Bank

Sbanken omtaler og erfaringer

399 verifiserte omtaler
4,6/5
Utmerket
Kundetilfredshet
Utmerket
Kundeservice
Utmerket
Rådgivning
Utmerket
1
av 14 innen
bank
94%
anbefaler
Sbanken
Filtrer omtaler
330
46
9
6
8
Sorter omtaler etter
Viser av 399 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Sbanken?
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Veldig bra"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde siden oppstarten og er veldig fornøyd. Bra kundeservice, ikke gebyrer og bra nettbankløsning. Litt dårlig på innskudd, men sparepenger kan man ha i en annen bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"De har sluttet å betale rente! 0%!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Da jeg ble kunde i Skandiabanken hadde de markedets beste rente. Siden den gang har de gradvis redusert innskuddsrenta, og nå oppdaget jeg at den var 0%!!
Det er temmelig frekt når andre banker har 2%!
Tror ikke dette er tilfeldig, det er tydelig at de nå bare skal være best på å låne ut penger. Boliglånsrenta er blant de beste, men det hjelper ikke meg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Slett og uproff kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært i kontakt med en kundebehandler i Skandiabanken i dag. Da jeg ringte var jeg nummer 23 i køen. Hjelpen jeg fikk av kundebehandleren som til slutt ringte tilbake var slett og uproff. Kundebehandleren sendte meg så en mail vedrørende det jeg lurte på, men jeg har fortsatt et ubesvart spørsmål. Da jeg nettopp prøvde å ringe kundeservicen igjen fikk jeg beskjed om at jeg er nr 53 (!!!!) i køen. Helt utrolig. Hva skjer med Skandiabanken som påberoper seg å være Norges beste nettbank?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Kjempefornøyd"

Enkel og lett nettbank å forholde seg, hvor du har alle kontoene dine. Du kan overføre fra den ene kontoen til den andre. Gratis å bruke, kun kredittkortet som koster noen kroner. Har bare gode ord å si. :-)

Har vært kunde siden de startet opp.

Andrey C
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig godt strukturert nettbank"

Gebyrfritt, ganske ordentlig nettbank. Masse ting kan gjøres online uten å ringe kundebehandleren. Rask svar på chat, e-post. Enkelt og transparent prosess med boliglån.

Vil gjerne ha mulighet for å åpne depositumskonto.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Den beste nettbanken"
2 syns denne omtalen er nyttig

Skandiabanken er rett og slett den beste nettbanken. Bygget opp på enkle og like vilkår for alle, uten en drøss av kundeprogrammer med ulike priser. Har vært kunde i 12 år, og dette er fortsatt min hovedbank, ikke fordi det er komplisert å bytte, men fordi det er den beste banken. Bruker også banken til fondshandel.

Det som kunne ha blitt bedre er renten på vanlig innskudd, for der klarer de ikke å konkurrere med andre banker.

Lars-Andre
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Skandiabanken"
1 syns denne omtalen er nyttig

Banken som ikke tar gebyrer for alt og gir god kundebehandling til sine kunder. Rentene på sparing kunne vært bedre, men ellers meget fornøyd! Nettbanken og mobilbank er også veldig bra!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Beste banken!!"

Gebyrfritt. Blandt de billigste på boligelån, og enkelt å flytte lån. Byttet til Skandiabanken fra DNB, sparte tusenvis pr. år. Anbefales.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fornøyd"

Enkel og grei webside, løsningsorientert og hyggelige saksbehandlere. Gode betingelser. Rask vurdering.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bra dagligbank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Nettbank funker veldig bra til alt.
Pluss for lave gebyrer og mulighet for spareavtale i fond.
Gode på generell kundeservice.

Det som trekker ned er når man må endre lånebetingelser, skal flytte og trenger mellomfinansiering og slike ting. Kundeservicen på akkurat dette området tror jeg ligger under middels. Det er null fleksibilitet og saksbehandlerene er trege og ineffektive. Virker veldig byråkratisk.

Renter er nogenlunde greie på lån og dårlige på sparing.

Børge I
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Enkel"
1 syns denne omtalen er nyttig

Den desidert enkleste og med de beste ordninger. Grei kundebahandling og lave renter. Altid lavest!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
"No nonsense banktjenester til lav pris og av høy kvalitet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra: transparent prissystem (samme pris til alle). Utmerkete websider som er lette å bruke.
Dårlig: ingenting spesielt.

Johan O. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Totalbanken"

Det meste er bra med Skandiabanken, enkelt, rimelig, god service. Det negative er at banken ikke tilbyr bilder på bankkort og kredittkort, dette gjør til at eg har oppretta konto for mine barn i bank som har bilde tilgj. på bankkort.

Arnstein B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Profesjonell og meget kundevennlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Konkurransedyktige priser, enkel og oversiktlig, lik behandling av kunder, brukervennlig nettbank, effektiv chatteløsning.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Gebyrfri bank"

Skandiabanken leverer. Ingen gebyr, stort sett. Lett å få kontakt med. Brukervennlig nettside. Det eneste å sette fingeren på er at banken er langt nede på lista over finansinstitusjoner sine innskuddsrenter.

Toril U. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Meget godt fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Den eneste tjenesten vi så langt har savnet - er muligheten til å åpne depositum/husleiekonto for utleieleilighet som vi har i eneboligen vår.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"God nettbank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Meget god nettbank og meget konkuransedyktig. Slipper å krangle om renter da alle har samme betingelser.
Skulle vært bedre på mellomfinansiering av bolig. Måtte bruke en annen bank i kjøp/salgs-prossessen ifbm. Flytting.

Wenche M. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Lettvint"

Lettvint og god service. Selv om det ikke finnes noen filial å gå til, er det greit både med chat og telefon.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Var perfekt før"

Før var alt gebyrfritt, men gebyrene har sneket seg inn, sakte men sikkert...
Grei bank for lønnskonto og bil-lån (om du ikke finner en bank med lavere effektiv rente da).
Har en del andre tjenester som også er bra, men ikke en "helt komplett bank"...
Enkel å bruke på egenhånd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig fornøyd :-)"

Alltid tilgjengelig. Ingen gebyrer eller andre skjulte ting. Hyggelig tlf kontakter. Gode betingelser.

Svein M. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Avgiftsdødaren!"

Skandiabanken ble beskyldt av andre banker i Norge for å lokke til seg kunder med avgiftsfrihet, og at dette ville opphøre snart. Skandiabanken holder fortsatt på "lokketilbudene" og behandler alle likt - det er rettferdig! En bank du kan stole på - over tid!!! Jeg er fortsatt storfornøyd kunde helt siden oppstarten i Norge i 2000. Men renta på spareinnskudd kan og bør bli bedre!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bruksvennlig - enkel rett og slett!"

Fremst i køen av nettbanker så langt! Enkelt og lett å finne fram på sidene - i det hele tatt en bank for alle!

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Enkelt og sikkert"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært lokal kunde siden banken kom på lufta for en evighet siden. Stadige forbedringer har skjedd. Ingen ting negativt å sette fingeren på.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Banken over alle banker! Gjør ikke forskjell på fattig og rik."
1 syns denne omtalen er nyttig

Alt er bra! Super enkel nettbank har vert kunde siden oppstarten, så og si. Er det noe en ikke skjønner eller trenger hjelp til er det bare å ringe. Alltid hyggelig hjelp å få!

Karianne
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Enkel og bra"

Enkelt å forholde seg til. Lettvint nettbank, kjapp behandling av låneforespørsler, god kundeservice på telefonen.

Søk Bytt.no