Meny

Sbanken omtaler og erfaringer

3,6/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Bra
5
av 147 innen
bank
85%
anbefaler
Sbanken
Filtrer omtaler
430
66
30
31
47
Sorter omtaler etter
Viser av 604 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Sbanken?
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Dårlig renter på lån og innskudd"
6 syns denne omtalen er nyttig

Har vært en fornøyd kunde i en årrekke, men forskjellsbehandlingen når det gjelder lån som et resultat av koronakrisen, og de dårlige forklaringene på hvorfor de har valgt å gjøre det sånn er ekstremt skuffende. I tillegg til dette har de nå en elendig innskudsrente som egentlig burde diskvalifiseres for å kalles en sparekonto. Har allerede byttet bank som gir meg 0,46% lavere rente på lån (effektiv), og til en annen bank som gir meg 2,29% bedre innskudsrente.

Elisabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Super bank"

Seriøs, rimelig, topp kundeservice, ingen som pusher på deg produkter, fin nettbank. Jeg skulle ønske de kunne opprette en litt bedre høyrentekonto, gjerne med binding.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig for boliglån under 2 mill. innenfor 50% samt kundestøtte for Aksjehandel og fond"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde i 1,5 år i Sbanken med et lån under 2 mill. innenfor 50%. Sbanken, slik som BN-bank, premierer dessverre de med mye lån isteden for trygger kunder med lav lån og god sikkerhet. Det gjør at jeg vurderer å bytte bank til eks. Bulder Bank som ikke prioriterer vekk de som er i min situasjon. De gir best rente til de med lavest lån og best sikkerhet. Jeg ser i forumet her at mange opplever den samme frustrasjonen. I tillegg tok det over en måned mye masing på kundeservice for å flytte noen aksjer over til aksje sparekonto i Sbanken. Ellers har jeg ikke noe å utsette på Brukskonto. De averterer at man ta kontakt mend fondsrådgiver som kan hjelpe med spareråd. Der ble jeg møtt med "bruk spare roboten", hvilket jeg allerede hatt gjort, så de kom ikke med egne eller spesialiserte råd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårligere enn forventa"
4 syns denne omtalen er nyttig

Forventa at denne banken skulle vært ganske bra utifra andres vurderinger og har brukt Sbanken i snart 2 år nå, men i min erfaring har det vært elendig kundeservice. Ekstremt treige på fonds- og aksjehandel og.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Banken for de som har høyt lån og dårlig sikkerhet"
7 syns denne omtalen er nyttig

Byttet fra DNB til Sbanken da de var mye lavere i rente en de aller flest. Så satte Norges Bank ned renten, og jeg som har lån under 2 mil fikk dårligst rente nedgang med 0,1%. De som har lån over 4 mil fikk 0.41% rentenedgang. Vurdere å bytte bank igjen til Bulder Bank... det vil jeg tjene ca 15.000 kr i året på.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Nye vikår for de med 50% sikkerhet eller mer!"
7 syns denne omtalen er nyttig

Siste rentenedsettelsene har gått ut over oss med god sikkerhet, dvs mer enn 50%, og mindre enn 2mill i lån, før fikk alle lik behandling, nå blir vi ranet, for å subsidiere de med mer enn 4mill i lån. Så ergo fikk vi bare 0.1% nedsettelse til 1.9%. Og en haug med svadasvar fra kundeservice, som de kunne spart seg for!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fantastisk bank som er enkel og bruke, samt utmerket kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Nettbanken er oversiktlig og god. Tar man kontakt med kundeservice gjør de sitt ytterste for å hjelpe deg og finne en løsning. Alltid positive og hyggelige rådgivere.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Uventet og skuffende rentestrategi"
21 syns denne omtalen er nyttig

Er i dag kunde i Sbanken med et lån under 2 mill. innenfor 50%. Grunnen til at jeg i sin tid byttet til Sbanken var nettop den gunstige renten for boliglån innenfor 50%. Blir nå «premiert» med 0.1% rentekutt i dag på bakgrunn av Norges Banks rentekutt i forrige uke. Hadde jeg derimot vært så «heldig» å ha et lån på over 4 mill ville rentekuttet blitt på hele 0.41%. Er Sbanken blitt for store for oss smålånere? Ser ut som det blir kort vei bort til Bulder Bank for meg...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har plaget Sbanken :) med mas og spørsmål, da jeg helt siden 2012, startet aksjekonto hos dem. De svarer alltid! kjapt, og de er flinke, morsomme, og hyggelige. Som beboende ut i distriktet, har jeg sett at de lokale sparebankene ikke er, hva de engang var, og jeg vil også flytte min lønnskonto til Sbanken i år.

Frøydis
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"En meget brukervennlig bank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Blir behandlet veldig bra av flinke kundebehandlere. God service og gode til å forklare spørsmålet som blir stilt👍🏼

Terje G. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Er meget fornøyd med Sbanken"

Har ikke noe å utsette på banktjeneste eller bankens kundeservice på telefon som jeg ved et par anledninger har brukt og er godt fornøyd med. Kort summert er jeg meget fornøyd med Sbanken.

Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Den beste digitale banken"

Sbanken er den beste digitale banken med god app og nettbank. Sbanken tilbyr et bredt tilbud av tjenester som alle fungerer godt. Pr April 2020 har de ikke det beste rentetilbudet på boliglån for meg, og minstekurtasjen på aksjehandel opplever jeg som noe høy samtidig som det kunne vært spennende å også kjøpe aksjer notert i utenlandske børser på plattformen deres. Når det er sagt fungerer alle tjenestene de tilbyr veldig godt, og de er bankforbindelsen jeg foretrekker med god og rask kundeservice, men boliglånet har jeg i en annen bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Vanskelig bank å bytte til"
7 syns denne omtalen er nyttig

Eneste bank som ikke ville gi meg lån når jeg ville flytte bank, og allerede eksisterende lån. Ingen ordentlig forklaring, og lite hjelpsom. Var den banken jeg hadde sett for meg grunnet gode omtaler, men endte opp svært skuffet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Enkel og billig"

Den er enkel å forstå, kun på nett. Har hatt bruk for å ringe de en gang, og de ordnet ting svært raskt. Ikke noe styr med å prute, faste priser for alle. Blant de billigste. Lett å ha oversikt. God App

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Bra, men savner min økonomi"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er meget fornøyd med banktjenester, har ikke opplevd mye nedetid. Savner min økonomi eller tilsvarende tjeneste som viser hvor pengene blir brukt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Renteendring på boliglån"

Har hatt Sbanken som min hovedbank nå i 2 år og er MEGET fornøyd med dem :-) Etter å ha brukt DNB tidligere på boliglån og etc så synes jeg Sbanken er meget ryddig og svarer fort på chat :-) Også en genial nettbankløsning. Var i kontakt med dem i dag med spørsmål om når videre rentenedsettelse kommer og de kunne svare: As we speak,og billigste rente blir da 1.98% :-)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Enkel å bruke"

Jeg har vært kunde omtrent da de startet. En ren nettbank tiltalte meg og allerede fra start hadde de gode systemer som er blitt videreutviklet med godt resultat. Utmerket for meg.

Kenroger
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Meget fornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

God service, åpnet 24/7. svarer deg på chatten hele tiden, lett og snakke med og fikset min rente og låneavdrag under denne tiden. Brukt 1 år fornøyd med banken. Vunnet min tillit etter 16 år med dnb, venter med og få over bediften så fort tripeltex er i orden :)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"En bank for unge 23 år- og middel aldrende 69 år."
8 syns denne omtalen er nyttig

Kommer du og vil ha en håndstrekning før eller etter 23-69. Banken som du har fostret, i alle år er stengt for deg. 400 ansatte våker på at du ikke får nyte av godene. De selv har antagelig gunstige låne betingelser. Skal finne en annen bank med høyere renter, og forståelse .

Ingunn R
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Topp tilgjengelighet og service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Banken er superenkel å bruke . Betalinger og overførslers går superraskt. Menyen kan ikke gjøres enklere å finne fram i - man får enkelt svar på "alt".

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Nydelig"

Layout, kundeservice og hvor brukervennlig det er. Har bare gode erfaringer siden jeg byttet til Sbanken

Øystein L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Enkel, heldigital, automatisert kjapp serviceminded og 98% gebyrfri bank!"

Tilgjengeligheten er utmerket. Chat, telefon og mail store deler av døgnet 6-24 Eneste man betaler "gebyr" på er årlig kortgebyr.

Walter H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fornøyd kunde gjennom mange år"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i snart 20 år, godt fornøyd! Veldig god nettbank/app og virker som de ligger foran konkurrenter på den teknologiske fronten.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Veldig god kommunikasjon"

Anbefaler denne banken! Behjelpelig kundeservice og raskt svar på alle hendelser, enten via chat eller telefon!

Analyn V. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"They don't help their client instead letting them to lost their money without nothing."
5 syns denne omtalen er nyttig

One week ago I made a booking through nett, I was not aware that this agent was not serious. After a few minutes I called them to on hold my transaction on my visa credit. They said that they are not allowed unless they will get a confirmation of cancellation. I told them that I got the confirmation of cancellation and I can send to them, but they want me to asked the agent where I made the booking to send to Sbanken. I explain that this agent who selling tickets is not possible to contact them neither to phone or e-mail I tried many times. I have also explain that the cancellation is made after 5-10 minutes after the booking, because I found out that something is wrong but Sbanken doesn't take serious my situation. Now i lost 17,634 thousand kroner for nothing. I dont understand that they don't hear me or even help me to on hold the payment. In this case there is no use to use Sbanken they don't help their client or even listen. Instead they just say that wait until the money will transfer and then make a Reklamasjon hos Sbanken. Now a swindler withdraw a 17,634.46 Norwegian kroner in my account. Reklamasjon doesn't help. So, there is no reason to continue using Sbanken if they just let their client treating this way.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR