Sbanken opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Etter at DNB kjøpte opp Sbanken flyttes tydeligvis flere av systemene over og inn i DNB. Nettbaken til Sbanken ble bort uten at det ble informert så mye om dette. Den er nå å finne inne på DNB. Jeg er ikke fornøyd med den nye "løsningen" og har nå med tungt hjerte startet å se etter andre banker for mitt kundeforhold. Jeg har i alle år vært veldig fornøyd med (skandia-) Sbanken og det som nå er igjen av denne banken kan vel bare sies å være Trist.
Ubegripelig at DNB med et pennestrøk fjernet det som var en velfungerende app og en solid nettbank. Ble værende etter oppkjøpet selv om dommedagsprofetene spådde at DNB kom til å gjøre ting verre, jeg tenkte i utgangspunktet det var begrensa hvor ille Norges største bank kunne gjøre en ny app. Siden mennesket generelt er skeptisk til endringer, tenkte jeg også å gi den nye appen litt tid før jeg gjorde noen konklusjoner. Etter ca. 2 ukers bruk av den nye appen ble konklusjonen som fryktet og i tråd med det mange har vært redd for. Appen er blitt, etter min mening, mer uoversiktlig og det er lagt vekt på utvikling av funksjoner som, etter min mening, er helt totalt irrelevant. Hvorfor er det en så stor prioritet å utvikle en funksjon som skal fortelle deg fordelingen av forbruket på matvarer, faste kostnader etc.? Er det virkelig et så stort ønske fra kundebasen? Det er også skuffende at sparefunksjonen gikk under allerede etter noen dager og at kundene må inn via DNB sine sider for tilgang til fond og aksjer. De har også, bevisst eller ubevisst, gjort det vanskeligere for kundene å flytte aksjesparekonto ved å skjule kontonummeret for aksjesparekontoen. Dersom du i dag ønsker flytte ASK og ikke husker kontonummeret, må du gjøre, eller late som du gjør, en handel av fond eller aksjer for å kunne se nummeret. De har også nå 8 ukers ventetid på flytting av aksjesparekonto noe som er helt utrolig lang ventetid, har de bare en person som manuelt sitter med flytting av ASK? Kundeservice hos tidligere Sbanken var helt strålende, chatfunksjonen var glimrende om man trengte hjelp kjapt og sømløst. Kundeservice nå i dag står knapt til terningkast 1, ventetiden er helt blitt helt ubegripelig høy og det er blitt vanskeligere å få kontakt med banken. Bruk forbrukermakten og velg heller en bank som legger vekt på god kundeservice og som har et godt brukergrensesnitt i app og/eller nettbank.
Jeg hadde vært kunde siden tidlig 2000 tallet. Men så deaktiverte de barnekortet til datteren min, så ble lånerenta dårligere. Og snart skal jeg miste fordelene fra mastercardet i DNB fordi jeg benytter Sbanken "konseptet". Appen glitcher, alt var nede i dagesvis. Lista er lang. Boliglånet er allerede flyttet til Bulder og resten følger nok etter med tid og stunder.
ASK er ikke tilgjengelig. De har også valgt å stenge kundeservice (!) fordi pågangen er for stor. Ikke mulig å se kontonummer for ASK, dermed umulig å fortsette flyttingen. Bare rot DNB...
Bytt til annen bank. Kopiappen av DNB sin app mangler samtlige funksjonaliteter som SBanken sin gamle tidligere hadde og er dårligere utformet. Eneste positive er at DNB sin oppdaterte app er noen hakk bedre enn den forrige, men det er som å gå fra en forferdelig til en litt mindre forferdelig bil.
Jeg har vært kunde i Sbanken i 20 år, men med den nye og raserte appen som DNB har utviklet har de rasert en super bank, noe som gjør at jeg må finne meg ny en bank.
DNB ødela Sbanken for meg. Har vært kunde i 20 år, men nå tenker jeg å bytte bank.
Ekstremt dårlig brukergrensesnitt. Svarer ikke på chat fordi for mange kontakter de. Banken ønsker ikke barn og unge velkommen og deres kontoer er slettet. Har mistet tekst som tidligere er lagt inn i gammel app. Gikk fra 5 til 1 stjerne.
Er veldig misfornøyd da de byttet helt om på oppsettet i mobilappen. Fikk ikke, og har fremdeles ikke tilgang på midler som ligger på min VPS/AKS-konto. Tenkte dette var mulig å få tilgang til i nettbanken, men fant så ut at det ikke fantes noen nettbank lenger. Hvorfor kunne ikke DNB bare ha latt Sbanken være som den var?
Skuffelse over at Konkuraseklagenemda har ødelagt en God bank. Lurer på hva De som sitter der tenker nå?
Fra en velfungerende bank med gode betingelser til et konsept som har rasert alle de gode løsningene...
Katastrofe. SBanken er ødelagt. Alt var bra før, men DNB har knust hele konseptet. Takk til konkurransetilsynet, kan like godt legges ned.
Overgangen fra SBanken til DNB har gått fra strålende til ren fortvilelse. At nettversjonen blir lagt ned var toppen av isfjell. Jeg skjønner at DNB vil bli kvitt en konkurrent, men da hadde jeg slettet mitt system og tatt det fra SBanken, som var helt utmerket.
Rasert av DNB. Dette er noe av det verste bank raseringen Norge noen gang har sett.
Etter att DNB overtok S bankenn har vi mistet flere tenester må gå inn på DNB sine tenester jeg kan ikke bruke appen på telefonen for å utfør tenester siden den er for liten for meg jeg er over 70 år
Hva skulle DNB med sbanken? Ødelegge banken eller få kunder tvinkt til DNB sin mobilbank? Skjønner fortsatt ikke poenget Kjøpe banker for å ødelegge de? Sånn at DNB forblir den største banken? ..... For noe tull DNB Det eneste dere har vært med på som er bra er vipps sbanken kundestøtte sier og "Nå som vi er slått sammen med DNB åpnes noen nye muligheter for dere som er kunder hos oss. DNB Intro er et supert kundeprogram for kunder mellom 6 og 17 år, og det er en tjeneste Sbanken-konseptet ikke har kunnet tilby tidligere. Derfor tilbyr vi nå konvertering til DNB Intro til alle som har barne- og ungdomskort i Sbanken. Der får du ditt eget kundeforhold, og muligheten til å bruke Vipps." Og muligheten til å bruke vipps 🤣 Hvilke bank har ikke mulighet til vipps i Norge? Og hva får jeg i det kundeforholdet?