Meny

Sbanken omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Bra
16
av 116 innen
dagligbank
80%
anbefaler
Sbanken
Filtrer omtaler
498
81
32
37
89
Sorter omtaler etter
Viser av 737 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Sbanken?
Trond J. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Fra topp, til bunn"
14 syns denne omtalen er nyttig

Var den beste banken for min del, men etter at DNB kjøpte opp denne banken, forlater jeg mitt kundeforhold.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Etter oppkjøpet fra DNB"
14 syns denne omtalen er nyttig

Har vært fornøyd med sbanken, men oppkjøpet fra DNB gjør at jeg vurderer bytte.

Frøydis
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Vært superfornøyd helt til jeg leste at de lot seg «sluke» av DNB."
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært superfornøyd og inntil nå anbefalt S-Banken til familie og venner! Jeg skal IKKE over til DNB. Den banken forlot jeg for mange år siden! De fleste vil nok bytte til en annen bank og føler nok som jeg - selve oppkjøpet av S-Banken + overgangen til DNB som et svik!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Solgt seg ut til Norges dårligste bank"
9 syns denne omtalen er nyttig

Trist å se at sbanken som alltid var så gjennomgående bra nå har solgt seg ut til den desidert dårligste banken i landet. Hadde virkelig trodd bedre om dem. Håper de ikke sitter igjen med mange kunder etter det her. Jeg er ferdig med dem for godt nå

Hans P. S
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Oppkjøpt av Norges værste bank"
18 syns denne omtalen er nyttig

Har vært superfornøyd kunde siden den startet 5 stjerner, ønsker ikke å bli kunde i dnb 0 stjerner, og bytter derfor bank nå.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Er trist og oppgitt."
18 syns denne omtalen er nyttig

Bytta til Sbanken over 20 år siden. Aldri hatt noe tull med dem. Veldig lav nedetid og fikk svar på det meste ved kundeservice. Nå er altså banken kjøpt opp av grådigheten selv,: DNB. Skal ikke noen ting være hellig lengere i Norge ? Total skuffelse. ny bank er på plass og ser mine siste dager som kunde. Takk for alt Sbanken.

Lars M. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Blir DNB"
16 syns denne omtalen er nyttig

Vært trofast kunde her i mange år med gunstige renter og kjempeservice. Nå blir de kjøpt opp av DNB, så da forsvinner jeg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Kjøpt av DNB"
25 syns denne omtalen er nyttig

Nå er Sbanken kjøpt av DNB. DNB alså Norges verste bank, jeg vil ikke ha noe med de å gjøre så jeg har byttet bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"meget oppegående bank"
7 syns denne omtalen er nyttig

har vært kunde i mange år og aldri hatt noe å klage på. boliglån uten problem. spurt om hjelp og fått svar og den hjelp jeg trenger omgående og helt uten problemer. Ekstremt fornøyd med renter på lån og at dem er gebyr frie. en gjennomført super bra bank for oss folk flest. billig og kjempe bra. Men blir det endringer etter at DNB overtar blir det flytting omgående. vill ikke akseptere å være kunde i en super bank og la den bli herpet av DNB med gebyrer og elendig kunde service. La S banken være som den er selv om det kommer ny eier med elendig omtale på sitt eget merkenavn.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Bytt til en annen bank!"
23 syns denne omtalen er nyttig

DNB har kjøpt opp Sbanken! Etter de fikk lov til det av et korrupt konkurransetilsynklagenemd! Da blir et langt kundeforhold jeg har hatt helt siden Skandiabanken startet, over! Da jeg ikke støtter en grådig statseid bank som DNB! Da blir 1 stjerne på dere og ikke 5 stjerner! Burde vært 0 stjerner i vurdering av dere!

Gammel K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Super bra bank"
6 syns denne omtalen er nyttig

Etter mange år som kunde er det bare en ting å si: super bra bank. Trist å måtte ta farvel nå som den er "spist" av DNB.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Kjøpt av DNB"
18 syns denne omtalen er nyttig

Var verdens beste bank en gang. Nå kjøpt opp av den verste, som ikke tåler konkurranse. Ikke lenge til den ødelegges og rives ned av ny eier, som kun tenker profitt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Når man lar seg kjøpe opp av Norges verste bank..."
20 syns denne omtalen er nyttig

...så snur man på dagen fra en femmer til en ener. Det er helt ufattelig hvorfor en bank som har så mange fornøyde kunder, vil la seg kjøpe opp av en bank som folk forakter. Da bryr man seg ikke så mye om kundene sine allikevel. Men inntil dette kjøpet (visstnok) er et faktum, så har jeg vært superfornøyd med SBanken, selv om de har oversett et par av mine henvendelser til kundeservice de siste årene. Har til gjengjeld vært kunde der siden de startet opp. Men altså ingen vits i å bli kunde der nå, hvis Dnb overtar dem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bytt bank-tjenesten er håpløs."
10 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ville bytte bank pga. dårlig kundeservice der jeg er. Sbanken var veldig positive, men jeg måtte først søke om bankkonto og signére på kundeavtale før det viste seg at jeg fikk avslag for et rammelån på 2 mill. Sikkerheten var ikke god nok til tross for at jeg har tre eiendommer som kan pantsettes, samlet verdi ca. 9-10 mill. Men bankens vurderingssystemer nektet meg lån. Brukte mye tid på å komme fram til at de ikke ville gi meg lån. Nordea ga meg lån pr. tlf. umiddelbart. Styr unna, i Sbanken rir de regler - og rare sådanne.

Elisabeth V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Norges beste bank"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde siden starten og er virkelig fornøyd. Topp nettbank, god kundeservice, løsningsorienterte, gode på fond og gode priser. Det har heller ikke vært salg av dårlige tjenester og produkter. Det eneste de ikke er nummer en på er innskuddsrente. Ellers en super bank å være kunde i.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Vipps"
6 syns denne omtalen er nyttig

Har en stedatter på 16 som ønsker seg vipps men har nå ventet 3 mnd, ringte idag 11/12 og fikk beskjed igjen at det må gjennom en sikkerhets sjekk. Hallo 16 år og skal bare ha vipps

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Ingen over her"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kunde sidan oppstart som leverer seriøse og truverdige banktenester.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Må skrive ut og signere lånepapirer"
3 syns denne omtalen er nyttig

Var fornøyd helt til jeg skulle ta opp et boliglån og måtte printe ut en haug papirer og signere manuelt, samt ordne vitnesignaturer, for så å sende i brev med posten. Litt gammeldags metode når en er innlogget med bankid i utgangspunktet, og andre ledd i prosessen ble enkelt ordnet med digital signering. Istedenfor må sette seg på pinebenken og vente på postgang og ekspedisjon samtidig som overtakelsesdatoen nærmer seg. Om det hadde vært digital signering hadde det vært perfekt.

Kundetilfredshet
"Den beste!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fin kundeservice Nettbanken fungerer supert med sine gode banktjenester Dette er en god bank ,får ein eldre mann lite data kunnskaper

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fantastisk og trygg bank."
2 syns denne omtalen er nyttig

Dette er en bank jeg er meget fornøyd med, å være kunde i. Meget god service, når man er i kontakt med dem. De er også meget flinke til å opplyse deg om alt. Det eneste som kunne blitt bedre, er at de kunne hatt kodebrikke og ikke kode kort. Dette er en bank jeg aldri forlater.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bra og smidig bank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er vanskelig med kredittkort og visakort, som tar seg noen friheter nå. Har flere ganger opplevd at man betaler for en vare, og senere har samme aktør trukket ytterligere beløp fra kortet mitt. Det er skummelt, og jeg finner ingen måte å stoppe det på. Snakket med en på support som håpet de kunne hjelpe meg å få tilbake penger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Total mangel på kundeservice"
7 syns denne omtalen er nyttig

Brukt over halvannen mnd på å få sendt ut legitimering. Når den blir send og signert er ikke signatur "lik nok"(signert på posten uten info om at dette er en del av legitimering). Null forståelse utover standard spørsmål hos kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Norges beste bank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kjempe gode digetale løsninger. Kjempe god nettbank Appel pay

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Beste Bank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det anbefales for di som ønsker en seriøs Bank i Norge.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Mangler tilrettelegging for barn under 18 år"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter flere år med klager og svar tilbake om at det jobbes med det, kommer i løpet av et halvt år osv, så har Sbanken fortsatt ikke klart å tilrettelegge for yngre barn at de kan ta i bruk Vipps. Dermed har de ingen mulighet til å sjekke saldo på kortet sitt og må ringe til foreldrene for å høre saldo. Barn kommer til å bruke enda mindre kontanter i fremtiden så det er viktig at de tidlig kan få kontroll over egen økonomi som er elektronisk. I tillegg har de får flere år siden lanser en egen minibank app for barn hvor de kan sjekke saldo, men denne er selvfølgelig kun tilgjengelig for android. Dette har de også lovet og hatt pressemeldinger på, men årene har gått og ingenting skjedd. Så det at de totalt overser at barn har behov for banktjenester tidligere nå enn før vitner om at de ikke henger med i tiden og foreldre tvinges til å bytte bank. Ellers har jeg vært fornøyd bruker av Sbanken gjennom 22 år.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR