Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert mai 2024
Sparebanken Øst
3.8
72 verifiserte omtaler

Sparebanken Øst omtaler og erfaringer

Ingen trend

Sparebanken Øst har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

3.8
Bra
72 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#6
Utmerket
Sparebanken Øst er rangert
#6 av 118 dagligbanker
56%
Bra
56% anbefaler Sparebanken Øst
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 72 omtaler om Sparebanken Øst

FILTRER OMTALER
37
4
1
6
24
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Sparebanken Øst?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Meget fornøyd kunde.

Omtale av  John A. S

Gjennom mer enn 70 år som kunde har jeg fått utmerket service og gode råd om plassering. Jeg har også fått god hjelp ved søknad om lån.

Svar fra Sparebanken Øst
28.05.2021 08:57

Kjære John A. S Tusen hjertelig takk for at du har vært kunde hos oss i over 70 år! Det er fantastisk, og vi er så glad for at du er fornøyd. Hilsen Sparebanken Øst

Banken for fornøyde kunder

Omtale av  Michael T. W. W

Meget fornøyd med alt i denne banken Kundebehandlere er hyggelige, flinke, og hjelpsomme

Svar fra Sparebanken Øst
28.05.2021 08:57

Hei Michael T. W. W Så godt å høre at du er fornøyd med alt! Takk for god tilbakemelding. Hilsen Sparebanken Øst

Veldig bra kundebehandling

Omtale av  Espen

Veldig bra kundebehandling, fine folk. Og flott at de forsatt har små filialer.

Svar fra Sparebanken Øst
28.05.2021 08:57

Hei Espen. Ja, vi er opptatt av å være der kundene våre er. Tusen takk for tilbakemeldingen. Hilsen Sparebanken Øst

God oppfølging, god tilgjengelighet

Omtale av  Øystein L

God oppfølging god tilgjengelighet. God servise, hyggelige kundebehandlere.

Svar fra Sparebanken Øst
28.05.2021 08:56

Hei Øystein L Det var en flott tilbakemelding. Tusen takk! Hilsen Sparebanken øst

Bruk sp øst

Omtale av  Ola

God service fra vår rådgiver. Ringer tilbake hvis opptatt. Gode betingelser på lån og innskudd.

Svar fra Sparebanken Øst
18.05.2021 18:57

Hei Ola Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Hilsen Sparebanken Øst

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Bank, bra nok.

Omtale av  Snorre

Litt lang behandlingstid ved søknad. Ble også rettet opp med positiv overraskelse, med hensyn til søknad om utvidelse av huslån. Fine mennesker.

Svar fra Sparebanken Øst
18.05.2021 18:57

Hei Snorre. Takk for hyggelig tilbakemelding. Hilsen Sparebanken Øst

Dårlig kundeservice og høy rente

Omtale av  Misfornøyd K

Banken tar lang tid før de svarer på sikker e-post gjennom systemet deres. De svarer ikke på konkrete spørsmål men kommer med urelevante svar. De gir også ugunstige råd ang lån. De har også en meget høy rente. Etter flere forespørsler satt de ned renta men forsatt langt over mange andre banker

Svar fra Sparebanken Øst
14.05.2021 14:56

Hei Misfornøyd K Det hørtes ikke bra ut. Det er vanskelig å si hvorfor det tok så lang tid å få svar og hvorfor du opplevde å ikke få svar på spørsmålene dine. Vi ønsker ikke å fremstå slik. Renten på boliglånet fastsettes etter forskjellige vilkår. Hilsen Sparebanken Øst

Sparebanken Øst - En bank utgått på dato !

Omtale av  Ronnie J

Jeg har opprettet et kundeforhold med denne banken og pga betalingsanmerkninger vil de ikke gi meg et kort med mulighet for netthandel, før jeg har vist de at jeg får lønn inn hos de i 3 måneder. Jeg finner denne praksis merkelig da jeg ikke ber om noen form for kreditt. Det vil si at banken ikke løper noen som helst risiko. Kortet jeg ber om er et rent debetkort. Det er da slik at vi, som myndige personer, har full råderett over egne midler i Norge og hvordan de skal brukes! At Sparebanken Øst har en praksis som legger begrensninger på bruk av EGNE midler, finner jeg veldig merkelig i dagens samfunn, hvor netthandel stadig tar en større den av den tradisjonelle varehandelen. Det vil i praksis si at denne banken legger restriksjoner på hvordan enkeltmennesket skal forvalte og disponere egne private midler. Dette får meg til å lure på hvilket syn de har på rollefordelingen kunde og de på andre siden, som leverandør av finansielle tjenester. Det er slutt på den tiden hvor man kun hadde en håndfull banker å velge mellom og at det var forventet at man kom med lua i hånden til banken for å spørre pent om lån. Siden Sparebanken Øst ikke har innsett hvilket år vi lever i kan jeg opplyse om at det er 2021. Husk at banker tjener grovt på oss forbrukere gjennom et langt liv og det er vi som kunder som har makten. Ikke bankene. Mitt råd er styr unna Sparebanken Øst, da de ser ut til å ha hengt seg opp i oldtidens tankemønstre. Velg heller en fremtidsrettet bank, som forstår at det er kundene de lever av og at det er vi som betaler bankansattes lønn og dessverre eiernes stadig større utbytte. Bruk forbrukermakten fornuftig, så sørger vi for at de bankene som forstår kundebehandling og maktforholdet kunde / leverandør overlever og kan tjene oss godt. Banker som sitter fast i en svunnen tid som Sparebanken Øst, bør vi si vår mening om så ofte vi kan, slik at vi kan advare våre medmennesker mot å bruke denne banken til å passe på våre penger. Sparebanken Øst - En bank utgått på dato

Svar fra Sparebanken Øst
06.04.2021 12:08

Hei Ronnie J Det stemmer, nye kunder med betalingsanmerkninger vil ikke få kort hos oss før betalingsanmerkningen er gjort opp. Hilsen Sparebanken Øst

Dårlig kundeservice

Omtale av  Kristen

Ekstremt dårlig kundeservice, man blir som en ball som blir kasta rundt i systemet der.. Umulig å få tak i dem, rett og slett elendig bank. Håper alle boikotter møkka.

Svar fra Sparebanken Øst
23.02.2021 09:02

Hei Kristen. Vi tar med oss tilbakemeldingen din. Det var ikke bra å høre at du sliter med å få tak i noen hos oss. Sånn skal det ikke være. Alle våre kunder skal ha sin egen kunderådgiver, som man kan ta direkte kontakt med. Hilsen Sparebanken Øst

Forferdelig kundeservice!

Omtale av  Younas

Jeg må bare si det rett ute, deres kundeservice er forferdelig. En må sitte og vente så lenge på at noen tar opp tlf. Dette har jeg hatt erfaring med i flere år! Nesten som om dere mest mulig ønsker å unngå å snakke med deres kunder. Jeg velger heller nå å bytte bank. På tide med at dere begynner å skjerpe dere. Helt forferdelig bank og jeg vil helst ikke anbefale noen denne banken!

Svar fra Sparebanken Øst
22.02.2021 15:41

Hei Younas. Sånn skal det ikke være. Takk for tilbakemelding. Alle våre kunder får en kunderådgiver, og du kan kontakte rådgiveren din direkte :-)

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Elendig kundeservice og «aldri»svar å få!

Omtale av  Jarle

Kontaktet banken pr.tlf da de hadde trukket årsgebyr for 2 kort jeg har destruert. Jeg hadde glemt å gi beskjed så det tar jeg på min kappe. Blir enig med kundeservice om å sende en Mail om tilbakeføring og oppsigelse av konto. Dette skal ikke være noe problem men har ennå ikke blitt gjort noe med etter 2 uker. Nå har jeg også fått purregebyr siden kontoen står i minus. Venter i skrivende stund på tlf fra banken men intet hørt på 30 minutter. Håpløs bank å ha med å gjøre dessverre.

Svar fra Sparebanken Øst
22.01.2021 10:08

Hei Jarle. Beklager at det har tatt sånn tid. Sånn skal det ikke være. Hilsen oss i Sparebanken Øst

Rask refinansiering av lån

Omtale av  Emil

Elektronisk kommunikasjon fungerte fint. Refinansiering var lett å søke om. E signering i etterkant fungerte fint. Markedets laveste rente gjør at jeg kan leve med kortere åpningstid på telefon og en ukes tid fra begynnelse til slutt.

Boliglån - Refinansiering

Omtale av  Renata M

Det verste jeg har vært bort i. Andre banker behandler søknaden i løpet av noen minutter mens i denne banken venter man forgjeves på svar. Sjansene for å dø i køen er mye større enn at du får svar. Elendig bank.

Styr unna. Du blir flådd med gebyr og ekstra kostnader.

Omtale av  Thomas

Elendig kundeservice. Vanskelig å komme i kontakt med. Unødvendig fakturagebyr på 70,- (tilsvarer 840,-) Tinglysningsgebyr og gebyr for å opprette lån på over 5.000,- (få seriøse bankatører har så høye gebyr) Ingen automatikk i renteendring. Kunden må ringe og mase, deretter er det flere uker med behandlingstid og nye opprettelses gebyr.

Helt elendig bank

Omtale av  Arman

Altså jeg har ringt i dag til Sparebank Øst og spørre om hvorfor eff rente er så høy på min boliglån! Og hvorfor dere ikke følge de retningslinjer, lovverket og da får jeg svar om at du har bra rente på din boliglån når den er på 280% og andre tilby 175% alle banken har satt sin rente ned etter siste rente kutt men ikke Sparebank Øst, føler meg utrolig urettferdig behandlet

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Ikke bytt til sparebanken øst

Omtale av  Helge

Alltid lang tid for og komme i kontakt med kundeservice, det virker som de ikke vil ha kunder. Får alltid beskjed at sentralbordet har så mye og gjøre, de skal ringe opp igjen. Hadde i dag storé problemer med og komme inn i nettbank, 3 ganger kontaktet jeg kundeservice for og få hjelp, tilbakering varierte fra 12 min, 18 min og 40 min, etter min mening altfor dårlig, dette er ikke første gangen. Selv om jeg fortsatt er kunde etter 8 år, vurderer jeg og avslutte kundeforholdet, for de som vurderer sparebanken øst som sin bankforbindelse, TENK dere om.

Sparebanken Øst

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR