Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
Sbanken
1.4
1 428 verifiserte omtaler

Sbanken omtaler og erfaringer

Negativ trend

Sbanken opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 428 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#118
Forferdelig
Sbanken er rangert
#118 av 118 dagligbanker
44%
Middels
44% anbefaler Sbanken
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 1 428 omtaler om Sbanken

FILTRER OMTALER
534
89
45
113
647
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Sbanken
Sbanken har 1 428 verifiserte omtaler på Bytt.no

Terningkast 0 - sbanken

Omtale av  Stian

Med gamle sbanken hadde jeg løsninger som jeg selv hadde valgt, når DnB skal velge løsninger for meg som er det motsatte av det jeg anser som god banktjeneste så blir det mageplask. Den nye appen som som var bygd for fremtiden, ser mer ut som den ble laget samme år som "back to the future" ble vist på kino. Terningkast 0

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Sbanken?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

TRIST

Omtale av  Jon

Etter at DNB kjøpte opp Sbanken flyttes tydeligvis flere av systemene over og inn i DNB. Nettbaken til Sbanken ble bort uten at det ble informert så mye om dette. Den er nå å finne inne på DNB. Jeg er ikke fornøyd med den nye "løsningen" og har nå med tungt hjerte startet å se etter andre banker for mitt kundeforhold. Jeg har i alle år vært veldig fornøyd med (skandia-) Sbanken og det som nå er igjen av denne banken kan vel bare sies å være Trist.

DNB med begredelig forsøk på ny app.

Omtale av  Bjørn

Ubegripelig at DNB med et pennestrøk fjernet det som var en velfungerende app og en solid nettbank. Ble værende etter oppkjøpet selv om dommedagsprofetene spådde at DNB kom til å gjøre ting verre, jeg tenkte i utgangspunktet det var begrensa hvor ille Norges største bank kunne gjøre en ny app. Siden mennesket generelt er skeptisk til endringer, tenkte jeg også å gi den nye appen litt tid før jeg gjorde noen konklusjoner. Etter ca. 2 ukers bruk av den nye appen ble konklusjonen som fryktet og i tråd med det mange har vært redd for. Appen er blitt, etter min mening, mer uoversiktlig og det er lagt vekt på utvikling av funksjoner som, etter min mening, er helt totalt irrelevant. Hvorfor er det en så stor prioritet å utvikle en funksjon som skal fortelle deg fordelingen av forbruket på matvarer, faste kostnader etc.? Er det virkelig et så stort ønske fra kundebasen? Det er også skuffende at sparefunksjonen gikk under allerede etter noen dager og at kundene må inn via DNB sine sider for tilgang til fond og aksjer. De har også, bevisst eller ubevisst, gjort det vanskeligere for kundene å flytte aksjesparekonto ved å skjule kontonummeret for aksjesparekontoen. Dersom du i dag ønsker flytte ASK og ikke husker kontonummeret, må du gjøre, eller late som du gjør, en handel av fond eller aksjer for å kunne se nummeret. De har også nå 8 ukers ventetid på flytting av aksjesparekonto noe som er helt utrolig lang ventetid, har de bare en person som manuelt sitter med flytting av ASK? Kundeservice hos tidligere Sbanken var helt strålende, chatfunksjonen var glimrende om man trengte hjelp kjapt og sømløst. Kundeservice nå i dag står knapt til terningkast 1, ventetiden er helt blitt helt ubegripelig høy og det er blitt vanskeligere å få kontakt med banken. Bruk forbrukermakten og velg heller en bank som legger vekt på god kundeservice og som har et godt brukergrensesnitt i app og/eller nettbank.

Flyttet til Bulder

Omtale av  Eirik

Jeg hadde vært kunde siden tidlig 2000 tallet. Men så deaktiverte de barnekortet til datteren min, så ble lånerenta dårligere. Og snart skal jeg miste fordelene fra mastercardet i DNB fordi jeg benytter Sbanken "konseptet". Appen glitcher, alt var nede i dagesvis. Lista er lang. Boliglånet er allerede flyttet til Bulder og resten følger nok etter med tid og stunder.

Oppkjøpsrot

Omtale av  Øyvind

ASK er ikke tilgjengelig. De har også valgt å stenge kundeservice (!) fordi pågangen er for stor. Ikke mulig å se kontonummer for ASK, dermed umulig å fortsette flyttingen. Bare rot DNB...

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Trasig oppdatering

Omtale av  Henrik

Bytt til annen bank. Kopiappen av DNB sin app mangler samtlige funksjonaliteter som SBanken sin gamle tidligere hadde og er dårligere utformet. Eneste positive er at DNB sin oppdaterte app er noen hakk bedre enn den forrige, men det er som å gå fra en forferdelig til en litt mindre forferdelig bil.

DNB har ødelagt Sbanken

Omtale av  Lars C

Jeg har vært kunde i Sbanken i 20 år, men med den nye og raserte appen som DNB har utviklet har de rasert en super bank, noe som gjør at jeg må finne meg ny en bank.

Sbanken har 1 428 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Sbanken mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR