Meny

Santander omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
4,0/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Bra
3
av 147 innen
bank
59%
anbefaler
Santander
Filtrer omtaler
133
22
8
10
88
Sorter omtaler etter
Viser av 261 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Santander?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Katastrofalt"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har brukt totalt 3 timer de siste 2 døgnene på å ringe Santander, skal til recovery avdelingen men ender opp i kundeservice avdelingen, eller så blir det lagt på. Dette er ikke bra, forferdelig Kunderservice også, der man møter en kundebenhandler med passivt aggressivt humør. Har totalt snakket med 5 kundebehandlere disse to døgnene, der 1 av de har oppført seg hyggelig, med hyggelig mener jeg en som forstår frustrasjonen det har blitt rundt denne ringingen. Kan forøvrig meddele at jeg ringer de angående en sak som skulle vært slettet i mars 2019, dagens dato er januar 2020. 0/10

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Umulige og stae"
4 syns denne omtalen er nyttig

Dette selskapet har null respekt for hva de lover kundene! Umulige at de kan høre på det du sier og viser null forståelse for situasjonen din(dette gjelder generelt hele selskapet, har snakket med flere i denne bedriften). Hadde avtalt betalingsfri måned med dem 2 måneder i forveien og da jeg ga beskjed til dem om å ordne det, plutselig så får jeg blank NEI. Dem har ikke respekt for kunden og dem retter ikke opp feilen sin og hjelper kunden, isteden repeterer dem samme replikken flere ganger slik at kunden selv gir opp til slutt. Meget søppel og dritt selskap! Kommer aldri til å ha noe med dem å gjøre i fremtiden og anbefaler folk om å heller velge noe annet fremfor disse lavmål folk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Grusomt"
5 syns denne omtalen er nyttig

Kundebehandlingen deres er katastrofalt horribel. Jeg betalte innbetalingene mine, noe skjedde med min DNB bank og pengene til Santander kom ikke frem og før jeg fikk rettet opp feilen sendte de det til inkasso.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Lokketilbud og dårlig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Tilbyr konkurransedyktig rente, så økes renten etter første forfall :( Treg respons på skriftlig henvendelse til kundeservice og lite utfyllende svar... når de omsider svarer. Ikke et evt. fremtidig førstevalg.

Synnøve
Kundetilfredshet
"Elendig"
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ser dere har ringt... Grunnen jeg IKKE tar telefon... Jeg er DØV. Jeg har tilogmed sendt BREV... ENDA ringer dere. Jeg tar ikke telefon og brevet er sendt så får det bli som det bli til dere finner løsninger. Jeg har gjort mitt. Maktesløs rett og slett.

Bjørn N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Øker renten"
8 syns denne omtalen er nyttig

På 1,5 år er renten økt fra ca 4% til 6,5%. Greit at renten er satt opp hos Norges Bank, men det er bare 0,75%. Dette gjelder MC-lån. Har til sammenligning et billån hos Møller Finans, her er renten satt opp 0,5% i samme periode.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Santander er en useriøs bank!!"
15 syns denne omtalen er nyttig

Hadde et normalt bilån med under 6 prosent rente fra denne banken. Etter tre år oppdager jeg tilfeldig at renten er satt opp til 9 % !!!! Ringte dem og spurte hvorfor i hel.... Jeg har meget god sikkerhet, svært stabil god inntekt og fikk til svar: Ditt lån har høy risiko for oss. Forbanna kjeltringer. Jeg har vært kunde hos dem i 28 år med over 18 biler finansiert , men nå er det f#%n meg slutt. Hold deg langt unna Santander!!!

Powerboy
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Sure gretne kundebendlere"
10 syns denne omtalen er nyttig

Ringt idag fer ordne opp i ting. Møtte verdens verste sure og gretne dame av kundebehandler. At sånn følk har låv vera kundebehandlera det fatte æ itj, 0 hjelp å få. Så hold dokk unda dritt firma her som f#%nnitj vise respekt fer pårørende etter dødsfall. Så elendi kundebehandlera. skjerp dokk

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Useriøst"
5 syns denne omtalen er nyttig

Santander er i seg selv et fint selskap. Jeg har benyttet meg av både handlekonto og leasing uten problemer de siste 8 år. Nå har jeg lest at Santander har en stygg uvane å ringe sine kunder dersom betaling uteblir. Jeg ble ringt i dag og fikk et svært dårlig inntrykk av vedkommende som ringte. Forfall var 3. september, regning ble betalt 6. september ettersom jeg var utenlands. Nå er det tirsdag, og tror du ikke de ringer for å si at jeg ikke har betalt. Jeg har benyttet meg av flere selskaper til ditt og datt, men dette syns jeg ble useriøst. Dersom en kunde har dårlig historikk, så kan jeg til nød ha forståelse for det, men ikke ved 3 dager over forfall med en plettfri historikk fra tidligere. Jeg håper Santander leser disse tilbakemeldingene og får bukt med en svært uheldig praksis. Jeg har forståelse for at folk som ikke alltid kan gjøre opp for seg nekter å ta telefonen. Det kan bli som telefonterror. Nei, Santander, slutt med det der, ev. ha en bedre oppfølgingsplan. Direktekontakt mellom selskap og forbruker om penger er aldri heldig, spesielt når man driver bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Grei å hjelpsomme"
3 syns denne omtalen er nyttig

Synes de er flinke å hjelpsomme. Hvis du ringer er det kort tid for å få hjelp. En annen ting jeg liker er att de har betalingsfrie måneder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Raskt og greit oppgjør fra Santander"
1 syns denne omtalen er nyttig

Solgte min motorsykkel hvor kjøper hadde full finansiert kjøpet hos Santander. Han hentet sykkelen mandag kveld og pengene var på min konto tirsdag etter kl.12:00 Veldig bra info fra Santander i forbindelse med oppgjør og fremgangsmåte!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendighet uten sidestykke"
7 syns denne omtalen er nyttig

Hold dere langt unna selskapet. Det er Kun hodebry. Alt med dette selskapet er gærnt. Burde ikke hatt den ene stjernen heller.

Kristoffer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ganske høy....skyhøy rente."
4 syns denne omtalen er nyttig

Santander øker rente bestandig.....Bra tilbud i begynnelsen men så øker dem rente etterhvert 1, 2, 3 ganger osv.. Jeg husker ikke hvor mange ganger de har økt rente i løpet av 4 år. Nå ligger rente på 9.21%. Gå og bruk SANTANDER hvis dere synes at denne renten er så interessant.

Bjørnar
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Telefonterror"
2 syns denne omtalen er nyttig

De ringte meg på hustelefonen opptil flere ganger om dagen, fra flere forskjellige numre, som hos gule sider er registrert på Santander. Etter x sekunder blir den satt over til min mobil. Da legger de på. Til slutt svarte jeg på hustelefonen, og da påstod de at jeg hadde en ubetalt regning på kr 420 hos dem. Men de kunne ikke svare på hvilken regning det gjalt, eller når betalingsfristen var utløpt. Da jeg stilte spørsmål om hvorfor de ikke sendte purring skriftlig som andre banker, osv ble de svar skyldig. Til slutt ble jeg satt over til kundeservice, som skulle gi meg detaljer om hvilken regning det gjalt, men der ble jeg satt i kø, så jeg la på. Siden har jeg ikke hørt noe mer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Styr unna!!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Var dum å satte inn penger etter et bilsalg, men da jeg ville ta pengene ut startet problemene. Etter utallige telefoner, lovet de å overføre pengene til min brukskonto i en annen bank. Etter 2 måneder var fortsatt ikke pengene kommet inn. Jeg sa opp kontoen hos Santander og de lovet at pengene skulle være på konto innen en måned. Nå har det gått over 3 måneder og jeg får fortsatt beskjed om at pengene overføres.

Megen O. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice."
3 syns denne omtalen er nyttig

De ringer meg opp til 5 ganger daglig til alle tider. Jeg har en liten baby hjemme som krever sitt så har ikke så store muligheter for å svare hele tiden. Spurte om betalingsfri måned, men fikk bare et frekt svar om at det kunne jeg ikke. Etter det la de bare på uten å engang si hade. Vil nå bare betale lånet ferdig for å sleppe maset deres.

Gjøran S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Useriøst selskap"
4 syns denne omtalen er nyttig

Useriøst selskap som justerer rente opp og opp etter at du har opprettet lånet. På 10% rente på caravanlån etterhvert. Å ved nytegning var renten på 5,2% etter sjekk på nettsiden deres samme dag. Prøvde å snakke med de men ble gjort narr av.

16åring
Kundetilfredshet
"Ringer hele tiden"
2 syns denne omtalen er nyttig

De ringer fra forskjellige nummer hver dag. Jeg skjønner ikke hvorfor, for jeg har aldri hatt noe med santander å gjøre!

Kåre U. K
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

På meg virker det som at Santander ønsker å holde personer undertrykt så lenge som mulig! Kanskje de håper på en total makt over disse personene? Jeg har ikke vært i kontakt med ovennevte selskap på lang tid. Min gjeld til dette selskapet er kjøpt opp av andre, og blir betalt i.h.t. avtale til det nye selskapet. Allikevel klarte Santander å stoppe min avtale med leverandøren av varen, da jeg ønsket å ta den på avbetaling., Hvor lenge skal jeg straffes for feilaktige avgjørelse begått for x antall år siden? Konklusjon: Min erfaring er at nevnte selskap kun er ute etter å tjene penger på kundene, og benytter alle fremgangsmåter ukritisk. Her er det IKKE kunden som er i fokus!!

Ivanna S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Frekk og useriøs kundebehandling"
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ønsker å advare andre fra å gå inn i et kundeforhold med et så useriøst selskap. Man er jo vant til en viss standard hos ‘vanlige’ banker og kan bli sjokkert over lavmål hos denne, så styr unna!

Bjørn R. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservice er rett og slet lystløgner de har gjort det sånn at vi sitter med svarte per idag og det begrunn av at de har ikke styr på hva pengene går til når kunder betaler inn, og de overholder ikke avtaler som blir avtalt og sender heller ikke bekreftigelse selv om kunde ber om en bekreftigelse og maser om det i ettertid. De notere heller ikke avtaler ned, jeg kalder santander for svindler efter min mening da jeg også viser dok på betalt regninger, men de mener det noget andet selv om det er til billån. Anbefaler ikke Santander på det sterkeste

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Leasing bil"
1 syns denne omtalen er nyttig

Helt forferdelig at jeg skal betale 118,- hver måned termingebyr på leasing avtale !!! Dette nevnte ikke bilfirma noe om. Som en stille protest betaler jeg kun papirfaktura. Santander for i alle fall noe å gjøre for termingebyret sitt👎👎

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Når man handler og skal betale via Santander"

Når man handler og skal betale via Santander så får du infoen i nettleseren etter endt kjøp. Hvis du klikker ut uten å kopiere ned informasjon(kontonummer og kid?), som jeg gjorde (fordi jeg trodde jeg kom til å bli sendt dette på mail), er det ikke mulig å få finne det igjen. Så får du ikke tilsendt faktura på mail. Du oppretter handlekonto for å se om de ligger der. Nope, intet der. Du venter på å få noe i posten. Ingen ting kommer i postkassa. Så får du en SMS tilsendt at du har en manglende betaling. Du ringer opp nummeret og kan få tilsendt regning på sms med en kontrakt ID, men ikke noe kid nummer. Du kan ikke få tilsendt regningen på mail eller i posten siden de i telefonen er eksterne og ikke har mulighet til dette. Så nå som du prøver å lete opp kontrakten med det ID nummeret via Santander sine nettsider. Det. Går. Ikke. Det er F***ings umulig å gjøre det! Hvordan i H*****E ER JEG MENT Å DOBBELTSJEKKE AT DETTE FAKTISK ER SANTANDER JEG SENDER PENGA TIL OG IKKE EN SCAM??! F*** SANTANDER! NEVER AGAIN!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ugler i Mosen?"

Jeg kjøpte sånn betalingsutsettelse når jeg var på Elkjøp. Det kunne gjøres via Santander så jeg tenkte ikke så mye mer over det, har aldri hørt noe om dem. Hvor galt kunne det gå? En stund senere fikk jeg kredittkort i posten, noe jeg ikke hadde bestilt. men dette var ikke aktivert før man sendte SMS for aktivering. Som jeg etterhvert gjorde for å bruke det litt. Problemet oppsto da det ikke gikk å logge inn på nettbank. du logger inn, men siden er tom. Du finner ingen informasjon om transaksjoner eller betalinger. Bare ditt navn og adresse. De har flere login-sider som gjør det enda mer kronglette, men selv om du finner siden får lån eller kredittkort så er det samme problem. 0 informasjon. Bare en blank side. Og dette har vert tilfelle siden september 2018, det er nå sent i januar 2019 og du kan fremdeles ikke finne noe informasjon. Denne uken fikk jeg endelig regning for varen jeg utsatte betalingen på, men den skal betales uten KID nummer og på samme konto der kreditkort tilbakebetalinger skjer, hvordan kan jeg vite at disse går til varen og ikke til noe annet? Hvis ikke den betales innen en stund går den over til renter istendenfor. Men siden deres side ikke fungere har jeg ingen måte å se om disse pengene går til betalingen av varen eller kredittkort. Med de andre omtalene her vet jeg ikke hvor positiv jeg skal være. Har hatt DNB og DNB kredittkort i 10 år, aldri har noe problem, santander har jeg hatt i 5-6 måndeder og har bare lyst til å stenge kontoen når min betaling er ferdig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Purring på betalte regninger som di sier er ikke betalt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har andre billån i Santander men nå er det slutt. Får purrefakturas for manglende betalinger, di ringer fra forskjellige nummere og maser. Ringer til kundeservice og få bekreftet at det er ikke noe som mangler men det er ikke nokk. ringer igjen disse masere og maser igjen. sender alle kontoutskrifter som viser alle betalinger er gjort hver måned. det er ikke nokk sier at fremdeles mangler betaling på deres kontoutskrift og maser igjen. For en dri. kundeservice/bank aldri igjen skal ta lån i SANTANDER åpen tyveri...

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR