ulike tiltak som nå har redusert køen betraktelig. Nå skal du komme raskt i kontakt med oss når du ringer eller starter en chat. Hvis du har opplevd at servicen er dårlig, så er dette noe vi tar alvorlig og vil ta videre internt. Alle kundene våre skal oppleve å få den hjelpen de trenger og hvis dette ikke er tilfelle, er det viktig for oss å få beskjed. /Fredrik

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dårlig

Omtale av  Per

Prøvde å bli kunde i banken men det var ikke mulig, ingen tilbakemelding.

Elendig på det meste

Omtale av  Kat

Uoversiktlig nettbank, elendig kundeservice, kun chat og robot som er tilgjengelig. Ikke muligheter for å sende mail, så du må sitte i kø på chatten ekstremt lenge til tider. Høy rente i forhold til andre banker, har fått høyere rente enn det nye kunder tilbys to ganger på under ett år. Bytter bank!!

Svar fra Nordea Bank
10.09.2019 09:31

Hei Kat. Det er trist å høre at du ikke er fornøyd med oss som bank. Vi jobber daglig med at kundene våre skal være fornøyde hos oss og jobber med å gi de beste løsningene og tjenestene som passer for hver enkelt kunde. Vi hadde en periode tidligere i år hvor det var enorm pågang inn til kundeservice, både på chat og telefon, og dette er selvfølgelig ikke optimalt. I denne perioden ble det satt i gang utallige tiltak for å redusere køen og nå er denne betraktelig redusert. Du skal nå komme raskt i kontakt med oss både på telefon og chat. Vi har også en løsning for å sende e-post via vår hjemmeside, men der kan vi kun hjelpe med generelle spørsmål. Dersom du trenger hjelp til noe som går direkte på kundeforhold, kan du gjerne benytte digital postkasse i nettbanken. Når det kommer til rente på boliglån, så jobber vi får å være konkurransedyktig i markedet. Hver lånesak blir også vurdert individuelt utfra en rekke kriterier. Dersom du er misfornøyd med renten din, er du hjertelig velkommen til å kontakte oss slik at vi får en rådgiver til å se på dette for deg. /Fredrik

Byråkrati

Omtale av  Rolf E

Nordea er sentralisert, langt vekk fra lokale kunder. Tjener du bra, har god sikkerhet og lånebehov langt under kravene fra Finansdepartementet, finn en bedre bank.

Svar fra Nordea Bank
10.09.2019 09:28

Hei Rolf. Det er veldig leit å høre at du ikke er fornøyd med oss. Det stemmer at vi har lagt ned filialer de seneste årene, men vi har også en del løsninger som gjør at du ikke trenger å møte oss i en av våre filialer. Du kan blant annet få et nettmøte med rådgiveren din. Det blir en videosamtale gjennom nettbanken din, slik at du kan være med på møtet selv om du er hjemme eller på jobb. Vi har også tatt flere tiltak for at kundeservice skal være lett tilgjengelig for deg, og du kan når som helst ringe eller chatte med dem. Vi setter uansett stor pris på tilbakemeldinger og forslag til hva vi kan gjøre bedre. /Fredrik

En helt ny kundeopplevelse i 2019.

Omtale av  The-Capitalist

Veldig hjelpsom kundeservice. I tilegg bra priser, spesielt for aksjehandel.

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Bra bank

Omtale av  Skg

Bra bank, men savner som før gebyrfrie uttak i nordea sine egne minibanker.

Login med bankID. Servicen er for dårlig!!!

Omtale av  Ingrid J

Ingen av stjernene kvalifiserer for noe som helst positiv tilbakemelding. Servicen er for dårlig!!! Dere må opprette kundeservice telefon i Norge!!! Jeg har flere ganger vært i kontakt med banken, og repr. som ikke kunne hjelpe skulle undersøke problemet og ringe meg opp igjen. Det har aldri skjedd.

Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR